Bóďa píše:
Achernar9 píše:
Ale to co vymýšlí s novinkama, jako jsou ty nevyměnitelný žárovky, to je takovej bordel, že tomu není rovno !!! Konstruktérům nakopat do pr...e !!!
co na to místní konstruktér světel?
To nevymýšlíme my, ale konstruktéři aut tam nenechají prostor a nebo schovají upevňovací body pod nárazník. Ale s LEDkama to stejně směřuje k tomu, že výměna žárovek bude zapomenuta. Nejnovější světla už nemají ani servisní otvory. Světla se při poruše mění jako celek. Sice to zní jako kravina, ale reálně ten ledkový zdroj překonává svou životností plánovanou životnost auta, takže kdo by to reálně měnil? Ale to už tu bylo dřív, jen se to vrací. V USA prakticky většinu času používají tzv. "sealed beam", což jsou normalizované 7" paraboly slepené se sklem a žárovkou v nerozebíratelný celek a mění se celý světlomet jako žárovka někdy od 50. let? Však každý, kdo trošku sleduje US cars, to zná. Všechny ameriky mají stejná světla a kolik variací s umístěním, rámečky atd. dokázali vymyslet!
Nová auta jsou spotřebním zbožím podobným mobilu. Stejně jsou tak složitě postavené, že je prakticky nemožné je rozumně opravovat (kombinace kovových a kompozitních materiálů, lepení a nýtování, tenkostěnné odlitky z lehkých kovů, nesvařitelná vysokopevnostní ocel, neskutečně složitá elektronika a nerozebíratelné celky). Spalovací motor je paradoxně ta nejméně složitá a nejsnáze opravitelná část na dnešním autě.
A upřímně, ono bastlit dneska něco i na Safranu, když se většina dílů už nedodává a staré jsou za hranicí životnosti a přitom poměrně složitě nahraditelné (třeba plastové blinkry, zadní světelný panel, že, Bóďo apod.) je poměrně pro silné nadšence a i ti propadají občas skepsi a koukají po něčem starším, jednodušším a nebo naopak totálně rezignují, koupí něco nového, ojedou a zahodí a než by opravovali, berou další.