Safrane Club
http://forum.safrane.org/

Výměna spodních čepů
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=7&t=1794
Stránka 1 z 1

Autor:  viktoska [ ned črc 21, 2013 8:45 am ]
Předmět příspěvku:  Výměna spodních čepů

Čepy v rici a jsem línej vyndavat celý ramena.Dělal to někdo na autě bez jejich vyndání?Pokud ano,tak jakým hubcojgem ten čep vyrazit a nic okolo nezničit?Napadají mě různé fígly ale vím jak to chodí.Když se pak sundá kolo,tak to vypadá úplně jinak :kladivo:
Jo a ještě maličkost....Mám vůli v řízení jako p...e.Dá se zredukovat maticí zespodu?Je tam takovej velikej imbus.Na autě se mi nepodařilo s tím hnout.Venku na ponku pak ano ale zase mi tam chybí ta páka od řízení.Vím,že když se to utáhne moc,tak se zase nevracejí kola.Hlavně ale dostat se k tomu zespodu je pěkná pakárna,protože se tam v tom stěsněným prostoru nedá pořádně zapáčit. :blíč:

Autor:  MatesK [ ned črc 21, 2013 11:05 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spodních čepů

podle mě ten čep na rameni na autě neuděláš, je to tam nalisovaný. Jedině celý rameno. Neni to zas takový sraní.

to řízení moc nechápu, na čepu řízení se dělá sbíhavost, ale žádnou vůli tim nevyladíš. Otázka je kde ta vůle je.

Autor:  Bóďa [ ned črc 21, 2013 9:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spodních čepů

táta ty čepy měnil na autě x-krát, ale teda já jsem to nikdy nechápal :lol_. podložil něčim rameno a mlátil mlátil mlátil, že ho nakonec vyrazil a ten novej tam pak zase zabouch přes trubku nebo něco. mě vždycky přišlo jednodušší vyndat rameno a zajet to nechat přelisovat

jinak vůle se dá trochu vyladit tim šroubem, ale není to imbus, ale takovej ten tisícihran, nevim teď jak se jmenuje. prostě dvanáctihráná hvězda. ale spíš bych hledal vůli jinde, docela odchází kloub (kříž) na tyči řízení, hnedka nad uchycením k samotnýmu řízení. a pak samo axiální táhla a čepy

Autor:  NeviM [ pon črc 22, 2013 7:57 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spodních čepů

tata si to menil na aute kladivem? Aha uz chapu proc je meni tak casto :D
proste sundat rameno a prelisovat v lisu, nevim co je slozityho na povoleni dvou sroubu na rameni, je to otazka par minut prece...

To rizeni ma nektery imbus a nektery ten 12ti-hran, asi podle stáří a opravdu se tim ta vule da omezit. Ten "sroub" pres pruzinu a nejakou silonovou nebo teflonovou nebo jakou vlozku tlaci na hreben proti ozubenymu kolecku na volantovy tyci a tim se vymezuje ta vule, protoze j inak je hreben v tele rizeni tak jako dost na volno :)

Autor:  viktoska [ pon črc 22, 2013 10:43 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spodních čepů

Včera jsem ještě večer zkusil kolem zakvrdlošit a hmátnul jsem na rejďák.Je na něm v řiti prachovka a tu vůli tam cítím.Na těch rozmlácených okrskách,co musím denně jezdit mě to ani nepřekvapuje.Na tom kříži bude nějaká vůle určitě taky.Však taky jsme letos oslavili s bílou velrybou "dvacítku".Na to ale prdím.Vyměním čepy a fertig.Na technický byli v klidu a spokojený,tak co....Pořeším ty spoďáry.Zkusím to po seniorsku :twisted: a když to nebude hodný,tak to vyloupnu celý ven.Stejně si to budu "přelisovávat sám",páč pokud jde o Rendíka,tak to věřím jen svý babbičce a ta je už dávno v páně a navíc ani lis neměla :)
Jinak díky za rady chlapci...

Autor:  Plzeňák [ pon črc 22, 2013 2:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spodních čepů

Taky jsem ty spodní čepy dělal na voze (Satisu).Není to zas taková práce,když víš jak na to.Teď mě taky čekaj spojovačky.Vybruje mi totiž volant při brzdění. Ložiska (SKF 2x 2500kč) v kolech,čepy řízení,spodní čepy ramen a kotouče + destičky (orig.Renault 6500kč) jsou nové.... Takže už snad jedině ty spojovačky :-?

Autor:  viktoska [ úte črc 23, 2013 9:06 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spodních čepů

Plzeňák píše:
Taky jsem ty spodní čepy dělal na voze (Satisu).Není to zas taková práce,když víš jak na to.Teď mě taky čekaj spojovačky.Vybruje mi totiž volant při brzdění. Ložiska (SKF 2x 2500kč) v kolech,čepy řízení,spodní čepy ramen a kotouče + destičky (orig.Renault 6500kč) jsou nové.... Takže už snad jedině ty spojovačky :-?

Nechci Ti do toho kecat ale vibrace při brždění způsobují na 99% kotouče.A jestli tam máš nové anebo zánovní,nenech se tím zmást.Ono totiž stačí někdy dost málo a začne to kopat.To 1% je to ostatní a věř mi,že jsem např. na Twingu nechal udělat všechno abych se zbavil problému vibrací do volantu(to nebylo ale při brždění)a nakonec stačilo přehodit přední gumy se zadními a vibrace zmizely.Prostě narušený kord na pneu a vidět to nebylo.Spojovačky se mi nezdají.Nech si sjet kotouče na soustruhu a oni ti i řeknou,jestli se vlní.

