 |
Safrane ClubFÓRUM SAFRANE |
|
Právě je sob čer 21, 2025 7:47 am
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Pepe_5
|
Předmět příspěvku: Ovládání větráku u klimatizace Napsal: stř čer 11, 2008 11:20 pm |
|
 |
Sedí tu furt.. |
Registrován: ned dub 06, 2008 8:04 pm Příspěvky: 125 Bydliště: Ostrava
|
Zdar pánové, sice jsem tento dotaz psal na Renault clubu, ale tam mi odpověděl jen matesK, tak píšu stejný dotaz i tady. Možná se někdo ještě objeví a poradí mi co a jak.
Jde o tohle:
Vlastním Safrane 94, 2,1td. Součástí auta byla klimatizace. Klimatizace momentálně není naplněná, ale myslím, že to nemá vliv. Jde mi o to, že pokud jezdím s autem a chci si foukat vzduch, tak zmáčknu tlačítko pro ofukování všech stran na klimatizaci (jsou tam znázorněné 3 šipky nahoru na sklo, k řidiči a na nohy). Roztoci se mi většinou ventilator na maximum a ja si jej snížím na menší otáčky, nastavím teplotu a jedu. Pokud dojedu do cíle a zaparkuju a vypnu motor, tak před vypnutím motoru musím zmáčknout tlačítko stop. Poté zamknu a jdu z auta pryč. Jak příjdu k autu tak při žhavení musím znovu zmáčknout tlačítko stop a po nastartování si můžu klidně topit, jak chci zase stejným způsobem.
Proč to, ale píšu. Jde o to, že pokud nezmáčknu při příjezdu do cíle tlačítko stop, vypnu motor a odejdu, tak nastanou 2 možnosti. Buď po nastartování se přepne topení (chlazeni) na tu hodnotu na které jsem přijel a normálně to běží, nebo se nespustí vúbec ventilátor a auto netopí (nechladi). Prostě ventilátor nereaguje, nefouká vzduch. Jedíné řešení, co jsem zatím zjistil je v tom, že při žhavení musím zmáčknout tlačítko stop a poté většinou ventilátor v pohodě naběhne a funguje.
Ventilátor jsem rozebral a je v pořádku, řekl bych že možná je i měněný původním majitelem.
Snad je to srozumitelné, eventuelně pokud by jste měli nějaký návod jak předcházet tomu, abych nemusel řešit, proč mi neběží ventilátor. Protože když zapomenu na tlačítko stop při žhaveni a nastartuju a nerozjede se mi ventilátor, tak musím vypnout motor tak na 2minutky, poté žhavit a při žhavení zmáčknout tlačítko stop a poté nastartovat. Pak už to jede.
Poraďte. Je to dlouhé já vím, ale lépe to popsat nedovedu.
Teď mi to nechce naběhnout ani když žhavím a mačkám nejdříve tlačítko stop. Takže fakt nevím, co dělat. Uvažuju projet relé, rozebrat tu ovládací jednotku klimatizace...
Má někdo ještě nějaký nápad?
