Safrane Club

FÓRUM SAFRANE
 FAQ •  Hledat •  Registrovat •  Přihlásit se 
Právě je čtv bře 28, 2024 8:00 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: ned črc 21, 2013 8:45 am 
Offline
Expert

Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Nový Bor
Čepy v rici a jsem línej vyndavat celý ramena.Dělal to někdo na autě bez jejich vyndání?Pokud ano,tak jakým hubcojgem ten čep vyrazit a nic okolo nezničit?Napadají mě různé fígly ale vím jak to chodí.Když se pak sundá kolo,tak to vypadá úplně jinak :kladivo:
Jo a ještě maličkost....Mám vůli v řízení jako p...e.Dá se zredukovat maticí zespodu?Je tam takovej velikej imbus.Na autě se mi nepodařilo s tím hnout.Venku na ponku pak ano ale zase mi tam chybí ta páka od řízení.Vím,že když se to utáhne moc,tak se zase nevracejí kola.Hlavně ale dostat se k tomu zespodu je pěkná pakárna,protože se tam v tom stěsněným prostoru nedá pořádně zapáčit. :blíč:

_________________
Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: ned črc 21, 2013 11:05 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
podle mě ten čep na rameni na autě neuděláš, je to tam nalisovaný. Jedině celý rameno. Neni to zas takový sraní.

to řízení moc nechápu, na čepu řízení se dělá sbíhavost, ale žádnou vůli tim nevyladíš. Otázka je kde ta vůle je.

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: ned črc 21, 2013 9:36 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
táta ty čepy měnil na autě x-krát, ale teda já jsem to nikdy nechápal :lol_. podložil něčim rameno a mlátil mlátil mlátil, že ho nakonec vyrazil a ten novej tam pak zase zabouch přes trubku nebo něco. mě vždycky přišlo jednodušší vyndat rameno a zajet to nechat přelisovat

jinak vůle se dá trochu vyladit tim šroubem, ale není to imbus, ale takovej ten tisícihran, nevim teď jak se jmenuje. prostě dvanáctihráná hvězda. ale spíš bych hledal vůli jinde, docela odchází kloub (kříž) na tyči řízení, hnedka nad uchycením k samotnýmu řízení. a pak samo axiální táhla a čepy

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: pon črc 22, 2013 7:57 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: úte bře 20, 2007 2:27 pm
Příspěvky: 216
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: technické detaily
Plány: dokonalá renovace
tata si to menil na aute kladivem? Aha uz chapu proc je meni tak casto :D
proste sundat rameno a prelisovat v lisu, nevim co je slozityho na povoleni dvou sroubu na rameni, je to otazka par minut prece...

To rizeni ma nektery imbus a nektery ten 12ti-hran, asi podle stáří a opravdu se tim ta vule da omezit. Ten "sroub" pres pruzinu a nejakou silonovou nebo teflonovou nebo jakou vlozku tlaci na hreben proti ozubenymu kolecku na volantovy tyci a tim se vymezuje ta vule, protoze j inak je hreben v tele rizeni tak jako dost na volno :)

_________________
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra.. to nejlepsi co kdy francouzi vymysleli
Safrane V6 24V Baccara MANUAL .. to nejlepsi, co se da vymyslet s V6 24v


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: pon črc 22, 2013 10:43 am 
Offline
Expert

Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Nový Bor
Včera jsem ještě večer zkusil kolem zakvrdlošit a hmátnul jsem na rejďák.Je na něm v řiti prachovka a tu vůli tam cítím.Na těch rozmlácených okrskách,co musím denně jezdit mě to ani nepřekvapuje.Na tom kříži bude nějaká vůle určitě taky.Však taky jsme letos oslavili s bílou velrybou "dvacítku".Na to ale prdím.Vyměním čepy a fertig.Na technický byli v klidu a spokojený,tak co....Pořeším ty spoďáry.Zkusím to po seniorsku :twisted: a když to nebude hodný,tak to vyloupnu celý ven.Stejně si to budu "přelisovávat sám",páč pokud jde o Rendíka,tak to věřím jen svý babbičce a ta je už dávno v páně a navíc ani lis neměla :)
Jinak díky za rady chlapci...

