|
Safrane ClubFÓRUM SAFRANE |
|
Právě je pon dub 29, 2024 4:27 am
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
martinsmrcka
|
Předmět příspěvku: pravá poloosa na 2,5i 20v Napsal: úte srp 26, 2008 8:56 pm |
|
|
Začátečník |
Registrován: ned led 21, 2007 10:12 pm Příspěvky: 7 Bydliště: mladá vožice
|
ahoj ,
scháním vnitřní kloub na pravou poloosu, a nebo celou poloosu, na phII, 2,5i 20v rok 1998.
zatím se mi nikde nepodařilo sehnat ani novou manžetu,ani to ložisko za kloubem, ani vnitřek kloubu na repaso. a to sem oslovil víc jak polovinu dovozců dílů.
všude mají v katalogu menší manžety,menší ložiska,a vnitřek homo.kloubu složený z kuliček,želízek,planžet,a středu bez ložisek prý nikdo nezná ani neviděl.
no když se to na mě vysipalo,taky mi nebylo nejlíp,ale složili sme to,jenže jak to běhalo na sucho,tak se to přidřelo,a ted se to za jízdy hřeje,i když je to v nový vazelíně. Leda by tu poloosu tolik zahřívalo paroží od výfuku,ale to se mi nezdá.nemáte s tím někdo skušenost nebo radu?????
předem dík Martin.
|
|
Nahoru |
|
|
Bóďa
|
Předmět příspěvku: Re: pravá poloosa na 2,5i 20v Napsal: úte srp 26, 2008 9:55 pm |
|
|
Má to tu na svědomí |
|
Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm Příspěvky: 3620 Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
|
martinsmrcka píše: ahoj , scháním vnitřní kloub na pravou poloosu, a nebo celou poloosu, na phII, 2,5i 20v rok 1998. zatím se mi nikde nepodařilo sehnat ani novou manžetu,ani to ložisko za kloubem, ani vnitřek kloubu na repaso. a to sem oslovil víc jak polovinu dovozců dílů. všude mají v katalogu menší manžety,menší ložiska,a vnitřek homo.kloubu složený z kuliček,želízek,planžet,a středu bez ložisek prý nikdo nezná ani neviděl. no když se to na mě vysipalo,taky mi nebylo nejlíp,ale složili sme to,jenže jak to běhalo na sucho,tak se to přidřelo,a ted se to za jízdy hřeje,i když je to v nový vazelíně. Leda by tu poloosu tolik zahřívalo paroží od výfuku,ale to se mi nezdá.nemáte s tím někdo skušenost nebo radu????? předem dík Martin. zkus zavolat blondakum
_________________ čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut. je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)
|
|
Nahoru |
|
|
jendys
|
Předmět příspěvku: Napsal: stř srp 27, 2008 2:40 pm |
|
|
Expert |
|
Registrován: pát lis 30, 2007 11:20 am Příspěvky: 288 Bydliště: Humpolec
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: automat
Úpravy: žádné
Auto snů: Safrane II v top stavu.
|
Možná by bylo dobré podívat se i po Lagunách,ty se také vyráběly s motorem 2.0 16 V což je ten Tvůj pětiválec jen oříznutý o jeden válec,jinak úplně stejný s vrtáním 83 a zdvihem 90 mm.Také šestiválec montovaný do Volva 960 byl zase jen s přidaným válcem.Chci tím říct,že tahle řada motorů je stavebnicová,tedy určitě se shodnou přírubou / frémou / na převodovku a velmi pravděpodobně i se stejnou převodovkou.Těch Lagun tady je daleko více zvrakovaných,tam by sis mohl pomoci.Ještě informaci - ten motor u Laguny musí mít objem 1948 ccm,to je ten,co Tě zajímá.Ostatní a novější 16 V už byly francouzské.Pokud si vzpomínám - Vlado na Renaultclubu má asi 2 tahle auta na díly.
