Safrane Club

FÓRUM SAFRANE
 FAQ •  Hledat •  Registrovat •  Přihlásit se 
Právě je čtv bře 28, 2024 3:07 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: sob led 26, 2013 3:06 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
Já mám čím dál víc pocit, že to je snad obecně platný argument a že tomu snad věří i ti, co ty zákony vymýšlejí, jinak to ani není možné. Já věřím v pravý opak a v to, že pokud budou mít řidiči lepší zkušenost s tím, jak se auto chová na limitu a jak daleko se od něj nachází, budou schopní lépe vyhodnotit situaci a bezpečněji jezdit, než když budou slepě respektovat nějaké nařízení. Líbí se mi věci, jako např. barva, která reaguje na teplotu vozovky a např. na dálnici se objeví symboly sněhové vločky, když je teplota povrchu na bodu mrazu. To mi přijde mnohem přínosnější než nějaká omezující značka... Nebo proč se vymýšlejí asistenti, kteří dělají z řidiče ještě větší nemehla a oddělují ho od reality fyzikálních zákonů namísto toho, aby ho s autem víc "srostly"? Proč nevymyslí třeba něco, co vyhodnocuje přilnavost, proč v mnoha autech chybí ukazatel vnější teploty, proč je v tak málo autech infrakamera s nočním viděním atd. atd.? Ale ESP, stabilizaci a parkovací asistent má každé... To mi hlava nebere.

A rychlosti se sice sčítají, auta se blíží k sobě rychleji, tzn. kratší čas na brždění atd., ale následky srážky dvou aut ve 100 km/h jsou stejné, jako jednoho ve 100 km/h do zdi. Obě auta to zastaví "na fleku" ze 100 km... :-)

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: sob led 26, 2013 4:26 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Maxi mas dobry napady :good: Presne to je ten smer, co me zajima. Mozna ze pokud se moje situace nejak trochu zlepsi uvazuju udelat dejme tomu "sdruzeni" prave "navrat mozku do řízení" a delat treba volny dny na okruhu pro nemajetne, nebo neco jako jsme jezdili tedka na sraze, to me dost bavilo a bylo hezkdy videt ruzny druhy rizeni a reakci a tak.

No kadzdopadne me hodne bavi crash testy do zdi :lol_ jsou tak vtipně nereálný...kolik bouraček skončí v nějaký zdi? asi tak max 1%? ... a rozdíl mezi narazem do zdi a do movitýho předmětu snad chape kazdej, kdo dochodil zakladku. :lol_

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: sob led 26, 2013 5:42 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
Dík ;-)
A souhlas. Ten, kdo narazí do zdi, chce narazit do zdi... Aspoň ve většině tohoto statisticky minimálního množství případů. :-)

A založení takového sdružení by možná nebylo od věci. Ať už jen čistě v šíření osvěty, tak třeba i v praktických krocích třeba jako "chytrá autoškola" nebo tak :good:

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: sob led 26, 2013 8:04 pm 
Offline
Expert

Registrován: ned říj 24, 2010 11:32 pm
Příspěvky: 198
Bydliště: Olomouc
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: 4x4
Úpravy: Odlechčeni vozu o par 10kg rzi,
Plány: Jezdit ;)
Auto snů: Renault 5gt Turbo
Matesk a co sražka se stromem ? to je taky 1 procento crash test je branej na bezpečnost ty se jen mužeš modlit že to nebude tak tvrde při narazu :lol_


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: sob led 26, 2013 9:37 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
predpokladam ze vis ze tuhost až x metrů nejspis zelezobetonu je uplne jina nez stromu. Tohle je naprosto zásadní při nárazu kdy strom, když se teda nezlomí, což samozřejmě v nezanedbatelném množství, tak v určitým množství pojme náraz protože dřevo je velice pružnej materiál. Náraz do betonovýho bloku, z čehož nejsou dělaný ani zdi, srovnávat se stromem prostě nejde.

