Safrane Club

FÓRUM SAFRANE
 FAQ •  Hledat •  Registrovat •  Přihlásit se 
Právě je pát bře 29, 2024 6:02 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: chod motoru
PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2010 10:05 am 
Offline
Sedí tu furt..
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 27, 2009 2:05 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha, Brno, Bratislava
Zdravim opet.... chtel bych se poptat, poradit, co muze zapricinovat podezrely (teda ne pro mne neb ja jsem uz na nej zvyknuty) chod motoru hlavne na volnobezne otacky. Pod zaberem se mi zda ze je to o neco lepsi. Presneji jde o to ze v porovnani s druhym safranem 2.2 101kw ma muj vyraznejsi hluk, pomerne dost se klepe > pak cele auto, dokud neni motor zahraty ma velkou tendenci chcipat po seslapnuti plynoveho pedalu/otoceni volantem/zapnutim ventilace uvnitr/zapnutim vytapeni zadniho okna (staci jen jedna z jmenovanych veci) a skoro vzdy otacky zacnou klesat na 500-0rpm.... Jednoduse receno motor z meho sluchu v porovnani se schodnym motorem ma nezdravy chod. Nemohu zatim ale prijit na to cim to muze byt. U druheho safrana jsem si vsiml, ze pokud je motor studeny, po nastartovani otacky jsou ke 2000rpm (vlnobeh) a pomalu... opravdu pomalinku jdou dolu s tim ze motor se chova stale kultivovane. U mne je to maximalne na 1200rpm s projevem.... rekneme nepeknym a kratce na to, to padne na nejakych 700rpm a tam to vice mene zustava... pokud nezapnu jeden z vyse zminenych pristroju... jakmile je motor zahraty mohu mit zapnute relativne vsechno naraz a motor to udrzi, byt obcas po delsi rychlejsi jizde a uvolneni plyn pedalu na neutralu otacky jsou skoro az na 400rpm.. problikne vsechno na palubce jako by motor temer zastavil, to udela zhruba dvakrat a pak se otacky vyhoupnou na 700... kde zase drzi. (v podstate je to problem se kterym bojuji od pocatku co to auto mam... jen jsem si zvykl, ale rad bych se toho zbavil).

Provedeny nasledujici upravy:
vymena svicek - za nove - ted jsou tam brisky ci jak se jmenuji pro lpg (maji z vyroby nastavenou vzdalenost 0.7 misto 0.8-0.9 ktere jsou u boshe... ale boshe tam pak pujdou. - mirne zlepseni

vymena kabelu ke svickam - nejakou dobu jsem mel ze safrana jen 3 valec kdy 4 valec obcas bezel obcas ne... nyni to 4 valec vice mene je byt se mi zda ze ne vzdy odpali kazdy valec tak, jak by mel. - mirne zlepseni

vymena rozdelovace - to co tam bylo... byl originalni kousek ktery jiz mel videt 2 zbytky medi / kovu co tam byl a 2 uz tam ani nebyly (byt v dane dobe vice mene 4 valce stale jely) - vyraznejsi zlepseni

vymena jednoho tlakoveho ventilu - http://www.brazdil.com/e-shop/obr/fp5.jpg - bez toho ocaskuk... ten s ocaskem smerem nahoru vymenen nebyl neb netesnil (bude se resit, ale nerekl bych ze v tom muze byt problem) - zlepseni neznatelne, pokud nejake

vymena vahy vzduchu - tez mirne zlepseni (uz to aspon nekdaka krafstof einspritsung defect, plus trosku lepe drzi otacky nez s predchozi)

baterka dobyta, testnuta i druha pul roku stara - zadne zlepseni:(


V planu je:
vymena toho do ceho vede jediny kabel z rozdelovace (civka zapalovani?)
kontrola kabelu, zda je ok/ko



Auto sice je na LPG, ale lpg bylo pri testu odpojene a stale to delalo to same (nemohl nekdo neco zapojit tak ze nejaky snimac nedava spravne informace - proste ho to ignoruje - v motoru je silenej bordel co se kabelu tyce... ) popripade.... nevim kde dal hledat problem?

_________________
Raccoon_Daweo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2010 11:43 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
určitě tu cívku zkusit vyměnit a hlavně jestli máš teda všechny ukostření v pořádku - motor -> kastle atd...

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2010 12:12 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
ventily?

