Safrane Club

FÓRUM SAFRANE
 FAQ •  Hledat •  Registrovat •  Přihlásit se 
Právě je pát dub 19, 2024 10:44 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: ned říj 31, 2010 4:49 pm 
Offline
Pisálek..

Registrován: ned črc 18, 2010 5:44 pm
Příspěvky: 74
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: plná bez kůže
Auto snů: BMW X6
no tak to tam teda nemám,mám to tam úplně jiný


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: pon lis 01, 2010 3:35 pm 
Offline
Pisálek..

Registrován: ned črc 18, 2010 5:44 pm
Příspěvky: 74
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: plná bez kůže
Auto snů: BMW X6
Bod,napsal jsem ti SZ ju?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: čtv lis 11, 2010 1:05 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Jestli se můžu vesrati k tomu odvzdušnění, tak by mě zajímalo, co je riskantního či k závadě vedoucího na Bóďovo postupu? Mám pocit, že i v manuálu, je psáno, že stačí nechat motor běžet alespoň 4 minuty a to je celý. Určitě zvýšením otáček se proces urychlí, to je jasný.
Pro mě to nejpodstatnější je po jízdě zkontrolovat hladinu, protože ta se po jakémkoliv odvzdušnění stejně ještě pohne.
Pak mi ještě nejde do hlavy, proč by kvůli nějaké bublině měl motor vařit, když ty stěžejní části jako hlava atd jsou ve vodě.

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: pát lis 12, 2010 12:48 am 
Offline
Expert

Registrován: ned říj 24, 2010 11:32 pm
Příspěvky: 198
Bydliště: Olomouc
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: 4x4
Úpravy: Odlechčeni vozu o par 10kg rzi,
Plány: Jezdit ;)
Auto snů: Renault 5gt Turbo
no to je jednoduche když je tam bublina a neproteká tama diky temu voda tak bude problem tím že tam bude vysoká teplota což pak hrozí vyvřením protože vzduch tak i voda se při zahřatí roztahuje což zvysuje tlak v chladícím systemu nekde to bud prdne nebo to pujde přes vičko expanzní nadoby na nad kazde víčko je rozlišene barvou a typem jaky tlak snese než propustí ven :) ted zaleží kde to muže být pak muže byt škoda velika voda protíka ruznyma kanalkama a hadicema kdo ví kde všude nikdy jsem nezkoumal co vše chladí radši jsem to ovzdušnil ovzdušnovakama a byl vzdy klid
:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: pát lis 12, 2010 9:34 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
jako to kam to dojde je mi jasny, ale mam za to ze vzduch, jako plyn, nemůže způsobit "ucpání". Něco jako když by si měl v brčku bublinu a díky tomu se to ucpalo. To co se stane po natlakování soustavy je poměrně jasný. BTW u V6 uniká zkrz víčko vždycky něco, stačí to mít trochu ohřátý.

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: sob lis 13, 2010 3:08 am 
Offline
Expert

Registrován: ned říj 24, 2010 11:32 pm
Příspěvky: 198
Bydliště: Olomouc
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: 4x4
Úpravy: Odlechčeni vozu o par 10kg rzi,
Plány: Jezdit ;)
Auto snů: Renault 5gt Turbo
no když budeš mit ve brčku vzduch nenasaješ vodu a to same je u hadic u trubek v topení atd... :lol_


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: sob lis 13, 2010 10:37 am 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
kdyz je v chladicim okruhu bublina, tak tam nebude stát navěky. voda (i se vzduchem) díky pumpě a otevřenýmu termostatu cyrkuluje, takže ta bublina se jednou dostane do expanzky, kde vybublá a voda v expanzce "ubyde" (protože místo bubliny už se tam jakoby použije voda z expanzky), takže je jí potřeba dolít.

když budeš mít v brčku vzduch, tak nejdřív nasaješ vzduch, ale potom vodu :lol_

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: ned lis 14, 2010 6:28 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
Že-by téma z fyziky :smichypozemi: ?

_________________
Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
-----------------------------
Now: Vel Satis 2.0 Turbo
R. Dauphine


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: pon lis 15, 2010 8:37 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Právě se mi zdá, že to s fyzikou moc společnýho nemělo.
Myslím, že celej problém je, že v tý hadici to nic necucá, ale naopak tlačí. Takže to časem prostě musí ven. Mám pocit, že i ten systém se jmenuje samoodvzdušňovací.

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: pon lis 15, 2010 6:14 pm 
Offline
Pisálek..

