Safrane Club

FÓRUM SAFRANE
 FAQ •  Hledat •  Registrovat •  Přihlásit se 
Právě je čtv dub 18, 2024 2:34 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: KLIMA
PříspěvekNapsal: pát čer 17, 2011 9:46 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 20, 2010 4:15 pm
Příspěvky: 413
Bydliště: Lovosice
Model: phase II
Rok výroby: 1998
Motor: 140kW / 190PS 3,0 24v
Výbava: asi RXE
Úpravy: Upgrade topení (topí i z přední loketky dozadu)
Kaminkhoum
Samopřepínání světel podle světla venku
Auto snů: Už jsem měl :(
Měl někdo z vás otevřenej ten redukční ventil? Mě by zajímalo jak to vevnitř vypadá.

_________________
Minulost: Škoda 125 L (1989), Škoda 105 GLS (1974), Škoda 100 LS (1976), Safrane 2.5 20V (2000), Safrane 2.5 20V Initiale (1998), Renault R25 V6 (1989), Range Rover 4.6 V8 HSE (2001), VW Golf IV 1.9 TDI power! (2003), Karosa C734.1346 (1994)
Přítomnost: Renault Safrane 2.9 V6 24V (2000), Renault Megane 1.5 dCi (2013)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KLIMA
PříspěvekNapsal: pát čer 17, 2011 11:46 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 20, 2010 4:15 pm
Příspěvky: 413
Bydliště: Lovosice
Model: phase II
Rok výroby: 1998
Motor: 140kW / 190PS 3,0 24v
Výbava: asi RXE
Úpravy: Upgrade topení (topí i z přední loketky dozadu)
Kaminkhoum
Samopřepínání světel podle světla venku
Auto snů: Už jsem měl :(
Tak jsem právě hledal další poznatky kolem toho...
Ta chladící náplň se barví aby byl vidět únik, takže by měl bejt asi celej okruh barevnej.
Promáčknul jsem ventilek vysokýho tlaku (na tý tenčí trubičce) která byla teplá. Tlak byl fakt vysokej, barvivo vystříklo taky.
Pak jsem promáčknul ventilek nízkýho tlaku (na silnější trubičce) která byla studená. Tlak fakt hodně nízkej, barvivo žádný.
Pak jsem šáhnul na tu mosaznou kostičku co je na přepážce mezi motorem a kabinou, jak do toho vedou ty dvě hadičky (ten redukční ventil) a ta je docela ledová.
Nechtěl by někdo, komu funguje klimatizace dobře, zkusit to samý co já? Dost by mi pomohlo, kdybych věděl jestli z ventilku nízkýho tlaku taky nevystříkne barvivo.
Teplotu jsem měl nastavenou na "min", A.C. zapnuto, vnější nasávání vzduchu, zaplý sluníčko, foukání na ksicht, větrák na minimum.
Kurňa, že mě nenapadlo si prohlídnout jiný auto na srazu :-(

_________________
Minulost: Škoda 125 L (1989), Škoda 105 GLS (1974), Škoda 100 LS (1976), Safrane 2.5 20V (2000), Safrane 2.5 20V Initiale (1998), Renault R25 V6 (1989), Range Rover 4.6 V8 HSE (2001), VW Golf IV 1.9 TDI power! (2003), Karosa C734.1346 (1994)
Přítomnost: Renault Safrane 2.9 V6 24V (2000), Renault Megane 1.5 dCi (2013)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KLIMA
PříspěvekNapsal: stř čer 29, 2011 1:07 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 20, 2010 4:15 pm
Příspěvky: 413
Bydliště: Lovosice
Model: phase II
Rok výroby: 1998
Motor: 140kW / 190PS 3,0 24v
Výbava: asi RXE
Úpravy: Upgrade topení (topí i z přední loketky dozadu)
Kaminkhoum
Samopřepínání světel podle světla venku
Auto snů: Už jsem měl :(
Nikdo nic?
Jak by se projevoval špatnej:
vysoušeč?
čidlo teploty výparníku?
expanzní ventil?

Další dotazy: Co ovládá spínání kompresoru? Co ovládá spínání sahar?

