Safrane Club
http://forum.safrane.org/

V6 24V z Citronu?
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=6&t=524
Stránka 4 z 5

Autor:  taxman [ čtv bře 19, 2009 1:03 pm ]
Předmět příspěvku: 

Max: samozrejme ze sa da, nielen 200, kludne aj 240 je z toho motora realnych. Naporove sanie, ine vstrekovace, vyfuk, nejake odlahcovanie by neuskodilo, programovatelna RJ, clovek co sa s tym tyzden pohra na brzde a naprogramuje to a 200k mas 100%tne. Pravdepodobne dokonca viac, mozno az 240, ale tam uz by som si nebol uplne isty ci by nebolo treba vacky vymenit, lebo takto dimenzovany motor (na spodne otavcky a maly vykon) bude mat tie vacky asi nie zrovna ostre. Ak by si chcel viac, tak dalej ides piesty a ojnice kovane, vacky, uprava sacich a vyfukovych kanalov, velke ventily, 6klapka a voila mas slusne cez 300k. Ale to je uz investicia daleko prevysujuca aj tych pomyselnych 5000€ o ktorych bola rec a bol by z toho zavodny motor prakticky nejazditelny v beznej premavke. Takmer vsetky vykonove upravy idu na ukor jazditelnosti (teda ak su to uz naozaj upravy, nemyslim take ze 10-15k ale poriadne).

Citron by urcite nestal 30t, verim tomu ze rozbity by nestal viac ako 200€. A hlavne mas seriovy motor, ktory bol dizajnovany na beznu premavku a vsetko by si nechaval v seriovom (citroenackom) stave.

Autor:  nolimit [ ned bře 22, 2009 11:29 pm ]
Předmět příspěvku: 

ake parametre ma ten motor v p605?

Autor:  taxman [ pon bře 23, 2009 6:35 pm ]
Předmět příspěvku: 

nolimit: v P605 bol ten motor uplne identicky ako v Citrone XM. Je to cistokrvny PSA motor a s istotou sa da povedat ze seria troch klapiek v sacom potrubi, cize jeho variabilna dlzka je poslednou evoluciou tohoto systemu pouziteho na P405 T16. Je to kvoli tzv. pulznemu plneniu, co je nutene plnenie na principe zachovania hybnosti plynov (cize bez pouzitia klasickeho turboduchadla/kompresora). Vysledok bol relativne plynula krivka krutaku od 1500 az po 6600ot.

Autor:  taxman [ pon bře 23, 2009 6:39 pm ]
Předmět příspěvku: 

Este som nasiel 2 fotky


Obrázek

Obrázek

Autor:  MatesK [ pon dub 06, 2009 12:22 pm ]
Předmět příspěvku: 

Došel jste někdo někam v daném tématu?
Tědka když řeším škrtící klapku tak jsem si to prohlížel a co vyměnit pouze sací část vlastně to mezi hlavama??? zajímali by mě ty dvě škrtící klapky :twisted: který by se dali teoreticky propojit aby na lanko otevíralo stejně obě klapky...co tam teda všechno je? ...ale asi na tý 605 motoru je ta horní část asi hodně jiná že? prostě jsem myslel jestli by bylo aspon trochu reálný že bych to sání předělal za použití safraních komponent...

Může mít vůbec atmosferický motor "moc" vzduchu? asi totiž udělám díru do kapoty přesně tam kde je filtr a nějakej emerickej nasávač vzduchu rovnou do boxu a to celý pořádně utěsnim a bude to nejlepší možný řešení pro náporový sání....nebo ne? :lol:

Autor:  taxman [ pon dub 06, 2009 7:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

Mates:
1) klapky by tam mali byt tri (jednu nieje vidiet, mala by byt vnutri sania). Ako som pisal, tie klapky su tam tri kvoli tomu, aby sa docielil efekt pulzneho sania (cize robia variabilnu dlzku sania -> pre rozne otacky inak dlhe sacie vetvy). Cele je to samozrejme riadene pocitacom, preto davat ich do serie je asi hlupost.