Maxi budu jedině rád, když by se něco takovýho rozjede. Stačí i hromadit vědomosti a dávat je k dispozici. Jen tak mě napadá, třeba proč se poutat, aby když se to auto roztočí kolem osy, tak si z toho nevylítnout atd. prostě pokusit se jít tomu štěstíčku naprosti :D

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: ned led 27, 2013 3:22 am 
Offline
Expert

Registrován: ned říj 24, 2010 11:32 pm
Příspěvky: 198
Bydliště: Olomouc
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 123kW / 167PS 3,0 12v
Výbava: 4x4
Úpravy: Odlechčeni vozu o par 10kg rzi,
Plány: Jezdit ;)
Auto snů: Renault 5gt Turbo
MatesK píše:
predpokladam ze vis ze tuhost až x metrů nejspis zelezobetonu je uplne jina nez stromu. Tohle je naprosto zásadní při nárazu kdy strom, když se teda nezlomí, což samozřejmě v nezanedbatelném množství, tak v určitým množství pojme náraz protože dřevo je velice pružnej materiál. Náraz do betonovýho bloku, z čehož nejsou dělaný ani zdi, srovnávat se stromem prostě nejde.


Matesk chci videt jak ti mekčí strom o prumeru 1m když auto se rozleti o švestku v pruměru 30cm ten strom neuhne mekčí tech par mm že odře kuru skoro vubec neutlumi :kladivo: možna zapruží že je mekčí v zemi ale jinak se nehne.spiše je to ješte horší pač je strom užsí a pri narazu neni využita cela plocha na utlumení narazu takže se krasně strom zařeže do auta a nebo se okolo něj omotaš :D :lol_

http://www.google.cz/#hl=cs&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&q=nehody+se+stromem+v+aut%C4%9B&oq=nehody+se+stromem+v+aut%C4%9B&gs_l=hp.3...1211.8409.0.8826.24.24.0.0.0.0.123.2443.12j12.24.0...0.0...1c.1.eh5E_F9GewI&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41524429,d.Yms&fp=af95a7ff11878840&biw=1525&bih=685

a tu jsou obrazy co mysliš je to lepší než crash stena ?
http://www.google.cz/search?hl=cs&q=nehody+se+stromem+v+aut%C4%9B&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41524429,d.Yms&biw=1525&bih=685&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=aI0EUfy0EMXStQaszYHICw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: ned led 27, 2013 12:28 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
hezky omotávky :lol_ No tak stejně takle můžeš udělat výběr fotek, jak se ten strom zlomil že jo :) Třeba u stromu právě dělá ten fatální výsledek jeho tvar. Ten betonovej kvádr s tim nemá nic společnýho. Ale jako samozřemě nepopírám, že se o strom rozsekáš na sračku :lol_ viděl jsem i roztrhly auta, ale i to je lepší než náraz do bloku betonu kterej nepohltí ani ň. jen rikam ze to je proste nerealnej test, to at tam radsi daj ten strom. :wink: Proste jen to ze nedosahnes toho samyho efektu "zmizeni auta" o zadnej strom, rozpulíš ho, uplně ho rozsekáš, ale nikdy to nebude vypadat tak "efektivně" jako o ten kvádr, to bys musel naletět třeba do mostu.
To je stejný jako, že čelní náraz ve stejný rychlosti aut do sebe taky nebude tak "smrtonosnej", protože se tam spousta energie pohltí do deformačních zón, a druhak nejsou staticky přidělaný k zemi, takže se prostě rozletěj do stran.

