Safrane Club
http://forum.safrane.org/

ECU - úprava, chiptunning, výměna
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=6&t=1781
Stránka 1 z 1

Autor:  Max900R [ stř čer 19, 2013 8:25 am ]
Předmět příspěvku:  ECU - úprava, chiptunning, výměna

Jsem se díval zas na MCM a už mě to fakt naštvalo :) Si oturbí MX5 "v garáži" a dostanou z toho 146,9kW na zadních kolech... Bez úpravy motoru, potažmo ho ani nevytáhli z auta a vrtali díry na vrat oleje přímo na autě akučkou!!! Kua, tak to už je moc!!!! :D
Tak si říkám, že už je na čase s tím taky něco udělat. Bez úpravy řídící jednotky se moc daleko dostat nedá a tak jsem začal zkoumat. A nerad bych zkoumal sám a hlavně bych nerad zkoumal vyzkoumané, takže:
Zajímal se někdo o to, jak se dostat do řídící jednotky a co všechno tam jde měnit?
Jak se hardwarově liší ECU N/A V6 a biturba?

Tady je spousta zajímavých informací, bádal někdo?
http://www.fenixecu.com
Jenže většina informací je jen ohledně úpravy palivových a zapalovacích map, nikde se nemluví o úpravě mapy přeplňování, fuel cutu apod. Nevím, jestli je to vše uložené ve stejném čipu?
Ten Ostrich emulator nebo lépe Autoprom či Demon (http://support.moates.net/category/hardware/emulators/) mi přijde super hlavně pro fázi ladění, ale vypadává mi z toho víc otazníků než odpovědí... Tak jestli někdo v tomhle něco podniká, dejte vědět, ať neobjevuju Ameriku...

Co jednotky Megasquirt, Haltech apod.?

Měli bysme to už rozseknout, ať se konečně svezem na 300+ koních...
Obrázek

Autor:  Bóďa [ stř čer 19, 2013 7:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU - úprava, chiptunning, výměna

já se do tohodle moc "nehrabu", protože to je podle mě běh na hrozně dlouhou trať...
jediný, co můžu předat, když jsem o tom něco zjišťoval a pročítal různý fóra, kde psali lidi, co se tím zabejvali, tak
1) megasquirt je hrozně zdlouhavá záležitost s nejistym výsledkem (dost často nefunkční součástky apod.)
2) proti fuelcutu se dělá ochcávka, jmenuje se to FCD (fuel cut defender)
3) francouzi něco řešej, ale google translator to nedává :lol_ (ale moc bych nepočítal s tim, že řešej něco konstruktivního, znáš je, ty jedou hlavně co nejvíc sériovky :) )
4) pro to biturbo z polska jsem rozhodnutý pro toto http://imfsoft.cz/hardware/produkty/zap ... nition.asp a mám i předběžně domluvené nalazení s člověkem, co se podílel na vývoji té jednotky. je to sice takový "zákaznický řešení", ale jistý...
jinak ten týpek prodává i haltech, chodí na TF a je ochotnej a hlavně znalej, takže jestli tím fakt chceš trávit čas, tak bych se obrátil na něj :good:

edit: forum k te ceske jednotce http://195.28.90.62/imf/index.php

Autor:  Max900R [ stř čer 19, 2013 9:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU - úprava, chiptunning, výměna

OK, dík za info.
Já osobně bych nejraději zachoval tu původní jednotku, tak asi zatím zkusím jít touhle cestou a pozjišťuju, co by se dalo. Pokud bych zjistil, že to nikam nevede, rozhodně bych taky nejraději šel do něčeho českého, u čehož existuje naděje, že ti to někdo pomůže dát do kupy. :-)
Ale ve finále myslím, že to až tak běh na dlouhou trať není. Chce to jen prošlápnout cestičku... ;-)

Autor:  MatesK [ stř čer 19, 2013 9:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU - úprava, chiptunning, výměna

