|
Safrane ClubFÓRUM SAFRANE |
|
Právě je ned dub 28, 2024 4:24 pm
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Autor |
Zpráva |
Štája
|
Předmět příspěvku: 2,2i v LPG nebo 2,5TD????? Napsal: čtv črc 17, 2008 5:33 pm |
|
|
Pokročilý |
Registrován: stř črc 16, 2008 5:53 pm Příspěvky: 40 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
Ahoj všichni
Potřebuju poradit.
Už jednou jsem měl safrana 2,2RT jen benzín a papal mi po městě 15litrů.Pak se mi ho nešťastnou náhodou podařilo hodit na střechu hih.ale moc mě to bolelo.Ale k věci.Teď se rozhoduju jestli koupit 2,5TD r.v.1994
nebo 2,2i v LPG co byste mi doporučili co se týče spotřeby a tak???dík moc
|
|
Nahoru |
|
|
jendys
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv črc 17, 2008 6:48 pm |
|
|
Expert |
|
Registrován: pát lis 30, 2007 11:20 am Příspěvky: 288 Bydliště: Humpolec
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: automat
Úpravy: žádné
Auto snů: Safrane II v top stavu.
|
Co se dieselů týče,Safrane zrovna moc neoslnil.Nejslabší byl motor 2.1 td / 2068 ccm / který běhal už ve Fuegu,R 18,20,30,21,Traffic,25 a také v americkém Jeepu Cherokee.Byl spolehlivý,ale v Safranu měl s těžkým automobilem hodně práce a také byl slyšet.Montoval se po celou dobu phase 1 tj. 1992 - 1996.Druhým motorem byl italský Sofim 2.5 td / 2499 ccm / který se dával do Lancie Thema,Fiatu Croma,Fiatu Ducato a Iveco Daily.V Safranu měl / snad / hlavu vyrobenou u Renaulta,ale to nevím,nemám o tom žádné ověřené informace,připadá mi to podobný nesmysl jako francouzská hlava na Volvu 2.5,všichni tuší,ale nikdo neví.S oběma motory jsem jel,chtěl jsem původně diesela.Ten Sofim je výrazně lepší,má obrovský točivý moment,i ve velkém mrazu bez problému naskočil.Třetím a asi nejlepším motorem je 2.2 td /2188 ccm/ ten se ale dával jen do phase II / 1996 - 2000 /a také do Laguny s turbem i bez,také do Espace.Má tříventilový rozvod.Benzinové čtyřválce byly 3.První a spolehlivý byl původem z R 20 a 25,klasický osmiventilový motor,který přežije auto i majitele.Elektronické vstřikování Renix,obsah 2.2 / 2165 ccm / výkon 79 kW.Jednoduchý,spolehlivý,při slušném zacházení úsporný.Dalším je motor o stejném obsahu,ale s jinou hlavou,tříventilovým rozvodem a výkonem 101 kW.Posledním je dvoulitr,také dvanáctiventil a výkonem tuším 97 kW.Podobný / nikoliv stejný / se montoval do Renaultu 25 TI.Vzhledem ke zmíněnému rozvodu bych se obával,že tyhle motory budou postrádat pružnost - tedy sílu v nízkých otáčkách.To je vše,co nabízela phase 1 ve čtyřválcích.Phase II vyřadila všechny jmenované motory a nahradila je dvěma novými z Volva 850.Byl to 2.0 / 1948 ccm /o výkonu 100 kW,druhý byl pětiválec 2.5 / 2435 ccm / o výkonu 121 kW.Pokud se někde spletu v údajích,prosím opravte mě,snad si to pamatuji správně.A teď k Tvému dotazu.Máš-li možnost a přístup k levné naftě,ten 2.5 Sofim - pokud bude v dobrém stavu - najezdí ještě spousty km.Ale - jako každý starý diesel má nepřímý vstřik,to znamená časem jisté problémy s těsněním pod hlavou a hlavou samotnou.S tím by mohl být časem problém,nejezdí jich tu tolik a ty,co jsou v provozu,mají určitě najeto spousty km.Druhý na výběr je 2.2 LPG.Toho bych se nebál.Na vrakovištích se obejdeš a při rozumném užívání se dostaneš na dálku ke spotřebě 10 - 11 l.