Ono stejně hodně lidí, co v autě vyletělo, nebude pak jezdit 200 kolem stromů. :wink:

Chápeš, že ti nijak neodporuju, jenom řikám, že ten test je nereálnej. :wink:

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: ned led 27, 2013 2:04 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 28, 2009 1:43 pm
Příspěvky: 536
Bydliště: Olomouc
Model: phase II
Rok výroby: 1997
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: 2.5 Automat RXE
Úpravy: Interier Baccara krom sedaček
Plány: PROCESTOVAT S NÍM CELOU EVROPU
Auto snů: AUDI A8 W12 LONG VW PHAETON W12 JAGUAR XF V8
Tak chlapy :!: Nemá cenu řešit zda se auto rozseká víc nárazem do betonu, stromu, kamionu či čehokoli jiného, stejně je u těhto nehod vždy smrt téměř jistá. Spíš by měl někdo konečně řešit aby v blízkosti cest žádné stromy nebyly, aby hned u cest nebyla žádná hluboká příkopa. Pokud někdo vylétí z cesty do rovného pole nebo do trávy bez stromů a příkop tak se mu nic nestane a hlavně o to jde.

_________________

Laguna 1.8 RT (1995) Hnědá - Prodáno :-(
Safrane 2.0 RT Stříbrná (1996) - V Provozu (motor J7R 732) Přestavěno na RXE
Safrane 2.5 RXE Zlatá (1997) - V Provozu, interier Baccara
Safrane 3.0 RT Fialová (1994) - Prodáno

Laguna 1.8 16v Privilege Stříbrná (2003) - Pohodka do města
Audi A8 4.2MPI (2005) Noční Modrá - V Provozu
Safrane 2.5 Initiale Modrá (1998) - V Provozu, komplet zrenovováno
Citroën C5 2.0HDi Exclusive Modrá (2010) - V Provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: ned led 27, 2013 3:40 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
no dyť jo :D

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: pon led 28, 2013 10:19 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
Já nevím, ale pořád to sklouzává k tomu dělat prevenci tam, kde se jestě nic nestalo a a priori předpokládat, že každý řidič je magor, který to chce napálit 200 do stromu. Vykácíme stromy, všechno obalíme molitanem a budeme všichni jezdit jak bezmozci.
Když se třeba podíváte na rallye, to se mnohdy jezdí po lesních cestách plných štěrku, stromů, mostků, vraceček, mezí a hlubokých struh. Jezdí se to v tempu, které je mnohdy za hranou přilnavosti a na hony vzdálené normálnímu provozu. A kolik fatálních nehod u toho vzniká ve srovnání s běžným denním provozem na super bezpečných silnicích typu dálnice, která je furt rovně a jede se jen v jednom směru?
Tak nevím, jestli tohle je skutečně to pravé, co by tomu pomohlo... Já si myslím, že všechna tahle superbezpečná řešení jsou kontraproduktivní a navozují v řidiči pocit falešného bezpečí, a k tendenci podceňovat roli zdravého rozumu, strachu a pudu sebezáchovy, což naopak vede k fatálním následkům.

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: pon led 28, 2013 11:14 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Naprostej souhlas!

Akorát bys Maxi musel nějak lidi donutit umět, to co uměj rally jezdci :D .... řídit :twisted: ... je to jako se všim...Na lyžích jezdim od mala a nikdy sem si nic neudělal ani v alpách, kde ty černý sjezdovky jsou občas fakt masakr. Když valíš třeba 80kmh?! NA LYŽÍCH NÉÉÉ V AUTĚ! Celý dětství, když jsem byl na horách, tak v 10 letech jsem skákal na lyžích pro děti do 3 let ze skokánku a lámal jsem se každej den. Měli jsme soukr. sjezdovku. Vždy jsem jezdil na lyžích extrém, protože jsem je cejtil(děda byl závodník, takže mě samozřejmě sekýroval), ale stejně jsem se taky vždycky rozsekal aspoň obden, protože mě přestalo bavit jezdit mezi ostatníma, někoho pořád "ohrožovat" tím, že nejedu pomalu. Tak jsem vždycky skočil do těch nahrnutejch sraček na boku a to po sto metrech tě tak bolej stehna, že musíš dát pauzu. Často jseš na hranici, že jeden špatnej pohyb a letíš do lesa - do stromů. Je to jako horolezci, zákázat jim to? Pohybuju se na hranici možností a jsem spokojenej, když se rozjebu, tak nikoho nesundám a když umíš padat a myslíš na to předem, tak se ti nic nestane. Teda pokud nejsem typ člověka, kterej si sháněl omluvenky na tělocvik :lol_

