Safrane Club
http://forum.safrane.org/

V6 24V z Citronu?
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=6&t=524
Stránka 2 z 5

Autor:  MatesK [ úte bře 17, 2009 12:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

Teda s 24V nemůžu souhlasit...Rozhodně spoléhám víc na PRV jako skoro 30 let vývoje motoru, splolu s referencemi...to hlavní proč bych nechtěl 24V je automat :-? nikdy nechci automat...radši se budu patlat se starým...
každopádně když se ty dva motory citron a safrane porovnají pořádně tak se uvidí jak moc to je reálný...nevim teda co všechno je na ECU připojený :oops:
Jinak laděný svody a kompresory a tak zní moc hezky ale je to finančně uplně jinde protože to je všechno na zakázku - u toho motoru z citrónu je naděje, že nebude potřeba výrábět skoro nic....

Autor:  MatesK [ úte bře 17, 2009 1:08 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tady jsem objevil nějaký detaily PRV motorů bohužel ve FR http://pboursin.club.fr/res/moteurz.pdf
Bohužel jenom Renault...

Podle autokelly je kód toho 24v Citrónu ZPJ4UKZ

Do Pežota 605tky se dával taky

Tady kde všude jsou Z7X a ZPJ4 použitý http://www.vectorbd.com/peugeot/v6.html ... například v 605ce jsou 12v i 24v od 1992 mají stejnej objem tudíž asi i blok ale jaký jsou rozdíly tam není :(

Tady je výfuk 12v:
Obrázek

Tady 24v:
Obrázek

Myslim, ze u tohodle udelat svody tak tech 200 kobylek hodne vyhopskne :D

----
nějaká citace:
"Velkým obloukem se ale vyhněte oběma třílitrovým šestiválcům. Ten slabší s dvouventilovým rozvodem OHC označený ZPJ disponuje výkonem 123 kW. Jeho silnější verze ZPJ4 se čtyřmi ventily na válec, ale stále jen s rozvodem OHC, dokonce 147 kW což je rovných 200 koní. Ta je vybavena například systémem proměnné délky sacího potrubí, které využívá rezonančního plnění ke zvýšení objemové účinnosti. Sací trakt tak obsahuje, kromě klasické škrtící klapky ještě tři další, které se zavírají, nebo otvírají podle otáček motoru."
"A proč se vlastně motorům V6 vyhnout? Hlavně z důvodu jejich nízké odolnosti a velmi vysokým nákladům na případné opravy. Oba šestiválce jsou dalším vývojovým stupněm známého a v roce 1983 představeného douvrinského motoru PRV. Jedná se o společný produkt PSA, Renault a Volvo. Stejný motor má tak třeba Renault 25, Safrane, Laguna 1 generace, či třeba sourozenec 605, Citroen XM. Pro 605 naprosto vyhovující pohonná jednotka bohužel trpí velmi rychlým opotřebováním vačkových hřídelů, což platí zejména pro 24 ventilovou verzi. Situace bývá kritická po ujetí cca 200000 km. Ozývá-li se z motoru cvakání, tak od něj dejte ruce pryč. Jeden vačkový hřídel přijde řádově na 20000,-Kč a k tomu je dobré vyměnit všechny vahadla a jednoramenné páky, přes které je rozvod ovládán. Ten je poháněn řetězem, který však rychle opotřebovává svoje plunžry, v nichž jsou po ujetí cca 100000 km patrné výrazné rýhy. Jejich probroušení může vyústit až v přeskočení řetězu a potkání motoru. A do třetice se na V6 rychle zanáší šoupátko olejového čerpadla, z čehož vyplívá zvýšené riziko jeho zadření. "

Už vim co je v mojem motoru to cvakání :lol:

Autor:  Bóďa [ úte bře 17, 2009 2:03 pm ]
Předmět příspěvku: 

myslim ze to vidite moc slozite.. :)

jde o to, ze jen prendanim hlav a prizpusobenim se dostane tech 200PS a potom uz se muzou upravovcat takovy veci jako svody atd...

Autor:  HOnza_UL [ úte bře 17, 2009 3:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

to proc se vic opotrebovavaj ty vackovy hridele je protoze se zanasej mazaci kanalky ... celej problem podle me proste par lidi prdelo na udrzbu a vznikla fama ....

Autor:  Plzeňák [ úte bře 17, 2009 4:46 pm ]
Předmět příspěvku: 

Taky si myslím , že kvalita oleje a dodržování výměny podle výrobce vozu a ne výrobce oleje je základ :wink:

Autor:  Bóďa [ úte bře 17, 2009 5:13 pm ]
Předmět příspěvku: 

precetl jsem to az ted... tyjo to zas nejakej blb s prominutim vyblil nejakou blbost... asi tak jako clanek kde redaktor popisuje mechy z autobusu. PRV trilitry jsou odolny jak hovado, prakticky neznicitelny... napriklad znamej co mel safrana a mel ho ve strasnym stavu a uz ho to stvalo (nesly sahary, nekolikrat to uvaril atd) a jel do nemecka tak to zacalo varit a on na to proste sral, ze to tam potom necha a koupi si neco jinyho, tak jel proste dal, bylo to pak prakticky bez vody... tomu motoru se nic nestalo...

zatim vim jen o Honzově (UL) proraženym bloku a trhlý ojnici, nic jinýho... jen ještě vadný těsnení pod vanou, ale to bylo způsobeno tim, že motor měl najeto 400 000 a něco jakože by na tom někdy někdo v rámci údržby vyměnil těsnění pod hlavama to nevidělo... prostě tim že je to velkej objem a má to relativně malej výkon, tak to nedostává zabrat jako kdejaká moderní 1,6 s 130 PS... mluvim teda o tom 12v. s 24v nemam zkušenosti. ten motor je prostě držák... a nějakej blb si zase vymyslí že tohle a tohle, přitom to auto viděl leda tak z autobusu s měchama

jinak Mates, cvakání budou pravděpodobně rozvody :wink:

Autor:  taxman [ úte bře 17, 2009 7:46 pm ]
Předmět příspěvku: 

MAX: Na tvoj prispevok o pouziti kompresora mozem povedat jedno jedine - LOL :lol: . Ono to samozrejme ide, ale hned po osadenim dvoch turieb je to druha najdrahsia varianta. Predpokladajme ze ziadna firma na safrana nerobi kompresorovy kit (co je dokoca VELMI pravdepodobne) a ze to chces spravit poriadne.
ad1) Rotrex kompresory zacinaju na 1700€
ad2) Potrebujes intercooler co je 200-300€
ad3) Potrubia k intercooleru cca 250€
ad4) Riadiaca jednotka, bez jej upravy to vazne nepojde lebo RJ na atmo motore ma mapy na podtlak a s pretlakom nevie pracovat
ad5) Ak sa pri prerabani RJ pride na to ze ti nestihaju vstreky (atmo motory mavaju o dost mensie vstrekovace ako motory preplnane) tak ta caka investicia min 300-500€ na vacsie vstreky
ad6) kolko si myslis ze nafukas do toho motora aby si nemusel menit vnutro? 0,3? 0,4?
ad7) ak chces plnit motor pod tlakom, bolo by vysoko ziadane spravit aj adekvatny vyfuk. Cena samotnych zvodov by bola urcite okolo 1000€ a zvysok dalsich 500€ (vyfuk je ale povedzme "nepovinna cast" kedze fungovat to bude aj so seriovym)

Vysledok bude 230 mozno 250k za mozno 3500€ (co som dal vaaaazne priaznivy odhad). Robili sme uz viacero motorov VW G60 prerabku z kompresoru na Turbo a uplne najlacnejsia varianta (pouzitie 8V hlavy, origo komponentov, origo RJ, novy IC, a KKK K03 turba) u nas stoji 3300€ . Ak si to s tym kompresorom myslel nejako inac, tak sem s tvojou variantou, som same ucho 8)

Autor:  Tygr [ úte bře 17, 2009 8:29 pm ]
Předmět příspěvku:  To Bóďa

Předpokládám že se to nikomu nebude líbit, ale napadlo někoho co z toho bude? Mě napadá jen jedno PASKVIL!!! A jak se to bude jmenovat? CiRen biturbo Initiale??? :lol_ (Nic ve zlym).
A ten motor z citroenu je taky utrpení (měl jse 2x XM) a servisovat to může jen "masochista". A 24 si opravdu moc dobrou pověst nevysloužila. Když k tomu přidáš dvě turba a elektriku renault, tak to snad z garáže jinak než na plaťáku nevyjede.