|
|
Nahoru |
|
|
Bóďa
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv črc 17, 2008 7:02 pm |
|
|
Má to tu na svědomí |
|
Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm Příspěvky: 3620 Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
|
ani nevim ze ten 2,2 dT se delal i jako 2,2 D
_________________ čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut. je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)
|
|
Nahoru |
|
|
2DIX
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv črc 17, 2008 7:13 pm |
|
|
Expert |
|
Registrován: úte led 02, 2007 2:11 am Příspěvky: 358 Bydliště: České Budějovice
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 83kW / 113PS 2,5 dT
Výbava: Iveco 2,5dT
Úpravy: kat off & out EGR off westgate off klima off & out
Plány: čerpadlo a ŘJ z Fiat Croma 2,5TDI/5tibodové vstřiky/6ti kvalt z Mastera low style/1250kg
Auto snů: Porsche 356B
|
Pokud můžu poradit já, tak bych rozhodně šel do 2,5TD. Je sice pravda že tyhle motory nevydrží tolik jako 2,1TD, ale pořád vydrží 2x tolik co 2,2 v benzínu. Se spotřebou se dostaneš od 6 po 10 litrů. A troufám si říct že si 2,2 ještě v LPG ani neškrtne. Záleží taky dost na tom jak budeš auto používat? Jestli najezdíš více po městě, nebo mimo. Celkově bych si dovolil říct, že diezlový motor je lepší vynález, co se týče výdrže, opotřebování materiálů a opotřebování dílů k pohonu (např. spojka, převodovka atd.). Motor je masivnější díky větším tlakům, při srovnání že v TD jezdíž v průměru kolem 1750 otáček a u benzínu skoro o 1000 více tak je zřejmé co vydrží dýl a co je klidnější. Já byl vždy pro benzínové motory a diezly sem odsuzoval. Pak sem si pořídil 2,1TD a niní jsem zatvrzelý nafťák. Čas ukázal různé výhody co by benzíňák nezvládl. Jako třeba tahání auta na volnoběh, rozjezdy do kopce na sněhu, popojíždění v koloně a o spotřebě ani nemluvě a mnoho mnoho víc výhod. Říkám že je potřeba si to vyzkoušet a ono to každého přesvědčí samo.
_________________ BMW E21 - hijacked/Fiat 128 Bertone - dosloužil/Astra 2,0i 130HP - sell/AlfaRomeo 33 SW 4x4 1,7ie boxer - sell/Kangoo D65 1,9D - sell/Clio II 1,5dCi - sell/Megane 1,9D - sell/Felicia r.v.1959 - v garáži F Punto - 1,2 Safrane - 2,1 dT - totaled Safrane - 2,5 dT - DIESEL POWER RULES - 10ti metrový čmoudy
|
|
Nahoru |
|
|
Štája
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv črc 17, 2008 7:44 pm |
|
|
Pokročilý |
Registrován: stř črc 16, 2008 5:53 pm Příspěvky: 40 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
Tyjo děkuju moc za takovou smršť informací.to jsou věci co jsem vůbec ani nevěděl.Jak jsem psal já jsem měl 2,2RT r.v1994 a papal mi dálky 10 a město 15 ale s nohou celkem na podlaze.Teď se chci k safranu vrátit.koukal jsem po nějakých a objevil jsem 2.5 TD r.v1994 180tis najeto za 35 500kč
a 2,2i v LPG 1994 prý se spotřebou 10l/100km ale 196 739 km ale majitel je automechanik a auto je udržovaný a podle fotek to tak vypadá no.mám dilema jakej z těch motorů k vůli poruchovosti a spotřebě.Spotřeba bude asi určitě lepši u LPG ale zajímalo by mě kolik si tak může vzít ta 2,5Td no
|
|
Nahoru |
|
|
2DIX
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv črc 17, 2008 7:52 pm |
|
|
Expert |
|
Registrován: úte led 02, 2007 2:11 am Příspěvky: 358 Bydliště: České Budějovice
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 83kW / 113PS 2,5 dT
Výbava: Iveco 2,5dT
Úpravy: kat off & out EGR off westgate off klima off & out
Plány: čerpadlo a ŘJ z Fiat Croma 2,5TDI/5tibodové vstřiky/6ti kvalt z Mastera low style/1250kg
Auto snů: Porsche 356B
|
Ta spotřeba u LPG je třeba místo těch 10l benzínu 12-13l LPG. Ten kdo si myslí že LPG spotřebuje míň tak se plete. Jde o to že cena LPG za litr je pořád lepší než cena Naturalu. Já jezdim za 5, max. 6 litrů nafty. Ta 2,5TD údajně žere o dva litry více. Já se chystám taky teď jedno kupovat. Ještě detail, ta 2,5TD snese tečh půl milionu Km, ta 2,2 bude končit při třech stech, ale nemusi to bejt pravidlem.
