Safrane Club

FÓRUM SAFRANE
 FAQ •  Hledat •  Registrovat •  Přihlásit se 
Právě je čtv bře 28, 2024 2:48 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zástavba turba do 2,5 R5i?
PříspěvekNapsal: ned črc 13, 2008 8:13 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
grrr... takže to napíšu znovu po tom co jsem si to celý vymazal.. :evil:

Jak někteří víte, tak budu dělat na Romanovym Safranovi. Bude mít nárazníky z biturba, kola z biturba, ale turba nikde... Tak jsme tak s romanem přemýšleli, zda by bylo lepší koupit 3,0 24v a předělat to na manuál (z laguny) a nebo tenhle motor co tammá oturbit. Vdyť je to ten samý, jen bez turba, co se dával (a snad dodnes dává :?: ) do Volv. Takže by se snad dalo spoustu věcí použít právě z Volva. Ještě to zkusm napsal na Volvo fórum a pozjistit, co všechno je na tom motoru jiné, jestli jsou stejné kompresní poměry v čem je vlastně jiná hlava (když se do safrana davala Renaultacka), jestli tam jsou chlazeny ventily ci co... Ta mechanická stránka věci je mi tak nějak jasná, musely by se dát svody z toho volva, turbo, udělat komplet nový výfuk, intecooler, těsnění pod hlaou, vše zkontrolovat atd. Ostatní ještě zkusím pozjišťovat. Ale jsem naprostá lama co se elektroniky týče, na to bych rád Jakuba. Nevím, asi by se musely poladit palivové mapy a spoustu věcí, že Jakube? Je vůbec možné vyměnit řídící jednotku motoru z toho Volva za tuhletu? Kdyby se to dělalo, tak by se asi rovnou kopilo volvo s timhle motorem protoze by se z toho pouzilo asi dost veci....

Zajímalo by mne, jak může být tohle všechno finančně a časově náročné a zda to nění úplná blbost a jednalo by se o "klasickou" přestavbu N/A na turbo, takže to, že se tenhle motor dělal i s turbem a dával se do Volva v tom nehraje příliš roli a popřípadě by bylo jednodužší rovnou vyměnit celý motor?
Díky

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon črc 14, 2008 1:43 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
No taky jsem takhle uvažoval a myslím, že bychom to tady ještě v nějakém minulém threadu našli,ale vzhledem ke svým nynějším zkušenostem to vidím dost blbě. Propojit Renaultí elektriku s Volváckou bude neřešitelné si myslím. A navíc nechápu, co by to řešilo, když to auto samo o sobě není na takový výkon připravené. Biturbo má jiné brzdy, podvozek, tlumiče, 4x4 atd. Z mé dávné úvahy vyšlo jednoznačně to, že je lepší sehnat biturbo a vrazit prachy do jeho renovace, než překopávat klasického Safrana. A vzhledem k cenám biturb dneska mě to jen utvrzuje. Nedávno jsem zahlíd jedno v Německu za neuvěřitelných 3900,-€.Což je dnes 80 tisíc. Za to nekoupíš ani to dárcovské Volvo.

A biturbo je biturbo, o tom tě snad nemusím přesvědčovat ne? Dejte té 2,5tce hezký lak a bude to ideální kára na denní ježdění. A za prachy, co ušetříš za přestavbu, si kup jedno parádní biturbo na srazy. Kdybych měl prachy, už dávno bych to taky tak udělal. Biturbo je investice do budoucna-vzycky to bude zadany typ a pujde do ceny.Tahle prestavba bude paskvil a i kdyz treba dobre fungujici,nikdy nebude mit tu hodnotu.

A pokud prahneš po zvýšení výkonu bez jiných úprav, jdi do NOS... :twisted:
... dnes ještě nemůžu posloužit zkušeností, ale příští rok... kdoví ;-)

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon črc 14, 2008 2:21 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
Nechcem se tím dostat (a pro každodenní ježdění je to vzhledem k životnosti tohodle motoru a dalších věcí zbytečné) na výkon biturba, ale na výkon minimálně toho Volva a čtyřiadvacetiventilu (tedy kolem 200 PS). A o brzdách a podvozku bych moc nemluvil, vdyt i 190-ti koňový 3,0 24v má stejný podvozek a brzdy jako třeba 2,0 a i kdyby brzdy nevyhovovaly, tak není zas takový problém je vyměnit za jiné... S tou jednotkou nevim, mě napadly dvě možnosti, buďto prostě tuhle stávající upravit (jestli to jde? jako palivový mapy a spousta dalších věci ohledně turba?) nebo jestli by nebylo jednodužší tam prsknout tu z Volva.