2) Davat toto sanie na 12V safrana je asi tiez zbytocne... pokial tam nebude k tomu elektronika, nebude to fungovat ako ma. Moj nazor ktory som tu uz viackrat pisal: bud prehodit cely motor ako je, alebo nic.

3) Ak mas vela vzduchu a malo paliva znamena to chudobnu zmes, vysoke teploty horenia a tym hrozi poskodenie piestu. Pred rezanim cohokolvek do kapoty: mozes priviest kolko vzduchu len chces, pokial pouzijes filter (co by som teda vrelo odporucil), nedosiahnes relevantneho preplnania, pretoze filter bude klast velky odpor a spomali vzduch natolko ze uz nebude tvorit potrebny tlak. Naporove sania sa povacsinou vyrabaju na zavodne auta, ktore filtre nepotrebuju. Ak predsalen pokrajas kapotu a vyrobis tam dajaky airbox (dobre odizolovany od tepla motora), zlepsenie sa urcite dostavi, ale pretlak naporom vzduchu bude myslim minimalny. Dalsia vec co by som ti poradil: aerodynamika je ku*va! Tvar ktory sa tebe moze zdat mega-super-naporovy moze v skutocnosti tvorit vyri a moze sa stat ze ti k filtru v reale pojde o hodne menej vzduchu ako by si si prial. Hlavne si pred tym krajanim kapoty vsetko dobre premysli.

Autor:  MatesK [ pon dub 06, 2009 11:32 pm ]
Předmět příspěvku: 

TAXMAN:
mel jsem na mysli abych misto jedny diry do parohu mel dve tudiz o o dost vic vzduchu... na moji R11 sem mel taky dvou komorovej karbec a to byla 1,7čka, průměr to mělo dohromady aspon jak jedna V6 klapka...myslim ze ani v ty 605 se nepouzivala vždy pouze jedna, uz jen kvuli tomu kdyz se podivam na ten obrazek a tam jsou ty klapky dve vedle sebe - tudiz asi tezko neco zmeni kdyz bude jedna nebo naopak ta druha otevrena....
co se týká přeplnění - safrane má narozdíl od všelijakých vozítek poměrně dost velkej filtr a myslim ze ten odpor, jeste kdyz je ten filtr KN, nebude tak velkej jako jinde - kdyz predpokladam ze mluvis z osobni zkusenosti protoze strelit to od boku by sis predpokladam netroufnul.
Kapotu vyrobim - uz jen kvuli tomu ze me uz nebavi psat na netu jak by neco slo a neslo a ....hovno se děje...takže radsi vyzkousim nez zavrhnu....co se týká tvaru - s fyzikou mám nějaké zkušenosti takže si myslim ze tvar moc nezkur*im....
A kdyby nahodou tohle cely k necemu bylo tak doufam ze ECU si poradi se vzniklym MINIpretlakem....

Jinak do budoucna(tak na pristi rok) se bude konat kompresor - i kdybych si tam mel dat motor z luxu :lol_

Autor:  taxman [ stř dub 08, 2009 11:10 am ]
Předmět příspěvku: 

Mates: Ja nevravim ze to nebude lepsie, iba vravim ze to bude skorej o dostatocnej davke vzduchu ako o relevantnom pretlaku. Osobne skusenosti s naporovym preplnanim nemam (ja mam radsej to nutene preplnanie :wink: ), ale mal som tu cest s desiatkami zavodnych aut ktore mali naporove sania aj take co mali airbox s filtrom. Nemali sme tu este zavodak co by mal naporove sanie a mal by filter. Vravim, je to moj osobny nazor, skusenosti s tym nemam. Kludne to moze fungovat, len si myslim ze nebude. Koniec koncov, ked to vyrobis, bude to jednoducho meratelne, tak uvidime. ECU na safrane nema senzor tlaku v sani, cize o tom ci je tam pretlak alebo nie nema najmensej potuchy. Cize ak by si tam dosiahol relevantny pretlak, tak by bolo velmi vhodne zapojit lamdameter a odmerat bohatost zmesi aby si neprepalil piesty. Ak chces, lamdameter mame u nas v dielni.

