Safrane Club

FÓRUM SAFRANE
 FAQ •  Hledat •  Registrovat •  Přihlásit se 
Právě je čtv bře 28, 2024 10:31 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Rele/přepínač proudu z aku vs alternátor?
PříspěvekNapsal: stř led 06, 2010 5:36 pm 
Offline
Sedí tu furt..

Registrován: úte pro 02, 2008 4:51 pm
Příspěvky: 117
Bydliště: Beroun
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RXE, lpg
Předpokládám, že se v Safíku někde nechází nějaké relátko, které po startu přepne odebírání proudu z baterie na alternátor. Kde a jaké?

Teď v zimě se mi pravidelně stává, že se mi po nastartování, asi po deseti minutách vybije komplet baterka (dva roky stará, kapacita asi 74 mAh) , pokud je již auto zahřáté, altík se chytne při jízdě. Pokud ale zastavím, a ještě se nechytnul, již nenastartuji, pouze spuštěním z kopce, anebo přes kabely.
Nejdříve jsem uvažoval o vadném alternátoru, ale protože jakmile spustí, dobije v pohodě baterku po 200 metrech jízdy, kdy můžu zastavit, vypnout motor a hned nastartovat, zdá se mi příčina v onom relátku, anebo někde v nějakých kontaktech?

Díky za tipy a za rady.

_________________
Renault Safrane V6i 3.0 Lpg 400tkm - fialovej, rozebráno
Renault Safrane V6i 3.0 210 tkm - bílej, v provozu, automat, pneu podvozek
Renault Safrane V6i 3.0 - modrej pracant


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rele/přepínač proudu z aku vs alternátor?
PříspěvekNapsal: stř led 06, 2010 6:16 pm 
Offline
Pisálek..
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 29, 2009 10:05 pm
Příspěvky: 55
Bydliště: Štětí - Roudnice nad Labem
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 83kW / 113PS 2,5 dT
Výbava: RT
Úpravy: Teď aktuálně upraveno od vandala :-(
Plány: Znovu zprovoznit a dát nějak do kupy
myslím, že to nebude relátko, ale buzení v alternátoru...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rele/přepínač proudu z aku vs alternátor?
PříspěvekNapsal: stř led 06, 2010 7:31 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
Taky si myslím,že celá regulace dobíjení,je namontováno jako část celku a součást alternátoru.Podle mě,tam již žádné další relé není,které by řídilo průběh dobíjení baterie.

_________________
Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
-----------------------------
Now: Vel Satis 2.0 Turbo
R. Dauphine


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rele/přepínač proudu z aku vs alternátor?
PříspěvekNapsal: ned led 17, 2010 11:48 pm 
Offline
Sedí tu furt..

Registrován: úte pro 02, 2008 4:51 pm
Příspěvky: 117
Bydliště: Beroun
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RXE, lpg
Měním alternátor. Alternátor R Safrane 3.0 V6 Valeo A 13 VI 11 - 110 A za stejný typ, z auta, co má nalítáno ani ne polovinu toho, co já. Na obou je plíšek pro nějaký konektor, má na něm být něco připojené? viz obr.
Díky.
Obrázek

_________________
Renault Safrane V6i 3.0 Lpg 400tkm - fialovej, rozebráno
Renault Safrane V6i 3.0 210 tkm - bílej, v provozu, automat, pneu podvozek
Renault Safrane V6i 3.0 - modrej pracant


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rele/přepínač proudu z aku vs alternátor?
PříspěvekNapsal: pon led 18, 2010 8:37 am 
Offline
Sedí tu furt..

Registrován: úte pro 02, 2008 4:51 pm
Příspěvky: 117
Bydliště: Beroun
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RXE, lpg
Prohodil jsem alternátory a něco je zle. Svítí kontrolka dobíjení - u toho původního nesvítila, ani když po startu nedobíjel. Než to zase rozeberu, a budu zkoušet prohazovat díl s uhlíkama ap., nenapadá někoho, na co se podívat? Volný řemen (nevím, na kolik ho dotáhnout)? Jak by se projevilo, kdybych prohodil kabely + a -? Pojistka je v pořádku.

