Safrane Club

FÓRUM SAFRANE
 FAQ •  Hledat •  Registrovat •  Přihlásit se 
Právě je úte pro 11, 2018 1:32 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Časté závady: jak ušetřit nemalé částky za servis
PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2008 9:05 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1665
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Jestliže po nastartování se objeví neustálý pískot a jde z pravé strany motoru(z pohledu řidiče) tak to je ložisko napínací kladky řemene. Pouze ložisko vyměnit nelze a celá kladka stojí minimalně 3000,-. Mě to člověk vyřešil tak že tam dal jinou kladku(jěšte sem na to nekoukal, ale cena je 1/10;) ), s tím že by měla vydržet daleko víc, jelikož je kovová a né z tvrzený umělý hmoty.

Bóďa: to lozisko napinaci kladky se da vymenit...

Jestliže při např. přejezdu retardérů popřípadě velkých děr, se ozývají kovové rány a přitom tlumiče fungují normálně, tak to nejspíš jsou uložení(silentbloky) tlumičů. Tady je cena do tisíce korun takže nijak hrozná.


Naposledy upravil MatesK dne stř zář 23, 2009 9:52 am, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Lozisko v zadnim kole
PříspěvekNapsal: čtv úno 21, 2008 4:18 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1449
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
To mi připomnělo, že jsem se chtěl zeptat, jestli už někdo zkoušel vyměnit jen čistě ložiska v tom náboji zadního kola? Už jsem měnil 3 (ne na jednom autě :-) ) a není to zrovna levná záležitost. Tak jestli má někdo zkušenost...

junior: jako na prednim to neni,naboj zadniho kola funguje jako vnejsi krouzek loziska,tak smula.Nejsi v tom ale sam,ted jsem delal tatovi Rovera a na zadku je to stejny jako u Safrana a to jsem ho sehnal docela lacino 3000kc,problem je asi v modelu,protoze novejsi Safran ma zadky lacinejsi! Jsem na tom ale stejne,tak vim o cem mluvis.

Taz:No já ho měnil jen jednou ale použil jsem naboj z R21 Nevada(combi) Je shodný a vyšel o dost levněji.

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob úno 23, 2008 11:13 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3615
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
Už to pomohlo více lidem, tak to sem dávám.

Nesvítí osvětlení interiéru nebo svítí stále

...ale jestli to nesvítí při otevření žádných dveří, tak to pravděpodobně bude to relé v dekodéru. Buďte rád, že se vám zaseklo, když zrovna nešlo osvětlení, známému se zaseklo když osvětlení svítilo a vymlátil si baterku. takže nejdřív se pokuste zjistit, jestli je to to relé. otevřete dveře a zavřete a asi za patnáct vteřin poslouchejte jestli cvaklo ( při otevřeném a prázdném kastlíku spolujezdce). jestli ne, tak to bude to relátko nebo kabeláž k němu, což je ale o dost méně pravděpodobé. takže když necvakne, tak vyndejte kastlik (normlálně zevnitř jsou šrouby a až budete nadávat, jaktože nejde ven, tak si vezměte malý šroubováček a na dně kastlíku odkryjte tu "nevidielnou" lištu . jsou pod ní další tři šrouby. když kastlík vyndáte, měl byste se dostat na dekodér (černá obdelníková krabička, dva docela velké konektory, z jedné strany zkosená). odpojte ho a vyndejte. sundejte z něj ten černý plastový kryt a mělo by tam být to relátko. opatrně do něj vyvrtejte malou dírku přesně na nástavec (červenou trubičku) od WD-40. stříkněte tam trošku toho WD-40 (nebo něco podobného) a zkuste dekodér zapojit. když to půjde, dírku nějak zalepte a vše dejte zpátky, když ne, zkuste ještě znovu prostříknout.

s dekodérem ale opatrně, je to poměrně drahá záležitost (cca 15 000) a když ho chcete vyměnit za jiný (starý) tak musíte vyměnit i klíčky a většinou i řídící jednotku motoru a s tím jsou problémy (různé konektory, různý software, rok výroby, různé motory, automatická nebo manuální převodovka,..) ovšem když na tom dekodéru nic neulomíte nebo tak, tak se samozřejmě nic nestane :D . jak jsem psal o tom kamarádovi, co se mu osvětlení zaseklo, tak tohle udělal a šlapalo mu to v pohodě. byl s tím předtím v servisu a chtěli mu měnit dekodér, tak byl rád, že nakonec ušetřil 15 000.

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo, espace 2,0 dci


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv srp 07, 2008 9:06 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1665
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Tento příspěvěk bude pro méně znalé jako já...

