Safrane Club
http://forum.safrane.org/

3,0 24v automat -> manual
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=6&t=533
Stránka 2 z 3

Autor:  helioslaci [ úte úno 28, 2012 8:10 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

Max900R píše:
To je podle mě řídící jednotka k automatu...


Diki za info, dak toto neni ono co se potrebuji

Autor:  helioslaci [ úte úno 28, 2012 8:33 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

Bóďa píše:
helioslaci píše:
http://allegro.pl/renault-laguna-3-0-v6-24v-komputer-skrzyni-i2160873179.html
nasel jesm aj komputer na motor laguny ak dobre jsem tomu rozumel

no takhle, za prvý je to z laguny II a za druhý je to řídící jednotka převodovky :)

Maxi dík, ale zas nepřeháněj :). ještě to zdaleka není tam, kde bych chtěl, aby to bylo :) . nicméně nevidím důvod, proč nepřestavět jakéhokoli jiného 24v.
ohledně těch různých modifikací, co píšeš.. ono se dá ledacos, ale hodně brzo skončíš na tom, že to na předku prostě nemá smysl. proto jsem se tak nějak už zbavil myšlenky dávat do safrana motor T5 z volva. byla by to podle mě poměrně jednoduchá zástavba - za málo peněz hodně muziky, ale ten výkon už se nedá efektivně přenést na silnici. a to nemluvim o tom, co by na to říkala levá poloosa, která dost často odchází i na těch sériových 165 PS při normální jízdě. a s T5 by se asi fakt normálně moc nejezdilo :lol_ . co má podle mě ještě smysl je použít 24v z laguny II nebo P406 a do čeho všeho se to ještě dávalo. ten má asi 210 koní (urcite 152 kw, nechce se mi to prevadet :)) a dalo by se to použít pořád s tou PK1 z laguny. a hlavně se dá sehnat třeba za 5000,-, protože to prostě nikdo nechce a ani se na něm nic nerozbíjí.

když už mluvíš o takovejch "prasárnách" (myšleny ty quadry 24v apod :lol_), tak já bych byl pro udělat na biturbo pořádnou převodovku, aby člověk nemusel bejt předposranej, protože poladit motor už podle mě neni takovej problém a dostat se na nějakejch 450 ps. "sériový" venturi 400gt má s 24v hlavama 408 koní a okruhová verze alpine a610 430 koní s 12v hlavama. na alpine fóru je jeden maník, co má na alpine (z turba předěláno na bi) 450 koní. podle mě má ten PRV motor mnohem větší potenciál a hlavně výdrž, než PSA. ale je to jen můj osobní a subjektivní názor :)

ale držme se při zemi, prostě na denní ježdění je vhodný přestavět 24v na manuál :lol_



Zdravím, dekuji za upresnení jak na to - ja nejvíce se priklánám k tomi že se koupim Lagunu s takím motorema prevodovkou a celej to tam nacpu jak te v tej Lagune

Bóďa píše:
ale držme se při zemi, prostě na denní ježdění je vhodný přestavět 24v na manuál :lol_


toto je veliká pravda - jinak treba hneď koupim Biturbo, ale to až na buduce, najprv toto dám do kopi -

Autor:  helioslaci [ úte úno 28, 2012 8:39 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

Max900R píše:
Jinak Bóďa má pravdu, ale jaksi zapomněl říct, že tam má další polovinu věcí z Initiale, milion drobností z mnohem propracovanější phI a komplet pneu podvozek z phI, což z toho auta dělá naprostý unikát a se sériovou phII se to nedá vůbec srovnat.
Postavit tak příčný šestikvalt pro čtyřkolku, použít 24ventil z Clia V6 phII a narvat to do staré quadry... to by byla věc! :good: a nebo ten 24v ze Safrane oturbit...


