Maty píše:
čau,
nevíte někdo proč když pustím klimu tak se mi začne zvedat teplota?a opravdu hodně když už je to fakt vysoko tak ji vypnu a zase se schladí.....a mám nový kompresor a náplně v servisu kde mi to měnily mi řekli že je to normální, ale spíš mi nevěřily...ale i v dalším servisu nic nezjistily...a ještě jedna věc
vykuchal sem katalizátor a mam tam ted rezonator ale zase, když se ohřeje tak mi když pustím plyn sem tam cukne...myslíte že to bude tím rezonátorem že tam jsou jiné tlaky, nebo třeba svíčky???
opravdu nejsem žádný automechanik.....
Když zapneš klimu,tak by se ti měly spínat ventilátory.Spínají se podle tlaku v kondenzátoru.Takže by to mohl být tlakový spínač.Je hned vedle kondenzátoru,z pozice od předu vozu na levé straně.Pochopitelně je to propojené s relátky,které jsou zaplastované v krabici na téže straně ale až dole.Přístup je k nim nepohodlný.Dostaneš se tam zespodu od motoru.Je to tam na takovém blbém místě.Jde tam dost vlhko od spodu a kontakty bývají u starších vozů většinou uhnilé.Já měl uhnilé kontakty na relátku a z počátku kalendářního jara jsem musel opravit i konektor na patici.
Tohle musí být pro hladký provoz klimy v naprostém pořádku.Kompresor natlakuje vysokotlakou část vedení(tam patří i kondenzátor)a tím se ten plyn nahřeje.Jakmile hodnota tlaku dosáhne určité hranice,tak se zapnou ventilátory.Pravděpodobně by ti to ale udělalo auto i bez zapnuté klimy.Jenom by to trvalo trochu déle.Stačilo by se v teple dostat do fronty aut a viděl bys
Ty relátka jsou totiž,tuším,společná i pro termospínač.