Co sem tim chtěl říct? Že i kdyby udělali na sjezdovce přesně všechny možný bezpečnostní opatření, tak stejně najdu způsob, jak se rozbít. Ne schválně, ale protože pro mě je ta sjezdovka díky těm opatřením nepoužitelná. Nebudu na lyžích jezdit, jak důchodce, protože není smysl toho dojet z kopce dolů, ale užit si to. A to samí já potřebuju v autě. Potřebuju řídít a né se z 90% věnovat tomu, jaká debilní značka je zas u silnice - to řikám proto, že v praze je naprosto běžný, že značka je každejch deset metrů s každou kravinou. Jestli nejedu 55kmh. Jestli tohle a támhle to, jen kvůli tomu, že si někdo vymyslel, že se každej v autě chce zabít.
A to jsou na sjezdovce ty molitany okolo sloupů a záchytný sítě a stejně se tam lidi likvidujou, ale horší že třeba i zabíjej a né tak žřídka...NA SJEZDOVCE!...Například se mi stalo, že takle jedu mazec z kopce a co se nestane, pod kopcem za horizontem kam sem nemohl vidět jde rodinka kolmo přes kopec! Takže jak sem vyletěl přes ten horizont, tak už sem byl ve vzduchu a jenom sem sledoval, jak letim frajerovi rovnou do hrudníku. Naštěstí nejvíc váhy bylo mimo bod nárazu, takže jsme se roztočili atd, ale žádný vážný zranění. A takle to bylo pokaždý! Jen naprostej dement začně dělat debility na místě, kde s tim nikdo nepočítá a pak je průser a ještě někdo se pak snaží, to hodit na to, že jezdim "jak magor". Ale že by se někdo zamyslel nad tim, že ta sjezdovka je pro lidi, který uměj sjíždět a né 90% lidí, který si pučej vybavení na dva dny a zkoušej si tam, že to klouže. To můžou jít na kopec za barák. To je jako brát auto jako vraždící nástroj, a pak dělat takovou autoškolu, jaká se dělá. Dyť si to protiřečí! Buď budu brát tu hrozně nebezpečnou věc vážně a budu učit lidi, jak to zvládat a nebo to budu dělat, tak jak to funguje a lidi se budou zabíjet. Ale šikanovat ty co řídit uměj, kvůli neschopnosti ostatních, to je na hlavu padlá debilita.
Neřikám, že se to má brát stejně, ale minimálně je tam znát obecná funkčnost lidskýho soužití a žití. A pokud tohle se nebude respektovat, tak dojdem do bodu, kterej už nebude o lidech. Jak můžu z dvoutun letícího železa dělat bezpečnou věc? Nijak jen si na to můžu hrát.

K tomu bohužel zklouzává celá civilizace...Řešení důsledku a né příčiny...přitom to nás osvobodilo, to z nás udělalo lidi...

Člověk je člověkem, protože se dokáže rozhodovat o své budoucnosti, to je jediný rozdíl mezi zvířaty. Pokud o tohle přijde je už jen zase opice.

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: pon led 28, 2013 12:56 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
Noo, tak nemůžu říct, že jako taťka dvou malých prcků nemám na sjezdovce občas strach, stejně jako na cyklostezce, když se nějaký debil řítí jak smyslů zbavený bez ohledu na to, kdo se tam pohybuje. Jenže to není o tom, že se pohybuje rychle nebo že jede extrém, ale proto, že je to ve většině případů sobecký a arogantní kretén, který ostatní ohrožuje pokud ne rovnou záměrně, tak minimálně proti tomu nic nedělá. A proti tomu lék není. Trošku pomůže rozbít mu hubu...
Pokud to někdo umí, má to pod kontrolou a chová se ohleduplně, je radost se na takového lyžaře i dívat a nechápu, proč by mu měl někdo tohle zakazovat.
Další věc je, že když mu někdo vědomě leze do cesty nebo brání v průjezdu nebo se motá po sjezdovce, na kterou svým uměním nestačí nebo tam nedejbože ani není na lyžích či prkně a jen tam zevluje, tak se pak nemůže divit.

