Safrane Club

FÓRUM SAFRANE
 FAQ •  Hledat •  Registrovat •  Přihlásit se 
Právě je čtv bře 28, 2024 5:43 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 05, 2008 9:59 am 
Offline
Expert

Registrován: čtv říj 25, 2007 3:30 pm
Příspěvky: 273
Bydliště: Hluk
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: Quadra
Ja tam mam ten Evolution 5w30 a zatim najeto tak 3000km a bez problemu i motor je klidnejsi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 09, 2008 11:04 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
NeviM píše:
5w neni na zimu naprd, ale hlavni je co tam mas ted, jestli treba 15w/40 a nalejes tam 5w/40 tak si koledujes o pruser (15w ma silnejsi film na mazanych plochach a prechodem na 5w se slabsim filmem muze dojit ke strzeni toho staryho a pridreni nebo zadreni motoru muze byt vysledek vymeny oleje) dal bych tam 10w/40 nejlip shell, tim na 99procent nic neposeres a budes mit olej pouzitelnej i na sviznejsi jezdeni... jo a nechavat zahrat motor v zime na volnobeh - NIKDY - nejvic se motor opotrebovava za chodu pri nizzi nez provozni teplote, takze je dobry snazit se vzdy co nejrychleji motor ohrat a za jizdy se zahreje mnohem rychleji nez na volnobeh kdy nevykonava temer zadnou praci oproti jizde a tudiz neprodukuje tolik tepla... ovsem nevylozit si to zpusobem ze kdyz tomu dam poradne napit tak se to ohreje ryhleji :lol2: musi se pocitat s tim ze cim nizzsi teplota tim je olej hustsi a dyl trva nez se vubec dostane vsude kam ma, takze nejidealnejsi je podle me tak do 2000rpm hned po nastartovani a dejme tomu za minutu radit tak maximalne ve 3500rpm dokud se motor neohreje aspon na ctvrtku teplomeru, pak tocit klidne do aleluja


Covece tedka sem tak porovnaval do ceho zainvestuju driv jestli to rameno nebo olej...a prisel sem na to ze musim oboje :D ... Tak mam dotaz - jak mam postupovat abych mohl do motoru nalejt todle kdyz si predtim rikal ze by to mohlo sundat ten puvodni film...koupit treba nejakej ten jakoby cistic co se naleje do oleje?! najet na tom treba jeste tak 20km a pak ten olej vymenit?!....fakt nevim :-?

Jinak ty ramena asi zkusim sam teda nak dat do kupy...snad to nebude tak hrozny a posrat tam snad nemam co....doufam ze to treba spatne dotahnu a nekdy mi to rameno vypadne :lol: je neco na co bych si mel dat pozor?!

Jo a dalsi vec je ze potrebuju vymenit olej v prevodovce protoze tam je asi naka 90tka a potrebuju tam nalejt 80tku co mam koupenou tak jestli tam neni neco podobnyho s tim filmem:)

Jo a jinak dík za "lekci" s turbem atd - jsou to veci ktery bych se asi nikdy nedovedel...je sice hezky kdyz si na netu ty veci najdes a vyctes tam vsechno ale co si budem povidat, kdyz mas ty turba pred xichtem a nekdo znalej ti to vysvetli tak je to o necem jinym


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 09, 2008 2:00 pm 
Offline
Sedí tu furt..

Registrován: úte pro 02, 2008 4:51 pm
Příspěvky: 117
Bydliště: Beroun
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RXE, lpg
Ahoj, doporučuji pročíst si mýty na:
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare

- nejlépe odspodu)

Kde zjistíte, že na značce nezáleží:
Citace:
Nezáleží na značce oleje, na jeho viskozitní třídě, či na tom, zda je olej minerální či syntetický, měřítkem je pouze a jen údaj o výkonové specifikaci. Může se tedy stát, že oleje SAE 15W-40 a SAE 5W-40 mají stejnou specifikaci ACEA A3/B3. Jedná se tedy o kvalitou a životností rovnocenné oleje, i když se někomu může zdát, že SAE 15W-40 je jen �sprostý minerál�. Oba oleje prošly stejnými motorovými testy a motor po proběhnutí testů byl v obou případech stejně čistý, jinak by olejům nebyla přiznána stejná výkonová specifikace.
, a proto je jedno, jestli použijete Mogul, či Elf, složení bude stejné. Ostatní jsou marketingové tahy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 09, 2008 4:27 pm 
Offline
Expert

Registrován: čtv říj 25, 2007 3:30 pm
Příspěvky: 273
Bydliště: Hluk
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: Quadra
MatesK píše:
NeviM píše:
5w neni na zimu naprd, ale hlavni je co tam mas ted, jestli treba 15w/40 a nalejes tam 5w/40 tak si koledujes o pruser (15w ma silnejsi film na mazanych plochach a prechodem na 5w se slabsim filmem muze dojit ke strzeni toho staryho a pridreni nebo zadreni motoru muze byt vysledek vymeny oleje) dal bych tam 10w/40 nejlip shell, tim na 99procent nic neposeres a budes mit olej pouzitelnej i na sviznejsi jezdeni... jo a nechavat zahrat motor v zime na volnobeh - NIKDY - nejvic se motor opotrebovava za chodu pri nizzi nez provozni teplote, takze je dobry snazit se vzdy co nejrychleji motor ohrat a za jizdy se zahreje mnohem rychleji nez na volnobeh kdy nevykonava temer zadnou praci oproti jizde a tudiz neprodukuje tolik tepla... ovsem nevylozit si to zpusobem ze kdyz tomu dam poradne napit tak se to ohreje ryhleji :lol2: musi se pocitat s tim ze cim nizzsi teplota tim je olej hustsi a dyl trva nez se vubec dostane vsude kam ma, takze nejidealnejsi je podle me tak do 2000rpm hned po nastartovani a dejme tomu za minutu radit tak maximalne ve 3500rpm dokud se motor neohreje aspon na ctvrtku teplomeru, pak tocit klidne do aleluja


Covece tedka sem tak porovnaval do ceho zainvestuju driv jestli to rameno nebo olej...a prisel sem na to ze musim oboje :D ... Tak mam dotaz - jak mam postupovat abych mohl do motoru nalejt todle kdyz si predtim rikal ze by to mohlo sundat ten puvodni film...koupit treba nejakej ten jakoby cistic co se naleje do oleje?! najet na tom treba jeste tak 20km a pak ten olej vymenit?!....fakt nevim :-?

Jinak ty ramena asi zkusim sam teda nak dat do kupy...snad to nebude tak hrozny a posrat tam snad nemam co....doufam ze to treba spatne dotahnu a nekdy mi to rameno vypadne :lol: je neco na co bych si mel dat pozor?!

Jo a dalsi vec je ze potrebuju vymenit olej v prevodovce protoze tam je asi naka 90tka a potrebuju tam nalejt 80tku co mam koupenou tak jestli tam neni neco podobnyho s tim filmem:)

Jo a jinak dík za "lekci" s turbem atd - jsou to veci ktery bych se asi nikdy nedovedel...je sice hezky kdyz si na netu ty veci najdes a vyctes tam vsechno ale co si budem povidat, kdyz mas ty turba pred xichtem a nekdo znalej ti to vysvetli tak je to o necem jinym
Ten motor co mas ty mam v lagune mel semtam predtim 10w40 vypustil sem a nalil 5w30 ten elf z odkazu zatim zadny problem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 10, 2008 1:59 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Atilla píše:
Ahoj, doporučuji pročíst si mýty na:
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare

- nejlépe odspodu)

Kde zjistíte, že na značce nezáleží:
Citace:
Nezáleží na značce oleje, na jeho viskozitní třídě, či na tom, zda je olej minerální či syntetický, měřítkem je pouze a jen údaj o výkonové specifikaci. Může se tedy stát, že oleje SAE 15W-40 a SAE 5W-40 mají stejnou specifikaci ACEA A3/B3. Jedná se tedy o kvalitou a životností rovnocenné oleje, i když se někomu může zdát, že SAE 15W-40 je jen �sprostý minerál�. Oba oleje prošly stejnými motorovými testy a motor po proběhnutí testů byl v obou případech stejně čistý, jinak by olejům nebyla přiznána stejná výkonová specifikace.
, a proto je jedno, jestli použijete Mogul, či Elf, složení bude stejné. Ostatní jsou marketingové tahy.



DĚKUJI MNOHOKRÁT za navedení na správnou cestu:)...Dost sem čuměl jak to teda opravdu je :evil: ......

DOPORUČUJI PŘEČÍST - každý kdo nění k motoru lhostejný

Je to tak na 2 až 3 hodiny čtení, ale vyplatí se...