_________________
Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: pon črc 22, 2013 2:59 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
Taky jsem ty spodní čepy dělal na voze (Satisu).Není to zas taková práce,když víš jak na to.Teď mě taky čekaj spojovačky.Vybruje mi totiž volant při brzdění. Ložiska (SKF 2x 2500kč) v kolech,čepy řízení,spodní čepy ramen a kotouče + destičky (orig.Renault 6500kč) jsou nové.... Takže už snad jedině ty spojovačky :-?

_________________
Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
-----------------------------
Now: Vel Satis 2.0 Turbo
R. Dauphine


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: úte črc 23, 2013 9:06 am 
Offline
Expert

Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Nový Bor
Plzeňák píše:
Taky jsem ty spodní čepy dělal na voze (Satisu).Není to zas taková práce,když víš jak na to.Teď mě taky čekaj spojovačky.Vybruje mi totiž volant při brzdění. Ložiska (SKF 2x 2500kč) v kolech,čepy řízení,spodní čepy ramen a kotouče + destičky (orig.Renault 6500kč) jsou nové.... Takže už snad jedině ty spojovačky :-?

Nechci Ti do toho kecat ale vibrace při brždění způsobují na 99% kotouče.A jestli tam máš nové anebo zánovní,nenech se tím zmást.Ono totiž stačí někdy dost málo a začne to kopat.To 1% je to ostatní a věř mi,že jsem např. na Twingu nechal udělat všechno abych se zbavil problému vibrací do volantu(to nebylo ale při brždění)a nakonec stačilo přehodit přední gumy se zadními a vibrace zmizely.Prostě narušený kord na pneu a vidět to nebylo.Spojovačky se mi nezdají.Nech si sjet kotouče na soustruhu a oni ti i řeknou,jestli se vlní.

_________________
Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: úte črc 23, 2013 9:15 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Jen takovej postřeh. Na školení v ATE nám řikali, že prvních cca. 1000km člověk nemůže dát plnou brzdu delší dobu, jinak jdou kotouče na 100% do hajzlu.

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: úte črc 23, 2013 9:26 am 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
viktoska píše:
Nechci Ti do toho kecat ale vibrace při brždění způsobují na 99% kotouče.
podle mých zkušeností v safranu to jsou 50% kotouče a 50% čepy ramen

zajímavý článek o kotoučích http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: úte črc 23, 2013 11:00 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: úte bře 20, 2007 2:27 pm
Příspěvky: 216
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: technické detaily
Plány: dokonalá renovace
podle mých zkušeností způsobujou vibrace na všech autech z 50% nevyvážený kola a pak až z 50% zbytek (u safrana kotouce, cepy ramen a spojovacek). A ani nemusí odpadnout závaží, ono je tak jako tak potřeba gumy párkrát převážit behem jejich života, to lidi často ignorujou..

Co se tý výměny spodních čepů týče, dělat to na autě kladivem je prostě prasečina a reseni vhodny maximalne jako provizorni kdyz nemate jinou moznost a potrebujete zprovoznit auto, tečka. Ano jde to, i přední ložiska už jsem dostkrát přelisovával ve svěráku a palicí atd., ale kromě toho, že to je mnohem pracnější než na lisu, tak se člověku většinou povede aspon jednou majznout kam nema, kurví to tím, že to tím kladivem málokdy "nalisovává" rovně atd. Jediná výhoda je, že nepotřebujete lis (pár stovek někomu kdo jo a ušetřit hodiny práce a riziko poskozeni a nutnosti brzky dalsi vymeny se hodne moc vyplati, kolikrat uz jen za ten cas...), jinak jen negativa. Nevšmli jste si někdy životnosti věcí natlučenejch kladivem vs. životnost věcí nalisovanejch lisem? V průměru je diametrálně jiná...

