|
Safrane ClubFÓRUM SAFRANE |
|
Právě je pon dub 29, 2024 1:17 pm
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Autor |
Zpráva |
viktoska
|
Předmět příspěvku: Oprava čidla teploměru v pravém zrcátku. Napsal: stř dub 01, 2009 6:38 pm |
|
|
Expert |
Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm Příspěvky: 270 Bydliště: Nový Bor
|
Tak jsem po několika pokusech o radu rezignoval a začal jednat sám.
Prolezl jsem internet,kde se dalo a pochytil několik nových znalostí.Nejsem žádný elektromechanik ale i tak jsem si poradil.
V čidle se pochopitelně nachází termistor.Je tam zalitý v té kapce.Závadu v mém případě způsobila oxidace na spoji jednoho drátku čidla a kabelu.Abych se to dozvěděl,tak jsem pochopitelně čidlo znehodnotil.
Použil jsem původní pouzdýrko,do kterého jsem zatavil tavnou pistolí nový termistor.Jaký ale termistor zvolit?Pokud jsou známé hodnoty odporů termistorů,tak se použije ten,který je daným hodnotám nejblíže.Ti,co tomu rozumějí ještě doplňují termistor dalšími odpory,které danou hodnotu zdokonalí.Termistor stojí přibližně 15,-Kč,takže pokud si jich koupíte několik a z nich vyberete ten nejideálnější,pořád to není 1600,- jako v Renaultu.Já jsem spojil potřebné s užitečným a alespoň si zakoupil volt-ohm metr,což jsem již dávno plánoval a hned ho i vyzkoušel
Jelikož ale bydlím v oblasti,kde se dá sehnat akorát tak velký kulový,tak jsem byl rád,že jsem našel jeden obchod,kde mi z mého net-taháku mohli nabídnout pouze termistor jediný a to pod ozn. 3K3.
Podklady jsem našel na fóru Peugeotu,kde tento problém řešili velmi podrobně(a to jejich čidlo v Peugeotu stojí o celou polovinu méně!).Nějakými výpočty došli k těmto třem možnostem:1-Kombinace termistor 3K3 + pararelně odpor 15K,2-termistor 2K7+22K+sériově 860ohm(něco,nevím co),3-termistor 2K2+22K+sériově 330ohm.Nějaký člen fóra použil pouze termistor 2K2 a tvrdí,že nepoznal rozdíl v hodnotách.Hodnoty jsou přibližně stejné i u Peug.i Renaultu.Já mohl volit pouze jedinou variantu a to 1.Po přímém zapojení termistoru do konektoru mi ale přišla teplota reálná.Připojením odporu okamžitě naskočilo 5°C navíc,což mi reálné nepřišlo.Po zakoupení ohmmetru jsem termistor doma vyzkoušel v různých teplotních prostředí a hodnoty odporů se od tabulek Ren.manuálu nijak nelišily.Zalil jsem proto 3K3 do pouzdérka.3K3 je plasťák.Je krapánek větší a když se do té plastové kapičky vsune,tak ho půlka vyčuhuje ven.V zrcátku to ale nijak nepřekáží Průběžně jsem termistor neustále proměřoval až do konečné fáze,kdy jsem měřil hodnoty na konektoru.Vše bylo v pořádku,takže to šlo na Safíra.Zatím bych řekl,že tento termistor,konkrétně u Safíra splňuje svůj účel.Rozdíl 1590,-Kč v ceně ale hovoří sám za sebe.
_________________ Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)
|
|
Nahoru |
|
|
Plzeňák
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv dub 02, 2009 5:17 am |
|
|
Expert |
|
Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm Příspěvky: 1154 Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
|
To jseš fakt dobrej . Určitě jsi spoustě lidí ušetřil celkem dost peněz.Takže díky za radu.
