Safrane Club
http://forum.safrane.org/

palubní počítač
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=7&t=1334
Stránka 1 z 2

Autor:  batman 009 [ pon kvě 09, 2011 12:04 pm ]
Předmět příspěvku:  palubní počítač

Zdravím vvšechny,prosím Vás o radu mám safrana 2.2i 79kw +lpg a zjistil jsem že opravdu nejslabší stránka auta je elektroinstalace,zvlášť po tom co jsem zjistil co s ním vyváděl za psí kusy předchozí majitel,ale k věci.Nevíte někdo náhodou čím by to mohlo být respektive na co se podívat když mi přestal načítat údaje palubní počítač a nejde ani přepínat,jediné co načítá jsou ujeté km nic víc.Navíc po této závadě mi motor na benzín jede jak takž,ale na lpg mi na volnoběh zhasína což je nepříjemné na křižovatcee a pod. .Už jsem se díval po všem možném,ale zatím jsem nic neoběvil.Při testu zda displej vůbec funguje test bezproblémů prošel tak už si nevím rady kde hledat.Díky moc za jakoukoliv radu.S pozdravem Batman

Autor:  Max900R [ úte kvě 10, 2011 5:32 am ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

a není problém v tom čudlíku na páčce,když to nejde přepínat? To ostatní bych řešil až potom...
LPG si nech seřídit, to s tím nesouvisí.

Autor:  batman 009 [ úte kvě 10, 2011 9:38 am ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

ta páčka je možnost jenže ten plyn mi začal blbnout v ten okamžik co to přestalo načítat párkrát se mi rozsvítil servis a po zmáčknutí tlačítka nulování počítače mi to zhaslo.Tak si myslím že to tou páčkou nebude a problém je někde jinde a nevím kde.Navíc volnoběžné otáčky na benzín mi klesly cca o 150-200 ale nezhasína motor a na ten plyn ani nemluvě tam to zhasíná.

Autor:  TOMGWELL [ úte kvě 10, 2011 5:39 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

Tak pokud klesají otáčky a na plyn to zhasíná tak zkus jednoduchou věc. Más 8ventil, takže nahoře na motoru jak je uzávěr na nalívání oleje tak vedle uzávěru napravo i nalevo jsou takové černé hadičky. ty sundej a pročisti je, jsou ucpané olejem. To problém vyřeší :)

Autor:  batman 009 [ stř kvě 11, 2011 10:44 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

takže tím to taky není :( dle rady hadice i plyn vyčistěn i to co hlídá volnoběh(asi je to elektromagnet či co :roll: ) a výsledek stále stejný :( .Co dál?Vážně bych to typoval na něco v elektronice,ale nevím co a servisní manuál nemám.Poradíte ještě něco?Pleas :wink:

Autor:  Max900R [ čtv kvě 12, 2011 11:15 am ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

Manuál tohle neřeší. Je hodně obecný.
A na tom počítači jako vůbec nejdou přepínat ty jednotlivé funkce nebo jdou, ale ukazujou jen takové ty čárky?

Autor:  batman 009 [ pát kvě 13, 2011 12:58 am ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

na počítači po otočení klíče naběhne nejdřív ukazatel příštího servisu -to běhají čárky pak tam naskočí 0 a přeskočí to na ukazatel ujetých km od vynulovaní.A páčkou hodnoty se přepínat nedají ani se mi nepodařilo naběhnout na jednotlivé diagnostiky( v manuálu popisované jako diagnostika 2)Mám stažený jen ten manuál co na něj byl odkaz tady a některé části tam chyběly.Ale co se týče přístrojovky a počítače tak to tam bylo tak se snažím jít podle toho.teď budu znovu rozdělávat přístrojovku a půjdu kontakt po kontaktu.Ale nevím snad se mi to podaří zjistit.Jak je to s tím srazem?Bude či nebude a kdy přesně?Pokud by se mi to podařilo rád bych přijel ještě jsem na žádném srazu nikdy nebyl a vůbec nevím jak to tam chodí :oops: :)

Autor:  Max900R [ pát kvě 13, 2011 6:18 am ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

vse o srazu se doctes v sekci srazy, kazdopadne je to na Bozím Daru druhy tyden v cervnu.

To fakt vypada na kontakt na ty pacce, kdyz to nejde prepinat. Zkus prostriknout ten konektor od packy pod volantem nebo to promerit multimetrem,jestli to tlacitko spina.

Autor:  batman 009 [ sob kvě 14, 2011 10:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

je mozne aby mozna nefunkcni packa uvedla motor do nouzoveho rezimu??Popr. kde se nachazeji cidla a kostra k nim ktere by to mohly zpusobovat?

Autor:  Max900R [ ned kvě 15, 2011 8:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

to si myslím, že asi ne.

Autor:  batman 009 [ ned kvě 15, 2011 9:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

Panove drzte se!!!!Chyba byla v prepinaci pocitace!!!Nedalo mi to a zkusil jsem sundat kloboucek na pačce a kdyz se mi to podarilo tak jsem zjistil ze na mikrospinac neustale tlaci pruzinka!!!Po tom co jsem to nechal odekryte tak jsem musel ma mikrospinac stylusem,pac prst se mi tam nevesel :oD,a najednou vse funguje jak ma.Tak tohle jsem vazne necekal :oD asi se dam k mechanikum od Forda ty prej spravy vsechno :oD

Autor:  Max900R [ ned kvě 15, 2011 10:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

:good: good job!