Ta 2,5 hezkej lak mít bude, celkově bude si myslím vypadat hezky, ale už teď Romanovi vzhledem k výkonu a jeho průběhu moc ideální na denní ježdění nepřijde, začíná si stěžovat, že to nejede tak se rozhlíží po 24v nebo po tomhle... :lol2:

(jinak hned po kompletnim novym biturbu sem si vzdycky chtel udelat 2,5 turbo quadra, protoze do volva se to davalo s turbem i AWD :twisted:)

Myslím si, že takováhle přestavba v žádnym případě nemůže stát jako pěkné biturbo a jeho renovace...

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 8:50 am 
Offline
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 16, 2008 8:09 am
Příspěvky: 26
Bydliště: JBC
dopoučuji jít cestou nejmenšího odporu, takže pokud chcete zachovat 2.5 tak dát motor z kompletní VOLVA včetně elektroniky, otázkou je jak s ECU motoru od Volva bude komunikovat ECU automatu, ale to už bych řešil po zástavbě, jednou jsem řešil něco podobného a udělalo se to tak že se zachovala původní ECU motoru, ale byla jen na info tzn. šly do ní informace o RPM,tlaku atd a z ní jen data co chtěla ECU automatu a palubní počítač, na ní byla paralelně napojena ECU k motoru který jsme tam dali a ta už si řídila vstřikování a zapalování atd... sice to blbě vypadá když se to nikam neschová ale chodí to asi dodnes.

Jinak to jde samozřejmě udělat tím systémem co jsem dělal já na svým autě, ale musíte vše dělat na koleně nebo si to nechat vyrobit a zaplatit a potom třeba pomocí piggybacku doladit A/F, ale to už zase chce investici do WB lambdy a EGT budíku, takže ve finále o přijde třeba stejně draho jak origo Volvo motor s ecu a kabeláží, experimentovat se "vyplatí" jen tam kde se to opravdu seriově nevyrábí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 9:13 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
Chlapi,já teda bych taky neexperimentoval.Souhlasim s Maxem.Než řešit,nějaké elektronické problémy,a to ještě nevíte s jakým výsledkem,to bych fakt radši investoval do orig. Biturba.Notabene budete mít auťák,kterej nikdy nebyl orig. vyráběnej a vlastně svým spůsobem paskvil.To nemyslim nějak hanlivě , ale jsem zastáncem auťáků v orig stavu než nějaký předělávky doma na koleně.To je samozřejmně věc názoru. Tak hodně zdaru ve vaší práci-pokud se do toho chcete pustit. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 11:53 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Já vám držím palce :wink: ... origo stav auta neni takova prace a ani nic slozityho ... ale sam si neco udelat to je kumšt :lol2: ... hlavne biturbo je podle me vic investic do budoucna ... kdyz by se zastavba povedla elektronicky tak mechanicky by to neměl byt az takovy problem ne?! a dily na nonBiturbo jsou oproti plnokrevnymu sranda... kdyz s tim clovek nebude jezdit porad sekyru tak by to mohlo vydrzet ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 12:14 pm 
Offline
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 16, 2008 8:09 am
Příspěvky: 26
Bydliště: JBC
pokud by měl někdo zájem tak můj kamarád má volvo v70 s 2.5T v tom nejvyšším výkonu co se seriově dělal, tak by byla možost se podívat jak to mají udělané.

Osobně bych tedy jak jsem psal koupil motor od volva anebo skutečně šel do biturba s tím že bych udělal jeho GO. Pokud někdo chce stavět nějakou bestii tak jedině kouknout po osatních výrobcích PRV zda někdo z nich nepoužívá kliku s větším zdvihem k tomu vyrobit písty a zvýšit obsah a potom případně přeplňovat.

V dobách mojí R25 2.9 V6 Turbo (kde se právě měnila klika a předělávali se písty) jsem se bavil s Davidem z vrakoviště v Tuklatech, je to sice pohádkář ale tenkrát mě povídal snad o nějakým pežotu z kterého by šla klika použít ( s jeho klikou měl být obsah kolem 4L).

Velkým obsahem docílíte krouťák od spod, potom nastoupí TD. Ale vše je o penězích. Elektronika není až tak velký problém v dnešní době.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 12:16 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
:roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 12:50 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
tak praveze automat tam davat vubec nechcem, proto si taky Roman nekoupil 24v, protoze ten se delal jenom s automatem. jinak biturbo Roman chtel a mel ho kupovat (jak nekteri vite, majitel asi hodinu pred koupi cuknul a prestal zvedat telefony) a to nevyslo, tak si nchal tohleto... Chtel to stejne jako druhy auto a tadystim 2,5 chce jezdit kazdej den a byla by skoda jezdit kazdej den biturbem, takze nez biturbo tak se resi predelani tohodle 2,5 na trochu vetsi vykon ale rozhodne ne takovy jako ma biturbo, ale jako ma to volvo, protoze za 1. pri takovem vykonu a motoru by uz asi nebylo dobre to mit jako kazdodenni auto 2. by se uz musely resit odolnejsi vnitrnosti atd....
osobne jsem myslel ze by se to v tomhle pripade kdy je moznost pouzit spousty veci z volva mohlo vejit tak do 70 tis, ale jak koukam, vy to podle slov "jdete radsi do biturba a zgeneralkujte ho" vidite na statisice... :cry:
proste treba ja nemam rad kdyz je auto navenek krasne udelany, otevre se kapota a tam jednadvahátépé a tak podobně... :P