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2010 2:13 pm 
Offline
Sedí tu furt..
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 27, 2009 2:05 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha, Brno, Bratislava
jeste poznamka - motor byl na tlaky promerovanej

- prvni valec ma nizsi tlaky, zbytek je v poradku...
- doporuceni - zkusit vycistit ventily prvniho valce (ale muze to byt ono?)


co se tyce ventilu.. nevim co presne Maxi myslis....

_________________
Raccoon_Daweo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2010 2:59 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
No zkontrolovat ventilové vůle. Ty příznaky by tomu napovídaly. Navíc na lpg ventily docela trpí. Bracha mel stejne problemy u R25 a zjistili jsme,ze na dvou válcich nebyla vubec vule na vyfukovem ventilu. Seridilo se to a motor slapal jak hodiny. Tak jsem se ptal, jestli jsi se dival na ventily... :-)

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2010 4:46 pm 
Offline
Sedí tu furt..
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 27, 2009 2:05 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha, Brno, Bratislava
zatim sme na ventily nekoukali... ale podivame se na ne.... btw... co vse se meni pry kontrole a pripadne vymene ventilu? doufam ze ne tesneni pod ventilovou hlavou...., nejake srouby nebo tak:D (ja motor takhle rozdelany nemel, ale pokud budu muset neco menit, potrebuju si obstarat asap nahradni dily)

_________________
Raccoon_Daweo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2010 4:51 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
jelikoz pri vymene ventilu je nejspis nahoru neprotahnes :lol_ , tak ano, hlavu bys musel sundat :) . s tim samozrejme tesneni pod hlavou a spravne by se mely menit i srouby a spravne i rozvodak.
nicmene zatim nevidim duvod je menit, pokud by se mela nastavit jen vule..

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2010 6:46 pm 
Offline
Sedí tu furt..
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 27, 2009 2:05 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha, Brno, Bratislava
Bóďa píše:
jelikoz pri vymene ventilu je nejspis nahoru neprotahnes :lol_ , tak ano, hlavu bys musel sundat :) . s tim samozrejme tesneni pod hlavou a spravne by se mely menit i srouby a spravne i rozvodak.
nicmene zatim nevidim duvod je menit, pokud by se mela nastavit jen vule..



nooo ja nevidim taky duvod.... ale jelikoz nemam na prvnim valci dobry tlaaky... tak predpokladam ze by ventily mely byt minimalne ocistene....a ocistit to asi pujde jedine kdyz se da ta hlava dolu:(((

_________________
Raccoon_Daweo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2010 6:51 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
no nevim tedy, jestli male tlaky vyresi ocisteni ventilu..

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2010 7:52 pm 
Offline
Sedí tu furt..
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 27, 2009 2:05 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha, Brno, Bratislava
Bóďa píše:
no nevim tedy, jestli male tlaky vyresi ocisteni ventilu..



no to ja tez nevim... ale nedovedu si vysvetlit ze by 1 valec mel horsi tlaky (ten ktery nepracoval jak mel) a ostatnni maji pry tlaky takove jake maji mit O.O :-?


btw... k cemu je tento pripravek? rsp jeho vhodnost do motoru:D
http://www.udrzba-opravy-auta.cz/motor/ ... ouzku.html

_________________
Raccoon_Daweo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: stř bře 31, 2010 9:52 pm 
Offline
Sedí tu furt..
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 27, 2009 2:05 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha, Brno, Bratislava
Tak ze rozlusteni divneho chodu motoru.

