Safrane Club
http://forum.safrane.org/

V6 24V z Citronu?
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=6&t=524
Stránka 1 z 5

Autor:  taxman [ pon bře 16, 2009 8:25 pm ]
Předmět příspěvku:  V6 24V z Citronu?

Pri diskusii s Matesom o zvysovani vykonu PRV V6tky, nedavno ma napadlo ze vlastne Citroen pouzival 24V verziu PRV v XMkach. Blok je identicky, su tam ine hlavy, ma to dve skrtiace klapky, par inych malych zmien, inak vyzera rovnako. Je v tom nejaky signifikantny problem ktory som si nevsimol? Urcite to uz niekto skusal.
Pre porovnanie:

PRV 12V Safrane
Obrázek

PRV 24V Citroen XM
Obrázek

Ospravedlnujem sa za fotku toho 24V citrona, ale lepsiu som fakt na nete nevedel najst...

Autor:  Bóďa [ pon bře 16, 2009 8:51 pm ]
Předmět příspěvku: 

tyjo to me ani nenapadlo, moc jsem ty citroeny neresil a kdyz jsem narazil na 24v tak jsem si myslel ze je to preklep... kouknete sem, tady jsou nejake fotky, i fotky hlav. http://www.safrane.org/dragster/index.html?

kazdopadne to by snad nemusel byt zas az takovy problem, dat tam ty hlavy z XM. jde o to, jak by se to muselo poladit elektronicky a co se vstriku a nasavany smesi tyce. kazdpadne to vubec neni spatnej napad, hned se nabizi otazka biturba (pri vyreseni elektroniky a odolnejsich materialu (a chlazenych) ventilu by to mohlo pridat slusnejch "par" koniku navic)... :D

navic pokud by do toho nekdo sel a zjistilo by se, co vsechno by se muselo upravit, tak kdyby to nebylo tak slozity, tak se to stane asi jednou z nejrozsirenejsich a nejefektnejsich uprav :D. zkusim to pozjistovat. kazdopadne by se mi to zamlouvalo vice, nez 24v, ktery se daval do safrane phase II

Autor:  nolimit [ pon bře 16, 2009 8:53 pm ]
Předmět příspěvku: 

rovnake su asi len ten blok a obsah motora. vsetko ostatne ma ine ulozenie.

Autor:  nolimit [ pon bře 16, 2009 9:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

porovnajte tesnenia pod hlavu. ak su rovnake,tak nieje problem. ale radcej by som riesil vyrobu T piestov. dodaju lepsi vykon vdaka vahe,a mensiemu treniu. mam to odskusane na s120 90 koni(bola tam ostra vacka,a upravena hlava).

Autor:  Bóďa [ pon bře 16, 2009 9:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

nolimit píše:
rovnake su asi len ten blok a obsah motora. vsetko ostatne ma ine ulozenie.
jake ulozeni? rekl bych ze jedine rozdilne budou ty hlavy, popripade vstrikovani a elektrinika. pokud mas stejnej blok, tak potom jsou tam vsechny zavity i na ulozeni jako v safranu. jestli jsi myslel ulozeni motoru v aute (silentbloku)

Autor:  nolimit [ pon bře 16, 2009 9:12 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bóďa píše:
nolimit píše:
rovnake su asi len ten blok a obsah motora. vsetko ostatne ma ine ulozenie.
jake ulozeni? rekl bych ze jedine rozdilne budou ty hlavy, popripade vstrikovani a elektrinika. pokud mas stejnej blok, tak potom jsou tam vsechny zavity i na ulozeni jako v safranu. jestli jsi myslel ulozeni motoru v aute (silentbloku)


ulozenie alternatoru,a vsetko mostatne. ale ak ostane blok safrana,snad nebude problem. lenze tymto velky narast cakat nemozes.

Autor:  Bóďa [ pon bře 16, 2009 9:51 pm ]
Předmět příspěvku: 

nolimit píše:
porovnajte tesnenia pod hlavu. ak su rovnake,tak nieje problem. ale radcej by som riesil vyrobu T piestov. dodaju lepsi vykon vdaka vahe,a mensiemu treniu. mam to odskusane na s120 90 koni(bola tam ostra vacka,a upravena hlava).
tesneni pod hlavy bude stejne. co to jsou T pisty?

nolimit píše:
Bóďa píše:
nolimit píše:
rovnake su asi len ten blok a obsah motora. vsetko ostatne ma ine ulozenie.
jake ulozeni? rekl bych ze jedine rozdilne budou ty hlavy, popripade vstrikovani a elektrinika. pokud mas stejnej blok, tak potom jsou tam vsechny zavity i na ulozeni jako v safranu. jestli jsi myslel ulozeni motoru v aute (silentbloku)


ulozenie alternatoru,a vsetko mostatne. ale ak ostane blok safrana,snad nebude problem. lenze tymto velky narast cakat nemozes.
tak snad pokud je stejny blok, tak tam pujde normalne prisroubovat alternator ne?? kdyz je alternator prisroubovanej na blok. pokud je stejny blok tak to znamena ze je uplne stejny i se vsema uchytama.

a jaky narust bys cekal ty? nevim, narust na tech 200 PS se mi zda celkem dobrej, pokud by to nebylo moc slozity

Autor:  Max900R [ pon bře 16, 2009 11:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

No tech 200 koni by bylo hodne zajimavych... teoreticky by to nemel byt tak hrozny problem vymenit.

