Safrane Club

FÓRUM SAFRANE
 FAQ •  Hledat •  Registrovat •  Přihlásit se 
Právě je pon dub 29, 2024 12:23 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

pořídil bych si LPG do svýho Safrana?
Ano 60%  60%  [ 9 ]
Ne 40%  40%  [ 6 ]
Celkem hlasů : 15
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: LPG?
PříspěvekNapsal: stř srp 20, 2008 2:50 pm 
Offline
Pokročilý

Registrován: pát dub 04, 2008 6:21 pm
Příspěvky: 31
Bydliště: Brno
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 101kW / 137PS 2,2 Si
Výbava: ---
Ahoj lidi,

přemýšlím nad tím, že bych dal do svýho Safrana LPG ... chtěl jsem se zeptat na Vaše zkušenosti a vůbec to jestli by jste mi to doporučili.

Je jednoznačný, že člověk ušetří a návrtnost je zhruba u 20tkm, ale pořád mám strach z toho, že když do mě někdo ze zazdu bouchne, že se změním ve špekáček co se nedostane z popruhů dřív než je opečenej do zlatova :). Menší výkon a točivý moment mě nevadí, zase tolik to neženu a když sem se díval na srvovnání otáčkových charakteristik u Opel Omega 2,5l tak sice klesl výkon o 7,5%, ale v otáčkách kolem 2000 - 3500 to bylo lepší jak 7,5%.

Dál bych se chtěl zeptat těch co už mají LPG:

zaznameli jste nějákou enormnější korozi výfuku?

nezměnila se něják životnost motoru? (LPG lepší okatanové číslo, ale menší rychlost hoření. Ten okatan je plus, ale s tou menší rychlostí hoření si pořád říkám, že by se měl upravovat i kompresní poměr na co se u LPG prdí :) )

jaká je životnost dílu LPG. Po jak dlouhé době je zapotřebí vyměnit novou nádrž a podnobně, kontroly po roce nepočítám.

Díky moc za podměty do dizkuze

Schwayk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř srp 20, 2008 9:41 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 12, 2008 9:30 pm
Příspěvky: 178
Bydliště: Bratislava
Rok výroby: 0
plyn patri do sporaku,a nie do auta. :D koli bezpecnosti radcej nie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř srp 20, 2008 10:30 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
vsadim se, že až přijde max, tak plyn vynese do nebe a schwayk ho tam hnedka prskne :D

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv srp 21, 2008 9:21 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
Právě jsem si ho nechal namontovat už do druhého Safranu (dříve 2.2 12V ,nyní 2.5. 20V) a max. spokojenost.A doporučuju. :wink:

_________________
Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
-----------------------------
Now: Vel Satis 2.0 Turbo
R. Dauphine


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv srp 21, 2008 12:01 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
Co se týče bezpečnosti, tak není třeba se obávat. Nádrž je mnohem bezpečnější než benzínová.

Ale vynášet plyn do nebes taky nebudu, zvlášť potom, co jsem zjistil, že byl příčinou mojeho dvouletého trápení s přehříváním. Vzhledem k tomu, že než jsem na to přišel, tak tahle "závada" způsobila přímo i nepřímo v podstatě všechny problémy, které jsem měl a které mě k dnešnímu dni stály zhruba 60 tisíc Kč na opravách. :-/

Jenže to je lidma, ne tím pohonem samotným. Prostě to někdo blbě udělal...

Jinak LPG jako takové podle mě motorům pro bezolovnatý benzín neuškodí, ty už mají kvalitní ventily i ventilová sedla. Mám to vyzkoušené na R25, kterou má brácha a k dnešnímu dni má přes 300 tisíc km, z toho minimálně 150 tisíc na plyn.

Dnešní systémy jsou velice komfortní na provoz, v podstatě se už o nic nestaráš, ani nevíš, že už jedeš na plyn...

Záleží jen na tom, kdo to montuje, provedení montáže je podle mě alfa omega a zdroj všech možných problémů. Horší je zjistit, kdo je skutečně odborník a kdo si na něj jen hraje, protože běžné typy aut přestaví dobře skoro každý, takže ani doporučení známého nemusí být dostatečné. Mou zástavbu dělala poměrně velká firma AGC a mám značkový systém BRC a přesto to totálně "zk...ili". Takže fakt nevím, čím se řídit.