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: pon led 28, 2013 1:27 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
:good:

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: pon led 28, 2013 8:43 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Nahodou jsem dnes četl něco k tématu. Bohužel nejde dát jen link, takže sem dám text.

převzato z Dfens-cz.com
------------------------
Očima dálničního piráta
Autor: [Neregistrovaný autor] Vydáno dne: 17. 07. 2005

Patřím k řidičům, kteří se občas pohybují po dálnici rychlostí výrazně vyšší, než kolik je oficiálně povoleno.

Než budu odsouzen jako potenciální vrah, rád bych se vyjádřil k tomu proč to dělám a jak se při tom chovám.
Celé mé přesvědčení o tom, že maximální rychlost na dálnicích je věc, která je značně problematicky obhájitelná, vychází z vlastních zkušeností v České republice i v zahraničí. Obecně je maximální rychlost na dálnici (a v podstatě i silnicích obecně), součástí pouze určitého mixu parametrů rovnice, na jejíž druhé straně pak stojí určitá úroveň rizika provozu a úmrtí v dopravě, kterou si establishment připouští. Laicky řečeno, na jedné straně stojí mimo povolené rychlosti také kvalita silnic, jejich hustota, úroveň péče o ně, kvalita vozového parku, kvalita řidičů, kvalita práce policie. Na druhé straně je dejme tomu určitá snaha vlády snížit vaši úmrtnost, když se vezete v autě – kupříkladu v Británii, kde je maximální rychlost 112 km/h a ještě se uvažuje o zavedení automatického snížení rychlosti v autě elektronikou, bude asi tenhle index bezpečnosti vyšší, než v Turecku nebo Řecku, kde jezdí všechno, co má kola a každýmu je to putna.

Za zajímavý příklad hlouposti rychlostních limitů tak, jak jsou nastaveny dnes, lze dát Německo a jeho systém dálnic s neomezenou maximální rychlostí (tedy zhruba na 3/4 německé dálniční sítě, na té 1/4 je rychlost omezená většinou na 120 či 130 km/h). Existuje statistika, která obsahuje zajímavou hodnotu, jíž je úmrtnost na 1 miliardu auto-kilometrů. Tahle hodnota už má odfiltrováno například to, že v Německu je přes 12 tisíc kilometrů dálnic a u nás jen 517 km nebo že v Německu je kolem 550 aut na tisíc obyvatel, zatímco u nás je to asi 360. U našich západních sousedů je totiž šance, že přijdete při ježdění na dálnici o život na 1 miliardu kilometrů 3,8, v Česku pak téměř 10 (!). Ve srovnání se zeměmi, které mají podobně konstruovanou dálniční síť jako Německo a podobnou mentalitu obyvatel, a přitom ale omezenou maximální rychlost, jsou Německé výsledky vcelku průměrné – Francie má 4,0, Rakousko dokonce 5,9, na druhé straně Švýcarsko jen 2,8. Celkem jednoznačně z toho tedy vyplývá, že maximální povolená rychlost není nejvýznamnějším parametrem pro bezpečnost na silnicích. V momentě, kdy kvalita dálnice odpovídá přibližně té německé (což i u nás jistě pár desítek, možná i stovek kilometrů bude), a provoz či chování řidičů není nějak významně odlišný (například brzy ráno, pozdě večer, o víkendu a podobně), neexistuje podle mého názoru důvod, proč by nemělo být přijatelné a možné jezdit více, než dovolených 130 km/h.

