Safrane Club
http://forum.safrane.org/

palubní počítač
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=7&t=1334
Stránka 2 z 2

Autor:  jendys [ úte říj 30, 2012 6:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

Tak další poznatek.Při vyvolání diagnostiky a následně teploty mi to stále/teplý či studený/ píše na levém dispeji hodnotu -40st.C a na pravém místo druhé čárky malé písmeno t,což chytrý manuál vysvětluje jako vadné čidlo teploty oleje.O tom ale pochybuju,spíše to bude čidlo teploty vody a tomu už bych věřil,proto se možná nemohu dopočítat spotřeby.Pokud to čidlo dává stále ŘJ hodnotu -40,nutně bude obohacená směs,ač tomu jinak nic nenasvědčuje/výkon,volnoběh,starty/.A aby se člověk smíchy neudržel,při cestě do Prahy mi po ranním zapnutí ventilátoru pěkně zařehtal/zřejmě si tam kuna někam nanosila potravu/ a asi se odporoučely některé lopatky,protože sice běhá jak mladík,ale vibruje jak stařec.

Autor:  jendys [ stř lis 14, 2012 6:11 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

Vypadá to,že si tady píši sám se sebou,ale to nevadí,pár nových poznatků mám a píši je zde jen proto,že se můžou komukoliv hodit.Přišel jsem na to-konečně-proč mě ten záhadný pc tak trápí.Chyba není v něm,ukazuje správně,všechny údaje jsou pravděpodobně bez chyby.Rozdíl mezi skutečnou spotřebou a spotřebou udávanou pc je v tom,že je vadný vlnovec.Až poslechem na volnoběh při výletu do lesa jsem to zjistil,uvnitř je ticho,tam není téměř žádný rozdíl.Neuvěřitelný automobil.Na zdviži v servisu potvrzena diagnóza,vlnovec netěsný,koleno pod ním totéž,katalyzátor a vše dozadu naštěstí v pohodě.Takže šetřím dukáty a budu shánět.Ani jsme to nedávali na kufřík,zbytečnost,při opravě na to bude času dost.Přístup k tomu tedy nic moc,lambda asi také půjde do kytek,obávám se,že jí nikdo nepovolí.Dám nové i to nešťastné čidlo teploty,které vytrvale ukazuje v palubní diagnostice -40 stupňů.Pokud i ono ovlivňuje složení směsi v ECU a není jen iformativním členem palubního pc,příčiny toho,proč se nemohu dopočítat spotřeby jsou na světě.

Autor:  Max900R [ stř lis 14, 2012 8:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

Teplota motoru ovlivňuje např. to, že se přepne motor z open loop do closed loop, tj. kdy začne bohatost směsi ovlivňovat lambda sonda. Takže i to ti může zvyšovat tu spotřebu.

Autor:  jendys [ pát lis 23, 2012 6:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

jendys píše:
Tak další poznatek.Při vyvolání diagnostiky a následně teploty mi to stále/teplý či studený/ píše na levém dispeji hodnotu -40st.C a na pravém místo druhé čárky malé písmeno t,což chytrý manuál vysvětluje jako vadné čidlo teploty oleje.O tom ale pochybuju,spíše to bude čidlo teploty vody a tomu už bych věřil,proto se možná nemohu dopočítat spotřeby.Pokud to čidlo dává stále ŘJ hodnotu -40,nutně bude obohacená směs,ač tomu jinak nic nenasvědčuje/výkon,volnoběh,starty/.A aby se člověk smíchy neudržel,při cestě do Prahy mi po ranním zapnutí ventilátoru pěkně zařehtal/zřejmě si tam kuna někam nanosila potravu/ a asi se odporoučely některé lopatky,protože sice běhá jak mladík,ale vibruje jak stařec.

Tak jsem dnes po vyndání ventilátoru topení zjistil,že nejsou ani zpřerážené lopatky,ani si kuna neudělala pelech u pylového filtru.Vibrace způsoboval kousek slídy!!!!!!!!pravidelný obdélník asi 8x4cm s polepem z jedné strany,který se nějakou záhadou dostal až nad ventilátor a tam prostě spadl do lopatek,zarachotil a zůstal na jednom místě přilepen a samozřejmě způsoboval vibrace.Oprava na pár minut,běží v pohodě.

