Safrane Club http://forum.safrane.org/ |
|
Volnoběh atd. V6 http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=7&t=792 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | MatesK [ pon říj 12, 2009 8:46 am ] |
Předmět příspěvku: | Volnoběh atd. V6 |
Čágo, nuž po víkendu stráveném v KH víceméně pod autem jsem vyměnil další podezřelé čidla atd. V první řadě musím říct, že to jede moc pěkně Ale mám jeden zásadní problém - a hlavně se objevil po výměně svíček a váhy vzduchu - oboje nové. Motor mi občas chcípne - z výsokých otáček nechám bez plynu otáčky spadnout, ale v tu chvíli kdy se to blíží k dolní hranici otáček se to nezastavuje a padá až k nule skoro a tam teprv se motor snaží to zase dohnat. Tímpádem když jedu plynule třeba 3k RPM a volnoběh a ještě brzdím tak někdy prostě nestačí zareagovat a motor chcípne. Do těď(v posledních dvou měsících) jsem na motoru vyměnil: čidlo teploty vzduchu - za starší, bez pozorovatelných změn. potenciometr škrt. klapky - za starší, bez pozorovatelných změn. Lambda sondu - za novou znatelné změny. Zapalovací svíčky - za nové NGK, vzdálenost elektrod potřeba upravit z 0,8-0,9 na 1,2mm. čidlo teploty chladící kapaliny - za nové, jemně kultivovanější chod hlavně při studeném motoru. Zapalovací kabely - za starší, ale zdravé bez pozorovatelných změn, navráceny původní. MAP senzor(váha vzduchu) - za nový s jemně zrychleným náběhem do otáček. Ještě kromě chcípání, nemá motor dobré spalování - projevuje se lehounkým cukáním. Takže teď mě napadají poslední věci, které bych mohl vyměnit: Hallova sonda(snímač otáček motoru) - popřípadě jestli by nestačilo jenom očistit na převodovce to kolo s výřezy právě pro tento snímač?! Poslat vstřikovače na servis - vičistění + seřízení Vyměnit oboje svody za zavařené. Nicméně nevíte někdo jestli je možné, že prasklé svody na obou hlavách může způsobovat tak špatné hoření, že by mi motor cukal?! No a možná teda asi zkusit vyměnit volnoběžný ventil, to by asi stálo za těch 1tkč. No máte něco co mi k tomu dodat? Budu rád za každou zkušenost Dík |
Autor: | Plzeňák [ pon říj 12, 2009 9:10 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
Zdary,na té V6 je opravdu předepsaná tak velká vzdálenost elektrod svíček.Je dost nezvykle velká. |
Autor: | MatesK [ pon říj 12, 2009 9:47 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
Jo je to na chladiči nálepka |
Autor: | Max900R [ pon říj 12, 2009 11:55 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
Matesi, to dělají určitě ty svody! Vem si, že máš lambdu až dole před kaťákem, takže jestli někde foukají svody, tak lambda nedostává správnou informaci o složení spalin. Taky to může ovlivnit vyplachování válců. |
Autor: | Bóďa [ pon říj 12, 2009 2:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
moje domněnka je, že to chcípání je vadný volnoběžný ventil, ale to je fakt jen domněnka btw, mates, sem docela cumel kdyz se te videl jet este v nedeli nejak po desaty vecer pres namko |
Autor: | ToJa [ pon říj 12, 2009 3:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
Taky resim sem tam hlavne kdyz je motor studeny nerovnomerne otacky,ale naucil sem se s tim zit i kdyz to nekdy je neprijemne,ono s tema otackama byva stejne problem kdyz vyradim na semaforu na N tak se nekdy stava ze otacky hodne kolisaji ze sou tak na 600 to je malo ne? |
Autor: | MatesK [ úte říj 13, 2009 2:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
Tak nechci to zakriknout ale problem byl asi v ECU+ nový MAP senzor....predevcirem to protáhnul na dálnici cca 15 minut 190kmh....no a vcera se podobne chování vůbec neprojevilo naopak teď motor běží moc pěkně |
Autor: | MatesK [ pát říj 16, 2009 2:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
Tak pro představu jak to teďka jede : http://www.youtube.com/watch?v=lrvsaBS-CoY |
Autor: | Bóďa [ pát srp 06, 2010 12:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
taky mám trochu problém, nedrží mi moc stálej volnoběh. za studena normálně cca 1500ot, po chvíli to trochu spadne a pořád cca 1200ot - 1400ot a takhle pořád dokola to přidává, ubírá, když trošku sešlápnu plyn, tak to nejde hned do otáček, ale nejdřív to snad i trošku spadne, no prostě to má prodlevu, než to jde do otáček (ne třeba jako když přidáte, padaj otáčky a v tom jak padaj, tak zase přidáte). potom se to po chvíli zase trochu ustálí, ale pořád se mi zdá, že nemá úplně pravidelnej volnoběh.. |
Autor: | Max900R [ pon srp 16, 2010 2:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
vybitá nebo blbá baterka |
Autor: | Bóďa [ pon srp 16, 2010 3:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
baterka je sice mala, ale nova. asi to bude souviset jak s tim, ze mi pohasinaj svetla atd, tak s tim, co se mi stalo ted (chcipani na volnobeh) a bude to asi ten altik. |
Autor: | Bóďa [ pát srp 20, 2010 4:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
tak problem uplneho chcipani na volnobeh vyresen, byl to restriktor v palivove soustave (na motoru pred listami, je tam vedle sebe regulator a restriktor). altik jsem taky vymenil, vypada to, ze to pohasinani uz je ok (to zjistim az vecer), ale porad mi to nejede... cca do 2000ot/min to jede, ale pak to najednou jede strasne malo a obcas to cukne.. co by to mohlo byt? |
Autor: | Max900R [ sob srp 21, 2010 6:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
A bohatost smesi je OK? |
Autor: | Bóďa [ pon srp 23, 2010 9:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
jak to mám zjistit? kromě měření pomocí lambda sondy... navíc pokud zjistím, že ne, což je vcelku evidentní, když to škube, tak k čemu mi to zjištění bude? vypadá to na váhu vzduchu, ale ta je zánovní, tak je mi to divný... |
Autor: | Max900R [ úte srp 24, 2010 6:46 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Volnoběh atd. V6 |
no bude ti to celkem k prdu,to je pravda,ale aspon budes vedet, ze musis na diagnostiku Coz ale muzes udelat rovnou a usetris si spoustu času se zkoušením... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |