Safrane Club
http://forum.safrane.org/

Safrane má to cenu opravovat?
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=2&t=1680
Stránka 1 z 1

Autor:  Turista [ pát zář 21, 2012 10:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Safrane má to cenu opravovat?

Musím říct, že mi Dada vnukla myšlenku jestli má cenu opravdu opravovat celýho safrana.
Jako je fakt že její safranek je krásnej a jde vidět že je na ním udělané moooc práce a je první krásna mladá žena jakou znám kterou chytl renault a k tomu limuzina :wink:
A znám to sám když mě něco chytne, tak si jdu za tím a tím byl i safrane.Nerad měnim svůj nazor,safran je skvělí ale časem jsem přišel na to "ted mě nebudete mit radi" že je to dinosaurus mezi auty co se spotřeby a ostatních provozních nakladů týče,už tam je opotřebení všeho ikdyž vyměnuje člověk dil po dile stále se něco nového pokazí. A ješte jedna věc nikomu zvás to nepřeji a doufám že se vám to nikdy nestane potkate vola na cestě a to co dali jste do teho auta je v tom okamžiku pryč ani havarijní pojistka vam neuhradí vic jak 1000 euro za škodu,pak hromady idiotu na parkovistích u supermarketu atd...nebo jak smolař Boda s prvním zlatakem.Dily na to jsou předražene.....a po letech zjistite že je to kolotoč a nekonečný žrout peněz.Proto jsem sám si řek že tento rok dojezdím ještě se safranem a dám ho pak pryč stejnak už není tolik času na to auto a v garaži se mi rysuje R5 ktera byla vždy moji laskou a spiše chci rodine auto na každodení použivaní co mě nesežere a to safranek zrovna umi velice dobře takže nejaky s-max bo se mi libí nový scenik ale ten je drahy teda dost drahý ale je.......užasny ale jezdit za 6 a mit 150koni nebo jezdit za 12 a mit 165koni ikdyž 4x4 ale maly kufr začina byt pro mě duležity a s lpg na mě nechodte :) .Jako vikendové auto to nechci chci auto se kterym mužu jezdit furt a vědět že ujedu bez problemu 30 000 a neřikejte že bez jedine zavady jste to se safranem ujeli pač sám vím že když se sere tak to jde jedna věc za druhou

Umě se měnilo od ložisek v převodovce,cele spojky,chladič klimatizace,tyčí řizení, brzdy,cele rameno sterače ktere se zlomilo v polovině"videl jsem tohle poprve v životě",hardy spojky,sviček,oleje, rozvody,kabely od svíček,vyfuku,spoustu relatek,přední světla,radia,zrcatka,uložení tlumičů,vyměna sahary,pačky na přepinaní světel,klakson,lanka od ruční brzdy,předni blinkri,manžety na všech poloosach,starter,motor byl 10x bo vice vytahovan z auta kvuli převodovce atd..original sterače bosh.

A co mi za ten rok použivani objevilo nového začla se objevovat vule v ramenech,začína se ozivat levá poloosa,prasklina na skle,přestali svitit přední mlhovky "pačka je v pořadku fungl nová"diky nizkemu podvozku rozmlatil se mi kryt na motor plastovy, problem s abs "ozubena kolca na poloosach rezave kaput",paměti v sedačce začli blbnout předtim se mi jednička nastavila podle mě ted to udela tak polovinu věcí,začla klimatizace si chladit podle sebea nechce moc hřat,přístrojová deska nefunguje jak má,čidlo na chadiči z klimatizace kaput,čidlo teploty oleje kaput,přestalo svitit světlo v uprostřed v auta na stropě žarovka je v pořadku není proud :kladivo: .A začina korodovat eletrika pomali na voze co jsem se dival na kable tak už jsou kdovi jaké.
Ešte aby začlo hořet auto a trefí mě.

Hodně věcí je normalních že se mění ale když koupite novejší auto tak vás ješte dlouho minou a to že na vás nekdo kouká tak u Dády je to jasne že koukaj na ní ale u ostatní je to tim že neznájí renault tak koukaj na safrana pač si řikaji co to je za divnou lagunu"osobni zkušenost",safrana hodně lidi nezná a hodne lidi se mě ptalo co to je za auto a jak to vypadá.