Jinak jsem vybral teda Valvoline Synpower 0W-40 ještě olejový foltr, ten předpokládám moc vybírat nemusim kdyz je tak na pul roku :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 10, 2008 3:23 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
Souhlasím s MatesKem-vyplatí se to přečíst,člověk si udělá lepší obrázek o olejích obecně :idea:

_________________
Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
-----------------------------
Now: Vel Satis 2.0 Turbo
R. Dauphine


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Motorové oleje
PříspěvekNapsal: pát lis 06, 2009 8:54 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 28, 2009 1:43 pm
Příspěvky: 536
Bydliště: Olomouc
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: 2.5 Automat RXE
Úpravy: Interier Baccara krom sedaček
Plány: PROCESTOVAT S NÍM CELOU EVROPU
Auto snů: AUDI A8 W12 LONG VW PHAETON W12 JAGUAR XF V8
Jaký kdo používa olej do motorů? A máte zkušenosti se změnou spotřeby?

Vždy jsem tam daval Shell 10W40 SJ a každých 10tis. měnil. Průměrnou spotřebu jsem vždy měl 8.4l
Teď jsem tam zkusil Castrol EDGE 5w30 najel jsem na něm už 2200Km a spotřeba 8,1l
Myslel jsem že je to jen tím průměrem, 22Km trasu kterou sem pravidelně jezdil 90Km/h s 10w40 za 7,9l ted jezdím za 7.5l
Překvapilo mne že kvalitní olej dělá 0.3l rozdíl

_________________

Laguna 1.8 RT (1995) Hnědá - Prodáno :-(
Safrane 2.0 RT Stříbrná (1996) - V Provozu (motor J7R 732) Přestavěno na RXE
Safrane 2.5 RXE Zlatá (1997) - V Provozu, interier Baccara
Safrane 3.0 RT Fialová (1994) - Prodáno

Laguna 1.8 16v Privilege Stříbrná (2003) - Pohodka do města
Audi A8 4.2MPI (2005) Noční Modrá - V Provozu
Safrane 2.5 Initiale Modrá (1998) - V Provozu, komplet zrenovováno
Citroën C5 2.0HDi Exclusive Modrá (2010) - V Provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorové oleje
PříspěvekNapsal: pát lis 06, 2009 9:45 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
No ono to není totiž kvalitou oleje ale jeho viskozitou(klouzavost :) ). První číslo s W je viskozita oleje za studena a druhé číslo je viskozita oleje v provozních teplotách. Když tedy hodnotíš olej 5W-30 a 5W-40, tak je to právě o tom, že druhý zmiňovaný je méně "kluzký", ale víc motor chrání. Já například používám 5W-50, protože jezdim velmi často v plné zátěži a spotřeba mě oproti životnosti motoru netrápí.

Ale každopádně děkuji za poznatek - netušil jsem že ta spotřeba bude až takový rozdíl :jop:

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej do motoru
PříspěvekNapsal: pát lis 06, 2009 1:22 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
a nemáš spíš zimní kola, Tomíku?

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej do motoru
PříspěvekNapsal: pát lis 06, 2009 1:39 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 28, 2009 1:43 pm
Příspěvky: 536
Bydliště: Olomouc
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: 2.5 Automat RXE
Úpravy: Interier Baccara krom sedaček
Plány: PROCESTOVAT S NÍM CELOU EVROPU
Auto snů: AUDI A8 W12 LONG VW PHAETON W12 JAGUAR XF V8
Ne ne, ještě jsem nepřezouval :-) zatim v Olomoooci ani nezasněžilo :D , planuji přezout koncem listopadu jako každý rok
Jaky olej davaš ty?

_________________

Laguna 1.8 RT (1995) Hnědá - Prodáno :-(
Safrane 2.0 RT Stříbrná (1996) - V Provozu (motor J7R 732) Přestavěno na RXE
Safrane 2.5 RXE Zlatá (1997) - V Provozu, interier Baccara
Safrane 3.0 RT Fialová (1994) - Prodáno

Laguna 1.8 16v Privilege Stříbrná (2003) - Pohodka do města
Audi A8 4.2MPI (2005) Noční Modrá - V Provozu
Safrane 2.5 Initiale Modrá (1998) - V Provozu, komplet zrenovováno
Citroën C5 2.0HDi Exclusive Modrá (2010) - V Provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej do motoru
PříspěvekNapsal: pát lis 06, 2009 11:44 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
TOMGWELL píše:
Ne ne, ještě jsem nepřezouval :-) zatim v Olomoooci ani nezasněžilo :D , planuji přezout koncem listopadu jako každý rok
Jaky olej davaš ty?