_________________ Škoda 120L 1985 - Liza
Škoda Forman 1993 - Meggie
Safrane 2,1 td 1994 - Homer
nyní Safrane 2,5 td 1996 - Homer II
|
|
Nahoru |
|
 |
Max900R
|
Předmět příspěvku: Re: Ovládání větráku u klimatizace Napsal: čtv čer 12, 2008 6:57 am |
|
 |
Expert |
 |
Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am Příspěvky: 1459 Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
|
Pepe_5 píše: Zdar pánové, sice jsem tento dotaz psal na Renault clubu, ale tam mi odpověděl jen matesK, tak píšu stejný dotaz i tady. Možná se někdo ještě objeví a poradí mi co a jak. Jde o tohle: Vlastním Safrane 94, 2,1td. Součástí auta byla klimatizace. Klimatizace momentálně není naplněná, ale myslím, že to nemá vliv. Jde mi o to, že pokud jezdím s autem a chci si foukat vzduch, tak zmáčknu tlačítko pro ofukování všech stran na klimatizaci (jsou tam znázorněné 3 šipky nahoru na sklo, k řidiči a na nohy). Roztoci se mi většinou ventilator na maximum a ja si jej snížím na menší otáčky, nastavím teplotu a jedu. Pokud dojedu do cíle a zaparkuju a vypnu motor, tak před vypnutím motoru musím zmáčknout tlačítko stop. Poté zamknu a jdu z auta pryč. Jak příjdu k autu tak při žhavení musím znovu zmáčknout tlačítko stop a po nastartování si můžu klidně topit, jak chci zase stejným způsobem. Proč to, ale píšu. Jde o to, že pokud nezmáčknu při příjezdu do cíle tlačítko stop, vypnu motor a odejdu, tak nastanou 2 možnosti. Buď po nastartování se přepne topení (chlazeni) na tu hodnotu na které jsem přijel a normálně to běží, nebo se nespustí vúbec ventilátor a auto netopí (nechladi). Prostě ventilátor nereaguje, nefouká vzduch. Jedíné řešení, co jsem zatím zjistil je v tom, že při žhavení musím zmáčknout tlačítko stop a poté většinou ventilátor v pohodě naběhne a funguje. Ventilátor jsem rozebral a je v pořádku, řekl bych že možná je i měněný původním majitelem. Snad je to srozumitelné, eventuelně pokud by jste měli nějaký návod jak předcházet tomu, abych nemusel řešit, proč mi neběží ventilátor. Protože když zapomenu na tlačítko stop při žhaveni a nastartuju a nerozjede se mi ventilátor, tak musím vypnout motor tak na 2minutky, poté žhavit a při žhavení zmáčknout tlačítko stop a poté nastartovat. Pak už to jede. Poraďte. Je to dlouhé já vím, ale lépe to popsat nedovedu. Teď mi to nechce naběhnout ani když žhavím a mačkám nejdříve tlačítko stop. Takže fakt nevím, co dělat. Uvažuju projet relé, rozebrat tu ovládací jednotku klimatizace... Má někdo ještě nějaký nápad?
No já mám teda benzína, takže odpadá žhavení, ale u mě to funguje tak, že si to pamatuje všechna nastavení, takže když znovu zapnu zapalování, tak mám nastavené obě teploty, klimu on/off, sílu větráku a rozhoz vzduchu. Pokud vypnu tlačítkem stop, tak se všechno umrtví a zůstane mrtvé tak dlouho, dokud nezmáčknu třeba nějaké tlačítko rozfuku-pak mi naběhne vše do posledního nastavení před stopem (tj. teploty, sila větráku, klima). Rozfuk se nastaví podle toho,co zmáčknu. Podle mě to vypadá, jakoby odešla řídící jednotka v té klimě nebo minimálně začínala odcházet.
_________________ Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu R 19 cabrio '96 - v provozu -------------------------------------------------------- Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu
|
|
Nahoru |
|
 |
Pepe_5
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv čer 12, 2008 7:09 am |
|
 |
Sedí tu furt.. |
Registrován: ned dub 06, 2008 8:04 pm Příspěvky: 125 Bydliště: Ostrava
|
Já to ještě popíšu podrobněji. Ta klíma si pamatuje teplotu i nastavení klapek. I Když vypnu zapalování a pak zapnu a nedávám tlačítko stop. Ale prostě se někdy neroztočí ten větrák.
Vypadá to tak, že když to náhodou vypnu a odejdu od auta a třeba příjdu druhý den, a nastartuju a zapnu klímu, tak jak je hodnota větráku v jednotlivých čárkách, které udávají sílu větráku, tak to po zapnutí vyskočí plynule po jednotlivých dílcích na maximum, jenže netočí se větrák. A tak to začne postupně zase ubývat, až nesvítí žádná čárka, protože se netočí větrák. Když je motor nastartovaný, tak můžu dělat co chci, ale prostě větrák, když se neroztočí, tak se neroztočí. Ostatní věci fungují, takže i natočení klapek nebo teploty není problém. Když jedu rychle tak tím náporem vzduchu mi to aspoň fouká vzduch do kabiny.