Měl jsem problémy s podvozkem, když jsem přejel přes např. zpomalovací pás nebo jak se to jmenuje (prostě mrtvej policajt :) ), tak mi podvozek vydával dost nepříjemné rány, zhruba před pul rokem jsem si nechal vyměnit silentbloky tlumičů, situace se radikálně zlepšila, ale při větší díře je to stejné...zařídil jsem si teda na stanici technické kontroly vjezd na kostitřas a mašinu na tlumiče...stálo mě to stovku ale zjistil jsem, že čepy, ramena, tyčky jsou všechny OK, tlumiče které jsem myslel že budu muset vyměnit tak ty jsou na 91% zdraví, ale problém je v uložení tlumiče ty jsou asi na 40% a ten druhy na 60% a to na předních kolech - to uložení tlumičů se projevuje hlavně při rychlém sešlápnutí brzdy, je to jakoby se to kolo hnulo(reálně se i posune)....nicméně moje pointa je v tom, že zajet na tyhle přístroje skoro nic nestojí a trvá to 5 minut, než auto rovnou dávat někam do "servisu" kde vám pak sdělěj, že museli vyměnit skoro všechno.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob led 03, 2009 10:25 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1665
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Klíč na vypouštěcí ventil olejové vany (popřípadě převodové)

Zkoušel jsem flexou vyrobit z hliníku - prasklo jak prd, ze zeleza se to ukroutilo a je s tim docela práce to zbrousit na přesný rozměr...originál klíč se docela blbě schání....nakonec jsem teda dal na radu starších a sehnal kliku od dveří - pasuje tam uplně přesně, akorát né každá klika vydrží, když je ventil zatuhlý,takže mě zachránila stará kovaná klika....
Když koupíte (někde seženete) železnou kliku do dveří tak máte výše uvedený klíč

Maharadza: Já to vyřešil tak že sem na vypouštěcí šroub navařil matku na 19klíč
a povoluju to golou! Takhle sem to měl na všech renckách co sem kdy měl !!!


2DIX: Z hliníku to nic nevydrží. Já mám z kusu kulatiny vykovanej čtyřhran do L a myslim že to je nej rešení. Kus kulatiny ohřát PB hořákem, kladivem vykovat a nezapomenout zakalit vodou. Kvalita zaručena.

ToJa:Ja pouzil zlomeny zavitnik M10 druhy konec se ctyrhranem ma prumer 8mm,udelal sem do kulatiny diru nalisoval do ni obvaril a pohoda

Elmer55:Tak mne sa najviac osvedcil kluc z univerzalky zo sustruhu, je stavany na zataz, nestal ani 100sk a pouzivam ho uz 20 rokov, pasoval aj do Moskvicov


Naposledy upravil MatesK dne stř zář 23, 2009 10:10 am, celkově upraveno 5

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Oprava relé blinkru
PříspěvekNapsal: sob úno 07, 2009 8:11 am 
Offline
Sedí tu furt..

Registrován: ned dub 06, 2008 8:04 pm
Příspěvky: 125
Bydliště: Ostrava
Zdravím všechny,
kdyby se vám stalo, že nebudou fungovat blinkry, tak asi pravděpodobně budete nejdříve kontrolovat pojistku a když bude v pořádku, tak budete kontrolovat relé. Závada se projeví většinou tak, že blinkry neblikají, a když zmáčknete výstražné tlačítko, tak se to tlačítko pouze rozsvítí a nic jiného se neděje.
Relé blinkru je umístěno pod pojistkovou skřínkou. Pod pojistkovou skřínkou jsou 2 řady relátek. Když se podíváte na první řadu úplně vpravo, tak to největší je to relé blinkru. Když jej vytáhnete, vybafne na vás 8 nožiček. Běžné relátka mají 3 - 5. Nové relé se špatně zhání. Procházel jsem vrakáče i svoje zásoby a je problém to sehnat. Nahradit to moc nejde. Nejvíce nožek co jsem našel bylo 6 a po tomto zapojení mi akorát neustále svítily blinkry.
Nejjednodušší věc nakonec zvítězila. Stačí otevřít relé, a propájet pájkou všechny spoje. Po zasunutí opět všechno funguje.
Pokud se vám to zdá jednoduché a ať to tu nepíšu, tak já to smažu, ale myslím že by to někomu mohlo pomoc.

_________________
Škoda 120L 1985 - Liza
Škoda Forman 1993 - Meggie
Safrane 2,1 td 1994 - Homer
nyní Safrane 2,5 td 1996 - Homer II


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte zář 22, 2009 3:12 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1665
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Porucha na konstrukčním dílu vstřikovacího zařízení:

Rosvícení vystražné lampy při poruchách na nasledujících konstrukčních dílech:
-čidle sací trubky
-potenciometru škrtíci klapky
-čidle rychlosti
-regulačním ventilu volnoběhu
-vstřikovacích ventilů
-přepalování čidla horního mrtvého bodu

snímač teploty chladící kapaliny - ovlivňuje složení směsi a seřízení předstihu.

u vadného snímače teploty nasávaného vzduchu se pokládá za zakladní hodnotu teplota 20C.
u vadného snímače teploty chladící kapaliny se vychází při spuštění motoru ze 20C a po spuštění z 90-100C
při výpadku potenciometru směsi pokládá řídící jednotka za základ její střední hodnotu.