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv srp 21, 2008 12:08 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
Co se týče zkušeností, tak ve stručnosti:
Enormní korozi výfuku jsem nezaznamenal-životnost nezměněna
V zimě to víc kouří bílý dým
U větších objemů je znát trochu menší krouťák, ale skoro neznatelné
Spotřeba plynu zhruba o 10-15% víc (i u přímého vstřiku se zvýší)
Někdy to chcípne, hlavně při prudkém ubrání plynu (třeba vyhození neutrálu z kopce z vyšších otáček)
Nižší dojezd na nádrž v rezervě
Nedá se vozit rezerva a hever
Nádrž má životnost 10 let

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Max900R
PříspěvekNapsal: čtv srp 21, 2008 1:02 pm 
Offline
Pokročilý

Registrován: pát dub 04, 2008 6:21 pm
Příspěvky: 31
Bydliště: Brno
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 101kW / 137PS 2,2 Si
Výbava: ---
jj díky moc zkušenosti ... z toho přehřívání sem měl trošku strach, to je ovlivněno právě tou rychlostí hoření a pak zásadní odchylkou je to, že benzín se ještě v prostoru válce odpařuje a tak snižuje teplotu stěn a dna pístu, což u plynného LPG již není možné. Proto může dojít k poškození motoru z nadměrného vývoje tepla při provozu na LPG častěji, než je tomu při použití jako paliva benzínu.

Nejšpíč LPG nechám být a dojezdím to na benzín. Kdybych veděl, že Safran vydrží dalších 100tkm, tak bych do toho nejspíš šel.

Díky moc za názory


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Max900R
PříspěvekNapsal: pát srp 22, 2008 7:09 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
schwayk píše:
jj díky moc zkušenosti ... z toho přehřívání sem měl trošku strach, to je ovlivněno právě tou rychlostí hoření a pak zásadní odchylkou je to, že benzín se ještě v prostoru válce odpařuje a tak snižuje teplotu stěn a dna pístu, což u plynného LPG již není možné. Proto může dojít k poškození motoru z nadměrného vývoje tepla při provozu na LPG častěji, než je tomu při použití jako paliva benzínu.

Nejšpíč LPG nechám být a dojezdím to na benzín. Kdybych veděl, že Safran vydrží dalších 100tkm, tak bych do toho nejspíš šel.

Díky moc za názory


To jsi mě špatně pochopil. Pokud máš v pořádku větráky a chladící systém, tak u Safrana nebudeš mít problém s přehříváním. U mě to bylo způsobeno tím, že to bylo špatně napojené. Pokud máš motor v pořádku, tak se nemusíš obávat, že by to na plyn nejezdilo. A pokud je v motoru zaděláno na problém, tak se to projeví i na benzín. Plynem to maximálně uspíšíš.

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned srp 24, 2008 6:13 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
Taky si nemyslím,že by samotné LPG mělo vliv na přehřívání vozu.Jak už jsem psal teď mám přestavěnýho už druhého safrana a ani jednou jsem problém s přehřátím motoru nezaznamenal.S tím chcípáním má Max pravdu.Taky se mi to občas stane.Také to má nižší otáčky na volnoběh.Ale to není žádný výrazný problém.Alespoň podle mě. :wink:

_________________
Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
-----------------------------
Now: Vel Satis 2.0 Turbo
R. Dauphine


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř srp 27, 2008 7:59 pm 
Offline
Začátečník

Registrován: stř srp 27, 2008 7:04 pm
Příspěvky: 8
Jak už jsem psal jinde,na lpg nedám dopustit,mám ho ve více autech,nejen v safrane a všude v pohodě. Jen co se té teploty týká,pozor na stav výfuku, při jedné delší cestě mi praskl zadní tlumič a spaliny šly do podběhu. Během 20 km se rozpustil,vysloveně roztekl plast v podběhu a trochu zkroutil bok nárazníku :cry: Ty spaliny mají podstatně vyšší teplotu než z benzínu. Ale to je asi jediné riziko u auta na lpg :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 15, 2009 2:38 pm 
Offline
Sedí tu furt..

Registrován: úte pro 02, 2008 4:51 pm
Příspěvky: 117
Bydliště: Beroun
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RXE, lpg
Dnes jsem byl objednán na diagnostiku - dva týdny čekací doba. Přišel jsem včas, pán si vyžádal TP a vypsal si všechny potřebné údaje, podivil se nad množstvím najetých km (344t:) i tázal si množství paliva v nádrži. Půl benzín, plyn plná. Se slovem plná jsem měl TP už zpátky)
Pokud někdo budete chít na diagnostiku s plynem v Praze, pak, údajně jen, Auto Avant na Ďáblické 2 v Praze 8. Tam by měli mít požadované spodní odvětrání.
Zítra se tam zkusím objednat..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 17, 2009 5:15 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
Dej vědět.To mě zajímá.V Plzni taky neberou :evil:

_________________
Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
-----------------------------
Now: Vel Satis 2.0 Turbo
R. Dauphine