Mám podobnej názor. Myslim, že využít těch 0,8b a dál už to stejně bude chtít asi věnovat se tomu ve větší míře - budíky AFR, EGT(dohromady 10tkč) bez toho žádný lazení nemůžeš dělat při tak velkejch tlacích. A to už si myslim, že tlak 1bar a výš už bych fakt neřešil "šizenim" ECU, protože ve finále z toho to, co potřebuješ - perfektní fuknčnost, nedostaneš. Rovnou řikam, že teď ladim vstřik a zapalování potenciometrem na čidle teploty chladící kapaliny a je to prostě něco uplně jinýho než Atmo. Uplně jinej rozsah chodů motoru. Ve finále bude daleko větší sraní s original ECU, než to udělat od znova :wink:
Fakt bych ti radil dát těch 10tkč za programovatelnou ECU a dalších dejme tomu 10 za profi nalazení, do kterýho pak teoreticky budeš moct šahat, jak budeš schopen.
BTW těch 300 hopsálků bys měl dosáhnout jen těma 0,8 bar ;) Je to jenom mechanickej ventil za cca litr.

Autor:  Max900R [ čtv čer 20, 2013 6:05 am ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU - úprava, chiptunning, výměna

Jak říkáš, základ je vědět, co se v tom motoru děje, pak se dá řešit, jak s tím naložit. Zkoumat za jízdy se to nedá, takže to chce nějaký datalogging a wideband sondu. Tím asi začnu... Mastit tam nějaké kurvítka a manuální ventily a nevědět, jestli stíhají vstřiky, palivová pumpa atd. a pak se divit nad dírou v pístu se mi fakt nechce...
Dost se dá vyčíst i z XR 25 (teda prakticky všechno), ale musím nějak předělat tu zásuvku dovnitř nebo alespoň natáhnout nějakou "prodlužku".

Autor:  NeviM [ úte čer 25, 2013 1:32 am ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU - úprava, chiptunning, výměna

Mam z nas radostm protoze uz je zcela evidentni, ze je jen uz otazka casu, kdy nekdo z nas zacne s plne programovatelnou jednotkou a diky nemu vsichni zjisti, ze to je to nej a jen reseni po vsech strankach. Vzhledem k cenovemu vyvoji standalone ECU vs. piggybacksystems je k dnesnimu dni to druhy uz asi totalne pase, si myslim... tak co Mates, budem prvni? :D momentalne to vidim priblizne na setup: biturbi vsechno krome pistu s ojnicema, proste biturbi vsechno vcetne hlav, ale diky pistum a ojnicim z N/A k.p. o 2:1 vyssi nez u bi, wb lambda, standalone ecu a dalsich par nezbvytnosti kolem :D kazdopadne ta jednotka by dala definitivne moznost s motorem zkouset cokoliv hardwarovyho bez jakykoliv dalsi nutnosti investovat dal a dal po kazdy dalsi upravedo softu, jeste k tomu s nejistym vysledkem. U ty plne programovatelny je jistej vysledek jen otazka casu a nasi schopnosti rychle se ucit, kazdopadne by s ni odpadly ty problemy typu "pesek, to proste nejde" :D
Maxi (pripadne kdokoliv jinej samozrejme :) ), nevis nahodou parametry (zdvih, uhly pocatku otvirani a konec zavirani a rozsah uhlu maximalniho otevreni) N/A vs. bi vacek? Jestli jsou teda vubec fakt jiny :D

Autor:  Max900R [ úte čer 25, 2013 7:55 am ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU - úprava, chiptunning, výměna