Autor:  Max900R [ pát lis 23, 2012 6:44 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

Hihi, tak takovéhle závady beru... I když je to opruz to rozebírat no... :-) :good:

Autor:  NeviM [ pát lis 23, 2012 8:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

to ja jednou takhle zapich cumak pri parkovani trochu do zaveje snehu a nejak jsem byl v aute asi na nekoho cekal nebo nevim a po chvilce se rozebehly sahary, no docela jsem se prvni chvili lekl, proč auto lítá metr ze strany na stranu, ještě k tomu, když běžící sahary nebyly přes motor slyšet :lol_ samozčejmě snich ve vrtulích :) nevyvážený vrtule dělaj jako dost bordel a i malinká chybka (třeba upadlej vyvažovací plíšek vážící nula nula hovno) už umí dost vibrovat :jop:

jendys: dej prosím vědět, jestli to bylo teda čidlo teploty oleje, nebo vody, sám jsem nad tím x krát přemejšlel a doteď to nevím kterou teplotu to teda ukazuje v tom servismodu :jop:

Autor:  jendys [ pát lis 23, 2012 9:11 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

NeviM píše:
to ja jednou takhle zapich cumak pri parkovani trochu do zaveje snehu a nejak jsem byl v aute asi na nekoho cekal nebo nevim a po chvilce se rozebehly sahary, no docela jsem se prvni chvili lekl, proč auto lítá metr ze strany na stranu, ještě k tomu, když běžící sahary nebyly přes motor slyšet :lol_ samozčejmě snich ve vrtulích :) nevyvážený vrtule dělaj jako dost bordel a i malinká chybka (třeba upadlej vyvažovací plíšek vážící nula nula hovno) už umí dost vibrovat :jop:

jendys: dej prosím vědět, jestli to bylo teda čidlo teploty oleje, nebo vody, sám jsem nad tím x krát přemejšlel a doteď to nevím kterou teplotu to teda ukazuje v tom servismodu :jop:

Spolehni se,hned jak to budu dělat,napíši vše,co objevím.Dnes jsem zrovna dojednával podrobnosti opravy výfuku a jak ho seženu,začnou.První bude diagnostika,tak uvidíme,o jaký čidlo jde a jestli údaj palubního pc v servisním modu je natolik přesný,že ho lze brát jako návod k opravě.

Autor:  jendys [ čtv pro 06, 2012 7:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

Tak zase něco nového se Šafíkem.Dnes byl v ordinaci a vlnovec je vyměněn.Jen pro zajímavost-rozměr má 60x300.To je pořádný kanón.Sehnat se dá bez problémů 60x280,tak ten tam je.Stojí 800 dukátů českých.Zítra ráno klušu do servisu zaplatit,dnes ležím a léčím chřipku.Zajímavé je to nešťastné čidlo-servisní diagnostika totiž neukázala žádnou závadu a teploměr přesně kopíruje údaj z diagnostiky.To znamená,že čidlo teploty vody je v pořádku a čidlo oleje,které mi trvale ukazuje -40 stupňů,tam prostě nekde musí být a fakticky je buď KO,nebo je k němu přerušenej drát,nebo dalších xy možností.V každém případě to musím vyřešit,protože věřím,že pokud to čidlo někde existuje,zcela jistě ovlivňuje tou debilní hodnotou -40 složení směsi,to je hotová věc.Jinak by tam přece nebylo.Takže ráno to strčíme na zdviž,sundáme spodní dekl a prozkoumáme olejovou vanu a okolí,třeba někde narazíme na upadlej nebo střiženej drát.Jsem na to zvědav a samozřejmě dám vědět,co bude nového.

Autor:  jendys [ pát pro 07, 2012 11:29 am ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

Tak Šafík je doma,jede pěkně,potichu,nový vlnovec jen září.Hned z dílny jsem jel na STK,zajímaly mě hlavně emise-samozřejmě vše v pořádku v jakýchkoliv otáčkách.Teď babo raď.Vrátil jsem se zpět do servisu a dali hlavy dohromady,takže:čidlo teploty oleje dál signalizuje závadu a ukazuje -40.Podle slov mechanika je to ale jen komfortní údaj pro vnitřní potřebu a neovlivňuje řízení směsi ECU.Ta si bere hodnotu jen z čidla teploty vody.Věřím mu,mýlil jsem se.Kéž by.Zatím se mi po ujetí cca 5ti km se studeným,promrzlým motorem(venku -10)zdá,že se okamžitá spotřeba snížila a mohl bych se dostat v průměru k 10ti,možná 11ti litrům.Pojedu do Jihlavy zase natankovat E85,tak to vyzkouším,ale vypadá to rozhodně lépe.Nejsilnější dojem z opravy výfuku je samozřejmě tichost uvnitř a možná i lepší výkon,ale to je třeba jen pocit,nevím.

Autor:  MatesK [ sob pro 08, 2012 11:50 am ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

urcite to neni jenom pocit, vyfuk udela hodne hlavne v nizkych otackach. :wink:

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/