Safrane Club
http://forum.safrane.org/

Škrtící klapka
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=6&t=559
Stránka 1 z 1

Autor:  MatesK [ pon dub 06, 2009 10:35 am ]
Předmět příspěvku:  Škrtící klapka

Holahoj,
při demontáži se mi povedlo urvat uchycení tempomatu na škrtící klapce tudíž musim sehnat jinou...no a jelikož V6tková má vstup cca 5,5cm a výstup cca 6,5 cm tak se chci zeptat jestli by nebylo k veci zkusit sehnat klapku se stejnými průměry, popřípadě jestli někdo nemá nějaký nápad co se škrtící klapky týče?!

Když bych sundal tu horní část sacího potrubí na motoru - nevím jak se tomu říká - mezi hlavama ... chtěl bych si to vyleštit alespoň nějak amatérsky :) ... tak mohu očekávat nějaký problémy? například nějaký těsnění...prostě jsem amatér a nechci něco posrat :lol:

Jo jinak když jsem sundal klapku tak sem se nestačil divit jak byla zasraná - vypadá to jako olej s bordelem :roll: - je to normální, nebo mi třeba nedosedaj ventili nebo nějaký těsnění?

Předem dík za odpovědi :jop:

Autor:  Bóďa [ pon dub 06, 2009 1:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Škrtící klapka

Kdybys sháněl klapku z třílitra, tak tu nějakou máme, se stav... Každopádně výměna klapky za větší nemá moc velkej význam, pokud tomu adekvátně nezvětšíš i zbytek sání, za klapkou, někdy je potřeba i úprava ECU. Klapka se zasírá na každym autě, to je jasný, normální věc. Do klapky už jde vzduch s olejem (přisávání oleje do filtrboxu) a ještě kousek za klapkou je vstřikování benzínu (sytič) a ještě další přisávání oleje. Ten olej se přisává z ventilovýho víka, tam, jak jsou na ventilovym víku dvě hadičky. Slouží to k odsávání olejové mlhy. Přemýšlím, že to zruším a dám tam Oil Catch Tank (zachytává olej, kterej může zůstat v nádobce a čas od času se vypouštět nebo se může vypouštění zavést do olejové vany), neboť směs oleje, benzínu a popřípadě vodních par tvoří karbon a motor se zbytečně zakarbonizovává (pokud je motor čistej, tak se karbon jen tak neuchytí, ale jak už je tam vrstvička, tak to jede, takže tomu chci zabránit než vyměnim motor) a tim olejem se zasírá klapka, parohy (to sání mezi hlavama), atd.
Těsnění mezi parohama a hlavama je jen gumové (v hlavách zamáčklé O - kroužky), takže toho se neboj a klidně to sundej, popřípadě potom těsnění očisti a potři trochu vazelínou. s tím leštěním sacího potrubí, to chceš leštit zevnitř nebo zvenku? :)
Ten oil catch tank stojí do 2000,-, podle toho, kolik má vstupů atd. Koukni například na firmu bidrin performance.

Autor:  Plzeňák [ pon dub 06, 2009 1:15 pm ]
Předmět příspěvku: 

Hele to je dobrý s tím zachytáváním oleje :shock: . Ani jsem nevěděl,že se tím zabývá oficielně nějaký výrobek.Taky bych to nejradši zrušil :evil: .

Autor:  Bóďa [ pon dub 06, 2009 3:51 pm ]
Předmět příspěvku: 

Plzeňák píše:
Hele to je dobrý s tím zachytáváním oleje :shock: . Ani jsem nevěděl,že se tím zabývá oficielně nějaký výrobek.Taky bych to nejradši zrušil :evil: .
dneska se tuning zabývá naprosto vším :)

každopádně Mates, ne, aby tě napadlo udělat tuning špuntem, že to odvětrávání jednoduše zašpuntuješ :lol_

Autor:  viktoska [ pon dub 06, 2009 10:33 pm ]
Předmět příspěvku:  R25V6Turbo

V 25tce V6 Turbo to bylo řešený s nádobkou do které se ta pára s olejem strhávala a vracelo se to do vany.Jednoduché řešení,pouze ta plastová nádobka je taková spejšl.

