Safrane Club
http://forum.safrane.org/

3,0 24v automat -> manual
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=6&t=533
Stránka 1 z 3

Autor:  Bóďa [ pon bře 23, 2009 7:23 pm ]
Předmět příspěvku:  3,0 24v automat -> manual

Ahoj, budu řešit přestavbu 3,0 24v na manuál. Převodovka a poloosy se použijí ze starého třílitra (12v), jelikož tam je převodovka stejná, jako se dávala u laguny k tomu 24v (převodovka PK1).
Ale myslíte, že bude problém s elektronikou? Přecijen u automatu je jiná řídící jednotka motoru a spoustu elektriky navíc oproti manuálu. Myslíte, že si s předěláním elektriky poradím sám, nebo to zvládne nějakej šikovnej autoelektrikář? Nebo je bezpodmínečně nutné použít elektriku a ECU motoru z laguny 24v?

nevíte o někom, kdo tuto přestavbu už prováděl?

jak je to s technickou, je možné přestavbu zapsat do TP?

Autor:  Bóďa [ stř bře 25, 2009 6:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

mohli byste aspon někdo zkusit vyhrabat servisni manual se schematy elektriky motoru a prevodovky u toho 24 v safranu? byl bych moc vděčen, diky :)

mimochodem, nevite nekdo (ToJa) jestli u laguny byla jina ridici jednotka motoru u manualu a jina u automatu? protoze u 24v uz je ECU Bosch a nic jako BVM nebo BVA tam nepisou :). popripade zjistit to samy treba i u 2,5 volvo motoru (tam je taky bosch)

Autor:  ToJa [ stř bře 25, 2009 7:52 pm ]
Předmět příspěvku: 

No ono automat ma sice svoji ridici jednotku,ale podle me bude trosku jina u automatu a manualu,ale zkus napsat na Renaultclubu clenu jmenem Barbar ten delal prestavbu z automatu na manual u Laguny 3.0 24v ten ti poradi 100%

Autor:  Bóďa [ stř bře 25, 2009 10:29 pm ]
Předmět příspěvku: 

ToJa píše:
No ono automat ma sice svoji ridici jednotku,ale podle me bude trosku jina u automatu a manualu,ale zkus napsat na Renaultclubu clenu jmenem Barbar ten delal prestavbu z automatu na manual u Laguny 3.0 24v ten ti poradi 100%
ok dik. uz jsem i napsal jednomu polákovi, co to delal i na safranovi, tak uvidim, ale kdyz jsem s nim mluvil tak mlel neco ze se to musi dat komplet z lagůny, tak nevim :)

Autor:  helioslaci [ ned úno 26, 2012 7:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

Bóďa píše:
Ahoj, budu řešit přestavbu 3,0 24v na manuál. Převodovka a poloosy se použijí ze starého třílitra (12v), jelikož tam je převodovka stejná, jako se dávala u laguny k tomu 24v (převodovka PK1).
Ale myslíte, že bude problém s elektronikou? Přecijen u automatu je jiná řídící jednotka motoru a spoustu elektriky navíc oproti manuálu. Myslíte, že si s předěláním elektriky poradím sám, nebo to zvládne nějakej šikovnej autoelektrikář? Nebo je bezpodmínečně nutné použít elektriku a ECU motoru z laguny 24v?

nevíte o někom, kdo tuto přestavbu už prováděl?

jak je to s technickou, je možné přestavbu zapsat do TP?


Jak si nakonec toto predelávaní doriešil, ako je možné toto doriešiť, zaujímal by ma jak toto predelávať na manual jak je zložité

Autor:  Bóďa [ ned úno 26, 2012 9:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

je to jako jako jakakoli jina prestavba z automatu na manuál plus následující problémy: držák pravé poloosy (a zároveň motoru), držák převodovky, elektrika ( a pro někoho může být problém pravá poloosa, která se musí složit).

Jen jeden z těchto problémů mám vyřešený a to držák převodovky. Držák pravé poloosy a zároveň motoru mám zatím provizorně a budu si ho nechávat vyrábět celý na zakázku a elektriku nemám dořešenou, protože jsem nesehnal řídící jednotku z laguny manual. Zrovna zítra se chystám tam předělat (provizorně, ale plně funkčně) to, co tam v té elektrice působí problémy. Na nastartování musí být zařazeno P nebo N. Takže jsem ho tam měl "zařazené" (na snímači polohy voliče) celou dobu. jenže samozřejmě neměl jsem zapojenou zpátečku, takže zpátečková světla a sklápění zrcátka se nekoná, tak to musím udělat a hlavně jsem zjistil, že motor při přeřazování a při P a N snižuje kroutící moment. Takže to alespoň provizorně (než seženu tu ECU z laguny) udělám tak, že při nastartování tam bude P nebo N a po nastartování se to automaticky přepne třeba na D, aby se nesnižoval kroutící moment.

jinak koukám, že jsem tu psal, že to už dělal polák, ale pak jsem zjistil že nedělal, že jsme si špatně rozuměli, prováděl jen přestavby, kde se dával automat a manuál sériově :)

Autor:  helioslaci [ pon úno 27, 2012 12:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

Bóďa píše:
je to jako jako jakakoli jina prestavba z automatu na manuál plus následující problémy: držák pravé poloosy (a zároveň motoru), držák převodovky, elektrika ( a pro někoho může být problém pravá poloosa, která se musí složit).

