Safrane Club
http://forum.safrane.org/

Initiale 3,0 V6 "Zlaťák" 16.11.2010 CRASHED
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=15&t=813
Stránka 12 z 13

Autor:  Bóďa [ ned říj 31, 2010 8:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák"

Mates fakt sorrac, ja to rikal hned, ze asi neni dobry kalibrovat tu tvoji jenotku na mym aute, ale Michal se tvaril, ze to tvoje pak jeste stihnem prekalibrovat. ale oni tam porad cachrovali s tim mym.. kazdopadne budu se to snazit aspon trochu zachranit a to tak, ze ti reknu, at si vepredu zatim posunes potenciometr na stabilizatoru a tim si to snizis :lol_
hlavne jsem blb, ze jsem zapomnel vzit ty svoje nahradni ecu, bych ti to tam nemusel brakovat :evil:

ja premejslim o tom dat to vejs, prijde mi, ze uz to na dalnici nemuze jit niz a akorat to hodi chybu a ja muzu shanet xr25....
prosimte kdybys tam nejak planovat jet, tak bych ti dyztak dal moji jednotku a nechal bys smaznout chyby jo? :good:. ja sice pojedu do prahy asi za tri tejdny, ale to je moooc dlouha doba. chci si uzit podvozek jeste do zimy. tuhost mi funguje porad, ale jeste ta vejska no... a asi ta automatika nebude fachcit tak jak ma, kdyz je to v nouzaku

kazdopadne uz jsem z toho dneska celkem chytal nervy a litoval, ze jsem tam ten podvozek vubec daval...

Autor:  MatesK [ ned říj 31, 2010 9:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák"

Bóďa píše:
kazdopadne uz jsem z toho dneska celkem chytal nervy a litoval, ze jsem tam ten podvozek vubec daval...

???


Kazdopadne to neres predpokladam ze kdyby jsme se prohodily a ja mel zlataka atd tak bys ses zachoval jako ja :wink: :good: teda jestli mi rozumis :)

Autor:  Bóďa [ ned říj 31, 2010 9:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák"

no tak vis co... vezmes celou kabelaz s hadickama, cidlama, prichytkama, plastikama atd z jinyho auta, vsechno to cistis kartackem na zuby, preizolovavas, davas to opatrne do auta, opiskujes a nastrikas tlumice, koupis vysneny novy mechy, proste skombinujes ty nejlepsi komponenty co mas k dispozici, nechas to zkalibrovat a pak to nejde... tak to pak fakt prostě nasere no :lol_. kdyby byl třeba KO potenciometr a řekl mi "je KO potenciometr", což jsem si myslel že bude (docela by to odpovidalo), tak ho vyměnim, ale když to hlasi vadnej vypouštěcí ventil, kterej je ve skutečnosti v pohodě a vlastně by na to ani neměl mít vliv a pořád to nefachá... :)... tak si samozřejmě řekneš: "že já sem se na to nevysral a nenechal tam normální tlumiče"

nojo, seš hodnej kluk :D :good:

Autor:  2DIX [ pon lis 01, 2010 12:22 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák"

Je to boj. :good:
Ale vem si s čim by si se sral raději než se Safíkem?

Autor:  Max900R [ pon lis 01, 2010 7:33 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák"

Bóďo, když jsi tak plný "dojmů" tak to bys mi mohl napsat nějaké figle k té kalibraci. Já jedu s bráchovým tento týden k Ivanovi a chtěli bysme právě ten podvozek taky poladit. Co bylo všechno potřeba? Měl jsi nějaké ty stojinky a vůbec tak nějak mi zkus prosím popsat ten postup, protože si myslím, že se v tom budu dost koupat.... Díky moc! :-)

P.S. Zlaťákovi to moc sluší, ale osobně si myslím, že ty měchy musíš mít už uplně vyfouklé. Já bych to takhle dolu snad ani nedostal. Ale vypadá to super. ;-)

P.S.S. Nedělali jste i diagnostiku sedaček?

