Safrane Club
http://forum.safrane.org/

Chci Safrana, má to cenu?
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=2&t=1774
Stránka 2 z 2

Autor:  jendys [ pon kvě 27, 2013 1:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Chci Safrana, má to cenu?

siima píše:
TOMGWELL: možná bych uvažoval o tom dvoulitru benzín nasadils mi brouka do hlavy :), přec jenom zas tolik nenajezdím, jaký s ním máš zkušenosti? Jízda, opravy, servis, spotřeba... koukal jsem, že v holandsku je dvoulitrů na prodej celkem dost.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr

Všichni jsou za dobrou cenu a na rozdíl od nafty by tam mohla být snažší údržba, ale tady na fóru jich moc není...

Ale Tomík psal o starým,dobrým a nesmrtelným motoru od Renaultu a tím je dvoulitr 8mi ventil,nebo 2.2 8ventil původem z R 20 a R 25.Ty v inzerátech jsou švédský motory Volvo 1948 ccm a ty nemají s úsporností starých dobrých 8ventilů nic společnýho.

Autor:  hejlák [ pon kvě 27, 2013 1:33 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Chci Safrana, má to cenu?

Já mohu potvrdit, moje 1. auto bylo Safrane 2.2i 8v. Sice byl slabej, ale ten motor nešlo zničit. Když měl nalítáno cca 280 tisíc, tak jsem ho prodal Šembovi (odsud z fóra), ten s ním najel hódně přes 300 a pak ho prodal někomu dalšímu, kterej z toho vzal motor do svýho auta (jestli se nemýlím). :D

Pak jsem měl 2.1tD a na ten si taky nemůžu stěžovat. Sicel byl snad slabší než ta 2.2i, ale na naftu fakt tichoučko (což se například o 2.2dt nebo 2.5 td říct rozhodně nedá) a hlavně jezdil pod 5 litrů!

Autor:  siima [ pon kvě 27, 2013 2:56 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Chci Safrana, má to cenu?

No Peugeota 605 nechci, je to hranatá kraksna nesympatický auto, otec ho měl asi v roce 93 a už tehdá to byl šunt po půl roce hoo prodal, jinak jak je to se spotřebou těch Volvo dvoulitrů? Chtěl bych asi spíš po Faceliftu a tam se ty starý 8v nedávali.

Autor:  MatesK [ pon kvě 27, 2013 5:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Chci Safrana, má to cenu?

Jak řikal MAX, tak záleží především na stylu jízdy a pak je to uplně všechno o rozdílu 1-2litry/100km a to si myslim, ze je naprosto zanedbatelna polozka, pokud ti Safrane vyhovuje v další spoustě jiných DŮLEŽITÝCH PARAMETRECH - jako například !bezpečnost!, pohodlí, dobová kvalita výroby atd...
Další nezanedbatelný fakt je, že jak sem řikal motory svojí spotřebou nedělají ve finálním rozpočtu až takovou položku, protože když rupne hlava atp. tak tě to vyjde na daleko víc než jakýkoliv rozdíl ve spotřebě například ZA ROKY ježdění. Pokud teda najedes treba tech cca 10 000km/rok.
Tudíž z mojeho pohledu je zásadní se snažit sehnat UDRŽOVANÝ auto, protože to se odrazí na sto procent na financích potřebných pro údržbu a vůbec vlastnění tohodle auta.
Většina dílů je v porovnání s 90% aut jsou díly levnější - bavím se o použitých dílech, které jsou z většiny dostačující. Už jsem to několikrát zmiňoval, že z mojeho asi subjektivního pohledu, musí člověk buď kupovat opravdu super kusy Safranů nebo se v tom musí osobně vrtat a starat se o něj, protože jinak se za servis nedoplatíš! Ale pokud máš alespoň trochu chuť/schopnosti, cestu osobní údržby bych ti doporučoval, jednak je se docela už o co opřít, ať se to týká tady fóra a nabytých zkušeností, nebo i třeba osobních zkušeností/schopností každého z nás, kteří ti rádi pomůžeme v rámci našich možností.
Odměna v podobě plně funkčního Safrane je k nezaplacení 8)


edit: Hlavně jsem chtěl říct, že Safrane váží cca 1700kg s řidičem a naplněma, což je hlavní parametr spotřeby až pak jsou různá motorová řešení. Především samozřejmě počet válců hraje nejdůležitější roli. Pokud budeš umět využít velkou váhu a tím její velkou setrvačnost, tak ušetříš celkem taky daleko víc než v rozdílu jestli budeš mít 2,1dt nebo 2,5TD.

