Saf mi při větším sešlápnutí plynu rozsvěcel kontrolku vstřikování a hlásil, že "funkce sport je nepřístupná, navštiv servis" (asi, na němčinu moc nejsem) a za vlhka a deště tahal otáčky moc vysoko a nesmyslně podřazoval, proto jsem včera pročistil konektor váhy vzduchu. Vše ok, ale večer jsem předjížděl - Sport -> kick-down -> kontrolka+hlášení... Tak jsem došel k závěru, že budou chtít vyčistit/vyměnit vstřiky.
Cesta zpátky - vyjedu z města, silnice I. třídy a přede mnou tři auta - 80km/h. 1. auto - Sport -> kick down -> vstřiky. Po vypnutí sportu a ubrání začalo opět nesmyslné točení motoru a podřazování, tak jsem zapnul "náledí" (ta vločka napravo od voliče, vždycky to pomohlo). 2. auto - zkusil jsem sport, ale s "vločkou" se neaktivoval, tak jsem obojí vypnul a šlápnul jsem kick down ->
"Převodovka. Omezená funkce" + kontrolka převodovky (aspoň už vím, že mi taky funguje, doteď jsem ji neviděl
). Na třetí auto jsem se radši vykašlal.
Saf jel a řadil naprosto normálně, ale kontrolka svítila pořád. Vypnutí a start motoru - nepomohlo. Odpojení akumulátoru přes noc - nepomohlo, ale dneska jel až podezřele klidně. Potom mě napadlo udělat si diagnostiku přes display navigace - Rear gear:
P - YA
R - NEIN
N - NEIN
D - YA
3 - YA
L - YA
Od té chvíle mi chybu nehlásí a nesvítí ani kontrolka. Může mi to někdo vysvětlit? Nebo holt jsou věci mezi snímači a akčními členy, které se rozumně vysvětlit nedají???