Edit: když tedy pominu, že má být, mne nic neříkající, montážní napětí v hertzích 138+-55

_________________
Renault Safrane V6i 3.0 Lpg 400tkm - fialovej, rozebráno
Renault Safrane V6i 3.0 210 tkm - bílej, v provozu, automat, pneu podvozek
Renault Safrane V6i 3.0 - modrej pracant


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rele/přepínač proudu z aku vs alternátor?
PříspěvekNapsal: úte led 19, 2010 7:23 pm 
Offline
Sedí tu furt..

Registrován: úte pro 02, 2008 4:51 pm
Příspěvky: 117
Bydliště: Beroun
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RXE, lpg
Chlapi, pomozte. Dnes jsem to proměřoval, spustil motor, z altíku šel proud, dokonce zhasla kontrolka nabíjení. Po chvíli jsem nastartoval znovu a opět svítila, proud z alternátoru jde, do něj také. Na plusu naměřím nějakých 5-8, záleží, kam se strefím s konektorem, na mínusu tak 10-12. Co s tím? Nemůže být chyba někde dále na cestě?

_________________
Renault Safrane V6i 3.0 Lpg 400tkm - fialovej, rozebráno
Renault Safrane V6i 3.0 210 tkm - bílej, v provozu, automat, pneu podvozek
Renault Safrane V6i 3.0 - modrej pracant


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rele/přepínač proudu z aku vs alternátor?
PříspěvekNapsal: úte led 19, 2010 7:48 pm 
Offline
Sedí tu furt..
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 23, 2008 8:42 pm
Příspěvky: 141
Bydliště: Boč
Model: phase I
Rok výroby: 1992
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RXE
Úpravy: Mobil: 732 167 772
Auto snů: Bi-turbo
Zkus se podívat na uhlíky. Pokud jsou sjeté tak se může stát, že občas zůstanou vyset a tím pádem nepřenáší proud.
To samé mi to dělalo se startérem. Pastorek občas vyskočil a občas ne. Přeju hodně štěstí, ať se zadaří. :good:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rele/přepínač proudu z aku vs alternátor?
PříspěvekNapsal: čtv led 21, 2010 6:03 pm 
Offline
Sedí tu furt..

Registrován: úte pro 02, 2008 4:51 pm
Příspěvky: 117
Bydliště: Beroun
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RXE, lpg
Tu část s uhlíkama jsem použil z původního altíku a zdá se všechno chodí, jak má. Zároveň jsem vyměnil kolo napínací kladky (1500,-). U startéru mi občas pastorek nevyskočí, tak 1 start ze 30, pak stačí otočit klíčem znovu a už to jede. Takže tam vyměnit uhlíky..

_________________
Renault Safrane V6i 3.0 Lpg 400tkm - fialovej, rozebráno
Renault Safrane V6i 3.0 210 tkm - bílej, v provozu, automat, pneu podvozek
Renault Safrane V6i 3.0 - modrej pracant


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rele/přepínač proudu z aku vs alternátor?
PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 2:48 am 
Offline
Sedí tu furt..

Registrován: úte pro 02, 2008 4:51 pm
Příspěvky: 117
Bydliště: Beroun
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RXE, lpg
Tak alternátor nechodí, pořád to samé, při studeném startu se občas nenabudí. Asi bude vadný regulátor generátoru z toho mého původního. Zkusím vyměnit uhlíky v tom koupeném, případně ho dát někam otestovat.

_________________
Renault Safrane V6i 3.0 Lpg 400tkm - fialovej, rozebráno
Renault Safrane V6i 3.0 210 tkm - bílej, v provozu, automat, pneu podvozek
Renault Safrane V6i 3.0 - modrej pracant


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rele/přepínač proudu z aku vs alternátor?
PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 1:51 pm 
Offline
Sedí tu furt..

Registrován: úte pro 02, 2008 4:51 pm
Příspěvky: 117
Bydliště: Beroun
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RXE, lpg
Chtěl jsem jet dnes do Brna, ale netroufl jsem si a vzal potupně lagunu, než vyřeším problém s buzením altíku. Novinka: při volnoběhu mi klesly otáčky - na 200-300 a nereagují na spínání topení a p. Nějaká , přímá?, souvislost s regulátorem alt.?

_________________
Renault Safrane V6i 3.0 Lpg 400tkm - fialovej, rozebráno
Renault Safrane V6i 3.0 210 tkm - bílej, v provozu, automat, pneu podvozek
Renault Safrane V6i 3.0 - modrej pracant


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Český překlad – phpBB.cz