Jen jeden z těchto problémů mám vyřešený a to držák převodovky. Držák pravé poloosy a zároveň motoru mám zatím provizorně a budu si ho nechávat vyrábět celý na zakázku a elektriku nemám dořešenou, protože jsem nesehnal řídící jednotku z laguny manual. Zrovna zítra se chystám tam předělat (provizorně, ale plně funkčně) to, co tam v té elektrice působí problémy. Na nastartování musí být zařazeno P nebo N. Takže jsem ho tam měl "zařazené" (na snímači polohy voliče) celou dobu. jenže samozřejmě neměl jsem zapojenou zpátečku, takže zpátečková světla a sklápění zrcátka se nekoná, tak to musím udělat a hlavně jsem zjistil, že motor při přeřazování a při P a N snižuje kroutící moment. Takže to alespoň provizorně (než seženu tu ECU z laguny) udělám tak, že při nastartování tam bude P nebo N a po nastartování se to automaticky přepne třeba na D, aby se nesnižoval kroutící moment.

jinak koukám, že jsem tu psal, že to už dělal polák, ale pak jsem zjistil že nedělal, že jsme si špatně rozuměli, prováděl jen přestavby, kde se dával automat a manuál sériově :)


Dekuji TI za rýchu odpoveď a vyčerpajíci popsani jak na to mám jet a na co mám dávat pozor ak jedu do toho
jak vidim je tam spusta problemu, ted je otázne či se jakeho z duvodu spouštet do takej prestavby, jedine že ja mám rád manual to je pravda, ale treba tam dost zmenit, jenom motor zostane ale jak ji spojit s s tou PK1 prevodovkou (taká prevodovka se použila aj v 2,2DT Lagune a RENAULT MASTER 2.5 DCI PK1 AA 065 /? či toto je stejnej nebo ne?), treba menit cely panel s pedalama, pridat jeste spojku aj setrvačník, a tie držáky na prevodovku a poloosu tak na to asy jeste treba sehnat jednu Lagunu a jeden Safrane na klonovani
Ta elektronika je už hračka oproti tej montovaní mechanických části aut do jednoho aspoň pro mňe

Autor:  Bóďa [ pon úno 27, 2012 2:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

PK1 musíš použít z laguny 24v. pk1 je sice x, ale jenom od motoru 24v tam pasuje, každá PK1 má jinou přírubu. samozřejmě o těch věcech jako setrvák, spojka, pedály, řazení atd jsem nemluvil, to musíš dělat u každé přestavby na manuál samozřejmě.

napíšu ti to tedy takto:
potřebuješ převodovku, spojku, setrvák a držák pravé poloosy z laguny 24v. hydrauliku spojky a levou poloosu ze safrane 12v. pravou poloosu musíš nějakou skombinovat, aby ti seděly délky, takže pokud jich nemáš kvanta jako já, tak kup pravou poloosu také z laguny 24v. vnitřní část použiješ z laguny, vnejší (pravou) část použiješ z levé původní poloosy safrana 24v automat. držák poloosy (a zároveň motoru) je potřeba buď vyrobit nový podle toho držáku z laguny (musí se totiž přesně trefit tři vzdálenosti díry na uchycení poloosy najednou) nebo ho upravit tak, aby na něm seděla díra pro uchycení silentbloku - tzn. vaření (je litinový). přitom je lepší rovnou předělat to tak, abys tam mohl dát silentbloky dva, jako to má např. safrane 12v. u phase II totiž používali jen jeden. potom samozřejmě pedálovku z jakéhokoli manuál safrana, řazení ze safrane 12v a možná je to i stejné na všech phase I. jo a držák převodovky vyrobíš s použitím svářečky a toho co vyndáš. a ještě jednu důležitou věc jsem zapomněl, do klikovky musíš koupit ložisko, v kterém je uložená mrkev převodovky. ale to je otázka cca 100 korun, nicméně je to věc, na kterou se lehce zapomene :)

s elektronikou by samozřejmě žádný problém nebyl, kdybych měl řídící jednotku z laguny. to tam pak dáš řídící jednotku plus další náležitosti a z kabeláže motoru jednoduše vymotáš kabely k řídící jednotce převodovky atd. já to mám teď nouzově tak, že tam mám originál řídící jednotku motoru, mám tam i řídící jednotku automatu a mám zapojený snímač polohy automatu a na něm mám nastavené P (nebo N), aby to šlo nastartovat. Pokud tam totiž není P nebo N, řídící jednotka motoru zakáže start. z toho důvodu mi samozřejmě nefungují zpátečková světla a sklápění zrcátka a jak jsem psal, zjistil jsem, že je snížený kroutící moment. včera jsem si udělal schéma zapojení, aby to fungovalo a bude na to potřeba 6 relátek :blíč:

pokud ale nevidíš důvod, proč se do týhle přestavby pouštět, tak asi nemá cenu cokoli řešit :). pro mě je důvod jasnej, druhá nejvýkonnější verze po biturbu, kterou starodávnej a ještě k tomu poruchovej automat neskutečně zabíjí. na rozdíl od biturba ale není škoda s tím jezdit denně kamkoli.