Plzeňák: nevim no, měnit věci jednu po druhý a zkoušet kdy to přestane vibrovat mi nepřijde jako zrovna ekonomický řešení, možná bych se na ty spojovačky nejdřív podíval, jestli v nich je opravdu vůle... jestli neni, tak nevibrujou :) A co ty kola, máš je nějak čerstvě vyvážený?

_________________
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra.. to nejlepsi co kdy francouzi vymysleli
Safrane V6 24V Baccara MANUAL .. to nejlepsi, co se da vymyslet s V6 24v


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: úte črc 23, 2013 5:41 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
Dík za postřehy.Kolo jsem převažoval jen jedno ,ale taky je nechám převážit.Jinak na těch tyčkách vůle je,takže tak jako tak je musím vyměnit. :-?

_________________
Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
-----------------------------
Now: Vel Satis 2.0 Turbo
R. Dauphine


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: úte črc 23, 2013 11:27 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: úte bře 20, 2007 2:27 pm
Příspěvky: 216
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: technické detaily
Plány: dokonalá renovace
Plzeňák píše:
Dík za postřehy.Kolo jsem převažoval jen jedno ,ale taky je nechám převážit.Jinak na těch tyčkách vůle je,takže tak jako tak je musím vyměnit. :-?

Neni vůbec zač. A sorry, že nazývám prasečinou prelisovavani cepu kladivem, ale proste ze zkusenosti vim, ze se to nevyplati snad z zadnyho hlediska, sám jsem to delal mnohokrat. Kdyz to jde treba ve sveraku a clovek najde vhodny pomucky aby to lisoval rovne, proc ne, ale hlavne nemlatil, ale lisovat, ty rany kladivem jsou proste spatne.
Jinak ty tycky jestli maj vule, tak muzou vibrace zpusobovat kazdopadne samozrejme a tam teda neni s vymenou na co cekat, vyvazovani kol bych asi resil pripadne az pak, jestli to jeste bude delat :)

_________________
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra.. to nejlepsi co kdy francouzi vymysleli
Safrane V6 24V Baccara MANUAL .. to nejlepsi, co se da vymyslet s V6 24v


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: stř črc 24, 2013 2:52 pm 
Offline
Expert

Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Nový Bor
MatesK píše:
Jen takovej postřeh. Na školení v ATE nám řikali, že prvních cca. 1000km člověk nemůže dát plnou brzdu delší dobu, jinak jdou kotouče na 100% do hajzlu.

Tak tak,bohužel je to pravda.Mamka mojí roštěnky koupila Peugeota s 15000 km na tachometru(100%) a kopalo to jako blázen.Kotouče ale na pohled krásný.Nechal jsem je líznout,destičky jsem líznul smirkem a jako když mávneš kouzelným proutkem.Prostě v tom jezdil nějakej křáplej Pitipaldi,co hamtal na brzdy hlava nehlava :kladivo:
Ono je to napsané i v návodech na destičkách,že nemáš 100km hamtat na brzdy těžkou nohou....

_________________
Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna spodních čepů
PříspěvekNapsal: stř črc 24, 2013 3:02 pm 
Offline
Expert

Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Nový Bor
Nikdy jsem nic lisem nelisoval,maximálně,když to techicky šlo,tak svěrákem.U ložisek mi stačilo vždycky dostat to tam z větší části a dosadil jsem to utažením matky.Silentbloky bylo horší dostat ven jak dovnitř,akorát je to dřina,protože tam není ta páka jako u lisu.A jestli se udeří něco,co se nemá,tak to u mě bylo autoatak do tlamy,když mi odešla ráčna a párkrát úder do kolena anebo do prstů :smichypozemi: :mrgreen:
Každopádně u vibrací hraje velikou roli kolo,disk.Já mám origo starouše disky a ikdyž to není žádná čína,jsou po těch 20ti letech tak okopaný,že to žádnou vyvažovačkou nesrovnáš.Prostě to chce dát časem nové.

_________________
Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Český překlad – phpBB.cz