No mi po přezutí na zimní klesla spotřeba o litr, tak proto se ptám.
Jinak jezdím kolem 12 benzínu, 15 plynu.
Olej dávám polosyntetiku 10w40, teď momentálně Starline. Je levný, ale přijde mi fakt dobrý. Prý to jen přebalujou, měla by to být česká výroba, takže asi Mogul. Měním po 10tis.

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej do motoru
PříspěvekNapsal: sob lis 07, 2009 11:08 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 28, 2009 1:43 pm
Příspěvky: 536
Bydliště: Olomouc
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: 2.5 Automat RXE
Úpravy: Interier Baccara krom sedaček
Plány: PROCESTOVAT S NÍM CELOU EVROPU
Auto snů: AUDI A8 W12 LONG VW PHAETON W12 JAGUAR XF V8
No, to že spotřeba klesla na zimních o litr je docela dost.
Ono je to totiž tak, zimní kola předpokladam že nemas 17tky takže nejsou tak široké a tím pádem by měl být nižší odpor než u širokých letních.
Protože většinou je to naopak, že u zimních kol spotřeba malinko naroste a to z toho důvodu že zimní kola jsou měkčí a tudíž mají malinko větší valivý odpor než letní pneu z tvrdší gumy (bez přídavku uhlíkových směsí v zimních pneu)
No a pak se to take špatně porovnává že v zimě je všeobecně o neco větší spotřeba.

_________________

Laguna 1.8 RT (1995) Hnědá - Prodáno :-(
Safrane 2.0 RT Stříbrná (1996) - V Provozu (motor J7R 732) Přestavěno na RXE
Safrane 2.5 RXE Zlatá (1997) - V Provozu, interier Baccara
Safrane 3.0 RT Fialová (1994) - Prodáno

Laguna 1.8 16v Privilege Stříbrná (2003) - Pohodka do města
Audi A8 4.2MPI (2005) Noční Modrá - V Provozu
Safrane 2.5 Initiale Modrá (1998) - V Provozu, komplet zrenovováno
Citroën C5 2.0HDi Exclusive Modrá (2010) - V Provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej do motoru
PříspěvekNapsal: sob lis 07, 2009 11:42 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 28, 2009 1:43 pm
Příspěvky: 536
Bydliště: Olomouc
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: 2.5 Automat RXE
Úpravy: Interier Baccara krom sedaček
Plány: PROCESTOVAT S NÍM CELOU EVROPU
Auto snů: AUDI A8 W12 LONG VW PHAETON W12 JAGUAR XF V8
Tak nastudoval jsem pořádně ty oleje, dokonce jsem včera navštívil vědeckou knihovnu a půjčil si knihu o olejích.
Dá se říci že je to takto:
Je pravda že na značce oleje by záležet až tak nemělo ( ve značkách je rozdíl jen ten že se liší aditiva čištění které každý výrobce má jiné, ale základ oleje je podle norem) záleží hlavně na těch normách API.
Například pro benzínové motory normy API - SF, SJ, SL, SM
čím dál v abecedě je druhé písmeno za S tím olej prošel přísnějšíma testama
takže oleje s označením SF a SJ nezvládnou tak přísné testy jako olej SL a SM
pak jsou oleje které dokonce překonaly normu API - SM, ty mají označení VW 507.01
Stručně:
Kdo nevytáčí motor do 6000 a chce mít nejmenší spotřebu at použije lehkoběžné oleje 0W-30 nebo 5W-30
Kdo chce levější oleje bez ohledu na spotřebu a závodní jízdu at použije 10W-40, 15W-40
Kdo jezdí na plný plyn bez ohledu na spotřebu (jako Mates :D ) 5W-50, 10W-50
A teoreticky kdo jezdí na závodním okruhu pořád naplno tak je tady Castrol EDGE Sport 10W-60
At máme jakýkoliv každý se jízdou zanáší, olej je sicem pořád stejný, ale micro.částice zvyšují tření motoru.
Od ujetí 6000Km olej maže o 16% méně a pak už to jde rychle dolů. Proto je důležité měnit olej opravdu nejlépe každých 10000Km (bez ohledu jaký olej máme)
Jinak zrovna na zimu je ta nejlepší chvíle na výměnný interval.
Hledal jsem ty nejlevnější prodejce, nejlevněji nakoupíte na www.olejspol.cz a navíc mají dopravu od 1000Kč zdarma.