|
|
Nahoru |
|
|
Bóďa
|
Předmět příspěvku: Napsal: stř srp 27, 2008 3:02 pm |
|
|
Má to tu na svědomí |
|
Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm Příspěvky: 3620 Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
|
jendys píše: Možná by bylo dobré podívat se i po Lagunách,ty se také vyráběly s motorem 2.0 16 V což je ten Tvůj pětiválec jen oříznutý o jeden válec,jinak úplně stejný s vrtáním 83 a zdvihem 90 mm.Také šestiválec montovaný do Volva 960 byl zase jen s přidaným válcem.Chci tím říct,že tahle řada motorů je stavebnicová,tedy určitě se shodnou přírubou / frémou / na převodovku a velmi pravděpodobně i se stejnou převodovkou.Těch Lagun tady je daleko více zvrakovaných,tam by sis mohl pomoci.Ještě informaci - ten motor u Laguny musí mít objem 1948 ccm,to je ten,co Tě zajímá.Ostatní a novější 16 V už byly francouzské.Pokud si vzpomínám - Vlado na Renaultclubu má asi 2 tahle auta na díly. ale poloosa nema s motorem moc spolecnyho... tam jde hlavne o prevodovku a rozchod. takze z laguny bude asi uplne jina kdyz ma jinej rozchod kol a to ze je ten ctyrvalec skoro stejne jako petivalec to vubec nic neznamena. jinej vykon, jina prevodovka... ale stejny to ze safrana bejt muze, je to dost pravdepodobny, ale rozhodne asi ne z laguny ani z volva, ktery bude mit jiny vroubkovani na naboji a jinej rozchod...
_________________ čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut. je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)
|
|
Nahoru |
|
|
Euřich
|
Předmět příspěvku: Re: pravá poloosa na 2,5i 20v Napsal: pon říj 13, 2008 5:23 pm |
|
|
Mírně pokročilý |
Registrován: pát úno 22, 2008 6:32 pm Příspěvky: 18 Bydliště: Praha, Kladno
|
martinsmrcka píše: ahoj , scháním vnitřní kloub na pravou poloosu, a nebo celou poloosu, na phII, 2,5i 20v rok 1998. zatím se mi nikde nepodařilo sehnat ani novou manžetu,ani to ložisko za kloubem, ani vnitřek kloubu na repaso. a to sem oslovil víc jak polovinu dovozců dílů. všude mají v katalogu menší manžety,menší ložiska,a vnitřek homo.kloubu složený z kuliček,želízek,planžet,a středu bez ložisek prý nikdo nezná ani neviděl. no když se to na mě vysipalo,taky mi nebylo nejlíp,ale složili sme to,jenže jak to běhalo na sucho,tak se to přidřelo,a ted se to za jízdy hřeje,i když je to v nový vazelíně. Leda by tu poloosu tolik zahřívalo paroží od výfuku,ale to se mi nezdá.nemáte s tím někdo skušenost nebo radu????? předem dík Martin. Mám sice ropáka, a když jsem vyrval motor z Laguny, abych ho vložil do Safránka, zbylo mi spousty věcí. Polovčely(osy) jsem měl při demontáži vedle sebe a Laguna i Safrán byly naprosto shodné. Potom jsem mluvil s jakýmsi majitelem Laguny, který tvrdil, že Laguny - benzíny i ropáci mají shodné převodovky. Z tohohle by mělo plynout, že by se ta poloosa z Laguny dala čistě hypoteticky použít. Mám i tu krátkou i tu se středovým kloubem. Kdyžtak mrkni na typ převodovky. Laguna i Safrán měly typ PK1. S tímto typem by to mělo hrát a případně se ozvi.