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 1:00 pm 
Offline
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 16, 2008 8:09 am
Příspěvky: 26
Bydliště: JBC
já to beru spíš z pohledu honu na koně, proto jsem zmínil to biturbo, pokud tedy stačí ten výkon volva tak nejlépe volvo motor a management a je to. A musím říct že to volvo jezdí velice pěkně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 1:06 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
Fugo píše:
já to beru spíš z pohledu honu na koně, proto jsem zmínil to biturbo, pokud tedy stačí ten výkon volva tak nejlépe volvo motor a management a je to. A musím říct že to volvo jezdí velice pěkně.
jistý hon na koně to je, ale jen do určité míry, rozhodně ne, co to dá, to by chtělo potom opravdu nejvyšší výkonovou verzi s největšími rezervami - biturbo. tohle je spíš hon na dostačující výkon úměrný autu a designu a koncovce :lol2: ... :D

edit:
Fugasi, myslis teda ze by vymena motoru nebyla az tak problemticka co se elektroniky tyce? o to mi jde predevsim. nejen aby to jezdilo, ale aby potom ridic neoslepnul z zarici palubky vsemoznejma kontrolkama co vsechno nejde...

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 1:13 pm 
Offline
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 16, 2008 8:09 am
Příspěvky: 26
Bydliště: JBC
pokud tam je nebobude manuál tak v tom problém nebude, nevím jaké info by bylo pro auto z ecu motoru třeba, může to chtít nějaký data z ecu pro BC pokudho to auto má a zde je třeba vyzkoušet jestli to půjde nebo bude ukazovat blbosti. Jak jsem psal max se tam nechá stávající ecu a ta bude ty data posílat i když třeba co se týče spotřeby nebudou korektní. Ale chce to hlavně sehnat schémata od obojího, nebo si to na tom volvu alespoň odměřit aby se to dalo aspoň nastartovat a zbytek řešit potom.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 1:18 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
:shock: Tak k tomu už nic nemam.To už je pro mě vyšší dívčí :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 1:24 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
Fugo píše:
pokud tam je nebobude manuál tak v tom problém nebude, nevím jaké info by bylo pro auto z ecu motoru třeba, může to chtít nějaký data z ecu pro BC pokudho to auto má a zde je třeba vyzkoušet jestli to půjde nebo bude ukazovat blbosti. Jak jsem psal max se tam nechá stávající ecu a ta bude ty data posílat i když třeba co se týče spotřeby nebudou korektní. Ale chce to hlavně sehnat schémata od obojího, nebo si to na tom volvu alespoň odměřit aby se to dalo aspoň nastartovat a zbytek řešit potom.
jasan, no mel jsem na mysli takovy veci jako promenny servo, klima atd... jen nechapu jak to myslis, jako ze by se tam prskly obe jednotky??

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 1:36 pm 
Offline
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 16, 2008 8:09 am
Příspěvky: 26
Bydliště: JBC
ecu od volva bude mít jistě také vstup pro info o klimě, co se týče variabilního řízení to je dle rychlosti vozu takže ecu motoru s tím nic nedělá, jen se do ecu motoru nátahne signál od čidla na servo trubce který se sepne v případě točení volantem na volnoběh a řekne ecu ať zvedne RPM, to samý dělá to info od spojky na klimě.

2 ECU, na tom nic není řešili jsme takhle problémmimo jiné na R25 kde starý a nový model měl jinou komunikaci ECU s BC, takže když se dával do starého modelu motor s ecu z nového tak se připojili obě ecu na napájení a čidla, zapalování a vstřikování si už řídíla ecu nová, na starý to prostě nebylo zapojený, a info pro BC se bralo zase z tý starý která tím že byla připojená věděla jaké jsou RPM, zatížení a teplota motoru a z toho spočítala nějakou spotřebu, samozřejmě nebyla přesná, ale šlo o to aby BC alespoň nějak fungoval a nebyl slepej.

_________________
Antény a satelity
www.volny.cz/antenysatelity
BMW PRODÁNO


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Český překlad – phpBB.cz