Safrane Club
http://forum.safrane.org/

Automat - fuknce
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=7&t=655
Stránka 1 z 1

Autor:  MatesK [ čtv čer 25, 2009 1:00 pm ]
Předmět příspěvku:  Automat - fuknce

Hojhoj,
Včera zakoupené RXE má automat a já bohužel jsem zatím nepolíben. Pomůže nám nějaký automatický kolega prosím?

1)
Sportovní režim jsme nenašli. Bóďa říkal, že je to to spodní tlačítko na řadící páce. Bohužel po zmačknutí se nic neděje :roll: já ani nevím, jestli je to elektronický jenom čudlík nebo se má páka někam posunout. Prostě vůbec nevim. :)

2)
Vysvětlí nám někdo stupně 1-2-3-D? Bylo nám rečeno že když se dá 1 tak to nechá zařazenou jenom jedničku. Když se dá 2 tak to řadí jenom dva stupně, atd. Nicméně jediný co jsme vypozorovali, tak že na jedničku to drží otáčky a nechá ten motor do 5,5t ot/min ale pak stejně zařadí.

3)
Po sepnutí "žhavení" - nevim jak u benzínu tý fázi mám řikat :) tak svítí kontrolka automatu a když se nastartuje tak po cca vteřině kontolka zhasne. Je to v pořádku?

Autor:  Bóďa [ čtv čer 25, 2009 1:55 pm ]
Předmět příspěvku: 

sport sepnes jen tim cudlikem, ale ma svitit to maly cerveny Sko. kdyz nesviti tak to asi neni v poradku. nebo se koukni jestli nekam nezapadla ta dioda. ma to sviti uplne jakoby nahore, jak sem ti ukazoval. a pokud vim, tak to ma radit ve vyssich otackach a pri seslapnuti plynu az na podlahu podradit az o dva stupne

k tomu 1-2-3 je to tak, jak jsem rikal, ale ma to mozna ochranu proti "pretoceni", i kdyz 5500rpm neni nejvic.. tak nevim, at radsi rekne nekdo zkusenejsi

Autor:  chapadlo [ čtv čer 25, 2009 10:57 pm ]
Předmět příspěvku: 

Kdyz se zmackne ten prtavej cudlik tak by se melo rozsvitit S hned vedle zarazeneho stupne na displayi. Sport mod toci vic otacek, ale celkove mi prijde ze se auto chova vic zivejc bohuzel je to vykoupeno peknou spotrebou :twisted: co sem mel max aktualni na rovince tak 35l/100

zadny kontrolky sem si po nastartovani nevsiml tak nevim, jen pri otoceni klickem vsecky kontrolky probliknou ale to je podle me info ze tam sou :)

1-2-3 jsem nikdy nezkousel takze netusim, ale kdyz bys chtel muzu zkusit a dam info.

Autor:  Bóďa [ pát čer 26, 2009 8:29 am ]
Předmět příspěvku: 

u staryho safrane se ale sport na displeji nerosvici... rozsviti se jen male cervene S uplne nahore na te liste, kde jsou namalovane polohy automatu

Autor:  Max900R [ sob čer 27, 2009 10:05 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak já si dovolím, jako asi jediný protěžovatel automatu tady...

BTW. Matesku,co tebe k tomu vedlo????

ty stupně jsou jak píšeš, je to jakoby priorita určitého stupně a slouží to hlavně pro brždění motorem z kopce když vezeš např. karavan nebo jiný těžký náklad. Abych řekl pravdu,tak to používám tak maximálně když se přeťuknu a místo D zařadím 3 :-) Pro normální ježdění je to zbytečnost.

Malé tlačítko na boku páky je S jako sport. Chová se podobně jako tlačítko na podlaze, tzv. kickdown. Převodovka nechá motor vytočit do vyšších otáček až na 6000 při plném plynu (záleží na poloze plynu,tu to taky snímá) a podřazuje dřív než bez stisknutého S tlačítka. Navíc, co je asi největší výhoda a rozdíl oproti tomu kickdownu je to, že si udrží podřazeno i při mírném ubrání plynu, např. když jedeš za nákladákem a čekáš podřazený na možnost kdy předjet. Bez S ti to pořád háže vyšší kvalt a ztrácíš čas než znova podřadí.

No vypadá to jako složité kombinování, ale právě tohle hraní si s plynem,S tlačítkem a kickdownem je na tom zábava a dá se to srovnat s normálním řazením. V podstatě vhodným nastavením se dá docílit toho, že auto donutím zařadit přesně co chci a kdy chci a to jen plynem. Akorát pětku jsem ho ještě zařadit nenaučil... ;-)

Autor:  ToJa [ ned čer 28, 2009 12:37 pm ]
Předmět příspěvku: 

To ja taky ne :D ale s tim zarazenim na vyssi stupen po kick downu mi to dela i v normal rezimu,i kdyz uplne pustim plyn tak ta mrcha nezaradi vyssi stupen az tak za 5sec,je na to nejaky figl??