To MAX - mne nejde o ten pneu podvozek, toto nevim či je treba pridat do auta navíc, možná když to seženu, možná bych tam dal - možmá keď to vyskušam budu mít jinej názor

Autor:  Bóďa [ úte úno 28, 2012 9:59 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

helioslaci píše:
Zdravím, dekuji za upresnení jak na to - ja nejvíce se priklánám k tomi že se koupim Lagunu s takím motorema prevodovkou a celej to tam nacpu jak te v tej Lagune

to tam celý moc nenacpeš, budeš to muset řešit uplně stejně. akorát budeš mít tu výhodu, že ty díly z laguny budeš mít rovnou všechny. jinak kabeláž motoru stejně z laguny nepoužiješ, poloosy budeš muset řešit taky...

Autor:  helioslaci [ úte úno 28, 2012 10:13 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

Bóďa píše:
to tam celý moc nenacpeš, budeš to muset řešit uplně stejně. akorát budeš mít tu výhodu, že ty díly z laguny budeš mít rovnou všechny. jinak kabeláž motoru stejně z laguny nepoužiješ, poloosy budeš muset řešit taky...

Je mi to jasné ide mi o to že s tím pádem budu mít komplet motor, prevodovku a spojku a setrvačník spolu a nebude to treba shánet po kouskoch a stím budem mať aj elekrtoniku k motoru, a ostatné muze jit do srotu a jeden dalsí safrane s manualem jenom tím ostatím vecen abych jsem mal pri ruce - pedale a páka prevodovce, a stím budu mať aj oba časti poloosy abych mohl spojiť do kopy lagunu se safranem
snad na nič jsem si nezapomínal co jsi mi spominal

Autor:  MatesK [ úte úno 28, 2012 10:34 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

Bóďa píše:
Podle mě má ten PRV motor mnohem větší potenciál a hlavně výdrž, než PSA. ale je to jen můj osobní a subjektivní názor :)


Nejen tvůj :lol_ Původně to měl být 8 válec, ale přišla ropná krize, tak z toho udělaly 6 vál. je to předimenzovanej motor, ale kupodivu toho nikdo moc nevyužívá. Myslim si že i ta V90 v tom hraje roli, už i klidně kvůli chlazení hlav, ale i průběhu motoru atd.

Autor:  jendys [ úte úno 28, 2012 11:18 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

.....a to nemluvim o tom, co by na to říkala levá poloosa, která dost často odchází i na těch sériových 165 PS při normální jízdě.....

To je zajímavá zkušenost,myslím,že mě to také brzy čeká,ale je původní a občas tahám obytný přívěs,tak má právo jít do kytek.Nevíte prosím někdo,jestli je zmíněná levá poloosa na 2.5 phII dělaná tím stejně blbým způsobem jako pravá delší - tedy Volvo systém,kuličky,pojezdy a přiblbý unašeč,složité a nešťastné řešení,kde složit to vyžaduje 4 ruce a hromadu trpělivosti?

Autor:  helioslaci [ úte úno 28, 2012 11:38 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

jendys píše:
.....a to nemluvim o tom, co by na to říkala levá poloosa, která dost často odchází i na těch sériových 165 PS při normální jízdě.....
....jestli je zmíněná levá poloosa na 2.5 phII dělaná tím stejně blbým způsobem jako pravá delší - tedy Volvo systém, kuličky, pojezdy a přiblbý unašeč, složité a nešťastné řešení, kde složit to vyžaduje 4 ruce a hromadu trpělivosti?


a nedalo by tam dát neco jiného co je spolehlivejsí místo tohto?
mám na mysli dat misto tohto dať tam neco silnejšiho z iního vozu

Autor:  Max900R [ úte úno 28, 2012 12:56 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

MatesK píše:
Bóďa píše:
Podle mě má ten PRV motor mnohem větší potenciál a hlavně výdrž, než PSA. ale je to jen můj osobní a subjektivní názor :)


Nejen tvůj :lol_ Původně to měl být 8 válec, ale přišla ropná krize, tak z toho udělaly 6 vál. je to předimenzovanej motor, ale kupodivu toho nikdo moc nevyužívá. Myslim si že i ta V90 v tom hraje roli, už i klidně kvůli chlazení hlav, ale i průběhu motoru atd.