Autor:  Bóďa [ sob zář 22, 2012 10:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Safrane má to cenu opravovat?

no doufám, že mě neukamenuteje, asi bych to jako dvorní magor neměl psát... no radši se nevyjadřovat, popravdě mám teď trochu taky krizi :-? auto mám teda ve stavu, že se nesype snad nic kromě blbostí, co si vymejšlim že by chtěly předělat... ale zjistil jsem, že náklady vs. výkon neni uplně top (přičuch jsem si trochu k turbinam a nemuzu to pustit z hlavy)... upřímně, docela přemejšlím mít na ježdění nějaký economy auto a na hraní bi, protože uplně se toho rozhodně nepustim :) nicméně není to zatím uplně na pořadu dne. ale auto s takovym interiérem a pohodlím se opravdu hodně těžko hledá.

a ruku na srdce, za kolik jsi to auto koupil? podle mě (já to tak teda mám) co nerozeberu, tomu nevěřím, protože nevím, kdo to kdy měnil... a u dvacet let starý quadry bych (ještě k tomu s přístupem renault servisu) nevěřil ničemu, takže komplet rozebrat a složit, ale to už pak skoro není na denní ježdění no :)

ale počítej s tím, že novější auta jsou na tom s kvalitou všeobecně mnohem hůř

ale kdyby ses jí chtěl zbavit, tak mi dej určitě vědět :lol:

Turista píše:
a je první krásna mladá žena jakou znám kterou chytl renault a k tomu limuzina :wink:

..druhá :)


k havarijku: ČP má docela výhodný pojištění na auta starší šesti let, svoje mám na 100 tis

Autor:  Max900R [ pon zář 24, 2012 10:18 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Safrane má to cenu opravovat?

Tak když se to sype, tak je jasný, že člověk propadá skepsi. Ale jiné "společensky přijatelné" auto podle mě nic neřeší. Já osobně nechci žít konzumně, koupit si to, co si kupují všichni, šetřit s malý autem nebo si koupit traktor a podpořit tím to, že díky nižší spotřebě nám to všem časem akorát zase osolí na ceně, aby si přišli na svoje prachy. Já prostě nevidím řešení v tom, že chvilku budu "šetřit" a pak už nebudu moct jezdit ani v krabičce od bot, protože litr benálu bude dražší než kilo zlata. Jsem naštvaný a unavený z téhle konzumní spirály, ve které se dneska pohybujem vstříc něčemu, co se mi vůbec nezamlouvá. A to, že jezdím biturbem, považuju tak trochu za svůj malý boj proti téhle finanční totalitě. Štve a unavuje mě to ale poslední dobou natolik, že to ovlivňuje i můj požitek z jízdy a zjišťuju, že mě to za těchto podmínek a vyhlídek už ani nebaví jezdit. Jsem naštvaný na ty, kteří díky své krátkozrakosti způsobují to, že se máme všichni čím dál hůř...

Autor:  TOMGWELL [ pon zář 24, 2012 5:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Safrane má to cenu opravovat?

Přesně tak jak nefunguje stát a člověk jen vidí jak vláda vše rozkrádá tak se sám divím jak tady ten systém na bilionove dluhy pořád funguje. Někdy si říkám že bych chtěl být občanem třeba SAE- Dubaje nebo Kuvaitu kde mají benzín za babku a celej stát miliardy z ropy.... Tady člověk jen platí daně a Daně a DANĚ které všechny zkončí v kapsách hajz.... místo na dobrou věc. No ale politiku nemá cenu pitvat stejně s Tím nic nenaděláme :( Snad už jen at celej stát zkrachuje.....



Turista:
No Tebe mi je moc líto Ty s tím máš opravdu jen starosti a přitom jsi velkej Fanda Renaultů
Mně to tvé auto připadá jako by bylo utopené. Máš ho z jížních čech a tam tenkrát jak byly povodně tak si myslím že bylo asi pod vodou, elektrika totálně v chaosu a vše rezavé. U tak starých aut je to prostě rysk a záleží jen a jen na štěstí co člověk koupí, na ceně ani tak nezáleží dá se koupit fakt dobrý třeba za 15-20tis a dá se sehnat zmetek za 50tis. Já měl asi opravdu štěstí protože dám ruku na srdce že opravdu a to vážně nekecám! na svým jsem za 4,5 roku co ho mám najel už víc jak 70 tis km a jediný co sem tam investoval byl výfuk a samozdřejmě oleje. jo jěště jsem vlastně opravoval ventilátor klimatizace a měnil prachovky na hřídelech. takže kdybych počítal jen opravdu Vážný věci kromě interieru initiale a sedaček tak za výfuk jsem dal 4500Kč, prachovky za 400Kč a větrák jsem opravil výměnou tranzáků za 70Kč :) takže opravdu přísahám že jsem do auta za 4,5 roku a 70tis dal jen nutných cca 4970Kč :)

Autor:  hejlák [ čtv zář 27, 2012 6:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Safrane má to cenu opravovat?