Zdá se že se klima (i topení) nastavuje jak má podle vnější a vnitřní teploty; servis mi nesvítí...
:roll: achjo

EDIT: v manuálu píšou, že když je víc jak deset minut otevřenej okruh, že mám vyměnit vysoušeč... Mám to fakt měnit nebo to jsou kecy?

_________________
Minulost: Škoda 125 L (1989), Škoda 105 GLS (1974), Škoda 100 LS (1976), Safrane 2.5 20V (2000), Safrane 2.5 20V Initiale (1998), Renault R25 V6 (1989), Range Rover 4.6 V8 HSE (2001), VW Golf IV 1.9 TDI power! (2003), Karosa C734.1346 (1994)
Přítomnost: Renault Safrane 2.9 V6 24V (2000), Renault Megane 1.5 dCi (2013)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KLIMA
PříspěvekNapsal: stř čer 29, 2011 4:42 pm 
Offline
Expert

Registrován: ned říj 24, 2010 11:32 pm
Příspěvky: 198
Bydliště: Olomouc
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: 4x4
Úpravy: Odlechčeni vozu o par 10kg rzi,
Plány: Jezdit ;)
Auto snů: Renault 5gt Turbo
vysoušeč se musi vyměnit kvuli temu co je uvnitř jeho pak se může stat že jak to napustiš tak ten material ta houba uvnitř se ti začne drolit a můžeš neboli pravděpodobneji kvuli tomu zadřeš kompresor což je palka už celkem vetší.

ceny jsou pozitivni http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;2 ... T=0|LNG=0|


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KLIMA
PříspěvekNapsal: stř čer 29, 2011 9:25 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 20, 2010 4:15 pm
Příspěvky: 413
Bydliště: Lovosice
Model: phase II
Rok výroby: 1998
Motor: 140kW / 190PS 3,0 24v
Výbava: asi RXE
Úpravy: Upgrade topení (topí i z přední loketky dozadu)
Kaminkhoum
Samopřepínání světel podle světla venku
Auto snů: Už jsem měl :(
Aha, tak to by se vyplatilo i tak... Ale s tim je asi práce dost co? Musim kvůli tomu vyndat chladič?

_________________
Minulost: Škoda 125 L (1989), Škoda 105 GLS (1974), Škoda 100 LS (1976), Safrane 2.5 20V (2000), Safrane 2.5 20V Initiale (1998), Renault R25 V6 (1989), Range Rover 4.6 V8 HSE (2001), VW Golf IV 1.9 TDI power! (2003), Karosa C734.1346 (1994)
Přítomnost: Renault Safrane 2.9 V6 24V (2000), Renault Megane 1.5 dCi (2013)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KLIMA
PříspěvekNapsal: stř čer 29, 2011 11:05 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
nejsem zadny prase (aspon ti tak teda nepripadam :)), ale vysousec bych asi neresil... nikdy jsem se nesetkal s tim, ze by se neco posralo. pokud to nemas vylozene top, tak bych to spis ani neriskoval, protože podle mě to při povolování vezmeš i s trubkama a pak budeš shánět celej chladič :lol_. v servisním manuálu se snad píše, že by se to mělo akorát zadeklovat aby tam nešlo moc vzduchu nebo tak nějak :)

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KLIMA
PříspěvekNapsal: stř čer 29, 2011 11:35 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 20, 2010 4:15 pm
Příspěvky: 413
Bydliště: Lovosice
Model: phase II
Rok výroby: 1998
Motor: 140kW / 190PS 3,0 24v
Výbava: asi RXE
Úpravy: Upgrade topení (topí i z přední loketky dozadu)
Kaminkhoum
Samopřepínání světel podle světla venku
Auto snů: Už jsem měl :(
Tam píšou že když je víc než deset minut otevřenej okruh, že se to má vyměnit. Kdo ví kdo to měl jak dlouho otevřený předtim. Třeba se v tom zrovna utrhla ta houba a ucpala výparník nebo expanzní ventil:D No uvidim. Každopádně stojí do tři stovek, tak bych to vyměnit mohl, když si dám pozor na trubky. Chladiče snad někde poblíž u nás zavařujou :D
Ty, Bóďo, určitě si koumal klimatizaci... Neívš náhodou, jestli je ten okruh chráněnej proti debilovi a je dělanej tak, že nemůžeš přehodit nízkotlakou a vysokotlakou větev? Nebo tam jde něco prohodit?