_________________

Laguna 1.8 RT (1995) Hnědá - Prodáno :-(
Safrane 2.0 RT Stříbrná (1996) - V Provozu (motor J7R 732) Přestavěno na RXE
Safrane 2.5 RXE Zlatá (1997) - V Provozu, interier Baccara
Safrane 3.0 RT Fialová (1994) - Prodáno

Laguna 1.8 16v Privilege Stříbrná (2003) - Pohodka do města
Audi A8 4.2MPI (2005) Noční Modrá - V Provozu
Safrane 2.5 Initiale Modrá (1998) - V Provozu, komplet zrenovováno
Citroën C5 2.0HDi Exclusive Modrá (2010) - V Provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej do motoru
PříspěvekNapsal: sob lis 07, 2009 3:31 pm 
Offline
Sedí tu furt..

Registrován: úte pro 02, 2008 4:51 pm
Příspěvky: 117
Bydliště: Beroun
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RXE, lpg
Opět připomínám odkaz výše, čtěte odzdola.
Jak psal Mates, u viskozitní specifikace je první číslo tzv zimní, druhé letní. První nižší znamená tekutější olej při chladnějších teplotách, druhé udává viskozitu při provozní teplotě. Vyšší číslo vyhovuje soutěžním motorům, hnaných do vysokých otáček. Aby se dosáhlo vyššího letního indexu, je třeba do olejů dodávat více polymerních modifikátorů viskozity, které však rychle degradují. Výměný interval by pak měl být kolem 6 tisíc km (graf. Déle si své vlastnosti udrží tzv. lehkoběžné oleje (0w30). Nižší letní číslo zároveň znamená nižší spotřebu paliva, olej je řidší, motor má jeho větší spotřebu a je hlučnější. Nejsem si jist jeho vhodností pro naše starší vozy.

Citace:
čím dál v abecedě je druhé písmeno za S tím olej prošel přísnějšíma testama

Přísnější neznamená lepší pro naše auta.

Já používám klasiku 10w40. Olej jsme objednával stáčený zde. Přijde mi zbytečné kupovat drahé oleje, pokud splňují stejné normy, jak ty levné. Motor se rychleji zanese nečistotami (saze, prach) než chemicky zdegraduje. Lepší měnit častěji levný olej, než se spoléhat na "kvalitnější" drahý. Měním max po 10tkm.
Odchází mi čepy na ramenou, proto teď jezdím daleko plynuleji, a ejhle, s kombispotřebu se (na lpg!) dostávám i na 9,1, dříve jsem považoval za dobré 11 litrů, na dálnici brno praha při 180-200km/h to bylo 13 litrů. Zásadou pro nízkou spotřebu paliva je více předvídat a nebrzdit, ani člověk nemusí jezdit pomalu)

edit: úprava odkazů

_________________
Renault Safrane V6i 3.0 Lpg 400tkm - fialovej, rozebráno
Renault Safrane V6i 3.0 210 tkm - bílej, v provozu, automat, pneu podvozek
Renault Safrane V6i 3.0 - modrej pracant


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej do motoru
PříspěvekNapsal: sob lis 07, 2009 3:51 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 28, 2009 1:43 pm
Příspěvky: 536
Bydliště: Olomouc
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: 2.5 Automat RXE
Úpravy: Interier Baccara krom sedaček
Plány: PROCESTOVAT S NÍM CELOU EVROPU
Auto snů: AUDI A8 W12 LONG VW PHAETON W12 JAGUAR XF V8
Ano přesně jak píše Atilla. Zásadou pro nízkou spotřebu paliva je více předvídat a nebrzdit
A také rychlost do 90km/h při 120km/h spotřeba naroste cca až o 30%
Ano, zapoměl jsem připomenout že Oleje 0W-30 a 5W-30 jsou řídké a tudíž se nedoporučují vůbec používat na hodně jeté motory. Nezaleží jak je motor starý, ale jak je jetý a jakou má vůli. Hodně jeté motory by tak řídke oleje sežraly během 500Km. Proto řídké oleje pouze pro zachovalé motory.

_________________

Laguna 1.8 RT (1995) Hnědá - Prodáno :-(
Safrane 2.0 RT Stříbrná (1996) - V Provozu (motor J7R 732) Přestavěno na RXE
Safrane 2.5 RXE Zlatá (1997) - V Provozu, interier Baccara
Safrane 3.0 RT Fialová (1994) - Prodáno

Laguna 1.8 16v Privilege Stříbrná (2003) - Pohodka do města
Audi A8 4.2MPI (2005) Noční Modrá - V Provozu
Safrane 2.5 Initiale Modrá (1998) - V Provozu, komplet zrenovováno
Citroën C5 2.0HDi Exclusive Modrá (2010) - V Provozu


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Český překlad – phpBB.cz