Autor:  jendys [ pon zář 10, 2012 9:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

Prosím o informaci.Dojezd udávaný PC je snímán z ručky palivoměru,nebo dokáže jiným způsobem rozpoznat stav paliva v nádrži?A jakým způsobem krom odpojení AKU ho lze resetnout do zcela nulových hodnot?Vymačkáním ho vynuluji,to je samozřejmé,ale předpokládám,že to není reset.A ještě drobnost.Např.u Fiatů se mění dojezd stále,do kopce se samozřejmě snižuje,z kopce zvyšuje.Mně ne.Zcela pravidelně,jako tikot hodin ubývají km ať jedu nahoru nebo dolů.Dokonce i z kopce,kdy by PC okamžité spotřeby po chvilce zcela jistě ukazoval nulu,kilometry ubývají zcela v pravidelném rytmu.To přece nemá logiku.Máte prosím někdo podobnou zkušenost?

Autor:  NeviM [ pon zář 10, 2012 11:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

tak jako pro vypocet dojezdu je pro pocitac smerodatna prumerna spotreba a stav v nadrzi. A vzhledem k tomu, ze ten palivomer je takovej "zabrzdenej" prave aby ti to neskakalo v kazdym kopci jinak, tak nejaky velky vychylky cekat nemuzes. Kilometry dojezdu ti muzou pribejvat jen v pripade, ze budes rapidne snizovat prumernou spotrebu (napr kdyz to vynulujes a pak chvili treba stojis na volnobeh a pak kdyz to naskoci, tak tam mas prumer treba 50/100, tak tam budes mit kratkej dojezd a jak pojedes, cimz budes tu prumernou spotrebu samozrejme dramaticky snizovat, tak km budou pribejvat). Nebo kdyz natankujes samozrejme :D jinak jakoby resetuje se to kdyz vlezes do servisniho menu a pak ho ukoncis. V tom servisnim modu ti to na displeji ukaze i presnej pocet litru v nadrzi. Jinak po tech vsechn safranech, co mi prosly rukama mam zkusenost takovou, ze vetsinou ten palubni pocitac (i palivomer) kecaj vetsinou tak o 3-5 litru. Jakoze kdyz ti to ukaze ze uz mas v nadrzi nula, tak tam jeste par litru je, kdyz ti to ukaze 5, tak jich tam je s nejvetsi pravdepodobnosti kolem 9. A ze ukazatel spotrebovneho paliva (coz je jedna z hlavnich vychozich velicin pro ty funkce, pak jeste ten stav nadrze a rychlost, z toho se uz spocita vse ostatni) ukazuje opravdu presne. Nekolikrat jsem to zkousel, jestli je tam nejaka odchylka, tak jsou to maximalne desetiny litru na cely nadrzi, tzn asi 87 litru u predokolky. Ale spis ani to ne, to si jen tak rikam, protoze preci jen jsem nemel predtim vyndanou nadrz, abych ji vylil uplne do sucha, takze o nejakou desetinu jsem se seknout mohl :)

Autor:  jendys [ ned říj 14, 2012 9:17 am ]
Předmět příspěvku:  Re: palubní počítač

Prosím ještě o dotaz k palubnímu PC.Při vyvolání diagnostiky mi ukazuje místo druhé čárky vpravo písmeno "t",což dle manuálu znamená vadné čidlo teploty oleje,levý ukazatel při stejném testu ukazuje u zcela studeného motoru hodnotu minus 40st.Vše ostatní je v pořádku.Ptám se proto,že se nemohu sejít se spotřebou několik posledních jízd.PC mi ukazuje 10.4l a v reálu je to i o 6 litrů více.Všude je sucho-ještě pojedu na zdviž,ale vizuelně je vše v pořádku.Připadá mi to přesně jako by palivo proudící přepadem zpět do nádrže někde mizelo pryč.To by přesně odpovídalo tomu,co mizí z nádrže.Nevěřím,že by ten motor byl schopen tolik benzinu spálit,jde tiše,bez jediného problému,nevezme slzu oleje a nezakouří.Bohužel teď nejsem schopen opakovaně doplnit nádrž a zkoumat spotřebu,prostě to nevychází.Netušíte někdo,kde se ono zmíněné čidlo teploty oleje u motoru 2.5 nachází a jestli taková porucha může být příčinou toho tajemného stavu?A ještě drobnost-v minulém příspěvku,na který mi odpdovídal Michal,jsem se zmínil,že mi ukazatel dojezdu pravidelně odčítá km.Ale nerozumím tomu.U jiných aut s PC se podle mých zkušeností dojezd samozřejmě mění,do kopce méně,s kopce se zvětší-logicky.Ne však u mě.Můj dojezd se odčítá zcela pravidelně jak hodinový strojek.Ať jedu nahoru či dolů.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/