Registrován: pon lis 15, 2010 6:06 pm
Příspěvky: 62
Bydliště: Chomutov
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RT B54
Úpravy: modrá perleť, modré zadní folie, xD malé koroze xD
Plány: Doladit lak, opravit vše co je zapotřebí, a možná lehký tuning
Auto snů: Momentálně Šafránek - nemůžu se nabažit zvuku a požitku jízdy s 3.0 V6i :)
Dneska se mi stala naprosto stejná věc. Ráno odjíždím do práce a pod autem louže :( cca 30CM v průměru) tak jsem odjel a v práci takřka nic ... jedu z práce a když zastavím na křižovatce tak se mi kouří z kapoty zajel jsem kousek na benzínku a vona v expanzce bublala. Nechal jsem chvilku vychladnout a voda tam nebyla skoro žádná tak jsem postupně lil a lil a lil a nakonec tam padlo 5 L destilky. A nádržka byla plná ( na rysku MAX). Tak jsem dojel domů do garáže dal na místo kde byla louže igelit a odešel domů. Po hodině jsem tam šel a pod autem zase loužička a je to voda ... už vím i kde mi dokonce chčije. Expanzka je prasklá a nepatrně z ní utíká voda. Při dolívání jsem si všiml ventilů na hadicích tak jsem samozřejmě okruh odvzdušnil.

1.Je možné že jsem nalil 5l a je to stále málo ??
2.Kolik má okruh obsah ??
3.Voda v expanzce je rezavá a na zemi taky čím to??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: pon lis 15, 2010 6:50 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
V první řadě vítej na fóru :good:


Vejde se tam 6,7 litrů vody, ale je jasný, že tam vždycky něco zůstane (pokud to teda všechno nevyvaříš)
Rezavá je, protože ti prostě korodují vložky válců a pumpa, u starsich aut normalni, tim bych se neznepokojoval. Proto by se mely pouzivat naplne urcene primo do chladiciho okruhu, v kterych jsou ruzne antikorozni prisady atd.

pokud máš naprasklou expanzku a voda dosáhne tak nízké hladiny, že se dostane do okruhu hodně vzduchu, tak ti ten zbytek vody vybublá. v první řadě tedy vyměnit expanzku ;) a zkontrolovat víčko, pokud vypadá expanzka naprasklá tlakem vody (a vzduchu)

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: pon lis 15, 2010 10:30 pm 
Offline
Pisálek..

Registrován: pon lis 15, 2010 6:06 pm
Příspěvky: 62
Bydliště: Chomutov
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RT B54
Úpravy: modrá perleť, modré zadní folie, xD malé koroze xD
Plány: Doladit lak, opravit vše co je zapotřebí, a možná lehký tuning
Auto snů: Momentálně Šafránek - nemůžu se nabažit zvuku a požitku jízdy s 3.0 V6i :)
Děkuji za přivítání a doufám že tu s vámi pobudu dlouho, protože jsem se fakt zamiloval. Ten 3 litr 6V mě fakt bere. A teď k tématu:

Tak jsem dorazil domů po ujetí asi 5km se začalo z pod kapoty zase kouřit. Stálo to asi hodinu dolil jsem pak nastartoval a zase dolil (už 12l) a jel .. trošku jsem tomu dával - 5 000ot. a když jsem přijel do garáže tak z praskliny z expandzky "chcal" gejzír páry a vody až do otevřené haupny a jsem přesvědčen o tom, že kdyby tam ta haupna nebyla dosáhne to přes 2 metry :( ale nekouřilo se jen z ní ale i z oblasti motoru :( když jsem se podíval s baterkou tak na bloku motoru bylo vidět jak někudy vytéká voda a místa byly vlhké a rezavé. takže vlastně ta rez je takové barvivo.
Když jsem to auto kupoval to ale nedělalo (je to asi týden). Mám obavu, že jsem tomu pomohl já tím, že jsem tomu nakládal .. ale nemohl jsem se prostě nabažit toho zvuku a síly motoru.
Motor jsem odvzdušnil dolil vodu ale stále se přehřívá - ručička ukazatele teploty je v horní části.
Čím to může být??

Prasklá hlava?
těsnění?
Termostat?

btw: Dneska jak jsem doléval vodu, zabouchl haupnu a chtěl se rozjet (teplota byla skoro na max.) tak mi to začalo chcípat :( může to být tím problémem s vařením ??

Otázky:
1.Je lepší koupit nové těsnění nebo starší?? Osobně si myslím, že nové což je kolem 2500kč bez slevy automechanika:(
2.Může to být také něčím jiným ?
3.Může se něco stát pokud budu jezdit trasy do 30 KM a budu dolévat vodu ???
4. A ted mimo soudek tohodle tématu: Kde brát náhradní díly - starší (jako je třeba levá páčka na světla,přední blinkry atd..)

Prosím pomoc jsem začínající Safranista a toto vozidlo mně tak natchlo, že se ho jen tak nezbavím :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: pon lis 15, 2010 11:23 pm 
Offline
Pokročilý

Registrován: pon říj 13, 2008 12:06 pm
Příspěvky: 47
Bydliště: Praha 10
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: Initiale
Zdarec durmanku (vítej v klubu),
jestli ti to pořád vaří, tak to aby ses už začal převlíkat do kuchařskýho :lol_ .

