|
Safrane ClubFÓRUM SAFRANE |
|
Právě je sob pro 21, 2024 6:19 pm
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Autor |
Zpráva |
Jirka V
|
Předmět příspěvku: E85 Napsal: čtv říj 25, 2012 7:08 am |
|
|
Pisálek.. |
|
Registrován: ned bře 27, 2011 1:32 pm Příspěvky: 51 Bydliště: Slaný
Model: phase II
Rok výroby: 1999
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: 2,5 20V
Plány: Udržet stále funkční
|
Zdravím vás všechny, docela by mě zajímal váš názor, na palivo E85 a jeho přestavby. Četl jsem na několika diskuzích mnoho názorů, někdo o tom nechce ani slyšet, jiný to tam leje bez přestavby v různých poměrech, další to má přestavěné.
_________________ R21 1,7 1990 4dvéřák (rozebráno) R21 1,7 1992 5dvéřák (rozebráno) Thalia 1,2 2007 (v provozu) Safrane 2,5 1999 (v provozu) Laguna II 2,0T 2006 LPG (v provozu)
|
|
Nahoru |
|
|
jendys
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: čtv říj 25, 2012 7:47 am |
|
|
Expert |
|
Registrován: pát lis 30, 2007 11:20 am Příspěvky: 288 Bydliště: Humpolec
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: automat
Úpravy: žádné
Auto snů: Safrane II v top stavu.
|
Nedávno jsem dostal nabídku na koupi 2.5 z inzerátu.Tady je opis toho,co mi prodávající poslal,snad ti to pomůže.Já jsem to nikdy nezkoušel,ale láká mě to,myslím,že při míchání 1:1 by to motor zkousl bez problémů.
Dobrý den,
Safrane má najeto 203 000km - poctivých, což je na motor od Volva nic. Spotřeba se pohybuje město 10 - 11litrů, mimo město určitě o dva litry méně ( záleží jak s tim budete jezdit 190km/h není moc úsporné ) Protože však mícham benzin s Ethanolem v poměru 1/3 benzin, 2/3 ethanol vychází spotřeba super. 20l benzin cca. 740kč 40l ethanol cca. 1 000kč
samotný benzin 60l x 37kč ....2220kč/ nádrž
úspora při kombinaci s ethanolem je cca 500kč/ nádrž při stejném dojezdu a s vyššim výkonem ( ethanol e85 má asi 110 oktanů ). Z toho vyplívá, že spotřeba přepočtena na litry / cena vychází spotřeba na 7,5 - 8 l/km a to je spotřeba malých aut, a né luxusní limusíny s veškerou možnou výbavou a prostoností Multivana.
přeji krásný den
_________________ Renault Safrane 2.5 Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 Renault 16 TL,TS,TX Opel Astra 1.4 Caravan Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Škoda Favorit Barkas B 1000 Wartburg 353 Fiat Uno Fiat Regata 1.9 ds Ford Taunus 1.6 coupé Alfa Romeo 1750 Berlina Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi Peugeot 106 1.1 Peugeot 206 SW 1.4 Hdi
|
|
Nahoru |
|
|
Max900R
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: čtv říj 25, 2012 9:26 am |
|
|
Expert |
|
Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am Příspěvky: 1459 Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
|
Pán trošku mystifikuje. Ethanol má sice vyšší oktanové číslo, ale to nesouvisí nijak z výkonem, ale pouze s odolností proti tzv. klepání (detonacím). Naopak, ethanol ma nižší výhřevnost než benzín a tudíž výkon při stejném kompresním poměru klesá a spotřeba tím o něco stoupne. Nemyslím si, že při provozu takového korábu s tak silným motorem to bude nějak znatelné, zvlášť při míchání dle uvedeného poměru a při jízdě po okreskách či městě. Takže se to může i "vyplatit", ale jsou s tím spojená další rizika jako koroze motoru, rychlejší znehodnocení oleje, netěsnosti palivové soustavy v důsledku vyšší agresivity líhu, horší starty a možné problémy s regulací bohatosti směsi. Podtrženo a sečteno. Pokud chce někdo jezdit Safranem za levno, nechť si pořídí 2,2 8V s podtlakovým lpg. Tomu nemůže konkurovat ani nafťák. Najeli jsme s R25 2,0 lpg 380 000 km, z toho 200 tis na plyn. U Safrana sice bude o něco vyšší spotřeba díky vyšší hmotnosti, ale pořád to v přepočtu bude vycházet na nějakých 5,5L/100 km.
