Safrane Club
http://forum.safrane.org/

Jaký zařízení dělá zesvětlení palubky při světlech?
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=17&t=222
Stránka 1 z 3

Autor:  Bóďa [ pon čer 02, 2008 8:55 am ]
Předmět příspěvku:  Jaký zařízení dělá zesvětlení palubky při světlech?

Od doby co je zavedený denní svícení, tak řešim, jak by se dalo obejít takový to že když se rozsvítěj světla, tak že logicky se zesvětlí osvětlení všeho, protože je logicky počítáno s tím, že by to řidiče v noci oslňovalo. Ano, dá se to více "rozsvítit" tim kolečkem u tacháče, ale když je to na "nejsvítivější" poloze, tak to pořád za sluníčka není vidět a tomu když jsou světla zhasnutý se to absolutně nevyrovná, takže bych nějak potřeboval vykopnout nějakou řídící jednotku tadytohodle, ale vůbec nevim, kde se to nachází a jak to vypadá. Koukal jsem na všechny možný jednotky z vraku, jako nejpravděpodobnější co jsem našel se mi jevila černá krabička pod sedackou s nápisem hella, která byla ale u phase 2 jiná než u ph.1. Pak jsem si řikal, že by to mohlo bejt nějak za tim kolečkem (potenciometrem), za packou svetel, nějak ze zadní strany tacháče a prostě nevim no... Buhvi jestli to vubec ma nejakou ridici jednotku nebo co.

To manuální kolečko bych nahradil fotorezistorem, jenže prostě v první řadě potřebuju zrušit ten jev že když se rozsvítěj světla, není vidět nic na klimě, hodinách, rádiu, palubním počítači a potom bych resil fotorezistor aby se to štelovalo samo podle světla....

Autor:  Plzeňák [ pon čer 02, 2008 5:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

Já naopak bych uvítal nějaké zapojení předních a zadních světel samostatně , aniž by se zbytečně přes den opotřebovávaly žárovky podsvícení přístrojovky a diody radia atd. Žárovky jsou dost drahý a to nemluvím o rozebrání celé přístrojovky.Co vy na to........? :wink:

Autor:  Bóďa [ pon čer 02, 2008 5:49 pm ]
Předmět příspěvku: 

já na to, že jsem to jaksi nepochopil :D

Autor:  Plzeňák [ pon čer 02, 2008 6:20 pm ]
Předmět příspěvku: 

No nic,tak jinak.Líbilo by se mi , aby mi díky nějakému extra zapojení , svítily jen přední a zadní světla během dne a ne současně vše v interieru.I za cenu extra vypínače. Přes den jsou totiž přístroje docela dobře čitelné.Jde mi jen o to aby me nebuzerovali cajti. :roll:

Autor:  Bóďa [ pon čer 02, 2008 7:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

jo ták. no jak rikam me stve hlavne ze pri zapnutejch svetlech ve dne nejsou citelny hodiny, klima a radio no....

Autor:  Max900R [ úte čer 03, 2008 6:46 am ]
Předmět příspěvku: 

robert.skandera píše:
No nic,tak jinak.Líbilo by se mi , aby mi díky nějakému extra zapojení , svítily jen přední a zadní světla během dne a ne současně vše v interieru.I za cenu extra vypínače. Přes den jsou totiž přístroje docela dobře čitelné.Jde mi jen o to aby me nebuzerovali cajti. :roll:


Připoj si to přes relátko na výstup od alternátoru. Jakmile začne altík dobíjet (po nastartování), sepne relé a rozsvítí se světla. Když pak zapneš světla normálně páčkou, rozsvítí se ti přístroje a půjdou ti dálkovky. Akorát nejdou vypnout světla za jízdy,to bys tam musel mít ten vypínač.

Autor:  Max900R [ úte čer 03, 2008 6:48 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký zařízení dělá zesvětlení palubky při světlech?

Bóďa píše:
Od doby co je zavedený denní svícení, tak řešim, jak by se dalo obejít takový to že když se rozsvítěj světla, tak že logicky se zesvětlí osvětlení všeho, protože je logicky počítáno s tím, že by to řidiče v noci oslňovalo. Ano, dá se to více "rozsvítit" tim kolečkem u tacháče, ale když je to na "nejsvítivější" poloze, tak to pořád za sluníčka není vidět a tomu když jsou světla zhasnutý se to absolutně nevyrovná, takže bych nějak potřeboval vykopnout nějakou řídící jednotku tadytohodle, ale vůbec nevim, kde se to nachází a jak to vypadá. Koukal jsem na všechny možný jednotky z vraku, jako nejpravděpodobnější co jsem našel se mi jevila černá krabička pod sedackou s nápisem hella, která byla ale u phase 2 jiná než u ph.1. Pak jsem si řikal, že by to mohlo bejt nějak za tim kolečkem (potenciometrem), za packou svetel, nějak ze zadní strany tacháče a prostě nevim no... Buhvi jestli to vubec ma nejakou ridici jednotku nebo co.