Snad jsem to napsal srozumitelně.
_________________ Škoda 120L 1985 - Liza
Škoda Forman 1993 - Meggie
Safrane 2,1 td 1994 - Homer
nyní Safrane 2,5 td 1996 - Homer II
|
|
Nahoru |
|
 |
Pepe_5
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv čer 12, 2008 7:15 am |
|
 |
Sedí tu furt.. |
Registrován: ned dub 06, 2008 8:04 pm Příspěvky: 125 Bydliště: Ostrava
|
Prostě někdy se neroztočí větrák. Možná by bylo dobré vnitřní schéma té ovládací jednotky od klimatizace. Jestli někde není relé, nebo kde je ta řídicí jednotka.
_________________ Škoda 120L 1985 - Liza
Škoda Forman 1993 - Meggie
Safrane 2,1 td 1994 - Homer
nyní Safrane 2,5 td 1996 - Homer II
|
|
Nahoru |
|
 |
Max900R
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv čer 12, 2008 8:44 am |
|
 |
Expert |
 |
Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am Příspěvky: 1459 Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
|
Snad ti to pomůže....
Zbytek je spíš popis diagnostiky pomocí té Renault jednotky, takže to je spíš pak na servis.
_________________ Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu R 19 cabrio '96 - v provozu -------------------------------------------------------- Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu
|
|
Nahoru |
|
 |
2DIX
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv čer 12, 2008 12:30 pm |
|
 |
Expert |
 |
Registrován: úte led 02, 2007 2:11 am Příspěvky: 358 Bydliště: České Budějovice
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 83kW / 113PS 2,5 dT
Výbava: Iveco 2,5dT
Úpravy: kat off & out EGR off westgate off klima off & out
Plány: čerpadlo a ŘJ z Fiat Croma 2,5TDI/5tibodové vstřiky/6ti kvalt z Mastera low style/1250kg
Auto snů: Porsche 356B
|
Hele to asi nebude softwarová chyba, podle mě máš někdě na vedení k ventilátoru vypálený konektory, nebo z oxidovaný, takže to špatně převádí (proto někdy fouká na plno, půl nebo vůbec). Sou tam myslim troje jenom cestou k ventilátoru. Já sice nemám klimu, ale měl sem asi před rokem stejnej problém s ventilátorem. Byly vypálený uprostřed a taky přímo u ventilátoru. Teď už mi to začíná zase blbnou - chtělo by to přiletovat na přímo na tvrdo bez rozpojování, protože se ty konektory vyklepou a vyhoří. Stejnej problém sem měl i s páčkama u volantu. A zkus taky kouknout na uhlíky na statoru ventilátoru, taky stačí aby tam byl bordel, nebo byly mastný a už to může blbnout.
_________________ BMW E21 - hijacked/Fiat 128 Bertone - dosloužil/Astra 2,0i 130HP - sell/AlfaRomeo 33 SW 4x4 1,7ie boxer - sell/Kangoo D65 1,9D - sell/Clio II 1,5dCi - sell/Megane 1,9D - sell/Felicia r.v.1959 - v garáži F Punto - 1,2 Safrane - 2,1 dT - totaled Safrane - 2,5 dT - DIESEL POWER RULES - 10ti metrový čmoudy
|
|
Nahoru |
|
 |
Pepe_5
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv čer 12, 2008 12:40 pm |
|
 |
Sedí tu furt.. |
Registrován: ned dub 06, 2008 8:04 pm Příspěvky: 125 Bydliště: Ostrava
|
No ten větrák by měl být v pořádku. Ale prach mě nenapadnul.
Nevíte, kde se přesně nachází? Jak se k němu dostat? Se asi o víkendu na to podívám. Zatím jsem měl rozebrané ovádání ke klimatizaci. Předpokládám, že asi dál po drátech bude větrák.