Autor:  MatesK [ pon lis 01, 2010 8:51 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák"

Bóďa píše:
"že já sem se na to nevysral a nenechal tam normální tlumiče"


Simtě si hraješ na to, že jako ten podvozek uplně nežereš.......prej normální tlumiče HEEE..... ty doufam už jezdit nebudu :mrgreen:

Autor:  Bóďa [ pon lis 01, 2010 5:42 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák"

2DIX píše:
Je to boj. :good:
Ale vem si s čim by si se sral raději než se Safíkem?

no právě.... tudle jsem si říkal, že kdybych náhodou prodal dodělanýho zlaťáka za nějaký fakt pěkný prachy, tak co bych si místo něj (za stejný prachy) vlastně koupil....

Max: no hele dělal to hlavně ten mechanik a radil mu ten kámoš co má biturbo :). my s Matesem jsme hlavně počumovali a slintali nad xr25. v podstatě si jen rozmyslíš, na jakou výšku to chceš mít zkalibrované a podle toho si vyrobíš stojky. na tom nevidím nic složitého. oni měli sice vyrobené štelovací (v podstatě dvě destičky, z jedné závit, v druhé matka a k tomu kontra.. tvarem takové přesýpací hodiny :lol_. nevím moc, jak to popsat), protože ten kluk to překalibrovává asi tak každej tejden na jinou vejšku, ale pokud si rozmyslíš, na jakou výšku to přesně chceš a nebudeš to pořád měnit, tak postačí si vyrobit stojky např. z tvrdého dřeva apod. ty kalibry se dávají samozřejmě pod ty body na kastli, pod které se dává zvedák. podle toho, jak máš auto aktuálně vysoko tak si ho třeba přizvedneš, abys tam ty kalibry nacpal a potom buď přes xr25 otevřeš všechny ventily a auto ti na ty kalibry pomalu spadne, nebo vytáhneš vzádu u ventilů hadičky k tlumičům a máš to hned :lol_. pokud je otevřeš přes xr25, tak je pak hlavně nezapomeň zavřít. potom už se jen zapne zapalování, na xr25 se zadá ten kód co máš v manuálu a máš to zkalibrovaný. potom se odpojí xr25, zapneš zapalování, normálně ti maj bliknout kontrolky na tlačítkách vedle šaltpáky že je vše ok, necháš to nafouknout na tu výchozí polohu (takže to máš pořád na kalibrech), pak to necháš zvednout (tlačítkem vedle šaltpáky) a můžeš vyndat stoličky a jedeš. vlastně všechno to máš popsaný v tom manuálu, vdyť podle toho to dáš... oni ho měli ještě k tomu česky :twisted:.. prostě na tom asi není nic složitého, když je to všechno ok. samozřejmě najkým tim kódem si necháš zobrazit všechny chyby, který ti tam svítěj a musíš dohledávat v manuálu, co je to za chybu. já jsem tam měl původně snad všechny co šly (samozřejmě jak jsem tam ten podvozek dával a zapnul zapalování když tam nebyly všechny čidla, tak se zapsaly), ale pak se mi tam zobrazovala furt patnáctka, což je ten výpustnej ventil.
nejdůležitější je ale samozřejmě mít perfektně rovnou plochu, abys pak neměl zadní kolo každý jinak ( a taky předek jinak než zadek)

jinak pro zajímavost, při zvedání podvozku tlačítkem má kontrolka blikat a bliká i když je to zvedlý, což mi přijde naprd, protože vlastně nevíš, jestli už to je (i když třeba u mě to trvá celkem chvilku, asi mám dobrej kompresor :)), ale u těch novějších, jako má třeba Ivan (zadní neelektrický sedačky, volant, bez zamykacích čudlíků na dveřích, 268PS atd) to bliká jen když se to zvedá a když už je to zvedlý, tak to má svítit. a tadyta novejší verze jde údajně zkalibrovat i nxr.