No, já mám teda asi taky štěstí na auta. Nejprve jsem měl víňáka, to bylo moje první vlastní auto. Měl jsem ho tak 2 - 3 roky, ujel asi 80 tisíc a bylo to téměř bez nákladů. Ale je pravda, že jsem tenkrát moc neřešil podvozek. Hlavní bylo, že jsem měl svoje origo Ronálky ze sportovního packetu a že mlátilo uložení, tlumiče KO a auto skoro nezatáčelo, protože čepy řízení jsem úplně vymlel, mě vůbec nezajímalo... Nicméně jsem víňáka prodal Šembovic (odsud z fóra) tátovi a ten jezdí dodnes (má něco přes 300 tisíc). Pak jsem koupil dalšího Safroše (2,1tD), ten mi spolehlivě sloužil asi rok. Spotřeba byla neskutečná, když někomu vykládádm, že jsem natankoval v Českých Budějovicích plnou a dojel na to až do Saint Tropez s tím, že mi ještě čtvrt nádrže zbylo, tak nevěří... Pak ale šel z domu, protože jsem pořídil Vel Satis. A tady se dostavila naprosto maximální spokojenost, přeplňovanej dvoulitr mi žere něco málo nad 8 litrů a když jedu někam dál (Itálie, Belgie), tak si to vezme 7. To je hodně slušný na 120 kW... Navíc se mi za rok a 25 tisíc km nic nepokazilo (jen byla slyšet napínací kladka - oprava 1000 Kč). Ale občas se mi taky stýská, po nocích myslím na biturbínu (jednou ji prostě musím mít) a občas sednu do tátovic pětiválcovýho Safroše a jedu se projet. Safrane je kouzelnej, neokoukanej, pohodlnej a hlavně nestárne (minimálně vzhledově). Turisty mi je líto, měl jsem tu čest poznat jak jeho, tak čtyřkolku a můžu říct, že tomuto člověku to vůbec nepřeju... :\ Pokud však člověk při koupi narazí na špatnej kousek, nic s tím bohužel nenadělá.

Autor:  Prochy20 [ stř říj 03, 2012 8:50 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Safrane má to cenu opravovat?

Je to tak, chce to mít štěstí na dobrej kus. Měl jsem už spoustu aut, přez 20 určitě. Lepších i horších (nejděsivější byla Regata,tam jsem zažíval podobné stavy a bez tažnýho lana jsem se neodvážil vyjet).
Safrana jsem pořídil v roce 2003 jako 6-letýho a měl najeto necelých 100 000km a musím říci,že jsem lepší auto neměl a tak mám pro změnu depku jaké auto jednou po Safránu pořídit. Mám na měm dnes najeto necelých 190 000km a prakticky největší investice byla rozvody a výměna alternátoru,jinak ostatní věci byly v podstatě stovkový
záležitosti. Na motoru(mimo rozvodů,svíček a oleje) i na elekrice(vyjma toho ALT) nebyl do dnes jediný problém a je vše původní a funkční. Třeba klimu jsem doplnoval až po 8-letech a bylo tam stále 70%. Prostě já před Safranem smekám a budu ho mít dokud to půjde.

Autor:  Plzeňák [ stř říj 03, 2012 2:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Safrane má to cenu opravovat?

I pro mě byl Safrane,jeden z nejspolehlivějších vozů.Ale za 1. bych zařadil R25 2.2 PhII.A po pravdě nejhorší(nejdražší)-Vel Satis - co se týče oprav a investic.... :( Ale zase to svezení je zase někde úplně jinde :good:

Autor:  hejlák [ stř říj 03, 2012 3:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Safrane má to cenu opravovat?

Plzeňák píše:
A po pravdě nejhorší(nejdražší)-Vel Satis - co se týče oprav a investic.... :( :good:
Já to takhle fakt rozhodně nemám. Za rok jsem do auta moc neinvestoval (pokud nepočítám kola, pneu, olej atd.)

Autor:  jendys [ stř říj 03, 2012 7:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Safrane má to cenu opravovat?

