Safrane Club

FÓRUM SAFRANE
 FAQ •  Hledat •  Registrovat •  Přihlásit se 
Právě je pon dub 29, 2024 1:17 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Oprava čidla teploměru v pravém zrcátku.
PříspěvekNapsal: stř dub 01, 2009 6:38 pm 
Offline
Expert

Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Nový Bor
Tak jsem po několika pokusech o radu rezignoval a začal jednat sám. :roll:
Prolezl jsem internet,kde se dalo a pochytil několik nových znalostí.Nejsem žádný elektromechanik ale i tak jsem si poradil.
V čidle se pochopitelně nachází termistor.Je tam zalitý v té kapce.Závadu v mém případě způsobila oxidace na spoji jednoho drátku čidla a kabelu.Abych se to dozvěděl,tak jsem pochopitelně čidlo znehodnotil.
Použil jsem původní pouzdýrko,do kterého jsem zatavil tavnou pistolí nový termistor.Jaký ale termistor zvolit?Pokud jsou známé hodnoty odporů termistorů,tak se použije ten,který je daným hodnotám nejblíže.Ti,co tomu rozumějí ještě doplňují termistor dalšími odpory,které danou hodnotu zdokonalí.Termistor stojí přibližně 15,-Kč,takže pokud si jich koupíte několik a z nich vyberete ten nejideálnější,pořád to není 1600,- jako v Renaultu.Já jsem spojil potřebné s užitečným a alespoň si zakoupil volt-ohm metr,což jsem již dávno plánoval a hned ho i vyzkoušel :)
Jelikož ale bydlím v oblasti,kde se dá sehnat akorát tak velký kulový,tak jsem byl rád,že jsem našel jeden obchod,kde mi z mého net-taháku mohli nabídnout pouze termistor jediný a to pod ozn. 3K3.
Podklady jsem našel na fóru Peugeotu,kde tento problém řešili velmi podrobně(a to jejich čidlo v Peugeotu stojí o celou polovinu méně!).Nějakými výpočty došli k těmto třem možnostem:1-Kombinace termistor 3K3 + pararelně odpor 15K,2-termistor 2K7+22K+sériově 860ohm(něco,nevím co),3-termistor 2K2+22K+sériově 330ohm.Nějaký člen fóra použil pouze termistor 2K2 a tvrdí,že nepoznal rozdíl v hodnotách.Hodnoty jsou přibližně stejné i u Peug.i Renaultu.Já mohl volit pouze jedinou variantu a to 1.Po přímém zapojení termistoru do konektoru mi ale přišla teplota reálná.Připojením odporu okamžitě naskočilo 5°C navíc,což mi reálné nepřišlo.Po zakoupení ohmmetru jsem termistor doma vyzkoušel v různých teplotních prostředí a hodnoty odporů se od tabulek Ren.manuálu nijak nelišily.Zalil jsem proto 3K3 do pouzdérka.3K3 je plasťák.Je krapánek větší a když se do té plastové kapičky vsune,tak ho půlka vyčuhuje ven.V zrcátku to ale nijak nepřekáží 8) Průběžně jsem termistor neustále proměřoval až do konečné fáze,kdy jsem měřil hodnoty na konektoru.Vše bylo v pořádku,takže to šlo na Safíra.Zatím bych řekl,že tento termistor,konkrétně u Safíra splňuje svůj účel.Rozdíl 1590,-Kč v ceně ale hovoří sám za sebe.

_________________
Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 02, 2009 5:17 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
To jseš fakt dobrej :shock: . Určitě jsi spoustě lidí ušetřil celkem dost peněz.Takže díky za radu. :jop:

_________________
Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
-----------------------------
Now: Vel Satis 2.0 Turbo
R. Dauphine


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 02, 2009 6:33 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
hezky pěkně, já bych to akorát asi řešil novym zrcatkem tak za litřík :wink:

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 02, 2009 7:09 pm 
Offline
Expert

Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Nový Bor
MatesK píše:
hezky pěkně, já bych to akorát asi řešil novym zrcatkem tak za litřík :wink:


Jojo,na renaultklubu mi nabízeli zrcátka tři.Jedno bez zrcadla za 1500,-(spad fakt z višně).Jedno komplet za 800,- a někdo i přímo čidlo za 500,-.Nevíš ale co koupíš.Přece jenom to je elektronický čidlo,do kterýho nevidíš.

No a po třech dnech provozu bych řekl,že je to o.k.Možná je to na nějakým stupni ulítlý ale svůj účel,ohledně klimy to splňuje.

_________________
Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 02, 2009 8:07 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
no paráda, díky moc :jop:. dá se to asi doladit tim způsobem, že si vezmeš nějakej přesnej teploměr a podle něho přidáš odpory, aby to bylo přesný ne? :)

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2009 12:02 pm 
Offline
Expert

Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Nový Bor
Bóďa píše:
no paráda, díky moc :jop:. dá se to asi doladit tim způsobem, že si vezmeš nějakej přesnej teploměr a podle něho přidáš odpory, aby to bylo přesný ne? :)


Jo,teoreticky ano.Já těmhle věcem moc nerozumím ale za ten odpor jsem dal 1,-Kč.Takže i cesta pokusů a omylů vyjde sakra za levno :D

_________________
Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon dub 06, 2009 7:23 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 12, 2008 1:01 pm
Příspěvky: 605
Bydliště: Brno
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 65kW / 88PS 2,1 dT
Výbava: Alizé +
Auto snů: Biturbo, Clio V6
Super, parádní rada! Já mám s teploměrem taky problém, takže mi tenhle topic dost pomůže.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Upozornění!!!
PříspěvekNapsal: pon dub 13, 2009 10:57 am 
Offline
Expert

Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Nový Bor
Pozor,při úpravě čidla s použitím 3K3 termistoru si dávat veliký pozor,aby nedošlo,byť k nepatrnému kontaktu vodičů i na těle termistoru.
Když jsem to montoval poprvé,sice jsem si dával pozor ale stejně mi to trochu ulítlo.Termistor je totiž krapánek větší,takže se do té kapky musí vyloženě nasoukat.Ten spodní vývod se těla dotýká,to nevadí ale ten druhý už se dotýkat nesmí.Stačilo fakt jenom málo(jakoby se říká "studeňák"),aby když se udělalo víc teplo a tavící lepidlo chtě nechtě stejně zvláční se mi trochu začal dotýkat druhý drátek těla termistoru a na displey mi začalo blikat +60°C,což značí zkrat ve vedení.(-30°C značí přerušení spojení).Po dokonalé a svědomité opravě se mi funkce obnovila a DOKONCE!!! se mi začala teplota ukazovat v mnohem větším reálu.Rozdíl 5°C při nižších teplotách vymizel.Tudíž onen teplotní nesoulad přičítám také onomu "studeňáku",který tam již byl ale ještě nesignalizoval zkrat.
Shrnutí:použití samotného 3K3 termistoru za 10,-Kč plně nahrazuje funkci čidla.Pro Safrana to znamená pouze dvě malinko zručnější ruce,malinko trpělivosti,investice 10,-Kč za termistor,mít k dispozici tavící pistoli a lepidlo,pájku a kousek drátku.Toť vše.

_________________
Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Český překlad – phpBB.cz