Pár nezpochybnitelných faktů

Pokud se chcete do rychlé jízdy pustit, uvědomte si nejdřív na pár nezpochybnitelných faktů:

- Jezdit rychle je vždycky nebezpečné
- Čím rychleji člověk jede, tím je to nebezpečnější
- Energie pohybujícího se auta roste se čtvercem rychlosti (tedy rychlost „na druhou“)

Abychom předešli nějakým zbytečným diskuzím, jsou zde výsledky některých pozorování, která jsem doposud učinil. Nejprve několik bodů, co je třeba k rychlému ježdění na dálnici:

1. Auto, které je takové rychlosti schopné dosáhnout, udržet, ale i z ní bezpečně zabrzdit
2. Taková rychlost, ve které máte ještě možnost a schopnost reagovat na situaci na silnici.
3. Stoprocentní koncentrace na řízení. Když budete v takovém fofru ladit rádio nebo bradavky spolujezdkyně, jde o život
4. Velkou dávku předvídavosti pro chování ostatních řidičů, postřeh a rychlou reakci
5. Velmi doporučuji trvale svít tak, aby vás bylo dobře vidět. Dálková světla jsou spíš kontraproduktivní, běžné xenony nebo více svítivé (OSRAM Silverstar apod.) halogeny zcela stačí.
6. Pro případ havárie je velmi vhodné moderní auto vyšší třídy se solidní bezpečnostní výbavou. Nezpochybnitelným faktem je to, že dnes jsou auta v případě havárie výrazně bezpečnější, než před 10 lety. Na tomto místě jsem si našel další pěknou statistiku, která říká, že auto vyrobené třeba v roce 1987 má více než 2x takovou šanci vás při nehodě zabít, než auto z roku 2002. Kdo tvrdí, že moderní a bezpečná auta jsou k ničemu, je u mě idiot.

Technický stav dálnice

Ačkoliv se to může zdát jako překvapivé zjištění, jsem přesvědčen, že například skoro celou dálnici D1 (Brněnská) lze z technického hlediska projet rychlostí téměř 200 km/h. Existuje jen několik prudkých a špatně klopených úseků, kde mi připadá opravdu fyzicky nebezpečné jet i 180 km/h i v momentě, kdy jsem v místě úplně sám. Příkladem budiž prudká zatáčka asi na 52. kilometru směrem na Brno nebo jeden pěkný kousek na 32. kilometru směr na Prahu. Mnohem lepší je dálnice D5 (Plzeňská), vcelku dobrá ve velké části je D11 (Hradecká), vynikající D8 (Ústecká), všude tam lze technicky vzato jet 200 km/h téměř celou dobu. Vcelku ale kvalita není až takový problém, jaký by se mohl zdát. Naopak na několika místech se dá jet doslova „co to dá“ a věřil bych i legendám, že někteří jsou schopni se dostat i přes 300kilometrovou rychlost.

Do technického stavu se samozřejmě musí započítat i povětrnostní podmínky, uzavírky a podobně, zrovna na zmíněném 52. kilometru chybí momentálně půlka mostu, takže nějaké „preteky“ v této zóně rozhodně nehrozí. Asi se shodnu s většinou čtenářů, že ten, kdo jede 200 km/h za deště nebo v zimě, je opravdu totální idiot.

Ostatní řidiči na silnici

S čím se musí silniční pirát opravdu vyrovnat, jsou ostatní řidiči na silnici. Samozřejmě jako první musím zmínit kamiony a autobusy. Jejich řidiči si většinou jsou vědomi faktu, že když narazí půldruhé tuny železa do 15 tun železa, tak výsledek bude asi připomínat sumo zápas Godzilly s Aťkou Janouškovou. Takže si v podstatě neberou příliš servítky. Na jejich obhajobu však musím říci, že pokud svítíte a jedete viditelně rychleji, tak to většinou nestřihnou do vašeho pruhu tak, abyste opravdu nemohli zabrzdit. Když už se kamión začne pohybovat směrem, kdy vám hodlá překřížit dráhu, můžete svítit, blikat i gestikulovat jak chcete, ale nevypudíte ho. Jediná rada tedy zní: Brzdit.

