Safrane Club
http://forum.safrane.org/

Olej do motoru
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=7&t=369
Stránka 1 z 4

Autor:  MatesK [ sob lis 01, 2008 9:58 am ]
Předmět příspěvku:  Olej do motoru

Chtel bych vymenit olej ale nevim jakej....muzete mi nekdo trochu objasnit problematiku? Dík :oops:

Autor:  Amstafek [ sob lis 01, 2008 12:41 pm ]
Předmět příspěvku: 

No otázkou je, co tam máš za olej teďka. Nemůžeš jen tak měnit olej z polosyntetiky na plnou syntetiku ba dokonce na mineralní olej. Mohlo by to udělat v motoru paseku. Ale jinak bych volil plnou syntetiku. Já tam mám olej Elf 5W-40. Nejvíc maže. A pokud vytáčíš motor do vysokých otáček, tak je plná syntetika nejlepší volbou. A pokud chceš nejlepší olej, co se dá koupit, tak je Zn.Shell ( 1litr oleje = kolem 1000kč ).

Autor:  ToJa [ sob lis 01, 2008 12:54 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ja mel v svem 3.0 12v takovem jakeho se tyka ten dota olej Cstrol 10w40,nicmene dal sem tam Ef Evolution 5w30 a pohoda,nestoji moc a je to origo olej doporucey sice do 24v ale nalil sem ho tam a je to ok,vlezlo tam 5.5L zhruba.5L stalo nejakych 980kc

Autor:  MatesK [ ned lis 02, 2008 10:21 am ]
Předmět příspěvku: 

Amstafek píše:
No otázkou je, co tam máš za olej teďka. Nemůžeš jen tak měnit olej z polosyntetiky na plnou syntetiku ba dokonce na mineralní olej. Mohlo by to udělat v motoru paseku. Ale jinak bych volil plnou syntetiku. Já tam mám olej Elf 5W-40. Nejvíc maže. A pokud vytáčíš motor do vysokých otáček, tak je plná syntetika nejlepší volbou. A pokud chceš nejlepší olej, co se dá koupit, tak je Zn.Shell ( 1litr oleje = kolem 1000kč ).


No motor vytacim kazdych asi tak pet minut do 5k....nemuzu se jedna plnej a dva plnej nabazit:).....no a neni tedka na zimu naprd tam davat 5W? Nebo staci abych vzdycky nechal zahrat motor?!
Nicmene me napada ze bysme mohli dat nekdy sraz a trochu provetrat Šafáře, kdyz se to na srazu nepovedlo... :?: 8)

Autor:  NeviM [ ned lis 02, 2008 10:56 am ]
Předmět příspěvku: 

MatesK píše:
Amstafek píše:
No otázkou je, co tam máš za olej teďka. Nemůžeš jen tak měnit olej z polosyntetiky na plnou syntetiku ba dokonce na mineralní olej. Mohlo by to udělat v motoru paseku. Ale jinak bych volil plnou syntetiku. Já tam mám olej Elf 5W-40. Nejvíc maže. A pokud vytáčíš motor do vysokých otáček, tak je plná syntetika nejlepší volbou. A pokud chceš nejlepší olej, co se dá koupit, tak je Zn.Shell ( 1litr oleje = kolem 1000kč ).


No motor vytacim kazdych asi tak pet minut do 5k....nemuzu se jedna plnej a dva plnej nabazit:).....no a neni tedka na zimu naprd tam davat 5W? Nebo staci abych vzdycky nechal zahrat motor?!
Nicmene me napada ze bysme mohli dat nekdy sraz a trochu provetrat Šafáře, kdyz se to na srazu nepovedlo... :?: 8)

5w neni na zimu naprd, ale hlavni je co tam mas ted, jestli treba 15w/40 a nalejes tam 5w/40 tak si koledujes o pruser (15w ma silnejsi film na mazanych plochach a prechodem na 5w se slabsim filmem muze dojit ke strzeni toho staryho a pridreni nebo zadreni motoru muze byt vysledek vymeny oleje) dal bych tam 10w/40 nejlip shell, tim na 99procent nic neposeres a budes mit olej pouzitelnej i na sviznejsi jezdeni... jo a nechavat zahrat motor v zime na volnobeh - NIKDY - nejvic se motor opotrebovava za chodu pri nizzi nez provozni teplote, takze je dobry snazit se vzdy co nejrychleji motor ohrat a za jizdy se zahreje mnohem rychleji nez na volnobeh kdy nevykonava temer zadnou praci oproti jizde a tudiz neprodukuje tolik tepla... ovsem nevylozit si to zpusobem ze kdyz tomu dam poradne napit tak se to ohreje ryhleji :lol2: musi se pocitat s tim ze cim nizzsi teplota tim je olej hustsi a dyl trva nez se vubec dostane vsude kam ma, takze nejidealnejsi je podle me tak do 2000rpm hned po nastartovani a dejme tomu za minutu radit tak maximalne ve 3500rpm dokud se motor neohreje aspon na ctvrtku teplomeru, pak tocit klidne do aleluja

Autor:  Amstafek [ ned lis 02, 2008 11:03 am ]
Předmět příspěvku:  To : MatesK

:D ... Já myslím, že není. Ale někdo Ti řekne že to nemá smysl. Ale jelikož máš 3litra, tak bych ho tam určitě dal. Problém je v tom, že nemůžeš nebo- li respektive by jsi neměl pokaždý výměně dávat různý oleje. A jakej typ oleje tam máš teď??? No motor by jsi měl nechat zahřát pokaždý, bez ohledu na to, co tam máš za olej. Za studena by jsi ho neměl vytáčet nad 3000ot/min. Jasně můžem :) . Stačí se domluvit.