Jako máš pravdu ohledně té jednotky. Jediné, co mě odrazuje, je cena a to, že bude náročné (pokud to nebude stylem "pešek, to tahle jednotka neumí, musím koupit o dva kýble zlata dražší a co tady s tou?" :-)) plně tu jednotku zaintegrovat tak, aby šel palubní počítač, spínala klima, rozpínalo abs při zařazení redukce, kecafon a tyhle přídavné funkce. Jasně, dá se to oželet a pokud ti jde o to vydojit z toho co nejvíc, tak asi stejně klimu, palubní počítač a abs nebudeš řešit, ale z mého pohledu je to škoda.
A protože origo jednotka celkem stíhá tomu, co bych od toho chtěl já, tj. zvýšení plnícího tlaku a doladění palivových a předstihových map, maximálně ještě dvě naprogramování pro BA95 a BA98+, docela mě nadchla ta myšlenka úpravy stávající jednotky. Navíc, pokud by se to prošláplo, dala by se takto upravit za minimální náklady prakticky každá BT jednotka, potažmo i jiné renaultí jednotky...
Do čeho chcete jít u Matěje? Třeba u toho Mastera, co posílal Boďa, mi přijde, že ten týpek je sice guru přes zapalování, ale co se týče vstřikování, tak to nějak moc neřeší ani v popisu k té jednotce. To mě dost odrazuje. :( nebo máte něco jiného? Co jsem se díval, tak je to pak o ceně cca 25 tisíc plus WB lambda popř. nějaký datalogging, aby se to dalo zpětně vyhodnocovat z provozu. To už je ranec a pořád výsledek nezaručený.

Co se týče těch vaček, tak se podívám, ale myslím, že vačky jiné nejsou. Jen výfukové ventily a matičky namísto hydroštelů.

Autor:  NeviM [ stř čer 26, 2013 8:58 am ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU - úprava, chiptunning, výměna

pospicham, tak jen kratce ted :)
seriovou jednotku tam nechas, prave abys neprisel o vsechny ty vedlejsi funkce, akorat proste prestane ridit motor. Zapojeni taky asi nebude takovej problem, cim dal vic zjistuju ze i ta elektrika je pomerne jednoducha "mechanika", jen se toho nebat a sbirat zkusenosti (zatim jich moc nemam, ole ono to pujde), teorie a schemata se daji na netu najit asi cehokoliv na co si clovek vzpomene. Ta jednotka co o ni psal robin umi zapalovani, vstrikovani i datalogging. Ja bych radsi neco co umi i regulovat plnici tlak, pak ma podle me clovek moznost vyladit prubeh kroutaku a vykonu k dokonalosti, kdyz vselijaky vykonovy skoky v prubehu otacek muze uplne jednoduse otupit ruznejma plnicima tlakama v ruznejch otackach. Jinak pokouset se ladit seriovou jednotku podle je podle me slepa cesta, ale treba ne, spis jen tipuju, nez abych vedel.
Ty vacky si taky spis myslim ze jsou stejny, ale Robin zas neco rikal, tak jen jestli nahodou tentokrat nema pravdu konecne zase jednou :lol_

Autor:  Max900R [ stř čer 26, 2013 9:30 am ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU - úprava, chiptunning, výměna

Tak souhlasil bych s tebou za předpokladu, že chceš dělat opravdu ostrý tunning motoru a na to ta sériová jednotka už nestačí, ale k tomu, co od toho chci já, tak na to je sériová jednotka v pohodě dostačující. Co jsem zatím pochopil, jediný problém je vyznat se v tom binárním souboru a správně ho zeditovat. Ale v podstatě stejný problém to je i u té programovatelné jednotky. A v podstatě každá umí řídit i tlak turba, to by neměl být problém.
Vím, že ta "Bóďova jednotka" umí vstřikování, akorát o tom v návodu moc napsáno není, tak mi přijde, že se tím tvůrce až tak nezabýval. Evidentně je víc zaměřený na řízení zapalování než vstřikování. Ale je to spíš jen taková moje obava, asi to bude fungovat v pohodě. A umí ta nová jednotka "oblbovat" tu originál? To jsem nikde nevyčetl. Nebo musíš mít něco á la když máš v autě lpg ještě k tomu?

Autor:  MatesK [ stř čer 26, 2013 6:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU - úprava, chiptunning, výměna

myslim ze ty vstřiky nejsou nijak složitý oproti zapalování ;) je to jenom množství na základě požadavků motoru a na druhou stranu výkonu. Jenom ladíš jestli chceš bohatší nebo chudší, ale žádná věda to neni. Ten předstih je to samotný "lazení". Jinak by samozřejmě pro tebe byl ideál přeprogramovat ECU z BI, ale nevim jestli by nebylo lepší směřovat ty dotazy na nějaký čiptjůnink firmy, protože oni pak měněj i samotný ty brouky, nebo se i přemosťujou, ale jako ve finále stějně nikdy pak nebudeš mít provázanou jednotku s lazenim. Nejtěžší podle mě bude aby ta ECU byla "předělávatelná".