|
|
Nahoru |
|
|
Bóďa
|
Předmět příspěvku: Re: pravá poloosa na 2,5i 20v Napsal: pon říj 13, 2008 7:26 pm |
|
|
Má to tu na svědomí |
|
Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm Příspěvky: 3620 Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
|
Euřich píše: martinsmrcka píše: ahoj , scháním vnitřní kloub na pravou poloosu, a nebo celou poloosu, na phII, 2,5i 20v rok 1998. zatím se mi nikde nepodařilo sehnat ani novou manžetu,ani to ložisko za kloubem, ani vnitřek kloubu na repaso. a to sem oslovil víc jak polovinu dovozců dílů. všude mají v katalogu menší manžety,menší ložiska,a vnitřek homo.kloubu složený z kuliček,želízek,planžet,a středu bez ložisek prý nikdo nezná ani neviděl. no když se to na mě vysipalo,taky mi nebylo nejlíp,ale složili sme to,jenže jak to běhalo na sucho,tak se to přidřelo,a ted se to za jízdy hřeje,i když je to v nový vazelíně. Leda by tu poloosu tolik zahřívalo paroží od výfuku,ale to se mi nezdá.nemáte s tím někdo skušenost nebo radu????? předem dík Martin. Mám sice ropáka, a když jsem vyrval motor z Laguny, abych ho vložil do Safránka, zbylo mi spousty věcí. Polovčely(osy) jsem měl při demontáži vedle sebe a Laguna i Safrán byly naprosto shodné. Potom jsem mluvil s jakýmsi majitelem Laguny, který tvrdil, že Laguny - benzíny i ropáci mají shodné převodovky. Z tohohle by mělo plynout, že by se ta poloosa z Laguny dala čistě hypoteticky použít. Mám i tu krátkou i tu se středovým kloubem. Kdyžtak mrkni na typ převodovky. Laguna i Safrán měly typ PK1. S tímto typem by to mělo hrát a případně se ozvi. PK1 je převodovka třeba u safrana 3,0 12v manual, u novyho 2,5 20v ne. nicmene pokud mas tyhle poloosy a jsou opravdu shodny s tema na safrana, cemuz teda porad moc neverim (nezda se mi, ze by mela laguna i safran stejnej rozchod), tak je asi snadno udas (treba muj bracha ma docela velkou spotrebu, takze ti zanedlouho asi napisu ). ale tak zkusit se to může, nebo se to dá nakombinovat
_________________ čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut. je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)
|
|
Nahoru |
|
|
Euřich
|
Předmět příspěvku: Re: pravá poloosa na 2,5i 20v Napsal: úte říj 14, 2008 8:46 pm |
|
|
Mírně pokročilý |
Registrován: pát úno 22, 2008 6:32 pm Příspěvky: 18 Bydliště: Praha, Kladno
|
Bóďa píše: Euřich píše: martinsmrcka píše: ahoj , scháním vnitřní kloub na pravou poloosu, a nebo celou poloosu, na phII, 2,5i 20v rok 1998. zatím se mi nikde nepodařilo sehnat ani novou manžetu,ani to ložisko za kloubem, ani vnitřek kloubu na repaso. a to sem oslovil víc jak polovinu dovozců dílů. všude mají v katalogu menší manžety,menší ložiska,a vnitřek homo.kloubu složený z kuliček,želízek,planžet,a středu bez ložisek prý nikdo nezná ani neviděl. no když se to na mě vysipalo,taky mi nebylo nejlíp,ale složili sme to,jenže jak to běhalo na sucho,tak se to přidřelo,a ted se to za jízdy hřeje,i když je to v nový vazelíně. Leda by tu poloosu tolik zahřívalo paroží od výfuku,ale to se mi nezdá.nemáte s tím někdo skušenost nebo radu????? předem dík Martin. Mám sice ropáka, a když jsem vyrval motor z Laguny, abych ho vložil do Safránka, zbylo mi spousty věcí. Polovčely(osy) jsem měl při demontáži vedle sebe a Laguna i Safrán byly naprosto shodné. Potom jsem mluvil s jakýmsi majitelem Laguny, který tvrdil, že Laguny - benzíny i ropáci mají shodné převodovky. Z tohohle by mělo plynout, že by se ta poloosa z Laguny dala čistě hypoteticky použít. Mám i tu krátkou i tu se středovým kloubem. Kdyžtak mrkni na typ převodovky. Laguna i Safrán měly typ PK1. S tímto typem by to mělo hrát a případně se ozvi. PK1 je převodovka třeba u safrana 3,0 12v manual, u novyho 2,5 20v ne. nicmene pokud mas tyhle poloosy a jsou opravdu shodny s tema na safrana, cemuz teda porad moc neverim (nezda se mi, ze by mela laguna i safran stejnej rozchod), tak je asi snadno udas (treba muj bracha ma docela velkou spotrebu, takze ti zanedlouho asi napisu ). ale tak zkusit se to může, nebo se to dá nakombinovat Pravda, jaksi jsem pozapomněl na jeden detail. Poměřoval jsem pravé poloosy, levé nikoli, takže drobným posunem motoru s almarou může vzniknout rozdílek v rozchodu. Moje úvaha byla skutečně toliko hypotetická, nicméně stojící za zamyšlení, jestli se něco z Laguny nešikne také na naše auta. Ještě je tam jeden drobný rozdíl, na který jsem nemyslel. Safrán má časování ABS na homokineťáku a Laguna v ložisku. Alespoň tak tomu bylo u vzorků, které mi prošly pod rukou.