Autor:  helioslaci [ pon úno 27, 2012 2:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

Bóďa píše:
pokud ale nevidíš důvod, proč se do týhle přestavby pouštět, tak asi nemá cenu cokoli řešit :). pro mě je důvod jasnej, druhá nejvýkonnější verze po biturbu, kterou starodávnej a ještě k tomu poruchovej automat neskutečně zabíjí. na rozdíl od biturba ale není škoda s tím jezdit denně kamkoli.


Zdravím, velmi pekne TI dekují za podrobný popis jak z tohto super auta stým motoroem udelat auto s mohutním Výkonem - já presne kvoli k tomu si chci toto udelať jak si napsal a už začnu schánet veci

Autor:  helioslaci [ pon úno 27, 2012 3:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

Tak toto by malo byt táto prevodovka ak se nemylím

Přílohy:
Poznámka: Prevodovka PK1 z Laguny 3.0 24v
20843.jpg
20843.jpg [ 67.9 KiB | Zobrazeno 16446 krát ]
Poznámka: Prevodovka PK1 z Laguny 3.0 24v
20843c.jpg
20843c.jpg [ 71 KiB | Zobrazeno 16446 krát ]

Autor:  Bóďa [ pon úno 27, 2012 3:03 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

jj, to je ona. a ty mas nejaky 24v?

Autor:  helioslaci [ pon úno 27, 2012 3:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

chci toto mat aj take ako auto, vedle traktoru co ted mám na denní vozeni (2,2DT) aj stím jsem velce spokojen ale treba mít doma aj porádne auto

Autor:  helioslaci [ pon úno 27, 2012 3:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

http://allegro.pl/renault-laguna-3-0-v6 ... 73179.html
nasel jesm aj komputer na motor laguny ak dobre jsem tomu rozumel

Autor:  Max900R [ pon úno 27, 2012 6:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

To je podle mě řídící jednotka k automatu...

Jinak Bóďa má pravdu, ale jaksi zapomněl říct, že tam má další polovinu věcí z Initiale, milion drobností z mnohem propracovanější phI a komplet pneu podvozek z phI, což z toho auta dělá naprostý unikát a se sériovou phII se to nedá vůbec srovnat.
Postavit tak příčný šestikvalt pro čtyřkolku, použít 24ventil z Clia V6 phII a narvat to do staré quadry... to by byla věc! :good: a nebo ten 24v ze Safrane oturbit...

Autor:  Bóďa [ pon úno 27, 2012 10:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 3,0 24v automat -> manual

helioslaci píše:
http://allegro.pl/renault-laguna-3-0-v6-24v-komputer-skrzyni-i2160873179.html
nasel jesm aj komputer na motor laguny ak dobre jsem tomu rozumel

no takhle, za prvý je to z laguny II a za druhý je to řídící jednotka převodovky :)

Maxi dík, ale zas nepřeháněj :). ještě to zdaleka není tam, kde bych chtěl, aby to bylo :) . nicméně nevidím důvod, proč nepřestavět jakéhokoli jiného 24v.
ohledně těch různých modifikací, co píšeš.. ono se dá ledacos, ale hodně brzo skončíš na tom, že to na předku prostě nemá smysl. proto jsem se tak nějak už zbavil myšlenky dávat do safrana motor T5 z volva. byla by to podle mě poměrně jednoduchá zástavba - za málo peněz hodně muziky, ale ten výkon už se nedá efektivně přenést na silnici. a to nemluvim o tom, co by na to říkala levá poloosa, která dost často odchází i na těch sériových 165 PS při normální jízdě. a s T5 by se asi fakt normálně moc nejezdilo :lol_ . co má podle mě ještě smysl je použít 24v z laguny II nebo P406 a do čeho všeho se to ještě dávalo. ten má asi 210 koní (urcite 152 kw, nechce se mi to prevadet :)) a dalo by se to použít pořád s tou PK1 z laguny. a hlavně se dá sehnat třeba za 5000,-, protože to prostě nikdo nechce a ani se na něm nic nerozbíjí.

když už mluvíš o takovejch "prasárnách" (myšleny ty quadry 24v apod :lol_), tak já bych byl pro udělat na biturbo pořádnou převodovku, aby člověk nemusel bejt předposranej, protože poladit motor už podle mě neni takovej problém a dostat se na nějakejch 450 ps. "sériový" venturi 400gt má s 24v hlavama 408 koní a okruhová verze alpine a610 430 koní s 12v hlavama. na alpine fóru je jeden maník, co má na alpine (z turba předěláno na bi) 450 koní. podle mě má ten PRV motor mnohem větší potenciál a hlavně výdrž, než PSA. ale je to jen můj osobní a subjektivní názor :)

ale držme se při zemi, prostě na denní ježdění je vhodný přestavět 24v na manuál :lol_

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/