_________________ Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu R 19 cabrio '96 - v provozu -------------------------------------------------------- Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu
|
|
Nahoru |
|
|
hejlák
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: čtv říj 25, 2012 9:53 am |
|
|
Expert |
|
Registrován: pon kvě 12, 2008 1:01 pm Příspěvky: 605 Bydliště: Brno
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 65kW / 88PS 2,1 dT
Výbava: Alizé +
Auto snů: Biturbo, Clio V6
|
Táta leje do svýho Safroše 2,5 V5 poslední dobou E85 půl na půl s benzínem a bez problémů. Bez přestavby.
Kamarád má Lagunu II 2.0T s přestavbou a leje tam jen E85, jedinej problém je občas (když je velká zima) hroší startování.
Já bych to ale do svýho Velšáka nanalil...
_________________ Vel Satis 2.0T (2004), 4CV Sport (1959) Safrane 2,2i (1993), Safrane 2,1 tD (1995)
|
|
Nahoru |
|
|
Bóďa
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: čtv říj 25, 2012 10:42 am |
|
|
Má to tu na svědomí |
|
Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm Příspěvky: 3620 Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
|
pokud vím, tak ono to oktanové číslo nějak moc výkonu motoru nepomůže (spíš naopak - samozřejmě pokud auto není nalazené přímo na e85), protože ecu je nastavena na 98 a na to by měla jet také nejlépe. chvíli jsem jezdil se saabem 93 aero biopower, což je už z výroby připravené na E85. může se tam tedy lít jak natural, tak e85 a to v jakýchkoli poměrech a řídící jednotka si automaticky vyhodnotí poměr směsi. to auto je na to ale připravené, na e85 má svoji palivovou pumpu, svoje potrubí, má odolnější sedla ventilů a zásuvku na předehřev motoru. kromě toho je na e85 skutečně odlazené a to tak, že má asi o 30 ps vyšší výkon než na benzín. samozřejmě se mi to docela zalíbilo (výkon za cenu nízkých provozních nákladů), tak jsem chvíli i přemýšlel přestavět na to svoje auto. tak jsem o tom něco četl a hledal nějaké ty přestavbové sady. jenže já jsem našel jen "přestavbové sady". jen oblbovací krabička, která prodlužuje délku vstřiků. nic víc, nic míň. a na to nejsem zvědavej . do svýho auta bych to nenalil, nicméně do nějakého spotřebáka, kde by mi bylo jedno, co odejde (pokud se dají díly koupit za pár korun) bych to klidně tankoval... ale co vím, tak se to opravdu v každém sériovém autě chová jinak (podle toho, kam až umí posunout předstih). ale s 2,5 20v tu snad kluci maj zrovna dobrý zkušenosti..? hejlák píše: jedinej problém je občas (když je velká zima) hroší startování. no tak to bych nechtěl vidět
_________________ čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut. je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)
|
|
Nahoru |
|
|
NeviM
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: čtv říj 25, 2012 10:50 am |
|
|
Expert |
|
Registrován: úte bře 20, 2007 2:27 pm Příspěvky: 216
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: technické detaily
Plány: dokonalá renovace
|
tak jednak s tim oktanovym cislom je to jak pise max, jeho pozitivum neni vyssi vykon, jak si skoro kazdej mysli, ale posunuti detonacniho limitu.. A co se E85 tyka, tak si myslim, ze nejvetsi problem je v predstihu, ze aby to optimalne fungovalo, tak by mel bejt oproti benzinu vetsi ne?
_________________ Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra.. to nejlepsi co kdy francouzi vymysleli Safrane V6 24V Baccara MANUAL .. to nejlepsi, co se da vymyslet s V6 24v
|
|
Nahoru |
|
|
Max900R
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: čtv říj 25, 2012 11:01 am |
|
|
Expert |
|
Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am Příspěvky: 1459 Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
|
U turbomotoru je právě super, že se může díky vyššímu oktanovému číslu zvýšit tlak turba a tím i výkon, ale bez úprav to prostě moc nemá cenu. Do auta na dojetí možná, ale jinak ne.