BTW jestli máš opravdu velký zájem koupit Safrane, tak bych ti doporučoval přijet na náš sraz, který je přístí týden o víkendu a tam si můžeš prohlídnout různé verze výbavy a motorizací a i si s nima třeba projet. Dál myslim, že osobně ti dokážeme popsat daleko víc věcí o tomhle autě než takle přes forum :jop: :wink:

Autor:  TOMGWELL [ pon kvě 27, 2013 6:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Chci Safrana, má to cenu?

siima píše:
jinak jak je to se spotřebou těch Volvo dvoulitrů? Chtěl bych asi spíš po Faceliftu a tam se ty starý 8v nedávali.


Je to přesně jak Ti tu všichni píšeme :) Hlavně a hlavně je to o stylu jízdy, setrvačnost a předvídavost hodně dopředu, před semaforem už 300m vyřadit a pod.... A ta spotřeba volvo 2.0 16v? Tak jak píše Mates je to o válcích dá se říci že každý válec 2 litry průměru nahoru
2.0 16v 8litrů
2.5 20v 10litrů
3.0 24v 12litrů
A to jseu průměrný hodnoty předpisové jízdy a předvídavost a znalost jízdy s těžším vozem
začátečník co dřív jezdil s autem o 500-600Kg lehčím bude mít o 1,5litru u všech víc a řidič BRZDA-PLYN klidně i o 5litrů........
Ale ani jeden z těch motorů vyloženě zmetek není, takže pořád uděláš líp než kdybys koupil nějaký nový křáp typu 1,2 TFSI a pod...... Vyměníš rozvody a náplně a motor bude to poslední co se ti podělá :wink:

Autor:  Max900R [ úte kvě 28, 2013 7:00 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Chci Safrana, má to cenu?

Hihi a stejně teď nejhorší bude, když se pro nějaký typ a motorizaci rozhodneš, ho vůbec sehnat v nějakém rozumném stavu, o penězích nemluvě. A když si ho dotáhneš, zaplatíš ho dvakrát...
Obecně lze říci, že u Safrana neplatí novější=lepší. Safrane byl z hlediska prodejů nepříliš úspěšný a tak se u phII ořezávaly náklady (a částečně bohužel i kvalita a výbava).
Jediný použitelný, o kterém vím, je momentálně ten bílý 2,5litr, ale to je automat a téměř v plné výbavě a navíc bílý :-( Takže asi nic pro Tebe...

Autor:  satan-da23 [ pát črc 19, 2013 10:54 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Chci Safrana, má to cenu?

Jednoduše: já jezdím s 2.5 20v Za 11-14.5 a manželka 8 - 10. Mám nalítáno 335 tis a žádnej zásadnější problém jsem neřešil (ťuk ťuk ťuk na dřevo) Ale ta jízda a pocit hmmmmmmmmmmmmmm. Nevím kdo to psal nahoře,ale já jezdil ve více dvojkových lagunách,ale pohodlím se teda určitě rovnat nemůže,to spíš jedničková a to jen vzdáleně.

Autor:  ondrejH [ pát zář 06, 2013 7:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Chci Safrana, má to cenu?

Ja vlastním safrane uz 6 rokem a nemohu si jej vynachválit. mel sem 2.1dt a ten dokazal jet za 4,5l na 100km tet mam 2,2dt. a jezdim za 5.5 nejmíň mel sem i benzina a to není ono zvykl sem si na naftaka. ale každý ma svy oblibeny. co se tyce safrana tak je to nejveco auto co znam... :jop: :jop:

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/