To manuální kolečko bych nahradil fotorezistorem, jenže prostě v první řadě potřebuju zrušit ten jev že když se rozsvítěj světla, není vidět nic na klimě, hodinách, rádiu, palubním počítači a potom bych resil fotorezistor aby se to štelovalo samo podle světla....


Narazil jsem na to v manuálu a mělo by to řídit jedno z relátek, ale nevím, kde přesně je, nehledal jsem ho.

Autor:  Plzeňák [ úte čer 03, 2008 7:55 am ]
Předmět příspěvku: 

To vypadá schůdný.Dík Maxi. :idea:

Autor:  Max900R [ úte čer 03, 2008 11:30 am ]
Předmět příspěvku: 

robert.skandera píše:
To vypadá schůdný.Dík Maxi. :idea:


Není zač, já jsem to jen okoukal. Mám to takhle zapojený na Oltcitu a funguje to super. Mám tam ještě vypínač, kterým se celý systém dá odpojit když ho nechci používat. Je umístěný pod kapotou v motorovém prostoru. Akorát myslím ideální by to bylo napojit na nějaké ty nízkospotřebové světla na denní svícení. Uvažoval jsem sehnat nějaké, které by vešly do těch kapes vedle mlhovek v nárazníku. Nebo aspoň tam dát xenony, páč mě nebaví každý půlrok měnit žárovky za 500,-.... :-(

Já pořád doufám, že na to konečně přijdou a to denní svícení nějak omezí nebo zruší, nikde v cizině to není kromě severských zemí, kde to chápu. Poškozuje mě to jako motorkáře a hlavně cyklistu, protože zanikám. Pokud jedu s vozíkem, vezu něco neskladného, nebo jedu rychle, tak taky nemám možnost to dát ostatním vědět. A za takových slunných dnů to fakt nechápu.
No a ty žárovky a to, že nevidím na displeje mě nasírá o to víc. A z ekologického hlediska to taky není zrovna trefa do černého-vyšší spotřeba benzínu i žárovek. :-/ No tak jsem se vykecal, ale fakt mě to prudí.

Autor:  Plzeňák [ úte čer 03, 2008 11:51 am ]
Předmět příspěvku: 

Souhlasim s tebou .Myslim si , že například němci jsou s bezpečností v silničním provozu mnohem dál než my a na takovou blbost ještě nepřišli....Že by byli tak hloupí..... :wink:

Autor:  Bóďa [ úte čer 03, 2008 11:56 am ]
Předmět příspěvku: 

nojo, je to blbost...
hele prosimte maxi az budes v klidu tak v kterymze manualu jsi to nasel? v uzivatelskym nebo servisnim? uzivatelskej sem prolistoval sem a tam a nic jsem nenasel...

Autor:  Max900R [ stř čer 04, 2008 11:01 am ]
Předmět příspěvku: 

Je to v Dialogysu.

Nemám tu anglickou verzi a německy moc neumím,ale myslím si, že by to měla být ta čtyřka.



Obrázek

Autor:  martinsmrcka [ stř čer 04, 2008 4:57 pm ]
Předmět příspěvku:  denní svícení

chlapi a co takhle krabičku za 500, která rosvítí tlumený světla hned po nastartování, ovládá ji alternátor. a nemusíte dělat zásah do instalace safrána, fakt to nemaj rádi.

Autor:  Bóďa [ stř čer 04, 2008 6:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: denní svícení

martinsmrcka píše:
chlapi a co takhle krabičku za 500, která rosvítí tlumený světla hned po nastartování, ovládá ji alternátor. a nemusíte dělat zásah do instalace safrána, fakt to nemaj rádi.
vdyt nam ale vubec nejde o rozsviceni svetel ale o citelnost palubnich pristroju :idea:

Autor:  Bóďa [ stř čer 04, 2008 6:59 pm ]
Předmět příspěvku: 

Max900R píše:
Je to v Dialogysu.

Nemám tu anglickou verzi a německy moc neumím,ale myslím si, že by to měla být ta čtyřka.



Obrázek
super, dík. no tak den/noc, zní to logicky, jdu to zkusit vyndat.... :)

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/