Ad. 1. nejprve jsi měl vyhodit tu prasklou expanzku jak ti radil Bóďa a ne trápit safíka.
Jen tak mimo mísu, kam jsi dolil těch 12 litrů??? do kufru??
Ad. 2. chtělo by to přesnějc, buď z toho jde pára, nebo se z toho valí kouř, celkem rozdíl ne?!
vzhledem k tomu že píšeš že to pořád vaří, tak asi pára, z motoru ti nic chcát nemuselo, pára jde pod tlakem z expanzky (u tebe i tou dírou), na haubně se to kondenzuje a chčije na motor, tak se nediv že to pak máš celý liškovatý. a že se z toho "kouří" je jasný, buď jak se ta voda odpařuje z míst kam natekla a nebo pokud se z toho vážné hulí, tak jsi to možná taky odrovnal tím jak tomu nakládáš, to mu dělá moc dobře zvlášť když se nemůže chladit!

Rozvaha jestli koupit nové těsnění je jako by jsi uvažoval zda koupit jetou špr.. gumu! Těsnění, šrouby, šecko nové. Starší díly se daj koupit třeba U Blonďáků (u michelský pekárny) snad ještě fungujou. Další renault vrakoviště je v rudné (mají i e-shop) a na internetu se taky něco najde. Nějaké kontakty na vrakárny mám schované, tak ti je zítra pošlu. Zrovna ty páčky pod volantem jsou na pos... V originálu je to drahý jak .... tak zkus ty vrakoviště. Nějaká lepší se dycky vyšťourá. Nevím odkud jsi, tak si to dej do profilu ať se můžeš třeba domluvit podle bydliště že by ti na to někdo juknul :idea: Třeba Bóďa nebo Mates /saf. masters/.

Takhle na dálku se to nedá poznat, jestli jsi to jenom několikrát uvařil, nebo jestli už jsou těsnění v pr.. a bůh ví co dalšího. Radši bych s tím nejezdil a pustil se do oprav.

Hodně štěstí se safíkem !!!! :good:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: pon lis 15, 2010 11:52 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
no asi tak, pokud to mas takhle v pr... tak bych s tim do opravy nejezdil a uz vubec bych tomu nenakladal :wink: a nenechaval to takhle vařit. pokud se ti to stalo vickrat, tak už můžeš motoru asi pomalu udělat pápá :lol_

těsnění pod hlavu se dá použít jen jednou, tzn. pokud sundáš hlavu, musíš bezpodmínečně koupit nové těsnění, prostě neexistuje dát tam zpátky to starý :D.

je potřeba zjistit, kudy se ti ta voda ztrácí, takže prostě jako první věc vyměnit tu prasklou expanzku. další věc, přijít na to, jak se ti ztrácí. jestli prostě jak ti ubyde voda v expanzce (popřípadě neotevře termostat) a vaříš, tak přejde do skupenství plynného (všechno se ti to vypáří ven), což by byla ta lepší možnost (pokud už jsi to za ty jizdy bez vody stejně neutavil) nebo máš prasklou hlavu apod a voda ti jde do oleje, popřípadě do válců a výfukem ven, i když to už by asi ani moc nejelo. jak vypadá olej? nemáš místo něj šlehačku? co dým z výfuku? i když za těhle teplot vlastně asi prd poznáš..

kde přesně na motoru je vidět, že tam utíká voda? koukni dyžtak na takový trubky, co jdou na motoru mezi hlavama, prostě v tom V, (tady na druhy fotce), ty starší rezly, pak je začali dělat nerezový.

jinak pokud je to fakt tak špatný, jak popisuješ a neni to zadna trubka, hadice, chladič, zavřenej termostat a tak podobne, tak snad jen tak na zkoušku sundat hlavy, jestli neni KO jen některý těsnění a pokud jo, tak dát nový a dát to zpátky, a pokud bude prasklá nebo zkroucená apod některá hlava, tak už je snad levnější vyměnit celej komplet motor, kterej koupíš za cenu těsnění pod hlavy

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vařím
PříspěvekNapsal: úte lis 16, 2010 5:37 pm 
Offline
Pisálek..

Registrován: pon lis 15, 2010 6:06 pm
Příspěvky: 62
Bydliště: Chomutov
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: RT B54
Úpravy: modrá perleť, modré zadní folie, xD malé koroze xD
Plány: Doladit lak, opravit vše co je zapotřebí, a možná lehký tuning
Auto snů: Momentálně Šafránek - nemůžu se nabažit zvuku a požitku jízdy s 3.0 V6i :)
Tak mě tu pěkně strašíte .. Novej motor :/ mno dneska jsem s tim ještě nejel.. tak uvidím co to udělá ;) a večer napíšu :) a udělám nějaký fotky ;)

btw: jsem z Chomutova (sever čech).


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Český překlad – phpBB.cz