Autor:  taxman [ úte bře 17, 2009 8:14 am ]
Předmět příspěvku: 

Neriesil by som iba hlavy, ked tak, tak komplet cely motor ako je. Aj s tym ulozenim altika a ostatnych veci ako je na citrone. Elektroniku taktiez celu z citroenu, proste odstrojit, vybrat motor, motorovu elektriku a dat motor s celou elektrikou z citroenu. Este je podla mna aj velmi pravdepodobne ze ta elektrika bude aj na zasuvky pasovat. Ak nie, 1den sa k tomu zavre elektrikar a mas tam elektriku z citroenu. Na XMku 24V som sa sice nevozil, ale kamarat hovoril ze ho mal jednu dobu a ze to chodilo dost slusne. Uz iba kupit XMko na banan za 100€ a moze sa zacat :twisted:

Autor:  MatesK [ úte bře 17, 2009 8:18 am ]
Předmět příspěvku: 

No paráda :jop: tak snad dopadne aspon neco:) kazdopadne co ty škrtící klapky? jestli jsou dvě?! nějak si to nedokážu představit....jo a elektricky by mohl byt problem ne?! protoze asi nepujde pouzit ECU safrana ne? do ni jsou pichnuty vsechny mozny cidla ne?!

Autor:  taxman [ úte bře 17, 2009 8:34 am ]
Předmět příspěvku: 

Mates: nestresuj kamo, ziadna dramaticka vec sa nedeje. 2 skrtiace klapky su spojene, ovladane jednym lankom, ziaden problem. ECU zo safrana asi pouzitelna nebude, ale preto treba kupit celeho citrona aby si mohol pouzit komplet elektriku XMovu a nevymyslat zbastlence. Ked to uz zacne niekto robit, odporucal by som to robit poriadne!

nolimit: kovane piesty by som neriesil... naco? motor je spolahlivy a relativne dost vykonny aj bez nich. Pozeral som zbezne Wossner a Wiseco a ani jeden na to samozrejme piesty neponuka. Takze zakazkova vyroba a potrebujes ich 6. Verim tomu ze samotne piesty by ta vysli tolko ako cela prerabka z 12V na 24V.

Autor:  Bóďa [ úte bře 17, 2009 10:08 am ]
Předmět příspěvku: 

pokud temi T pisty byl mysleny kovane pisty, tak to je opravdu blbost. to se pouziva az pri zvyseni vykonu. samotna tato uprava je dost nakladna a vykon neprida, jen je material odolnejsi.

a proc porad resis ulozeni alternatoru??? POKUD JE STEJNY BLOK TAK BUDOU STEJNE ZAVITY NA ALTERNATOR!!! ALTERNATOR JE UCHYCENY NA BLOKU

chce to zjistit co je tam jeste jine, jestli jine palivove mapy nebo vstrikovaci lista nebo tak neco. zkusim to zjistit.

Autor:  MatesK [ úte bře 17, 2009 10:25 am ]
Předmět příspěvku: 

taxman píše:
Mates: nestresuj kamo, ziadna dramaticka vec sa nedeje. 2 skrtiace klapky su spojene, ovladane jednym lankom, ziaden problem. ECU zo safrana asi pouzitelna nebude, ale preto treba kupit celeho citrona aby si mohol pouzit komplet elektriku XMovu a nevymyslat zbastlence. Ked to uz zacne niekto robit, odporucal by som to robit poriadne!


No já myslel právě sehnat ty klapky...to znamená jestli budou pasovat na místo původní klapky...protože to bych pak konečně mohl udělat to náporový sání pořádně...budu dělat z dír na mlhovnky v nárazníku vstupy do sání - z obou, takze bude kazdá trubka mít svojí klapku tím pádem docílím většího množství vzduchu :wink: už mám takovou spatlaninu tak vím jakym směrem se ubírat :lol_
Jo a ještě nevíš kolik má ta citrónová duoklapka průměr?

V případě ostatních částí motoru to nevidím moc optimisticky :) ale tak třeba to půjde no 8)

Autor:  Max900R [ úte bře 17, 2009 12:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

No ja bych prebastleni elektriky z Citrona videl prave jako mnohem problematictejsi. Na tom aute nebude polovina veci fungovat. Podle me je schudnejsi cesta nechat co nejvice veci ze Safrana, vcetne vstriku a skrtici klapky. Jen upravit to sání z citrona tak, aby to na to pasovalo a nebo vyrobit nové sání. Přehrát palivové mapy a doladit. Ale to je fakt pro fandu. Navíc nechápu, proč dali potom do Citroena ten 24V motor co byl i v novém safranu kdyz tenhle mel dokonce o par koniku vic?

Takze kdyz si to tak preberu, tak si myslim,ze kompresor by byl mnohem jednodussi reseni a urcite efektivnejsi. A kdyz vezmu v potaz treba jeste ty ladene svody a vyfuky, popr. si pohrat s ridici jednotkou, tak se na tech 200 koní musí dát dostat mnohem jednodušeji.

A nebo koupit 24V Safrana :-)

Autor:  Plzeňák [ úte bře 17, 2009 12:13 pm ]
Předmět příspěvku: 

Dle mě je za "C)" správně :jop: ! Konečně rozumný názor,než nějaký přendávání motorů a elektronických dílů apod. :wink:

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/