Ale abych jen nekrchlal. Musím uznat tu odvahu se do toho pustit a inovativní přístup. Pokud se to někomu podaří, tak má můj obdiv a ten výtvor bude patřit do technického muzea a ne na silnici.

Doufám že se nikdo neurazí. Byl to jen názor a nikomu jej nenutím.

Autor:  taxman [ úte bře 17, 2009 8:36 pm ]
Předmět příspěvku: 

tygr: nehovorilo sa o 24V s dvomi turbami. Najprv bola rec o 24V z citrona cely ako je (potazmo iba hlavy) implantovat do Safrana a neskor Max obohatil diskusiu o moznost dat na original safrane motor kompresor. Mas skusenosti s tym 24V motorom z Citronu? Ake su problemy so servisom tych motorov? O co je to ine oproti servisu 12V safrane?

Autor:  Max900R [ úte bře 17, 2009 8:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

Taxman> No právě o tom jsem mluvil. Bavíme se o nových komponentech a přestavba jak jsi to spočítal i s výfukovým systémem je cca 5000€ když si to necháš udělat "na klíč". To je pořád míň než to nejlevnější biturbo a navíc máš nové věci a obyčejný PRV motor bez úprav-takže levnější ND, kterých je navíc dostatek narozdíl od speciálních věcí na biturbo. A při průměrném nájezdu prodávaných biturb, který je 200kkm je pravděpodobnost toho, že bude potřeba vyměnit třeba turba, dost vysoká.

Když si vezmu tu přestavbu na motor 24V z citroena, tak to vyjde možná na to samý, pokud budeš chtít, aby to nebylo zbastlené. Navíc budeš řešit neskonale víc problémů s výrobou nesériových dílů, elektrikou a rozmístěním komponentů.

A výsledek je podle mě taky jinde. Při tom přeplňování se dostaneš nahoru s krouťákem i s výkonem. No měl jsem namysli právě plnění kolem 0.3 bar kvůli sériovým komponentům a zvýšení komprese na únosnou mez, aby nebylo nutné používat speciální palivo. A kdyby to dalo těch 230 koní, tak není co řešit. :-)

Nevýhoda oproti biturbu je jen přední náhon a prakticky žádná návratnost investic při případném prodeji.

Autor:  Tygr [ úte bře 17, 2009 8:43 pm ]
Předmět příspěvku: 

Oba motory jsou v citroenu skorem na hov...o. Rozdíl 24 oprotí 12 je že se sere víc (skoro dublovaně). Užil jsem si jich dost a nechtěl bych už je ani zadarmo. Měl jsem je oba v manuálu a když to jelo, tak to byl let svině. Ale spíš to nejelo. Problém není ani tolik v konstrukci motoru, jako spíš v ostatních komponentech. Největší problém je elektrika. Ty auta si žijou svým životem. Vedle nich je Safrane vzorem spolehlivosti. A servis je na hovno, protože už to nikdo nechce dělat a málo kdo tomu opravdu rozumí. On tomu vlastně nerozumí nikdo. XM je jako ženská, snažíš se jí celej život pochopit abys nakonec zjistil že už jen hledáš důvod proč to s ní vydržet :lol: Jedinej xm kterej funguje bezchybně je uloženej v depozitu andre citroena, 20 pater pod zemí v safeu. Vyndavaj ho jednou za rok není přístupnej veřejnosti :lol_

Autor:  nolimit [ úte bře 17, 2009 8:54 pm ]
Předmět příspěvku: 

chcel som kupit tu xm 10 rokov dozadu,ale odhovoril ma sused. jumu stall furt pred domom.