|
|
Nahoru |
|
|
Bóďa
|
Předmět příspěvku: Re: pravá poloosa na 2,5i 20v Napsal: úte říj 14, 2008 9:46 pm |
|
|
Má to tu na svědomí |
|
Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm Příspěvky: 3620 Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
|
Euřich píše: Bóďa píše: Euřich píše: martinsmrcka píše: ahoj , scháním vnitřní kloub na pravou poloosu, a nebo celou poloosu, na phII, 2,5i 20v rok 1998. zatím se mi nikde nepodařilo sehnat ani novou manžetu,ani to ložisko za kloubem, ani vnitřek kloubu na repaso. a to sem oslovil víc jak polovinu dovozců dílů. všude mají v katalogu menší manžety,menší ložiska,a vnitřek homo.kloubu složený z kuliček,želízek,planžet,a středu bez ložisek prý nikdo nezná ani neviděl. no když se to na mě vysipalo,taky mi nebylo nejlíp,ale složili sme to,jenže jak to běhalo na sucho,tak se to přidřelo,a ted se to za jízdy hřeje,i když je to v nový vazelíně. Leda by tu poloosu tolik zahřívalo paroží od výfuku,ale to se mi nezdá.nemáte s tím někdo skušenost nebo radu????? předem dík Martin. Mám sice ropáka, a když jsem vyrval motor z Laguny, abych ho vložil do Safránka, zbylo mi spousty věcí. Polovčely(osy) jsem měl při demontáži vedle sebe a Laguna i Safrán byly naprosto shodné. Potom jsem mluvil s jakýmsi majitelem Laguny, který tvrdil, že Laguny - benzíny i ropáci mají shodné převodovky. Z tohohle by mělo plynout, že by se ta poloosa z Laguny dala čistě hypoteticky použít. Mám i tu krátkou i tu se středovým kloubem. Kdyžtak mrkni na typ převodovky. Laguna i Safrán měly typ PK1. S tímto typem by to mělo hrát a případně se ozvi. PK1 je převodovka třeba u safrana 3,0 12v manual, u novyho 2,5 20v ne. nicmene pokud mas tyhle poloosy a jsou opravdu shodny s tema na safrana, cemuz teda porad moc neverim (nezda se mi, ze by mela laguna i safran stejnej rozchod), tak je asi snadno udas (treba muj bracha ma docela velkou spotrebu, takze ti zanedlouho asi napisu ). ale tak zkusit se to může, nebo se to dá nakombinovat Pravda, jaksi jsem pozapomněl na jeden detail. Poměřoval jsem pravé poloosy, levé nikoli, takže drobným posunem motoru s almarou může vzniknout rozdílek v rozchodu. Moje úvaha byla skutečně toliko hypotetická, nicméně stojící za zamyšlení, jestli se něco z Laguny nešikne také na naše auta. Ještě je tam jeden drobný rozdíl, na který jsem nemyslel. Safrán má časování ABS na homokineťáku a Laguna v ložisku. Alespoň tak tomu bylo u vzorků, které mi prošly pod rukou. no v tom casovani asi takovej rozdil nebude, na poloose je jenom nalisovanej takovej ten ozubenej krouzek takze jestli jsou jinak poloosy stejny tak na ty poloose z laguny bude urcite obvod na to aby se tam dal dat ten krouzek... mi z toho jednou samovolne spadl a porad jsem nevedel co mi to tam cinka
_________________ čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut. je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)
|
|
Nahoru |
|
|
maharadza
|
Předmět příspěvku: Napsal: stř říj 15, 2008 4:55 pm |
|
|
Expert |
|
Registrován: pon říj 06, 2008 10:43 pm Příspěvky: 153 Bydliště: Olomouc
|
Mám obě, najeto cca 100 tkm ale sem mimo republiku a budu doma až koncem měsíce. Kolk dáš ?? Když tak napiš PM. zatím čus.
