Safrane Club
http://forum.safrane.org/

E85
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=2&t=1695
Stránka 1 z 2

Autor:  Jirka V [ čtv říj 25, 2012 7:08 am ]
Předmět příspěvku:  E85

Zdravím vás všechny,
docela by mě zajímal váš názor, na palivo E85 a jeho přestavby.
Četl jsem na několika diskuzích mnoho názorů, někdo o tom nechce ani slyšet, jiný to tam leje bez přestavby v různých poměrech, další to má přestavěné.

Autor:  jendys [ čtv říj 25, 2012 7:47 am ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

Nedávno jsem dostal nabídku na koupi 2.5 z inzerátu.Tady je opis toho,co mi prodávající poslal,snad ti to pomůže.Já jsem to nikdy nezkoušel,ale láká mě to,myslím,že při míchání 1:1 by to motor zkousl bez problémů.

Dobrý den,

Safrane má najeto 203 000km - poctivých, což je na motor od Volva nic. Spotřeba se pohybuje město 10 - 11litrů, mimo město určitě o dva litry méně ( záleží jak s tim budete jezdit 190km/h není moc úsporné )
Protože však mícham benzin s Ethanolem v poměru 1/3 benzin, 2/3 ethanol vychází spotřeba super.
20l benzin cca. 740kč
40l ethanol cca. 1 000kč

samotný benzin 60l x 37kč ....2220kč/ nádrž

úspora při kombinaci s ethanolem je cca 500kč/ nádrž při stejném dojezdu a s vyššim výkonem ( ethanol e85 má asi 110 oktanů ). Z toho vyplívá, že spotřeba přepočtena na litry / cena vychází spotřeba na 7,5 - 8 l/km a to je spotřeba malých aut, a né luxusní limusíny s veškerou možnou výbavou a prostoností Multivana.

přeji krásný den

Autor:  Max900R [ čtv říj 25, 2012 9:26 am ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

Pán trošku mystifikuje. Ethanol má sice vyšší oktanové číslo, ale to nesouvisí nijak z výkonem, ale pouze s odolností proti tzv. klepání (detonacím). Naopak, ethanol ma nižší výhřevnost než benzín a tudíž výkon při stejném kompresním poměru klesá a spotřeba tím o něco stoupne.
Nemyslím si, že při provozu takového korábu s tak silným motorem to bude nějak znatelné, zvlášť při míchání dle uvedeného poměru a při jízdě po okreskách či městě. Takže se to může i "vyplatit", ale jsou s tím spojená další rizika jako koroze motoru, rychlejší znehodnocení oleje, netěsnosti palivové soustavy v důsledku vyšší agresivity líhu, horší starty a možné problémy s regulací bohatosti směsi.
Podtrženo a sečteno. Pokud chce někdo jezdit Safranem za levno, nechť si pořídí 2,2 8V s podtlakovým lpg. Tomu nemůže konkurovat ani nafťák. Najeli jsme s R25 2,0 lpg 380 000 km, z toho 200 tis na plyn. U Safrana sice bude o něco vyšší spotřeba díky vyšší hmotnosti, ale pořád to v přepočtu bude vycházet na nějakých 5,5L/100 km.

Autor:  hejlák [ čtv říj 25, 2012 9:53 am ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

Táta leje do svýho Safroše 2,5 V5 poslední dobou E85 půl na půl s benzínem a bez problémů. Bez přestavby.

Kamarád má Lagunu II 2.0T s přestavbou a leje tam jen E85, jedinej problém je občas (když je velká zima) hroší startování.

Já bych to ale do svýho Velšáka nanalil...

Autor:  Bóďa [ čtv říj 25, 2012 10:42 am ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

pokud vím, tak ono to oktanové číslo nějak moc výkonu motoru nepomůže (spíš naopak - samozřejmě pokud auto není nalazené přímo na e85), protože ecu je nastavena na 98 a na to by měla jet také nejlépe. chvíli jsem jezdil se saabem 93 aero biopower, což je už z výroby připravené na E85. může se tam tedy lít jak natural, tak e85 a to v jakýchkoli poměrech a řídící jednotka si automaticky vyhodnotí poměr směsi. to auto je na to ale připravené, na e85 má svoji palivovou pumpu, svoje potrubí, má odolnější sedla ventilů a zásuvku na předehřev motoru. kromě toho je na e85 skutečně odlazené a to tak, že má asi o 30 ps vyšší výkon než na benzín. samozřejmě se mi to docela zalíbilo (výkon za cenu nízkých provozních nákladů), tak jsem chvíli i přemýšlel přestavět na to svoje auto. tak jsem o tom něco četl a hledal nějaké ty přestavbové sady. jenže já jsem našel jen "přestavbové sady". jen oblbovací krabička, která prodlužuje délku vstřiků. nic víc, nic míň. a na to nejsem zvědavej :). do svýho auta bych to nenalil, nicméně do nějakého spotřebáka, kde by mi bylo jedno, co odejde (pokud se dají díly koupit za pár korun) bych to klidně tankoval... ale co vím, tak se to opravdu v každém sériovém autě chová jinak (podle toho, kam až umí posunout předstih). ale s 2,5 20v tu snad kluci maj zrovna dobrý zkušenosti..? :good:

hejlák píše:
jedinej problém je občas (když je velká zima) hroší startování.
no tak to bych nechtěl vidět :smichypozemi:

Autor:  NeviM [ čtv říj 25, 2012 10:50 am ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

tak jednak s tim oktanovym cislom je to jak pise max, jeho pozitivum neni vyssi vykon, jak si skoro kazdej mysli, ale posunuti detonacniho limitu.. A co se E85 tyka, tak si myslim, ze nejvetsi problem je v predstihu, ze aby to optimalne fungovalo, tak by mel bejt oproti benzinu vetsi ne?

Autor:  Max900R [ čtv říj 25, 2012 11:01 am ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

U turbomotoru je právě super, že se může díky vyššímu oktanovému číslu zvýšit tlak turba a tím i výkon, ale bez úprav to prostě moc nemá cenu. Do auta na dojetí možná, ale jinak ne.

Autor:  NeviM [ čtv říj 25, 2012 11:15 am ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

tak zrovna u biturba diky extremne nizkymu k.p. a pomerne malemu plnicimu tlaku mas asi hodne velkou rezervu na zvysovani plniciho tlaku nez se dostanes k detonacnimu limitu, tipnul bych ze to bude minimalne jeden bar. A nez se k nemu dostanes, tak musis uz zase resit jiny veci jako treba palivovy mapy, mozna uz i vstriky, fuelcut atd..

Autor:  MatesK [ čtv říj 25, 2012 11:27 am ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

teoreticky by stacilo stočit hlavu pro vyšší kompresní poměr ne? To je asi nejvíc závislí na oktanovym čísle ne?

Autor:  TOMGWELL [ čtv říj 25, 2012 11:29 am ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

Tak ja s ethanolem mám blbé zkušenosti, některí benzínáři když pančovali benzín tak vím že tam míchali Ethanol protože je levnější a jednou jsem takovej benzín s E85 natankoval a ani nemuselo mrznout a jelo to mizerně, dokonce to i ve městě na semaforu dvakrát chcíplo. Nevím jaký poměr toho ethanolu tam bylo přimícháno ale rozhodně to nedoporučuju raději ani nezkoušet.

Autor:  TOMGWELL [ čtv říj 25, 2012 11:32 am ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

Jo a vlastně to jěště mělo i jiný zvuk, jakoby motor ztratil basy....
A to se mi stává i u různých benzínek, na nějakých benzínkách se motoru jakoby trochu změní zvuk, zatím nejlepší zvuk mám pokaždé když beru Agip 98 a zdá se mi že to i kapec líp jede.

Autor:  Dada Helíková [ čtv říj 25, 2012 2:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

Trošku ma prekvapili vaše skúsenosti a názory na Ethanol, ja s ním mám zase opačné skúsenosti .
Pri kombinácií benzín/ethanol mi klesá spotreba cca. o 2 - 2,5 litra a auto je evidentne živšie ...
Toto je moja skúsenosť :D

Autor:  hejlák [ čtv říj 25, 2012 3:14 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

O 2,5 litru?? Nebylo to spíš lehkou nohou? ;)

Ae je pravda, že kámoš s Lagunou 2.0T to dal z Brna do Vídně a zpět za 6,1 litru (a to tam měl čistej E85)!!!

Autor:  Jirka V [ pát říj 26, 2012 5:18 am ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

Já jsem zaexperimentoval a nalil jsem do svýho Safroně přes 20 l čistý E85 a v nádrži mohlo být tak +-5l takže poměr 4:1. Starty naprosto bez problémů, pocit z jízdy a z motoru o trochu lepší vůbec mu nevadily nízké otáčky, ale spotřeba vyrostla asi o 25% takže nula k nule. Možná poměr 1:1 může bejt dobrej, ale to už nezjistím a ani zjišťovat nebudu (tohle auto je sváteční a navíc nemá zimáky a listopad se blíží :wink: )
Experimenty čekají Thalii, objednal jsem si na AUTOETHANOLU konverzní jednotku za 2600kč a uvidím buď anebo :?:

Autor:  TOMGWELL [ pát říj 26, 2012 7:26 am ]
Předmět příspěvku:  Re: E85

:) A co kdyby jsme rovnou navštívili celní sklady kde mají desetitisíce litrů metylalkoholu který čeká na likvidaci a rovnou z flašek do nádrže :) Safran z toho myslím neoslepne a třeba se ani na silnici motat nebude, a metylalkohol je lepší než ethanol. Ted jsem si vzpoměl jak jsem v dětství s klukama jezdil na fichtlech a na babetě kde jsme přilili slivovici a pak to nádherně vonělo :lol:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/