Tak to je jednoduchý: výkon n/a*plnící tlak = konečný výkon :-)
Problém je převodovka a pak oktanové číslo = speciální palivo. Ale vzhledem k tomu, že biturbo má kompresní poměr snížený na 8:1 a jezdí nejmíň na 95tku natural, tak do plnícího tlaku okolo 1,2 bar by nebyl problém. Takže sériový biturbo motor bez úprav železa musí v pohodě na standard palivo dát 350 koní. Úprava elektroniky je otázka, myslím, že koluje víc fám než skutečně bylo pokusů a že to zas nebude takový problém. Je to Renix 2b a ten by měl být upravitelný. Waste gaty jsou mechanické a BOV ventil se dá vyměnit-upravit taky. Pokud by to byl přesto problém, určitě se dá vložit mezijednotka stejným stylem jako např. u přestavby na E85.
Takže zbývá ta převodovka, tam těžko říct, co je nejslabší článek? Osobně jsem taky nějak nepodchytil statistiku nejčastějších příčin jejího selhání. Myslím si, že problém je spíš reduktor, než samotná převodovka, rázy vznikající při špatné funkci BOV a zanedbaná (rozuměj žádná) údržba...

Pořád nechápu, proč není biturbo vhodné na denní ježdění ve srovnání s 24v třílitrem? Biturbo je nejlepší Safrane na jakékoliv ježdění. Můžeš se na něj spolehnout za jakéhokoliv počasí, má lepší jízdní vlastnosti, lepší brzdy, lepší podvozek a skoro stejnou spotřebu. Ledaže má menší kufr, to jo no. No a taky není vhodné k bourání, ale to žádný Safrane. Každého je škoda. Ale já nejsem příznivcem aut na výstavku. I sebecennější veterán má podle mě jezdit! Jinak to nemá půvab.

Ale pokud bych chápal jako auto na denní ježdění něco, co je pohodlné a velké, má malé provozní náklady a náklady na údržbu, tak bych volil něco takového, jako je teď v zajímavostech. Zachovalý Safrane RN s benzínovým 8ventilem a překopat na LPG. S takovouto konfigurací v R25 jsme prakticky bez závad najeli 380 tisíc km a pak ji ještě prodali dál... A jezdila s obyčejným podtlakem LPG do 10 litrů, což je na peníze za míň, než litrové TDI v krabičce od sirek á la VW Lupo nebo podobné. :)

Autor:  Bóďa [ úte úno 28, 2012 5:39 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

ta levá poloosa odchází víceméně protože je dost krátká a je zkrácená ještě tím, že to není jako u starýho třílitra uložený tak, že na poloose jsou "kameny" a ty jsou uložený v převodovce, ale je to tak, že ty kameny jsou uložený v kloubu, kterej je spoučástí poloosy a teprv na konci toho kloubu je tisícihran. je to dobrý v tom, že se nemusí vypouštět olej když se mění poloosa, ale prostě to víc odchází.

biturbo má fuelcut na 0,8 bar a mapy údajně do 0,9, takže tam s řídící jednotkou končíš, i když by se odstranil fuelcut. přikládám docela zajímavej graf z francouzskýho biturbo fóra. je to samozřejmě jen odhad, ale logicky 0; 0,55 a 0,7 je v tom grafu zanesenejch podle reality. jinak biturbo má CR 7,6:1. Myslim, že nemá cenu řešit co jak upravit, kdybych to dělal já, tak to dělám rozhodně s člověkem, o kterym vim, že z toho vytluče za co nejmíň peněz co nejvíc a způsobem lepším než nějaký "tuningový firmy". jinak kámoš má na biturbu v perfektním stavu při tlaku 0,7 bar a ještě nějaká úprava ECU (předstih a ještě něco) odbrždíno jen 272 ps. a to má tu 268 ps verzi. údajně byl špatně chlazenej intercooler, což udělá fakt hodně, ale stejně..