Autor:  MatesK [ úte dub 07, 2009 10:02 am ]
Předmět příspěvku: 

Tak nakonec jsem se nasral a oprel jsem se do toho...takže:

parohy:
kde seženu těsnění na fotce coz je mezi parohy a trubkou s volnoběhem - teda tipnul bych si ze v Renaultu ale aby za to nechteli treba 500,- :lol_
Obrázek

další by mě dost zajímalo na co jsou ty "záslepky" :?:
Obrázek
Obrázek

další proč u některých vstřiků je vidět stopa po ?palivu? a na některých ne :?: jenom jestli to není že některé vstřiky už dosluhují :?:
Obrázek
Obrázek

samozřejmě absolutně netuším jestli by mohli přibližně sednout ale co todle

Dále těsnění gumové mezi parohy a válci :?: kde sehnat, kolik stojí :?: to mi netěsnilo viz fotka
Obrázek

Dík za help :jop:

Autor:  Plzeňák [ úte dub 07, 2009 10:19 am ]
Předmět příspěvku: 

Ty brďo MatesK,ty ses do toho teda opřel :shock: .Třeba u nás v Plzni vyrábí těsnění kusovku na zakázku ručně fy. Styl,ale to ti asi nepomůže. Dělají to na základě doneseného mustru,a jsou celkem laciný. :wink:

Autor:  MatesK [ úte dub 07, 2009 10:46 am ]
Předmět příspěvku: 

Není to těsnění nad válci todle :?:
Obrázek

JOOO a ještě by mě zajímalo když bych chtěl ty parohy leštit zevnitř, jak na to? dá se to nějak ručně nebo bych to musel zadat?

Autor:  Plzeňák [ úte dub 07, 2009 10:53 am ]
Předmět příspěvku: 

Tak změř ty míry,jestli ti bude pasovat.

Autor:  MatesK [ úte dub 07, 2009 11:03 am ]
Předmět příspěvku: 

Plzeňák píše:
Tak změř ty míry,jestli ti bude pasovat.


Jasný jenom garáž je teďka daleko :D jinak cena se mi líbí :lol:

Autor:  Plzeňák [ úte dub 07, 2009 11:08 am ]
Předmět příspěvku: 

Tak cena je fakt super :wink: .

Autor:  Bóďa [ úte dub 07, 2009 2:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: R25V6Turbo

viktoska píše:
V 25tce V6 Turbo to bylo řešený s nádobkou do které se ta pára s olejem strhávala a vracelo se to do vany.Jednoduché řešení,pouze ta plastová nádobka je taková spejšl.
to je přesně ten oil catch tank, i kdyz ten "tůningovej" je kovovej. a muzes to bud prubezne vypoustet nebo zavist do vany

Autor:  Bóďa [ úte dub 07, 2009 2:51 pm ]
Předmět příspěvku: 

-těsnění co je na fotce (mezi klapkou a parohama) vyřízni z papíru, popřípadě mázni olejem

-záslepky jsou jen věc výroby při odlejvání, jinak tam nemaj smysl.

-protože některý vstřiky můžeš mít vadný a zanesený. pokud máš zájem, koukni sem, vstřiky servisujou (čistěj, kontorlujou, měřej rozstřik), všichni s nima maj dobrý zkušenosti, fungujou i přes poštu a vyjde to na pár set za kus. lepší, než kupovat za několik tisíc jeden vstřik.

-to co jsi sem dal odkaz je blbost, existuje nepřeberný množství druhů a velikostí vstřiků a tim, že tam dáš "větší" tomu nepomůžeš, takový věci prostě nejdou dělat bez úpravy řídící jednotky, navíc u atmosféry zbytečnost, to se řeší až při nějakym brutálním zvýšení plnícího tlaku u turba, kdy stácající vstřiky nestačej.

-pokud to, že máš parohy zvenku špinavý soudíš jako vadný těsnění mezi hlavama a parohama, tak to ti spíš chčije olej mezi víkem ventilů a hlavou, ne? jelikož parohy jsou napojený na hlavy těsně pod předělem kryt ventilů/hlava a často to tam protejká. to těsnění mezi hlavama a parohama se moc neopotřebovává. každopádně koupíš ho za pár kaček normálně někde v kelly atd, vdyť jsou to jen obyčený O - kroužky.