Autor:  MatesK [ úte črc 23, 2013 9:15 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spodních čepů

Jen takovej postřeh. Na školení v ATE nám řikali, že prvních cca. 1000km člověk nemůže dát plnou brzdu delší dobu, jinak jdou kotouče na 100% do hajzlu.

Autor:  Bóďa [ úte črc 23, 2013 9:26 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spodních čepů

viktoska píše:
Nechci Ti do toho kecat ale vibrace při brždění způsobují na 99% kotouče.
podle mých zkušeností v safranu to jsou 50% kotouče a 50% čepy ramen

zajímavý článek o kotoučích http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf

Autor:  NeviM [ úte črc 23, 2013 11:00 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spodních čepů

podle mých zkušeností způsobujou vibrace na všech autech z 50% nevyvážený kola a pak až z 50% zbytek (u safrana kotouce, cepy ramen a spojovacek). A ani nemusí odpadnout závaží, ono je tak jako tak potřeba gumy párkrát převážit behem jejich života, to lidi často ignorujou..

Co se tý výměny spodních čepů týče, dělat to na autě kladivem je prostě prasečina a reseni vhodny maximalne jako provizorni kdyz nemate jinou moznost a potrebujete zprovoznit auto, tečka. Ano jde to, i přední ložiska už jsem dostkrát přelisovával ve svěráku a palicí atd., ale kromě toho, že to je mnohem pracnější než na lisu, tak se člověku většinou povede aspon jednou majznout kam nema, kurví to tím, že to tím kladivem málokdy "nalisovává" rovně atd. Jediná výhoda je, že nepotřebujete lis (pár stovek někomu kdo jo a ušetřit hodiny práce a riziko poskozeni a nutnosti brzky dalsi vymeny se hodne moc vyplati, kolikrat uz jen za ten cas...), jinak jen negativa. Nevšmli jste si někdy životnosti věcí natlučenejch kladivem vs. životnost věcí nalisovanejch lisem? V průměru je diametrálně jiná...

Plzeňák: nevim no, měnit věci jednu po druhý a zkoušet kdy to přestane vibrovat mi nepřijde jako zrovna ekonomický řešení, možná bych se na ty spojovačky nejdřív podíval, jestli v nich je opravdu vůle... jestli neni, tak nevibrujou :) A co ty kola, máš je nějak čerstvě vyvážený?

Autor:  Plzeňák [ úte črc 23, 2013 5:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spodních čepů

Dík za postřehy.Kolo jsem převažoval jen jedno ,ale taky je nechám převážit.Jinak na těch tyčkách vůle je,takže tak jako tak je musím vyměnit. :-?

Autor:  NeviM [ úte črc 23, 2013 11:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spodních čepů

Plzeňák píše:
Dík za postřehy.Kolo jsem převažoval jen jedno ,ale taky je nechám převážit.Jinak na těch tyčkách vůle je,takže tak jako tak je musím vyměnit. :-?

Neni vůbec zač. A sorry, že nazývám prasečinou prelisovavani cepu kladivem, ale proste ze zkusenosti vim, ze se to nevyplati snad z zadnyho hlediska, sám jsem to delal mnohokrat. Kdyz to jde treba ve sveraku a clovek najde vhodny pomucky aby to lisoval rovne, proc ne, ale hlavne nemlatil, ale lisovat, ty rany kladivem jsou proste spatne.
Jinak ty tycky jestli maj vule, tak muzou vibrace zpusobovat kazdopadne samozrejme a tam teda neni s vymenou na co cekat, vyvazovani kol bych asi resil pripadne az pak, jestli to jeste bude delat :)

Autor:  viktoska [ stř črc 24, 2013 2:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spodních čepů

MatesK píše:
Jen takovej postřeh. Na školení v ATE nám řikali, že prvních cca. 1000km člověk nemůže dát plnou brzdu delší dobu, jinak jdou kotouče na 100% do hajzlu.

Tak tak,bohužel je to pravda.Mamka mojí roštěnky koupila Peugeota s 15000 km na tachometru(100%) a kopalo to jako blázen.Kotouče ale na pohled krásný.Nechal jsem je líznout,destičky jsem líznul smirkem a jako když mávneš kouzelným proutkem.Prostě v tom jezdil nějakej křáplej Pitipaldi,co hamtal na brzdy hlava nehlava :kladivo:
Ono je to napsané i v návodech na destičkách,že nemáš 100km hamtat na brzdy těžkou nohou....

Autor:  viktoska [ stř črc 24, 2013 3:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna spodních čepů

Nikdy jsem nic lisem nelisoval,maximálně,když to techicky šlo,tak svěrákem.U ložisek mi stačilo vždycky dostat to tam z větší části a dosadil jsem to utažením matky.Silentbloky bylo horší dostat ven jak dovnitř,akorát je to dřina,protože tam není ta páka jako u lisu.A jestli se udeří něco,co se nemá,tak to u mě bylo autoatak do tlamy,když mi odešla ráčna a párkrát úder do kolena anebo do prstů :smichypozemi: :mrgreen:
Každopádně u vibrací hraje velikou roli kolo,disk.Já mám origo starouše disky a ikdyž to není žádná čína,jsou po těch 20ti letech tak okopaný,že to žádnou vyvažovačkou nesrovnáš.Prostě to chce dát časem nové.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/