_________________ Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu R 19 cabrio '96 - v provozu -------------------------------------------------------- Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu
|
|
Nahoru |
|
|
NeviM
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: čtv říj 25, 2012 11:15 am |
|
|
Expert |
|
Registrován: úte bře 20, 2007 2:27 pm Příspěvky: 216
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: technické detaily
Plány: dokonalá renovace
|
tak zrovna u biturba diky extremne nizkymu k.p. a pomerne malemu plnicimu tlaku mas asi hodne velkou rezervu na zvysovani plniciho tlaku nez se dostanes k detonacnimu limitu, tipnul bych ze to bude minimalne jeden bar. A nez se k nemu dostanes, tak musis uz zase resit jiny veci jako treba palivovy mapy, mozna uz i vstriky, fuelcut atd..
_________________ Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra.. to nejlepsi co kdy francouzi vymysleli Safrane V6 24V Baccara MANUAL .. to nejlepsi, co se da vymyslet s V6 24v
|
|
Nahoru |
|
|
MatesK
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: čtv říj 25, 2012 11:27 am |
|
|
2. Site Admin |
|
Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm Příspěvky: 1715 Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
|
teoreticky by stacilo stočit hlavu pro vyšší kompresní poměr ne? To je asi nejvíc závislí na oktanovym čísle ne?
_________________ One Life Custom
|
|
Nahoru |
|
|
TOMGWELL
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: čtv říj 25, 2012 11:29 am |
|
|
Expert |
|
Registrován: úte dub 28, 2009 1:43 pm Příspěvky: 536 Bydliště: Olomouc
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: 2.5 Automat RXE
Úpravy: Interier Baccara krom sedaček
Plány: PROCESTOVAT S NÍM CELOU EVROPU
Auto snů: AUDI A8 W12 LONG VW PHAETON W12 JAGUAR XF V8
|
Tak ja s ethanolem mám blbé zkušenosti, některí benzínáři když pančovali benzín tak vím že tam míchali Ethanol protože je levnější a jednou jsem takovej benzín s E85 natankoval a ani nemuselo mrznout a jelo to mizerně, dokonce to i ve městě na semaforu dvakrát chcíplo. Nevím jaký poměr toho ethanolu tam bylo přimícháno ale rozhodně to nedoporučuju raději ani nezkoušet.
_________________
Laguna 1.8 RT (1995) Hnědá - Prodáno :-( Safrane 2.0 RT Stříbrná (1996) - V Provozu (motor J7R 732) Přestavěno na RXE Safrane 2.5 RXE Zlatá (1997) - V Provozu, interier Baccara Safrane 3.0 RT Fialová (1994) - Prodáno Laguna 1.8 16v Privilege Stříbrná (2003) - Pohodka do města Audi A8 4.2MPI (2005) Noční Modrá - V Provozu Safrane 2.5 Initiale Modrá (1998) - V Provozu, komplet zrenovováno Citroën C5 2.0HDi Exclusive Modrá (2010) - V Provozu
|
|
Nahoru |
|
|
TOMGWELL
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: čtv říj 25, 2012 11:32 am |
|
|
Expert |
|
Registrován: úte dub 28, 2009 1:43 pm Příspěvky: 536 Bydliště: Olomouc
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: 2.5 Automat RXE
Úpravy: Interier Baccara krom sedaček
Plány: PROCESTOVAT S NÍM CELOU EVROPU
Auto snů: AUDI A8 W12 LONG VW PHAETON W12 JAGUAR XF V8
|
Jo a vlastně to jěště mělo i jiný zvuk, jakoby motor ztratil basy.... A to se mi stává i u různých benzínek, na nějakých benzínkách se motoru jakoby trochu změní zvuk, zatím nejlepší zvuk mám pokaždé když beru Agip 98 a zdá se mi že to i kapec líp jede.