po zoufalzch vymenach dilu z jednoho auta na druhe sme dosli s kamaradem k zaveru ze problem bude bud elektronika, nebo motor jako celek nebo kabely k nemu. Kabely a elektronika se vice mene vyradily, protoze se motor choval stejne u 3 ruznych ridicich jednotek. Chovalo se to stejne i na LPG a na Benzin, tudiz vstrikovace se mohly tez vyradit jako chyba. Zbyvaji kabely, cidla a motor. Vetsinu cidel, ktere byly pristupne sem vymenil za cidla z druheho vozu a stale nic. Predstava ze kabelaz je spatna mne hodne desi. Nerikam ze je kabelaz OK ale ze by az tak spatna byla se mi verit nechtelo. Vzpomnel jsem si ze prvni valec ma horsi tlaky a tak mne napadlo, overit, zda vubec kabelem ke svicce jde elektrina.. ta tam sla... tak se vymontovala svicka a kdyz jsem videl ze vypada ze je v poradku i roztec je relativne ok, tak jsem nastartoval motor. Vysledek? Na 3 valce to auto nastartovalo na brnknuti, automaticky zvysilo otacky az nekam na 1500rpm a zacalo otacky snizovat az se stabilizovalo klepani a drzel otacky na 900rpm.... Tohle mne pobavilo nebot na 3 valce motor slape jak ma, na 4 valce po sundani nohy z plynu jen vyjimecne udrzi otacky nad bodem chcipnuti... nemluve o tom ze otoceni volantu znamena bez seslapnuti plynoveho pedalu jiste chcipnuti. Tak sme s kamosem zacali rozebirat, co to muze byt a dosli sme k zaveru ze zkusime shodit viko ventilu a podivame se jak to tam vypada u druheho auta - tam sem se podival jak to vypada a ze to nevypada slozite. Tak sme to slozili a sli sme rozebrat muj motor (chjo pitome lpg ktere zbytecne prekazi kdyz to clovek potrebuje co nejmene - viz pri demontazi kdy prekazi kazda hadice:D)

no ok, tak sme shodili viko ventilu a zacali sme se silene smat. Na kazdem ventilu byla jina vule - nekde byla mensi nez 0,05 (po povoleni jsem tam porad nedostal skaromer), jinde dokonce vetsi nez 0,25 u saciho ventilu, u vyfuku to bylo tez mezi 0,10-0,35. Nedovedu stale pochopit proc tam kde resili problem meho auta a pak i v renault servisu auto avant si toho nevsimly (na obou mistech jsem to zminoval, na obou mistech pry je vse ok)... Pri vymene tesneni vyka ventilu bych ale ocekaval ze by to mohli zkontrolovat... :D no ale ok

Vysledkem je ze mam auto bez katu, s vymenenou pulkou dilu v motorovem prostoru, nastavenyma ventilama na hranici tesne pod maximum. Pravdou je ze porad to nezni z meho pohledu tak jak by melo, ale rozhodne to neni Naftak jak to bylo podle zvuku do ted... cili nekdo kdo rikal ze mam zkontrolovat ventily ma me velke diky :D


diky diky a jeste diky :jop:

jen jsem asi nemusel tolik penez vyhodit v servisech:(

_________________
Raccoon_Daweo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: čtv dub 01, 2010 1:02 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Takže happyend :) .... :good:

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: čtv dub 01, 2010 1:10 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
Njn, dost lidí na ventily kašle, protože to "není in" něco mechanického v autě štelovat. Každý servisman napojí kufr a když mu to neřekne, kde je chyba, tak je v prdeli. Tolik asi na vysvětlenou k tvému údivu, že na to nepřišli.

Jsem ale rád, že ti má rada pomohla a že kára zase jezdí jak má (nebo aspoň skoro). Teď ještě musíš napravit škody, které v servisech napáchali těmi pokusy-omyly a bude to OK.

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: pát dub 02, 2010 12:38 am 
Offline
Sedí tu furt..
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 27, 2009 2:05 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha, Brno, Bratislava
Max900R píše:
Njn, dost lidí na ventily kašle, protože to "není in" něco mechanického v autě štelovat. Každý servisman napojí kufr a když mu to neřekne, kde je chyba, tak je v prdeli. Tolik asi na vysvětlenou k tvému údivu, že na to nepřišli.

Jsem ale rád, že ti má rada pomohla a že kára zase jezdí jak má (nebo aspoň skoro). Teď ještě musíš napravit škody, které v servisech napáchali těmi pokusy-omyly a bude to OK.



No, to bude jeste peklo napravovat ty ruzne skody... ale stale bych rekl ze ta 101kw potvora tahne maximalne jak ta 77... ale nedam za to ruku do ohne. nemam poradne moznost je porovnat. Na druhou stranu ten zvuk motoru se nelibil ani mne... a kdyz vsici rikaji je to ok, tak to asi ok byt melo no... hold ja jsem limitovan primarne tim ze nemam naradi (rsp nemam pajku a spoustu veci ktere bych potreboval:) ) chtelo by to mit poradny prostor kdykoliv ma clovek cas.

_________________
Raccoon_Daweo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: chod motoru
PříspěvekNapsal: pát dub 02, 2010 8:36 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Kolik cca by mohlo stat serizeni tech vůlí prosim? Kdyz to dam treba do Avantu....

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Český překlad – phpBB.cz