_________________ Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG ----------------------------- Now: Vel Satis 2.0 Turbo R. Dauphine
|
|
Nahoru |
|
|
MatesK
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv dub 02, 2009 6:33 am |
|
|
2. Site Admin |
|
Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm Příspěvky: 1715 Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
|
hezky pěkně, já bych to akorát asi řešil novym zrcatkem tak za litřík
_________________ One Life Custom
|
|
Nahoru |
|
|
viktoska
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv dub 02, 2009 7:09 pm |
|
|
Expert |
Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm Příspěvky: 270 Bydliště: Nový Bor
|
MatesK píše: hezky pěkně, já bych to akorát asi řešil novym zrcatkem tak za litřík
Jojo,na renaultklubu mi nabízeli zrcátka tři.Jedno bez zrcadla za 1500,-(spad fakt z višně).Jedno komplet za 800,- a někdo i přímo čidlo za 500,-.Nevíš ale co koupíš.Přece jenom to je elektronický čidlo,do kterýho nevidíš.
No a po třech dnech provozu bych řekl,že je to o.k.Možná je to na nějakým stupni ulítlý ale svůj účel,ohledně klimy to splňuje.
_________________ Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)
|
|
Nahoru |
|
|
Bóďa
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv dub 02, 2009 8:07 pm |
|
|
Má to tu na svědomí |
|
Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm Příspěvky: 3620 Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
|
no paráda, díky moc . dá se to asi doladit tim způsobem, že si vezmeš nějakej přesnej teploměr a podle něho přidáš odpory, aby to bylo přesný ne?
_________________ čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut. je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)
|
|
Nahoru |
|
|
viktoska
|
Předmět příspěvku: Napsal: sob dub 04, 2009 12:02 pm |
|
|
Expert |
Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm Příspěvky: 270 Bydliště: Nový Bor
|
Bóďa píše: no paráda, díky moc . dá se to asi doladit tim způsobem, že si vezmeš nějakej přesnej teploměr a podle něho přidáš odpory, aby to bylo přesný ne?
Jo,teoreticky ano.Já těmhle věcem moc nerozumím ale za ten odpor jsem dal 1,-Kč.Takže i cesta pokusů a omylů vyjde sakra za levno
_________________ Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)
|
|
Nahoru |
|
|
hejlák
|
Předmět příspěvku: Napsal: pon dub 06, 2009 7:23 am |
|
|
Expert |
|
Registrován: pon kvě 12, 2008 1:01 pm Příspěvky: 605 Bydliště: Brno
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 65kW / 88PS 2,1 dT
Výbava: Alizé +
Auto snů: Biturbo, Clio V6
|
Super, parádní rada! Já mám s teploměrem taky problém, takže mi tenhle topic dost pomůže.
|
|
Nahoru |
|
|
viktoska
|
Předmět příspěvku: Upozornění!!! Napsal: pon dub 13, 2009 10:57 am |
|
|
Expert |
Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm Příspěvky: 270 Bydliště: Nový Bor
|
Pozor,při úpravě čidla s použitím 3K3 termistoru si dávat veliký pozor,aby nedošlo,byť k nepatrnému kontaktu vodičů i na těle termistoru.
Když jsem to montoval poprvé,sice jsem si dával pozor ale stejně mi to trochu ulítlo.Termistor je totiž krapánek větší,takže se do té kapky musí vyloženě nasoukat.Ten spodní vývod se těla dotýká,to nevadí ale ten druhý už se dotýkat nesmí.Stačilo fakt jenom málo(jakoby se říká "studeňák"),aby když se udělalo víc teplo a tavící lepidlo chtě nechtě stejně zvláční se mi trochu začal dotýkat druhý drátek těla termistoru a na displey mi začalo blikat +60°C,což značí zkrat ve vedení.(-30°C značí přerušení spojení).Po dokonalé a svědomité opravě se mi funkce obnovila a DOKONCE!!! se mi začala teplota ukazovat v mnohem větším reálu.Rozdíl 5°C při nižších teplotách vymizel.Tudíž onen teplotní nesoulad přičítám také onomu "studeňáku",který tam již byl ale ještě nesignalizoval zkrat.
Shrnutí:použití samotného 3K3 termistoru za 10,-Kč plně nahrazuje funkci čidla.Pro Safrana to znamená pouze dvě malinko zručnější ruce,malinko trpělivosti,investice 10,-Kč za termistor,mít k dispozici tavící pistoli a lepidlo,pájku a kousek drátku.Toť vše.
_________________ Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|