_________________ BMW E21 - hijacked/Fiat 128 Bertone - dosloužil/Astra 2,0i 130HP - sell/AlfaRomeo 33 SW 4x4 1,7ie boxer - sell/Kangoo D65 1,9D - sell/Clio II 1,5dCi - sell/Megane 1,9D - sell/Felicia r.v.1959 - v garáži F Punto - 1,2 Safrane - 2,1 dT - totaled Safrane - 2,5 dT - DIESEL POWER RULES - 10ti metrový čmoudy
|
|
Nahoru |
|
|
Štája
|
Předmět příspěvku: Napsal: čtv črc 17, 2008 8:07 pm |
|
|
Pokročilý |
Registrován: stř črc 16, 2008 5:53 pm Příspěvky: 40 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
Jo to jsou dobrá slova co jsi poznamenal na konci.s tim souhlasim.a SAFRAN je letadlo.Podle mě se mu nevyrovná žádný auto v týhle cenový relaci.a to už jsem pár aut taky měl.kdo se nesveze nepochopí.Ale mezi těma motorama mám fakt dilema no
|
|
Nahoru |
|
|
Plzeňák
|
Předmět příspěvku: Napsal: pát črc 18, 2008 5:07 am |
|
|
Expert |
|
Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm Příspěvky: 1154 Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
|
S naftou zkušenosti nemam,ale měl jsem 2.2 Si 12V na LPG r.v. 94 a bralo to kolem 11l po městě a do 9l mimo.Najel jse s tim nějakejch 80 tis.km a bez problému.Auto jsem prodal a vím,že slouží dál
|
|
Nahoru |
|
|
Max900R
|
Předmět příspěvku: Napsal: pát črc 18, 2008 2:47 pm |
|
|
Expert |
|
Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am Příspěvky: 1459 Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
|
Nevím no, já jsem zase spíš příznivce benzínu, potažmo LPG. Máme R25, která jezdí na lpg už víc jak 200tkm, je to dvoulitr a zdaleka nekončí a ani nejeví známky problémů, co se týče motoru. Spíš jsou problémy s elektrikou, pokud se zoxidovaný spínač stahování okýnek nebo opotřebovaná hlava rozdělovače dá nazývat problémem, vzhledem k tomu, že to nikdy nikdo neměnil a auto má přes 300tkm. A co se týče spotřeby, tak ten dvoulitr jezdí za 10l, což je oproti Dixově 2,1d pořád úspora 80Kč/100 km, což je dost.
Měl jsem taky Safrana 2,2Si a jezdil jsem s ním na benzin za 8 průměr, což je stejná spotřeba jako má ta pětadváca na benzín. Takže předpokládám, že 2,2 safrane bude jezdit na plyn za 10 taky. Teď mám třílitra LPG a ten jezdí za 14.
Vzhledem k husté síti LPG u nás a už i v cizině ani menší dojezd s nádrží v rezervě už nevadí. Je to vyvážené nezměněnou užitnou hodnotou liftbacku,což je důležitější. A rezervní kolo nevozím,mám antipich.