_________________
I-V6Blue Biturbo Baccara -140 najeto B)
I-V6Blue RXE 17" Manual - "novák"
I-V6Silver Biturbo Baccara - depozit
I-V6White RT - dělník s LPG za bůra "bělák"
I-V6Blue RXE 17" Manual - depozit
I-V6Gold RXE Automat - Aničky - depozit
II-R5Manual - Druhá dvojka s 420tkm - "temňák"
II-R5Automat - První dvojka
-----------
EX V6Blue Quadra RXE
EX V6Green RXE
EX V6blackMATT RT


Naposledy upravil MatesK dne pon zář 28, 2009 7:16 am, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte zář 22, 2009 3:20 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1665
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Životnost Lambda sondy je cca 160tkm a odumírá postupně, takže kdo má nejato víc a neví jestli je vyměněná, doporučuji vyměnit. Jsou to 2-3tkč a výsledek poznáte už běhěm prvních desítek km. Při správné funkci se pomocí lambda sondy koriguje(v rámci několika procent z celkového výpočtu vstřikování) množství vstříknutého paliva pro ideální hoření.

Ještě bych dodal, že demontáž je přinejmenším problémová při lambda sondě z výroby. Moje šla ven neustálým nahřívám svářečkou a obrovskou silou. Montáž je snadnější, ale v mém případě se zase neobešla bez ohřátí.

_________________
I-V6Blue Biturbo Baccara -140 najeto B)
I-V6Blue RXE 17" Manual - "novák"
I-V6Silver Biturbo Baccara - depozit
I-V6White RT - dělník s LPG za bůra "bělák"
I-V6Blue RXE 17" Manual - depozit
I-V6Gold RXE Automat - Aničky - depozit
II-R5Manual - Druhá dvojka s 420tkm - "temňák"
II-R5Automat - První dvojka
-----------
EX V6Blue Quadra RXE
EX V6Green RXE
EX V6blackMATT RT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Časté závady: jak ušetřit nemalé částky za servis
PříspěvekNapsal: ned lis 15, 2009 8:06 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3615
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
Kdyby někomu odešel dekodér nebo klíček u phase I, tak se dá odemykání samozřejmě nahradit jinou dálkou (dnes otázka 600 kč s hezkými klíčky), ale hlavně, potom nastává problém s imobilizérem. Musí se zadávat kód ručně (platí i u phase II, kde by se nějak poškodilo vedení od čidla k jednotce). Pokud by měl někdo tento problém, mohu vyfotit úpravu ECU motoru, kterou se obejde obvod imobilizéru. Mluvím o 3,0 12v 1992 - 1997.

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo, espace 2,0 dci


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Časté závady: jak ušetřit nemalé částky za servis
PříspěvekNapsal: ned bře 07, 2010 8:14 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1665
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Jelikož se mě už po několikáte někdo zeptal na diagnostický test čidel palubní desky, tak jsem je znova našel. I když nechápu, že se to nedá najít, protože vim, že jsem to tady někde psal - já to taky nemůžu najít.


C - Vyměněná elektronická karta
t - zjištěná porucha čidla teploty oleje
j - zjištěná porucha čidla zásoby paliva
d - zjištěná porucha měřiče zásoby paliva
P - zjištěná porucha čidla tlaku oleje
h - zjištěná porucha čidla množství oleje

Diagnostická funkce ukazuje opticky v paměti zapsané poruchy, nekontroluje ale žádné čidlo přímo.

Když provedete 2 fázi diagnostiky, což je výše zmíněné vypsání chyb, tak se provede vymazaní těchto chyb. Takže když dáte diagnostiku znova, tak bude opět aktuální a není tam něco zapsáno staticky.

_________________
I-V6Blue Biturbo Baccara -140 najeto B)
I-V6Blue RXE 17" Manual - "novák"
I-V6Silver Biturbo Baccara - depozit
I-V6White RT - dělník s LPG za bůra "bělák"
I-V6Blue RXE 17" Manual - depozit
I-V6Gold RXE Automat - Aničky - depozit
II-R5Manual - Druhá dvojka s 420tkm - "temňák"
II-R5Automat - První dvojka
-----------
EX V6Blue Quadra RXE
EX V6Green RXE
EX V6blackMATT RT


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Český překlad – phpBB.cz