|
|
Nahoru |
|
|
Euřich
|
Předmět příspěvku: Re: pravá poloosa na 2,5i 20v Napsal: stř říj 15, 2008 8:39 pm |
|
|
Mírně pokročilý |
Registrován: pát úno 22, 2008 6:32 pm Příspěvky: 18 Bydliště: Praha, Kladno
|
Bóďa píše: Euřich píše: Bóďa píše: Euřich píše: martinsmrcka píše: ahoj , scháním vnitřní kloub na pravou poloosu, a nebo celou poloosu, na phII, 2,5i 20v rok 1998. zatím se mi nikde nepodařilo sehnat ani novou manžetu,ani to ložisko za kloubem, ani vnitřek kloubu na repaso. a to sem oslovil víc jak polovinu dovozců dílů. všude mají v katalogu menší manžety,menší ložiska,a vnitřek homo.kloubu složený z kuliček,želízek,planžet,a středu bez ložisek prý nikdo nezná ani neviděl. no když se to na mě vysipalo,taky mi nebylo nejlíp,ale složili sme to,jenže jak to běhalo na sucho,tak se to přidřelo,a ted se to za jízdy hřeje,i když je to v nový vazelíně. Leda by tu poloosu tolik zahřívalo paroží od výfuku,ale to se mi nezdá.nemáte s tím někdo skušenost nebo radu????? předem dík Martin. Mám sice ropáka, a když jsem vyrval motor z Laguny, abych ho vložil do Safránka, zbylo mi spousty věcí. Polovčely(osy) jsem měl při demontáži vedle sebe a Laguna i Safrán byly naprosto shodné. Potom jsem mluvil s jakýmsi majitelem Laguny, který tvrdil, že Laguny - benzíny i ropáci mají shodné převodovky. Z tohohle by mělo plynout, že by se ta poloosa z Laguny dala čistě hypoteticky použít. Mám i tu krátkou i tu se středovým kloubem. Kdyžtak mrkni na typ převodovky. Laguna i Safrán měly typ PK1. S tímto typem by to mělo hrát a případně se ozvi. PK1 je převodovka třeba u safrana 3,0 12v manual, u novyho 2,5 20v ne. nicmene pokud mas tyhle poloosy a jsou opravdu shodny s tema na safrana, cemuz teda porad moc neverim (nezda se mi, ze by mela laguna i safran stejnej rozchod), tak je asi snadno udas (treba muj bracha ma docela velkou spotrebu, takze ti zanedlouho asi napisu ). ale tak zkusit se to může, nebo se to dá nakombinovat Pravda, jaksi jsem pozapomněl na jeden detail. Poměřoval jsem pravé poloosy, levé nikoli, takže drobným posunem motoru s almarou může vzniknout rozdílek v rozchodu. Moje úvaha byla skutečně toliko hypotetická, nicméně stojící za zamyšlení, jestli se něco z Laguny nešikne také na naše auta. Ještě je tam jeden drobný rozdíl, na který jsem nemyslel. Safrán má časování ABS na homokineťáku a Laguna v ložisku. Alespoň tak tomu bylo u vzorků, které mi prošly pod rukou. no v tom casovani asi takovej rozdil nebude, na poloose je jenom nalisovanej takovej ten ozubenej krouzek takze jestli jsou jinak poloosy stejny tak na ty poloose z laguny bude urcite obvod na to aby se tam dal dat ten krouzek... mi z toho jednou samovolne spadl a porad jsem nevedel co mi to tam cinka Žabožrouti se ovšem neobtěžovali vysoustružit ten zápich, takže je to DODO. Totéž jsem musel udělat i na zadním ložisku, aby to ábéeskovalo
|
|
Nahoru |
|
|
MilanCB
|
Předmět příspěvku: Re: pravá poloosa na 2,5i 20v Napsal: úte pro 08, 2009 8:59 am |
|
|
Sedí tu furt.. |
Registrován: sob lis 28, 2009 1:41 am Příspěvky: 115
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: ...
|
Boda: Nahodne koukam, ze tady se citacemi hyrilo a Tobe to nijak nevadilo, naopak ses jich sam zucastnil az doslo i k petinasobnemu vnoreni. To jen, abych jasne naznacil, ze me jsi hned utnul, ze zbytecne cituji, kdyz ma reakce hned nalseduje na prispevek.
Takze jednotnost v pristupu vuci vsem vnasi rad do Fora, nikoliv manyr, ze kdyz nekdo se znelibil kritikou Safrana, tak je ho treba ruzne blokovat. Vim, ze jsem zas mimo tema,ale tohle jinak neslo...
_________________ Safran 2.5 benzin, Phase II, rok 1997, najeto 196000km..
|
|
Nahoru |
|
|
Bóďa
|
Předmět příspěvku: Re: pravá poloosa na 2,5i 20v Napsal: úte pro 08, 2009 1:58 pm |
|
|
Má to tu na svědomí |
|
Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm Příspěvky: 3620 Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
|
ano, ale me to nikdo nerekl. a kdyz na to koukam s postupem casu tak je to fakt strasne. tvoje OT všude, včetně inzerce je fakt super.
_________________ čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut. je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|