_________________
Minulost: Škoda 125 L (1989), Škoda 105 GLS (1974), Škoda 100 LS (1976), Safrane 2.5 20V (2000), Safrane 2.5 20V Initiale (1998), Renault R25 V6 (1989), Range Rover 4.6 V8 HSE (2001), VW Golf IV 1.9 TDI power! (2003), Karosa C734.1346 (1994)
Přítomnost: Renault Safrane 2.9 V6 24V (2000), Renault Megane 1.5 dCi (2013)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KLIMA
PříspěvekNapsal: čtv čer 30, 2011 10:58 am 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
hele sice vůbec nevim o čem mluvíš, ale jsou tam jenom dvě trubky udělaný tak, aby to nešlo přehodit, jako skoro všechno na tom autě :)

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KLIMA
PříspěvekNapsal: ned črc 10, 2011 11:18 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 20, 2010 4:15 pm
Příspěvky: 413
Bydliště: Lovosice
Model: phase II
Rok výroby: 1998
Motor: 140kW / 190PS 3,0 24v
Výbava: asi RXE
Úpravy: Upgrade topení (topí i z přední loketky dozadu)
Kaminkhoum
Samopřepínání světel podle světla venku
Auto snů: Už jsem měl :(
Tak koukám že jsem asi první kdo se pustil do rozebírání expanzního ventilu.
Je to docela jednoduchý, v podstatě se to chová jako termostat.
Podle teploty média na výstupu z výparníku se přiškrcuje ventilek na vstupu do výparníku. Když je to moc přiškrcený, nechladí to. Když je to moc volný, chladí to až moc a asi to taky hodně tlakuje. Vevnitř tý kouzelný kostičky je ventil. Shora je to vlastně nějakej ten teplotní roztahovací nesmysl, z něj jde tyčka která má na konci kuličku a právě ta kulička uzavírá průchod média.
Zespoda toho ventilku je matka kterou se nastavuje předpětí pružinky a tím teplota média procházejícího přes výparník.

Neodvážel jsem se ventil nějak nastavovat, protože nevěřim tomu že by to fungovalo. Podle mě má už něco za sebou, protože ventil v tý kostičce neseděl jak má. Vypouštět jen tak do vzduchu dalších 800 gramů média se mi nechce, tak příští tejden (vlastně už tenhle tejden) koupim ten expanzní ventil, dám ho tam a nahodim i novej vysoušeč.

_________________
Minulost: Škoda 125 L (1989), Škoda 105 GLS (1974), Škoda 100 LS (1976), Safrane 2.5 20V (2000), Safrane 2.5 20V Initiale (1998), Renault R25 V6 (1989), Range Rover 4.6 V8 HSE (2001), VW Golf IV 1.9 TDI power! (2003), Karosa C734.1346 (1994)
Přítomnost: Renault Safrane 2.9 V6 24V (2000), Renault Megane 1.5 dCi (2013)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KLIMA
PříspěvekNapsal: stř srp 24, 2011 12:56 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 20, 2010 4:15 pm
Příspěvky: 413
Bydliště: Lovosice
Model: phase II
Rok výroby: 1998
Motor: 140kW / 190PS 3,0 24v
Výbava: asi RXE
Úpravy: Upgrade topení (topí i z přední loketky dozadu)
Kaminkhoum
Samopřepínání světel podle světla venku
Auto snů: Už jsem měl :(
Tak výměna expanzního ventilu způsobila že po naplnění okruhu už auto umí udělat zimu :lol_ :jop:

_________________
Minulost: Škoda 125 L (1989), Škoda 105 GLS (1974), Škoda 100 LS (1976), Safrane 2.5 20V (2000), Safrane 2.5 20V Initiale (1998), Renault R25 V6 (1989), Range Rover 4.6 V8 HSE (2001), VW Golf IV 1.9 TDI power! (2003), Karosa C734.1346 (1994)
Přítomnost: Renault Safrane 2.9 V6 24V (2000), Renault Megane 1.5 dCi (2013)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Český překlad – phpBB.cz