Problém se Safem je jeden a to veliký.Pokud se koupí jako vrak-můj případ,je o dalších několik let postaráno o práci,která nikdy nekončí a o hromadu peněz,která je tak veliká,že to raději ani nikdo z nás nepočítá.To,co stál /45000/ spolknul ještě jednou.Ale stačí do něj sednout a zavřít za sebou dveře a člověk ví,proč to dělá.Ten pocit vzdušnosti,pohodlí a komfortu je jak droga a dříve či později by určitě chyběl.Nevím jak kdo,ale já preferuji především pohodlí.Pozná se to až třeba po ujetí 100 km,kdy po dojetí do cíle ve vedru se zapřaženým karavanem vylezu ven a zjistím,že jsem nikam nejel.Ten pocit mám jen díky konstrukci Safrana.A to není jednoduché,vyrobit automobil,ve kterém je pohoda,ticho a příjemné klima,ať je venku jakkoliv.Nebo někdo znáte moderní automobil,který tohle nabízí?Já ne.Nejel jsem se Satisem,předpokládám,že tam to bude obdobné,možná ještě lepší.Souběžně se Safem jsem měl několik let i Megana 1.6 a tam 2 hodiny za volantem ve vedru byly sakra únavné.Po cestě do Pardubic-cca 100km-člověk vylezl upečený,zpocený a unavený,hlavně z tepla.Jinak je Megane super auto a byl to sluha,dříč a naprosto spolehlivý dělník do práce.Abych to shrnul-Safrane je ještě dnes tak vyjímečně pohodlný kočár,že si myslím,že se opravovat vyplatí.ALE.Musí se koupit ve stavu,kdy to není vrak.Jinak je to sebevražda a nikdy nekončící únavná,vyčerpávající práce,drahá a k ničemu.A pokud mluvíme o té 4x4,jejíž fotky byly i tady na fóru,s tím shnilým spodkem,tak tam se ani nedivím,že to takhle dopadlo,to vypadalo už od začátku,jako by to prošlo hlubokou vodou.Takže rozmrzelost a nechuť do dalších oprav,kdy bude málo ježdění,pořád nejistota,že se za pár dnů po......ere zase něco jiného,chápu a rozumím.Taky mě někdy napadne,jestli by takový Passat nebo Sharan,který se zapřaženým karavanem jede o 3-6 litrů míň nebyl lepší a pro běžný provoz rozhodně vhodnější.Tak se stavím v autobazaru,sednu si do toho a vyskočím z toho jak čert z krabičky.Říkám si pro sebe-můžou mi fašisti pr....el políbit,vždyť se v tom nedá ani sedět,natož jezdit.

Autor:  Bóďa [ stř říj 03, 2012 9:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Safrane má to cenu opravovat?

jendys píše:
Nevím jak kdo,ale já preferuji především pohodlí.Pozná se to až třeba po ujetí 100 km...

:good: to je naprostá pravda

Autor:  Max900R [ čtv říj 04, 2012 6:30 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Safrane má to cenu opravovat?

A když se k tomu přidají dvě turba, výbava Baccara, 4x4, aktivní podvozek, účinnější brzdy a kvalitní 17" gumy.... :lol_ tak tomu z hlediska užitné hodnoty, pohodlí a jízdních vlastností a požitku z jízdy může konkurovat asi jen máloco. Neříkám, že nejsou luxusnější auta, modernější či výkonnější, ale vždycky, když se v něčem zhlídnu a proberu si tuhle kombinaci vlastností, tak tomu "potenciálnímu novému" vždycky něco chybí.

Teď jsem jel z domu a to, co jsem do něj naložil, za to by se nemusel stydět ani plnohodnotný kombík: 3 lidi, 4 zimní kola, horské kolo, zavařeniny, pytel brambor, tašky s věcma pro 3 osoby na prodloužený víkend vč. svatby, 3 tašky jablek a 2obleky do originální kožené baccara tašky (muheheh) :twisted:

Autor:  TOMGWELL [ čtv říj 04, 2012 7:40 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Safrane má to cenu opravovat?

:lol:
A to máš ještě se 4x4 menší kufr :lol: Já bych tam dal jěště o 2 pytle brambor víc, akorát obleky bych měl skrčené bež té tašky :lol: :lol: :lol:

Autor:  Max900R [ čtv říj 04, 2012 8:04 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Safrane má to cenu opravovat?

JJ, u té čtyřkolky je kufr o dost menší-teda plytší. Ale díky přístupu 5. dveřma a možnosti inteligentně složit sedačky se tam i tak vejde hodně. Ve dvoukolce je kufr přímo obří. Tam jsem dal hluboký kočár a pohodlně věci pro rodinku včetně skládací postele a ještě mi tam zbylo místo! :)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/