_________________ Škoda 120L 1985 - Liza
Škoda Forman 1993 - Meggie
Safrane 2,1 td 1994 - Homer
nyní Safrane 2,5 td 1996 - Homer II
|
|
Nahoru |
|
 |
2DIX
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv čer 12, 2008 12:44 pm |
|
 |
Expert |
 |
Registrován: úte led 02, 2007 2:11 am Příspěvky: 358 Bydliště: České Budějovice
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 83kW / 113PS 2,5 dT
Výbava: Iveco 2,5dT
Úpravy: kat off & out EGR off westgate off klima off & out
Plány: čerpadlo a ŘJ z Fiat Croma 2,5TDI/5tibodové vstřiky/6ti kvalt z Mastera low style/1250kg
Auto snů: Porsche 356B
|
Hele větrák, je nad nohama spolujezdce, teda aspoň u mě, nemůžeš ho minout.  . A cestou koukni na ty konektory, zato nic nedáš. 
_________________ BMW E21 - hijacked/Fiat 128 Bertone - dosloužil/Astra 2,0i 130HP - sell/AlfaRomeo 33 SW 4x4 1,7ie boxer - sell/Kangoo D65 1,9D - sell/Clio II 1,5dCi - sell/Megane 1,9D - sell/Felicia r.v.1959 - v garáži F Punto - 1,2 Safrane - 2,1 dT - totaled Safrane - 2,5 dT - DIESEL POWER RULES - 10ti metrový čmoudy
|
|
Nahoru |
|
 |
Pepe_5
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv čer 12, 2008 12:54 pm |
|
 |
Sedí tu furt.. |
Registrován: ned dub 06, 2008 8:04 pm Příspěvky: 125 Bydliště: Ostrava
|
Nad nohama spolujezdce? Pod schránkou před spolujezdcem? Díky juknu na to.
_________________ Škoda 120L 1985 - Liza
Škoda Forman 1993 - Meggie
Safrane 2,1 td 1994 - Homer
nyní Safrane 2,5 td 1996 - Homer II
|
|
Nahoru |
|
 |
2DIX
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv čer 12, 2008 12:55 pm |
|
 |
Expert |
 |
Registrován: úte led 02, 2007 2:11 am Příspěvky: 358 Bydliště: České Budějovice
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 83kW / 113PS 2,5 dT
Výbava: Iveco 2,5dT
Úpravy: kat off & out EGR off westgate off klima off & out
Plány: čerpadlo a ŘJ z Fiat Croma 2,5TDI/5tibodové vstřiky/6ti kvalt z Mastera low style/1250kg
Auto snů: Porsche 356B
|
Jo jo
_________________ BMW E21 - hijacked/Fiat 128 Bertone - dosloužil/Astra 2,0i 130HP - sell/AlfaRomeo 33 SW 4x4 1,7ie boxer - sell/Kangoo D65 1,9D - sell/Clio II 1,5dCi - sell/Megane 1,9D - sell/Felicia r.v.1959 - v garáži F Punto - 1,2 Safrane - 2,1 dT - totaled Safrane - 2,5 dT - DIESEL POWER RULES - 10ti metrový čmoudy
|
|
Nahoru |
|
 |
Pepe_5
|
Předmět příspěvku: Vyřešeno Napsal: úte čer 24, 2008 9:40 pm |
|
 |
Sedí tu furt.. |
Registrován: ned dub 06, 2008 8:04 pm Příspěvky: 125 Bydliště: Ostrava
|
Takže zdá se, že problém jsem již vyřešil. Bylo špatné relé, které spínalo větrák. Relé je umístěno přímo u větráku, který je nad nohama spolujezdce. Relé má 5 nožek. Podle mého kamaráda se značí standartně B2 (snad to píšu správně)
Jakmile jsem ho vyměnil, tak větrák funguje kdykoliv i po startu i před startem, prostě tak jak chci. Snad to někomu pomůže.
Přeju mnoho štastných kilometrů.
_________________ Škoda 120L 1985 - Liza
Škoda Forman 1993 - Meggie
Safrane 2,1 td 1994 - Homer
nyní Safrane 2,5 td 1996 - Homer II
|
|
Nahoru |
|
 |
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|