Autor:  NeviM [ ned lis 02, 2008 11:04 am ]
Předmět příspěvku: 

jo a co se toho bazeni tyce, tak nevim proc jedna a dva netocis do 6000, vrchol vykonovy krivky to ma v 5500rpm a na jednicku a dvojku to ochabovani po maximu vykonu nestacis vubec pocitit, takze ma smysl to tocit do maxima protoze 6000 zni lip nez 5000:lol:

Autor:  MatesK [ ned lis 02, 2008 6:32 pm ]
Předmět příspěvku: 

NeviM píše:
jo a co se toho bazeni tyce, tak nevim proc jedna a dva netocis do 6000, vrchol vykonovy krivky to ma v 5500rpm a na jednicku a dvojku to ochabovani po maximu vykonu nestacis vubec pocitit, takze ma smysl to tocit do maxima protoze 6000 zni lip nez 5000:lol:


Vim kde je papirove max vykon ale muj starik uz takovej prubeh nema :) od 5500 uz zacina fakt chudoba :) dalsi dovod je prave ze ja sem najezdil uz tak 20tkm a jezdim na olej co tam je od zacatku :oops: pak nejaky loziska tam taky chtej do vecnych lovist, mozna pridrenej klima kompresor, za katalizatorem mi to netesni vubec, a mam spatny cidla teploty, tlaku a mnozsti oleje - takze nic moc tomu davat 6300ot :cry:

S tim ohratim motoru sem to nevedel dik
Olej chci dat rovnou celej novej s filtrem...vyplati se ta plna syntetika? preci jenom dat 6x750 treba je dost :)

Autor:  Amstafek [ ned lis 02, 2008 11:17 pm ]
Předmět příspěvku: 

Určitě vyplatí!! A bejt Tebou, tak to udělám co nejdřív. Po tom, co tu píšeš :) !!! Mělo by se tam vejít cca 6,5l oleje. A renolťáckej olej Zn. Elf je fakt kvalitní a výjde Tě cca na 450Kč/litr + cca 300Kč filtr. Na oleji nikdy nešetři!!!

Autor:  ToJa [ pon lis 03, 2008 1:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

Amstafek píše:
Určitě vyplatí!! A bejt Tebou, tak to udělám co nejdřív. Po tom, co tu píšeš :) !!! Mělo by se tam vejít cca 6,5l oleje. A renolťáckej olej Zn. Elf je fakt kvalitní a výjde Tě cca na 450Kč/litr + cca 300Kč filtr. Na oleji nikdy nešetři!!!
450kc???Litr??Neblazni tady je 5L za 954kc,mam ho i ja tam mam stejny motor.
http://www.superautodily.cz/index.php?s ... odukt=9583

Autor:  Amstafek [ pon lis 03, 2008 10:28 pm ]
Předmět příspěvku: 

Nebláznim. Záleží jak kde....

Autor:  MatesK [ úte lis 04, 2008 9:30 am ]
Předmět příspěvku: 

ToJa píše:
Amstafek píše:
Určitě vyplatí!! A bejt Tebou, tak to udělám co nejdřív. Po tom, co tu píšeš :) !!! Mělo by se tam vejít cca 6,5l oleje. A renolťáckej olej Zn. Elf je fakt kvalitní a výjde Tě cca na 450Kč/litr + cca 300Kč filtr. Na oleji nikdy nešetři!!!
450kc???Litr??Neblazni tady je 5L za 954kc,mam ho i ja tam mam stejny motor.
http://www.superautodily.cz/index.php?s ... odukt=9583


Pěkný ceny!!! V Renaultu mi rekli trochu jiny ceny :D A teď jestli mi reknete kterej bych mel zakoupit :oops: predpokladam High Performance, plnou syntetiku?!

Autor:  Amstafek [ úte lis 04, 2008 12:28 pm ]
Předmět příspěvku: 

Já bych volil ELF EVOLUTION SXR 5W40

Autor:  MatesK [ úte lis 04, 2008 5:47 pm ]
Předmět příspěvku: 

Amstafek píše:
Já bych volil ELF EVOLUTION SXR 5W40


Ja myslel spis tendle
http://www.superautodily.cz/index.php?s ... odukt=9715
absolutne tomu nerozumim ale kdyz tam je Best Performance :lol:

Autor:  Amstafek [ úte lis 04, 2008 10:28 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ten není špatnej. Ten jsem tam měl předtím. A letos, když jsem měnil olej, tak mi byl doporučen tenhleten ( ELF EVOLUTION SXR 5W40 ). Ale volba je na Tobě.

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/