Autor:  Max900R [ ned čer 28, 2009 6:57 pm ]
Předmět příspěvku: 

ToJa píše:
To ja taky ne :D ale s tim zarazenim na vyssi stupen po kick downu mi to dela i v normal rezimu,i kdyz uplne pustim plyn tak ta mrcha nezaradi vyssi stupen az tak za 5sec,je na to nejaky figl??


No myslím,že když pustíš uplně plyn,tak ho to tam chvilku nekopne,ale kdyz jen lehce odsadis,tak ho kopne hned-takove to,jakoze jedes za nekym a drzis se mu za zadkem nez muzes predjet. Jinak s S mi to nekopne nahoru ani po tech 5 sekundach,ale drzi si to tu trojecku.

Autor:  ToJa [ pát říj 30, 2009 5:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Automat - fuknce

Sem vypozoroval ze kdyz dam sport tak nekdy zaradi o dva dolu a nekdy ne,jak to mate vypozorovano vy??Samo myslim kdyz jedu na 4 a dava 2 ze 3 na 1 se nebavim :D

Autor:  chapadlo [ pát říj 30, 2009 5:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Automat - fuknce

me prijde ze pri S zaradi o dva dolu kdyz to zadupnu az na podlahu, ale pokud seslapnu jen cca do poloviny tak jde dolu jen o jeden

Autor:  ToJa [ pát říj 30, 2009 6:51 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Automat - fuknce

Aha vidis to me nenapadlo ja si rikal kdyz podradi je az na doraz,takze na to zkusim poradne dupnout jeste a uvidim

Autor:  TOMGWELL [ ned lis 08, 2009 4:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Automat - fuknce

Safrane má automat pouze 4stupňový, starší systém (podle tiptronic), ale myslím si že se s ním jezdí výborně. Mě vůbec necuká a řadí naprosto plynule a hladce. Při sport režimu podžazuje někdy o dva a někdy jen o jeden stupeň, záleží tam na terénu, a na zatížení. Například když v autě sedí 4 nebo jedu do kopce řadí o dva, pokud jedu sám po rovince tak o jeden.
Tlačítko sport pokud nereaguje je nejprve dobré se ujistit zda není rozpojené ( já sám jsem ho měl po předchozím majiteli nefunkční, byl poze odpojen drátek po rozdělání řadící páky) pak také záleží zda je správná hladina oleje. Jak jsem auto koupil bylo tam oleje nad rysku a automat řadil na sport už při 5500rpm. Jakmile jsem dal uplně nový olej (DEXRON III, v mém případě Shell Donax TX) tak automat se začal chovat jinak, řadil plynuleji a velice hladce a při sport vytáčí pokaždé až do 6000rpm. Na to že je to tak starý typ automatu tak si myslím že je odolný a povedený. Řídil jsem Mercedes C se sedmistupňovým automatem a zase tak velký rozdíl v tom není na to že je mezi nima rozdíl 15let.

Autor:  ToJa [ ned lis 08, 2009 5:14 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Automat - fuknce

Tak sem to zkousel,kdyz to otacky dovoli pri sportu podradi o 2 treba jedu 70 na 4 dam sport plny a podradi o 2 kdyz jedu tak kilo tak uz jen o jeden,jinak pri sportu radi az ve 6200 otackach teda aspon me

Autor:  ToJa [ úte lis 17, 2009 3:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Automat - fuknce

Jeste sem vypozoroval,ze kdyz jedu tak 140 a dam plny tak uz nepodradi jen zrychluje,ale kdyz dam sport tak jeste podradi

Autor:  jendys [ úte lis 17, 2009 5:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Automat - fuknce

I u automatu se dá obejít trošku zdlouhavá reakce na potřebu rychlého předjetí,mně se osvědčilo přeřazení z D na 3 a následná reakce je opravdu rychlá a při sešlápnutí plynu na doraz vyrazí jak šíp.Sportovní režim jsem používal dříve,tohle se mi jeví daleko lepší,na Vysočině,kde je kopec na kopec,je to docela příjemná změna. :)

Autor:  ToJa [ úte lis 17, 2009 5:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Automat - fuknce

Zadnou dlouhou reakci nepozoruju slapnu podradi a jedu tu 3 pouzivam spis do kopce kde je hodne zatacek a pri 4 motor toci malo otacek,tak neni tak pruzny,pro potreby jakokdyby manualniho podrazeni pri predjeti sem to jeste nepouzil

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/