Další skupinou, se kterou se můžete potkat jsou řidiči buď ve starších autech a nebo ti, kteří prostě jezdí pomalu z principu. Kromě několika výjimek stařečků, kteří si vás prostě nevšimnou a hodí to do vašeho pruhu s nimi nebývají problémy, když se zapomenou vrátit po předjíždění zpět do pravého pruhu, tak většinou uhýbají okamžitě, když vaši letící bestii spatří ve zpětném zrcátku. Na druhou stranu musím přiznat, že ty nejnebezpečnější situace jsem zažil s touto skupinou, protože člověk jedoucí 115 kilometrů v hodině občas vůbec nečeká, že by ho někdo mohl předjíždět. Myslel jsem si, že to pro něj musí být dennodenní chleba, ale občas ho to asi překvapí a tak právě při míjení takových řidičů je nutné být stoprocentně koncentrovaný a připravený okamžitě brzdit zvlášť ve chvíli, kdy existuje možnost, že by takový drajvr mohl mít důvod někoho předjíždět.

Další na řadě jsou oblíbení šoféři f oktáfce f kombíku f tédéíčku, často si to hasicí kolem 150-170 km/h. Jestli existuje na silnici někdo, kdo vás asi vážně nenávidí, když jedete 200, tak jsou to právě tihle. Netuším jestli je to nějako formou závisti, že jejich auto by se při 200 kilometrech rozpadlo a nebo se bojí, že by snad jejich spotřeba stoupla nad 6 litrů nafty, faktem ale zůstává, že jestli vám někdo bude dělat na silnici sviňárny, budou to především oni. Tihle chlapíci prostě neuhnou do pravého pruhu, aby vás nechali předjet ani když je mezi předjížděnými kamióny skorem kilometrová mezera. Nakýblují se před vás i když by vůbec nemuseli začít předjíždět dvacetiletou Schade, když jsou ještě půl kilometru za ní. Když pojedete pomalu, budou na vás většinou blikat i v momentě, kdy nemáte kam uhnout. Prostě jedu a poser se. Občas přemýšlím jak by se chovali, kdyby měli na lízing něco rychlejšího, než tu Oktávku, jestli by zůstali takový svině, nebo by se změnili…

A konečně tou poslední chováním významnou, avšak počtem už poměrně chudou skupinou, jsou podobní piráti jako já. V naprosté většině případů (s výjimkou rozzuřeného sedmičkového bavora plného turků nebo cigánů) jsou to relativně féroví chlapíci, se kterými bývá na silnici i trochu sranda. Když uvidí, že jedete o trošku rychleji velmi rádi vám uhnou. Občas jsou mezi nimi paka, která uvidíte blikat ve zpětném zrcátku i když se budete plahočit zrovna vedle Turkova návěsu za Rumunem, který ho předjíždí, ale idioti jsou mezi všemi lidmi…

Je to o respektu

Jako každá nebezpečná činnost je i rychlé řízení o respektu. Je to především o respektu těch, kteří jedou rychle k těm, kteří jedou pomaleji. To, že to někomu jede nejvíc 130 neznamená, že je to totální nula která se před „piráty“ musí schovat pod kamión. Je to ale i o respektu pomalejších vůči rychlejší, o tom, že proto má dálnice víc pruhů, aby rychlejší auta jela v tom levém a pomalejší v tom pravém, pokud zrovna nepředjíždějí. A samozřejmě je to o respektu k fyzikálním zákonům. Když to ve 200 napálíte zezadu do návěsu nebo stojící kolony, tak vás z auta hasiči vyškrábou až za několik hodin a nikdo vás už dokupy nedá. V každé chvíli takového ježdění musíte počítat s tím, že pokud se něco semele, budete to zřejmě vy, kdo bude na sračky.

01.07.2005 Bernie

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Legislativa pro nastávající rok
PříspěvekNapsal: pon led 28, 2013 10:39 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
Co k tomu dodat... Naprostý souhlas! :good:

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Český překlad – phpBB.cz