Autor:  MatesK [ úte dub 07, 2009 3:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bóďa píše:
-těsnění co je na fotce (mezi klapkou a parohama) vyřízni z papíru, popřípadě mázni olejem

-záslepky jsou jen věc výroby při odlejvání, jinak tam nemaj smysl.

-protože některý vstřiky můžeš mít vadný a zanesený. pokud máš zájem, koukni sem, vstřiky servisujou (čistěj, kontorlujou, měřej rozstřik), všichni s nima maj dobrý zkušenosti, fungujou i přes poštu a vyjde to na pár set za kus. lepší, než kupovat za několik tisíc jeden vstřik.

-to co jsi sem dal odkaz je blbost, existuje nepřeberný množství druhů a velikostí vstřiků a tim, že tam dáš "větší" tomu nepomůžeš, takový věci prostě nejdou dělat bez úpravy řídící jednotky, navíc u atmosféry zbytečnost, to se řeší až při nějakym brutálním zvýšení plnícího tlaku u turba, kdy stácající vstřiky nestačej.

-pokud to, že máš parohy zvenku špinavý soudíš jako vadný těsnění mezi hlavama a parohama, tak to ti spíš chčije olej mezi víkem ventilů a hlavou, ne? jelikož parohy jsou napojený na hlavy těsně pod předělem kryt ventilů/hlava a často to tam protejká. to těsnění mezi hlavama a parohama se moc neopotřebovává. každopádně koupíš ho za pár kaček normálně někde v kelly atd, vdyť jsou to jen obyčený O - kroužky.


jééé víš že se mnou musíš jako s volem :lol_

vstřiky pecka to sem přesně nevěděl :wink: ....

z papíru jako normálního jakýhokoliv :?: :?:

těsnění soudim z toho že právě hlava atd absolutně OK a jediný zanesený místo je přesně na těch parozích a pár centimetrů okolo :wink:

Dík za info :jop: :jop: :jop:

Autor:  Bóďa [ úte dub 07, 2009 3:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

MatesK píše:
Bóďa píše:
-těsnění co je na fotce (mezi klapkou a parohama) vyřízni z papíru, popřípadě mázni olejem

-záslepky jsou jen věc výroby při odlejvání, jinak tam nemaj smysl.

-protože některý vstřiky můžeš mít vadný a zanesený. pokud máš zájem, koukni sem, vstřiky servisujou (čistěj, kontorlujou, měřej rozstřik), všichni s nima maj dobrý zkušenosti, fungujou i přes poštu a vyjde to na pár set za kus. lepší, než kupovat za několik tisíc jeden vstřik.

-to co jsi sem dal odkaz je blbost, existuje nepřeberný množství druhů a velikostí vstřiků a tim, že tam dáš "větší" tomu nepomůžeš, takový věci prostě nejdou dělat bez úpravy řídící jednotky, navíc u atmosféry zbytečnost, to se řeší až při nějakym brutálním zvýšení plnícího tlaku u turba, kdy stácající vstřiky nestačej.

-pokud to, že máš parohy zvenku špinavý soudíš jako vadný těsnění mezi hlavama a parohama, tak to ti spíš chčije olej mezi víkem ventilů a hlavou, ne? jelikož parohy jsou napojený na hlavy těsně pod předělem kryt ventilů/hlava a často to tam protejká. to těsnění mezi hlavama a parohama se moc neopotřebovává. každopádně koupíš ho za pár kaček normálně někde v kelly atd, vdyť jsou to jen obyčený O - kroužky.


jééé víš že se mnou musíš jako s volem :lol_

vstřiky pecka to sem přesně nevěděl :wink: ....

z papíru jako normálního jakýhokoliv :?: :?:

těsnění soudim z toho že právě hlava atd absolutně OK a jediný zanesený místo je přesně na těch parozích a pár centimetrů okolo :wink:

Dík za info :jop: :jop: :jop:
vdyt v pohode, neco nevim, tak se na to zeptam, ne? :)

z papíru jako samozřejmě nějakýho trochu tlustšího (čtvrtka nebo tak) aby to mělo funkci těsnění :)

aha, tak ok... jen ze se mi to zdalo nepravdepodoby. kazdopadne ty O - kroužky koupis kdekoli kde prodavaj nejaky tesneni (třeba i nejaky železářství atd) nebo v tom autokelly atd.

neni zač :wink:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/