Takže není se čeho bát, na Safranu dřív odejde elektrika a podvozek než motor na lpg, navíc oprava opotřebovaného benzíňáku je rozhodně míň bolestivá než u toho dieslu.
_________________ Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu R 19 cabrio '96 - v provozu -------------------------------------------------------- Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu
|
|
Nahoru |
|
|
Plzeňák
|
Předmět příspěvku: Napsal: pát črc 18, 2008 4:19 pm |
|
|
Expert |
|
Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm Příspěvky: 1154 Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
|
Souhlasim,moje řeč. Akorát že já jsem vozil orig rezervu.Při kapacitě kufru Safrana mě to nijak neomezovalo.A když jsem potřeboval odvézt něco většího,hodil jsem ji na tu chvilku do sklepa a pak ji tam zase vrátil.Mimo jiné v ponděli opět povezu auto na obhlídku do servisu protože jej tam objednám taky opět na přestavbu.
|
|
Nahoru |
|
|
Štája
|
Předmět příspěvku: asi LPG Napsal: sob črc 19, 2008 1:44 pm |
|
|
Pokročilý |
Registrován: stř črc 16, 2008 5:53 pm Příspěvky: 40 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
No jak to tady tak čtu tak asi půjdu do toho 2,2i v LPG protože ta spotřeba je orpavdu malá.za safrana chce 35tis r.v1994 ale je udržovanej jen má už dost najeto celkem ale jsou to držáci.myslim že má něco kolem 190tis a když si vezmu že jen předělávka na LPG stojí kolem 20-30tis tak to není tak špatná cena
|
|
Nahoru |
|
|
Plzeňák
|
Předmět příspěvku: Napsal: sob črc 19, 2008 3:40 pm |
|
|
Expert |
|
Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm Příspěvky: 1154 Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
|
Pokud má ten auťák pravidelnou údržbu a slušně se k němu majitel choval - olej atd.- určitě budeš spokojenej,vydrží klidně jednou tolik.Neni to závoďák, ale luxusní a pohodlná limuzína na dlouhé cesty.To by měl mít podle mě každý majitel na mysli.
|
|
Nahoru |
|
|
Štája
|
Předmět příspěvku: Napsal: sob črc 19, 2008 3:47 pm |
|
|
Pokročilý |
Registrován: stř črc 16, 2008 5:53 pm Příspěvky: 40 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
Já už jsem s nim jezdil tak s ním mám zkušenosti.Předtim jsem měl 7 aut a když jsem usednul do tohodle tak jsem si připadal jak v autě za milion a přitom to bylo auto za 20tis korun.ani jedničková octavka se tomu nevyrovná.Je to prostě vládní auto.Tomu autu nemam skoro co vytknout.Nikdy se mě to auto nenechalo na cestě a jediný peníze co jsem do něj dal bylo za benzín,olej,svíčky a brzdový destičky.Jen mě štve ten nedostatek náhradních dílů a ceny originálů.toho se bojim nejvíc
|
|
Nahoru |
|
|
Plzeňák
|
Předmět příspěvku: Napsal: sob črc 19, 2008 4:11 pm |
|
|
Expert |
|
Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm Příspěvky: 1154 Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
|
Neboj,lecos seženeš tady na Netu.A jsem rád ,že se k naši značce vracíš,i když ja nevím,co je octavka jednička.Pro mě jsou to všechno jen pouhý embéčka a auta pro domácí kutily, protože na Renaulta už musí člověk nějaký vědomosti o MODERNÍCH autech mít....Odvíjí se to od toho, že embéčka patří do koncernu VW - tedy Lidové vozy....
|
|
Nahoru |
|
|
Štája
|
Předmět příspěvku: Napsal: sob črc 19, 2008 4:33 pm |
|
|
Pokročilý |
Registrován: stř črc 16, 2008 5:53 pm Příspěvky: 40 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
to jedničkovou octavkou jsem nemyslel to že ji dávám jedničku to vůbec ne hih ale že to je ten starší typ
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|