Autor:  taxman [ stř dub 08, 2009 12:05 pm ]
Předmět příspěvku: 

sorry, moja chyba, map senzor safrane V6 ma, cize bude vediet ze je v sani pretlak :roll: . Otazne je, ako sa s nim vysporiada riadiaca jednotka.

Autor:  MatesK [ stř dub 08, 2009 1:12 pm ]
Předmět příspěvku: 

taxman: co sem na to koukal tak prave safrane bude vedet ze ma vic vzduchu takze snad nebude chuda smes a nastesti nema cim ten vzduch zmirnit. uvidime no....uz jsem sundal kapotu a vcera jsem si to vsechno prochazel jak to udelam....bohuzel tedka budu posilat vstřikovače na opravu takze test toho sani provedu pristi tyden :jop:

Autor:  Plzeňák [ stř dub 08, 2009 1:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jak jsi dostal ven ty vstřiky :?:

Autor:  MatesK [ stř dub 08, 2009 1:55 pm ]
Předmět příspěvku: 

Plzeňák píše:
Jak jsi dostal ven ty vstřiky :?:


No ještě mi nikdo nenapsal jestli to jde a jak, ale doufam ze je dneska vykopu ven a poslu jelikoz jedu zitra pracovne do brna do patku a pak vikend :-?

Autor:  Bóďa [ stř dub 08, 2009 3:29 pm ]
Předmět příspěvku: 

koukal jsem ze z vstrikovaci listy uz je mas venku a v tom sani jsou jen natlaceny... takze normalne vzit a "vykroutit" ven

budes to posilat do ty firmy jak jsem ti rikal?

Autor:  MatesK [ stř dub 08, 2009 3:56 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bóďa píše:
koukal jsem ze z vstrikovaci listy uz je mas venku a v tom sani jsou jen natlaceny... takze normalne vzit a "vykroutit" ven

budes to posilat do ty firmy jak jsem ti rikal?


jj budu protože to je docela malá částka ale velký význam :wink: mimo to jsem zjistil ze nejdou nikde na netu sehnat ty vstriky a v renaultu si za ne reknou urcite stršnou raketu...no z ty listy sli taky jen vytahnout ale z tech parohu jsem to nechtel riskovat - ted za ne vezmu poradne:) prosim te kdyz bych cistil ty parohy tak je muzu vzit tema kovovejma kartačema? pak bych je striknul takovym ALU sprejem kterej vydrzi do 400 stupňů celsia?!?!

Autor:  Bóďa [ stř dub 08, 2009 4:05 pm ]
Předmět příspěvku: 

MatesK píše:
Bóďa píše:
koukal jsem ze z vstrikovaci listy uz je mas venku a v tom sani jsou jen natlaceny... takze normalne vzit a "vykroutit" ven

budes to posilat do ty firmy jak jsem ti rikal?


jj budu protože to je docela malá částka ale velký význam :wink: mimo to jsem zjistil ze nejdou nikde na netu sehnat ty vstriky a v renaultu si za ne reknou urcite stršnou raketu...no z ty listy sli taky jen vytahnout ale z tech parohu jsem to nechtel riskovat - ted za ne vezmu poradne:) prosim te kdyz bych cistil ty parohy tak je muzu vzit tema kovovejma kartačema? pak bych je striknul takovym ALU sprejem kterej vydrzi do 400 stupňů celsia?!?!
jasny. no novy vyjdou fakt na nekolik tisic za kus, minimalne 2 - 3000 za kus, spis vice. z parohu to taky normalne vytahni.

a jo, vezmi je normalne ocelovym kartacem na vrtacku a potom cimkoli... nemusi to bejt ani teplotne odolny, spis zevnitr jestli to chces tou barvou vyhladit tak aby se ta barva nerozspoustela benzinem nebo olejem, to by byl pruser. ja budu davat na ten novej motor viko ventilu a parohy na komaxit.

Stránka 4 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/