bodo: T piesty maju tvar T. maju nizsiu vahu,mensie trenie,a teda daju trosku viac vykonu ako normalne. mam to odskusane,a funguju.
ale je pravda ze je to dost drahe. inac niesu len kovane,ale aj sustruzene.

inac dostavame sa tusim k tomu,ze bude jednoduchsie,a lacnejsie kupit biturbo :lol:

ale ak sa do niecoho takeho pusti niekto tu v okoli,tak rrad pomozem. :good:

Autor:  taxman [ úte bře 17, 2009 8:59 pm ]
Předmět příspěvku: 

Max: Neviem ci porovnavas spravne, ak porovnavas inplant kompresoru s fabricym biturbom. Ak by som chcel ist na 5000€, tak si veru radsej dosporim na to biturbo. Biturbo ma vsetky dodatkove drahe diely preto drahe, lebo je ich tam treba! Dajme tomu ze sa dostanes na 230k, ako ich chces ubrzdit? A co ti na to povie spojka? Co ti povedia napr. loziska na kluke? Si si isty ze to uchladis seriovym chladicom? To su prave tie veci co ma biturbo odserie vyriesene. Ako ja vobec nevravim ze je to zly napad (ajked ja radsej turbo, mne kompresory nevonaju, ale to je jedno), spravit sa to da a bol by to "mazec", ale tento topic je o relativne lacnych 200k nie o tom co sa vsetko da.

Spravme si vypocet inplantu 24V celeho motora. Budes si musiet pockat na auto (co v dnesnej dobe srotovnych prispevkov ani nemusi byt zrovna dlho). Osobne by som za 24V XM nedal viac ako 500€ (za predpokladu dobry motor, dobra prevodovka). Za dalsich 500€ ho mas v Safrane (u hociakeho domaceho opravara). 1den autoelektrikara nech stoji cca 300€. A finito, nemas dalej co riesit! Ak bude pasovat XM spojka (co si myslim ze by mohla), pouzijes tu, ak nie, seriova safranacka bude mat nizsiu zivotnost. Viac neriesis, lebo nieje co dalej riesit... Si na cene 1300€ oproti 5000€ s 200k oproti 230k.

Autor:  taxman [ úte bře 17, 2009 9:17 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tygr: to ze XM nieje vzorom spolahlivosti mi je uplne jasne :D . To ze sa elektrika na nich sere, som si plne vedomi (ajked safrane s elektrikou na tom tiez nieje zdaleka bezproblemovo). Ale sere sa aj motorova elektrika? Ak ano, co konkretne?

Autor:  Bóďa [ úte bře 17, 2009 9:34 pm ]
Předmět příspěvku: 

nevim, furt se mi zda, ze se pohybujete nejak daleko.. :D. rekl bych, ze je to jednoduzsi, i kdyz pravda, zatim o tom XM motoru nic nevim.

ale ten motor se da predpokladam koupit za par slupek jako motor na safrana. potom uz se da okoukat co vsechno je jiny, z katalogu zjistit jestli jsou nejake odlisnosti ktere nejsou videt a prehodit hlavy, sani a popripade zkombinovat ridici jednotky, pokud budou jine mapy (nechat obe). jeste by se asi musel upravit vyfuk (svody nechat ty z citroena a za svody by se to asi muselo trochu upravit). ale tak jako tak si myslim, ze je to investice tak do 20, maximalne do 30 tisic.

k tomu paskvilu: nekteri lide tim nazvou kazde auto ktere neni original z vyroby. ja zastavam nazor, ze pokud je to dobre udelane, tak 1000x lepsi nez kdejakej rozpadajici se safran. paskvil jste nazyvali i to, kdyz jsem premyslel o oturbeni 2,5 Volvo motoru v safrane phase II. ja takovy prestavby naopak obdivuju.

a s tou naslednou spolehlivosti motoru.. pokud jsou ty hlavy dobre a neni na nich nejaka konstrukcni chyba, tak proc by to nemelo dobre a spolehlive slapat?

Stránka 2 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/