proč není biturbo vhodný na každodenní ježdění? samozřejmě záleží, co je pro koho každodenní ježdění, ale osobně si neumím přestavit, že bych biturbo každej den několikrát startoval studený a ujel s tim jen pár km. nebo že bych s ním jezdil jen město, to je mi teď líto i mýho auta. můžu jmenovat dalších x věcí, proč by pro MĚ nebylo dobrý, ale prostě spoustu věcí, který dělam s mym autem, ať ho mám jakkoli rád, bych s biturbem nedělal. něco jinýho je, pokud člověk jezdí třeba x desítek km do práce apod, ale na takový popojížděčky jakýkoli turbo prostě neni. já osobně mít biturbo, tak ho mám rozhodně jako druhý auto. neříkám s ním nejezdit, ale jezdit jenom vhodný trasy. to nemluvím o tom, že pokud s autem jezdím denně, tak na něm prostě téměř nic neudělám, protože ho potřebuji pořád pojizdné, takže by se prostě nedalo dát do perfektního stavu.

Přílohy:
zavislot vykonu na tlaku.jpg
zavislot vykonu na tlaku.jpg [ 20.02 KiB | Zobrazeno 10244 krát ]

Autor:  MatesK [ úte úno 28, 2012 6:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

Bóďa píše:
jinak kámoš má na biturbu v perfektním stavu při tlaku 0,7 bar a ještě nějaká úprava ECU (předstih a ještě něco) odbrždíno jen 272 ps. a to má tu 268 ps verzi. údajně byl špatně chlazenej intercooler, což udělá fakt hodně, ale stejně..


Ježiš to je zas MM ne? To ten cooler byl spíš děravej :lol_ to je 3,14ovina, aby 0,7 dalo asi 5 koní navíc :mrgreen: Já už u tohodle auta nevěřim ničemu, dokud to nebudu mít. O tom autě se milionkrát víc mluví, než se na něm dělá. půlka biturb někde stojí na dvorku. Zbyla půlka jezdí pořád, takže mluvit o výkonu se v podstatě nedá, protože 90% majitelů je rádo, když dosáhnou seriovýho výkonu, díky různejm špatnejm zapojením vzduchu, dírám v přetlakový soustavě-díry v těsnění atd, neznámejch kompresích, vodježdenejch vstřikovačích, kabelech, rozdelovacich, zdechlejch ukostření, dojetejch turbech, odjetý lambdy atd...
Počítat s tim, že většina dílů po těch 15ti letech bude potřebovat péči.

Autor:  Bóďa [ úte úno 28, 2012 8:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

MatesK píše:
Bóďa píše:
jinak kámoš má na biturbu v perfektním stavu při tlaku 0,7 bar a ještě nějaká úprava ECU (předstih a ještě něco) odbrždíno jen 272 ps. a to má tu 268 ps verzi. údajně byl špatně chlazenej intercooler, což udělá fakt hodně, ale stejně..


Ježiš to je zas MM ne? To ten cooler byl spíš děravej :lol_ to je 3,14ovina, aby 0,7 dalo asi 5 koní navíc :mrgreen: Já už u tohodle auta nevěřim ničemu, dokud to nebudu mít. O tom autě se milionkrát víc mluví, než se na něm dělá. půlka biturb někde stojí na dvorku. Zbyla půlka jezdí pořád, takže mluvit o výkonu se v podstatě nedá, protože 90% majitelů je rádo, když dosáhnou seriovýho výkonu, díky různejm špatnejm zapojením vzduchu, dírám v přetlakový soustavě-díry v těsnění atd, neznámejch kompresích, vodježdenejch vstřikovačích, kabelech, rozdelovacich, zdechlejch ukostření, dojetejch turbech, odjetý lambdy atd...
Počítat s tim, že většina dílů po těch 15ti letech bude potřebovat péči.