_________________
Laguna 1.8 RT (1995) Hnědá - Prodáno :-( Safrane 2.0 RT Stříbrná (1996) - V Provozu (motor J7R 732) Přestavěno na RXE Safrane 2.5 RXE Zlatá (1997) - V Provozu, interier Baccara Safrane 3.0 RT Fialová (1994) - Prodáno Laguna 1.8 16v Privilege Stříbrná (2003) - Pohodka do města Audi A8 4.2MPI (2005) Noční Modrá - V Provozu Safrane 2.5 Initiale Modrá (1998) - V Provozu, komplet zrenovováno Citroën C5 2.0HDi Exclusive Modrá (2010) - V Provozu
|
|
Nahoru |
|
|
Dada Helíková
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: čtv říj 25, 2012 2:35 pm |
|
|
Expert |
Registrován: ned led 30, 2011 8:00 pm Příspěvky: 268 Bydliště: Považská Bystrica
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 101kW / 137PS 2,2 Si
Výbava: prerábka na Baccaru
Plány: dokončiť novolak
Auto snů: už ho mám
|
Trošku ma prekvapili vaše skúsenosti a názory na Ethanol, ja s ním mám zase opačné skúsenosti . Pri kombinácií benzín/ethanol mi klesá spotreba cca. o 2 - 2,5 litra a auto je evidentne živšie ... Toto je moja skúsenosť
|
|
Nahoru |
|
|
hejlák
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: čtv říj 25, 2012 3:14 pm |
|
|
Expert |
|
Registrován: pon kvě 12, 2008 1:01 pm Příspěvky: 605 Bydliště: Brno
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 65kW / 88PS 2,1 dT
Výbava: Alizé +
Auto snů: Biturbo, Clio V6
|
O 2,5 litru?? Nebylo to spíš lehkou nohou? Ae je pravda, že kámoš s Lagunou 2.0T to dal z Brna do Vídně a zpět za 6,1 litru (a to tam měl čistej E85)!!!
_________________ Vel Satis 2.0T (2004), 4CV Sport (1959) Safrane 2,2i (1993), Safrane 2,1 tD (1995)
|
|
Nahoru |
|
|
Jirka V
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: pát říj 26, 2012 5:18 am |
|
|
Pisálek.. |
|
Registrován: ned bře 27, 2011 1:32 pm Příspěvky: 51 Bydliště: Slaný
Model: phase II
Rok výroby: 1999
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: 2,5 20V
Plány: Udržet stále funkční
|
Já jsem zaexperimentoval a nalil jsem do svýho Safroně přes 20 l čistý E85 a v nádrži mohlo být tak +-5l takže poměr 4:1. Starty naprosto bez problémů, pocit z jízdy a z motoru o trochu lepší vůbec mu nevadily nízké otáčky, ale spotřeba vyrostla asi o 25% takže nula k nule. Možná poměr 1:1 může bejt dobrej, ale to už nezjistím a ani zjišťovat nebudu (tohle auto je sváteční a navíc nemá zimáky a listopad se blíží ) Experimenty čekají Thalii, objednal jsem si na AUTOETHANOLU konverzní jednotku za 2600kč a uvidím buď anebo
_________________ R21 1,7 1990 4dvéřák (rozebráno) R21 1,7 1992 5dvéřák (rozebráno) Thalia 1,2 2007 (v provozu) Safrane 2,5 1999 (v provozu) Laguna II 2,0T 2006 LPG (v provozu)
|
|
Nahoru |
|
|
TOMGWELL
|
Předmět příspěvku: Re: E85 Napsal: pát říj 26, 2012 7:26 am |
|
|
Expert |
|
Registrován: úte dub 28, 2009 1:43 pm Příspěvky: 536 Bydliště: Olomouc
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: 2.5 Automat RXE
Úpravy: Interier Baccara krom sedaček
Plány: PROCESTOVAT S NÍM CELOU EVROPU
Auto snů: AUDI A8 W12 LONG VW PHAETON W12 JAGUAR XF V8
|
A co kdyby jsme rovnou navštívili celní sklady kde mají desetitisíce litrů metylalkoholu který čeká na likvidaci a rovnou z flašek do nádrže Safran z toho myslím neoslepne a třeba se ani na silnici motat nebude, a metylalkohol je lepší než ethanol. Ted jsem si vzpoměl jak jsem v dětství s klukama jezdil na fichtlech a na babetě kde jsme přilili slivovici a pak to nádherně vonělo
_________________
Laguna 1.8 RT (1995) Hnědá - Prodáno :-( Safrane 2.0 RT Stříbrná (1996) - V Provozu (motor J7R 732) Přestavěno na RXE Safrane 2.5 RXE Zlatá (1997) - V Provozu, interier Baccara Safrane 3.0 RT Fialová (1994) - Prodáno Laguna 1.8 16v Privilege Stříbrná (2003) - Pohodka do města Audi A8 4.2MPI (2005) Noční Modrá - V Provozu Safrane 2.5 Initiale Modrá (1998) - V Provozu, komplet zrenovováno Citroën C5 2.0HDi Exclusive Modrá (2010) - V Provozu
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|