Autor:  NeviM [ stř čer 26, 2013 11:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU - úprava, chiptunning, výměna

prave no, ja si myslim, ze ta seriova nepujde prepsat bud vubec a jestli jo, tak vyndavanim čipu nebo treba dokonce čipů, nasazováním na nějakou čtečku a zapisovačku a ladovani predem napsanejch map z kompa a to mi neprijde jako nic pouzitelnyho pro lazeni, vzhledem k tomu, ze zadnou tu zapisovacku asi nikdo nemame a netusim co to stoji. A i kdybychom meli, tak jakoze datalogging a podle nej prepisovani map v binarnim kodu s nutnosti vzdycky rozebrat ecu bude asi zdlouhavej tuning :) jeste vic nez datalogging a lazeni bez brzdy u ty plne programovatelny :D
A co ty vlastne od toho chces, krome klimy a abs, Maxi? :D Mimochodem, nejak jsem nepochopil tu zarazenou redukci a rozpinani abs :-? :mrgreen:

Autor:  Max900R [ čtv čer 27, 2013 6:46 am ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU - úprava, chiptunning, výměna

A podíval se někdo na to, co jsem dával do prvního příspěvku?

Ten Ostrich (pštros) je emulátor čipu. V praxi je filosofie taková:
1. Přeletuje se sériový čip a na jeho místo se vrazí jen takový ten konektor, do kterého se šváb dá zacvaknout a kdykoliv vyndat
2. Veškerá data z originál čipu se nahrajou na nový čip jako záloha a do pštrosa
3. Připojíš místo čipu pštrosa propojeného s PC a můžeš za jízdy pomocí notebooku a softu jako Tuner Pro apod. upravovat parametry předstihu, vstřiku, tlaku turba - no prostě úplně stejně, jako v programovatelné ECU.
4. Až to vyladíš, nahraješ hotové mapy natvrdo do nového švába a nacvakneš ho tam.
5. Můžeš dát švába s větší kapacitou a mít tak dvě nastavení pro různé benzíny například nebo jezdit trvale na ten emulátor, ale to je nepraktické.

Oproti programovatelné jednotce je vlastně rozdíl jen v tom, že jsi omezený hadwarově - prostě pokud tam jsou mapy 16x9, nejde tam dát přesnější 32x32 nebo 16x16 jako to mají programovatelné ECU. A nepřidáš funkce jako úprava předstihu při použití NOS apod. Ale pro běžný tunning v poho stačí.

ECU je propojená s ABS u čtyřkolky. Vypíná ho při použití uzávěrky a upravuje předstih při blokování kol po ubrání plynu na ledu třeba.

Autor:  MatesK [ čtv čer 27, 2013 10:27 am ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU - úprava, chiptunning, výměna

Jedno je francouzky a v tom druhym nic moc nepíšou. Každopádně si nejsem moc jistej tim, že by třeba Renault používal stejnej jazyk/kód v tom čipu. Ono to podle mě neni moc o jedničkách a nulách. Nebo si to já aspoň tak představuju, že v kompu taky naprosto nikdy nepoužíváš binární kód, ale takovou mezivrstvu jako je programovací jazyk.

Autor:  Max900R [ čtv čer 27, 2013 11:46 am ]
Předmět příspěvku:  Re: ECU - úprava, chiptunning, výměna

Tak jasně, od toho jsou softy jako Tuner Pro. Jediný, co jsem zatím pochopil, že je problém, je najít v těch datech co je co. Prostě odkud ta jednotka sosá data pro danou veličinu. Ty bity jsou adresované nějak v šestnáctkové soustavě. Pokud víš adresu počátečního a koncového bitu, tak máš tabulku, kterou můžeš měnit. Ale tak si to jen představuju, nemám teď čas moc to zkoumat a tak jsem hledal nějakou zpřízněnou duši...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/