to si myslíš, že by měl michal děravej cooler? fakt ne hele :). neříkám, že mám s biturbem buhvíjaký zkušenosti, ale chvíli jsem s ním jezdil, tak vim, že teplota vzduchu má na výkon fakt hodně velkej vliv. zrovna přesně všechno co jsi vyjmenoval, tak teď bude mít naprosto s pořádku, popřípadě lepší, než nový, takže až to zajede, tak jede na brzdu znova :good: tak dam pak info :good:. ale to bude nejdřív tak za 3 měsíce..

Autor:  Max900R [ úte úno 28, 2012 8:14 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

Přesně tak. O zvyšování výkonu u biturba existuje víc povídaček než reálných výsledků. Nikdy jsem nic pořádného na toto téma nečetl ani neviděl žádnou solidní zdokumentovanou úpravu. Akorát stohy virtuálního papíru popsaného tím, jak to nejde. Zajímavé je, že u jiných aut to jde, že? A je to úplně stejný systém o stejném složení komponentů a elektroniky... Teď nedávno jsem četl pár článků na téma oturbení mojí motorky a borec si to z karbců předělal na stříkačku a oturbil na kompresním poměru 11:1 na normální benzín a bez mezichladiče a světe div se, dostal z toho zhruba 180 koní oproti sériovým 115. Bez úprav. Použil staré "odjeté" turbo z vrakáče, obyčejnou hadici místo nerezových trubek a silikonových spojek atd.
Podle mě, pokud je to aspoň trochu těsné, tak turba, pokud se točí a nemají blbě nastavené waste gates, tak prostě tlačí a musí to jet. Vstřiky a stav motoru má taky houby vliv. Pokud to normálně jede, tak špičkový stav komponentů přidá maximálně pár procent. Nejvíc to podle mě zabíjí (kromě evidentních poruch) ty netěsnosti v sání a stav výfukové soustavy. Odpor ve výfuku totiž vytváří nežádoucí protitlak a snižuje účinnost turbokompresoru dost radikálně. A kdo má na biturbu pořádný výfuk a katalyzátor? Tím se snad nikdo nezabýval, kromě výroby nerezových, ale od katalyzátoru dál...

No a s tím autem na denní ježdění: Biturbo je připravené na denní ježdění. Je konzervativně nastavené a blbovzdorné, není to žádný závodní speciál nebo extremní tunning, který vyžaduje delikátní přístup. Jediný problém jsou provozní náklady a z tohohle pohledu je stejně nevhodné jako třílitr 24v. A pokud ním budeš denně dojíždět do práce, do supráče a parkovat u paneláku, tak z něho bude taky za chvilku hujda. V tom není žádný rozdíl. Prostě jsou to executive limuzíny a ty se na tyhle věci nehodí a je jich vždy škoda. Na to existují auta, které to mají přímo v názvu a ŠKODA jich na to není. :-D

Autor:  Max900R [ úte úno 28, 2012 8:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

Bóďa píše:
tak jede na brzdu znova :good: tak dam pak info :good:. ale to bude nejdřív tak za 3 měsíce..

Tak mi pak prosím zjisti, kde s tím jezdí a kolik to vyjde. Docela rád bych si to nechal taky změřit.

Autor:  Bóďa [ úte úno 28, 2012 10:42 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

já jen říkám, že mít biturbo, tak ho nekurvim popojížděčkama po městě a do školy se studenym motorem a vodou a olejem v turbech. to je ten důvod, proč pro mě není vhodný na každodenní ježdění. to je celý :good:
prostě ať je 24v jakejkoli mazel, tak je to pořád jen "obyčejná fejs dvojka" a ne jedno z 806 aut

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/