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 17, 2009 7:28 am 
Offline
Sedí tu furt..
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 27, 2009 2:05 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha, Brno, Bratislava
Plzeňák píše:
Právě jsem si ho nechal namontovat už do druhého Safranu (dříve 2.2 12V ,nyní 2.5. 20V) a max. spokojenost.A doporučuju. :wink:



zdar, muzes mi rici prosim jakou jsi mel +- spotrebu u te 2.2 12V}? mne se zda ze je muj safranek nehorazne nenazranej:{ tak jen bych potreboval porovnani.. diky

_________________
Raccoon_Daweo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 17, 2009 7:33 am 
Offline
Sedí tu furt..
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 27, 2009 2:05 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha, Brno, Bratislava
Atilla píše:
Dnes jsem byl objednán na diagnostiku - dva týdny čekací doba. Přišel jsem včas, pán si vyžádal TP a vypsal si všechny potřebné údaje, podivil se nad množstvím najetých km (344t:) i tázal si množství paliva v nádrži. Půl benzín, plyn plná. Se slovem plná jsem měl TP už zpátky)
Pokud někdo budete chít na diagnostiku s plynem v Praze, pak, údajně jen, Auto Avant na Ďáblické 2 v Praze 8. Tam by měli mít požadované spodní odvětrání.
Zítra se tam zkusím objednat..



Jak se k tvemu safranovi zachovali v auto avant? ja s nima mam naprosto tragicke zkusenosti :-?




Jinak zkusenosti s plynem:

chcipani motoru mohu potvrdit {byt doted jsem to prisuzoval i jinym pricinam ale po testu benzin vs plyn mi to chcipalo jen na plyn - moc klesly otacky} na druhou stranu i na benzin mi kolisaji otacky i kdyz je to jen chvili.. jen se nestalo ze by to nekdy chciplo na rovine {v zatacce ale ano - brzdeni, otaceni volantem}

korozi vyfuku nemohu potvrdit ani vyvratit

co se tyce spotreby tak bych rekl ze u mne je zhruba o 40 procent vyssi:{
na benzin se jsem schopen drzet normalni jizdou kolem 9-10l, na plyn 13-14L - mozna to mam ale blbe nastaveny kvuli blbe ridici jednotce a nejlevnejsi verzi plynu - vstrikuje se primo do privodu vzduchu do motoru

zivotnost nadrze mam 15 let, ale kazdy rok ma byt revize komplet plynu +-500kc {ted se na ni chystam}

servis a montaz plynu - kamen urazu - skoro bych rekl ze je jedno do ktere firmy zajedes, za co si zaplatis - bud budes mit dobrej den a namontuji vse ok, nebo to namontuji blbe. Kamaradovi na bmw 5 namontovali v jednom servisu plyn perfektne, doporucil ho znamemu se stejnym bmw a tomu to pokazili jak jen mohli... ja treba ted musim vymenit hadickz v motorovem prostoru nebot nekdo je dal tak ze se drou a prodiraji:{

Co se tyce dojezdu - asi zalezi jak mam naspech obcas mam problem na 50L plynu ujet 260km {a to ne s nohou na podlaze} a jindy atakuju hranici 400km {rekord mam 595km ale to jsem mel asi hodne chudou smes - spotreba 8.5l plynu na 100km s prumernou rychlosti 130kmh}

Problem je ale taky kde se tankuje plyn. Spatne zkusenosti mam s lpg od OMW, prumerne s Shell plynem a nejlepsi AGIP. Je mozne ze to bylo ale konkretni dodavkou plynu. Opravdu nevim. U Agipu ale tankuji pravidelne a nenarazil jsem na problem s jejich plynem {teda na konkretni cerpacce v brne na vinohradech.

Prehrivani motoru nemohu potvrdit - ve meste se dostanu sotva k tomu aby se mi zacaly tocit vrtule pred motorem, na dalnici mam rucicku jen v 1/4, coz nevim zda je dobre:{

celkove ale plyn v aute ma hlavne vyhody... byt zabranuje naprikla parkovani v podzemnich garazich kvuli odvetravani

_________________
Raccoon_Daweo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 21, 2009 10:41 pm 
Offline
Sedí tu furt..

Registrován: úte pro 02, 2008 4:51 pm
Příspěvky: 117
Bydliště: Beroun
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RXE, lpg
Mne auto chcípá pouze na začátku při přechodu z benzínu na plyn, musím držet otáčky, přepínám při zrychlování a není problém.
Spotřeba plynu mimo město 11l, pokud jedu na doraz pak maximálně 12,5. Město 12-15.
Rozdíl mezi tankováním plynu u různých čerpacích stanic jsem nezpozoroval, jak by se měl projevovat?
Do Ävantu jsem se zatím neobjednal..


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Český překlad – phpBB.cz