nejradši bych jel k Ivanovi taky, pokud ma tu xr25 k dispozici :lol_. chtěl jsem blbec nakalibrovat ještě jednu jednotku na origo vejšku, ale zapomněl jsem ji doma... :evil:

no měchy uplně vyfouklé samozřejmě nejsou :). na těch fotkách předek vypadá asi níž než ve skutečnosti je... ale je to celkem nízko, to jo.. spíš se bojím toho, aby se mi to na dálnici při té situaci, kdy to má jít níž, nehodilo do chyby... ale údajně je to vyzkoušené, že je to ok.
a proč bys to takhle dolů nedostal? :)

diagnostiku sedaček? ne, to opravdu ne :D. fakt už jsme museli vypadnout, takže jsme ani nezkalibrovali to Matesovo. Matesovi půl hodiny po tom, co jsme měli 100% skončit a jet pryč, zjistil jen, že to má v nouzáku kvůli špatnýmu elektromagnetu na jednom tlumiči (ve skutečnosti špatnej kontakt), když zjišťoval, proč mu vůbec nefouká kompresor (aby mates vůbec mohl odjet a nejel na dorazech). navíc na kalibraci řidičovy sedačky to chce mít slepené ty potenciometry (jestli víš jak je to tam blbě udělané, jak se protáčí ten kloubík) a sedačka musí být svlečená, aby se naměřila ta vzdálenost mezi horní hranou opěráku a přední hranou sedáku a daly se "dloubat" ty potenciometry.

Mates: no kdybych ho tak uplně nežral, tak ho nebudu dávat do auta, který ho do tý doby ani nevidělo :lol_. ale prostě když s tím něco je a to co by to mělo být tak to není a už mě nic jinýho nenapadá, tak to by mě z toho jeblo...

Autor:  Bóďa [ pon lis 01, 2010 6:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák"

jo a ještě Maxi, jen tak mimochodem, ty "tvoje" spony na měchy jsem zahodil :evil:. pač i po veškerejch úpravách, zahlazení konců toho plíšku pod šroubem a ještě nalepení do ztracena zbroušeného kousku gumy a podlepení mechu silikonem to prostě ucházelo :evil:. takže pětikilo za spony v... :lol_
nakonec jsem vzal ty origo kroužky co patřej nahoru, rozřízl, ohnul konce, provrtal, vrazil šroubek s matičkou, pod spoj z nerezu na obou stranách do ztracena zbroušenej plíšek a vrazil je tam... samozřejmě to bylo malinko složitější, aby to bylo napřesno, ale prostě....

asi se budu muset pustit do té T5, abych ty spony aspoň využil, když už jsem je koupil.. :D

Autor:  Max900R [ pon lis 01, 2010 8:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák"

Tak jo, díky. No vyrobím ty stojky a uvidíme. ;-) Snad to nějak klapne. Jinak v tom bráchovým autě to taky tak funguje, že to při zvednutí bliká furt. U Honzy to všechno funguje,chce to jen správně zkalibrovat tu výšku a posunout poťák vpředu tak jak má být. Jinak by to snad mělo chodit dobře.

Ty sedačky bych chtěl jen napíchnout a vidět, co to všechno hodí za chyby.

Spony nechápu, u mě drží naprosto v pohodě, stejně tak jako ten zadní tlumič, kde je obyčejná spona a ten tvůj drát. Uchází mi trochu jen ten jediný originál, co tam mám. :-) Ale tak, že jednou za 14 dní ho trochu dofouknu,takže to jde. Každopádně jakmile napojím přední ovládání potenciometru, tak to u sebe zkusím zapojit a uvidím, co se bude dít. ;-) Pak budu muset asi taky na tu kalibraci, tak se to snad na bráchovým naučíme.

Autor:  Bóďa [ pon lis 01, 2010 9:33 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák"

no prostě na tom není nic složitýho, v podstatě to jen postavíš na kalibry a zadáš kód na kufru, popřípadě zkontroluješ, jestli tam nejsou nějaký chyby. ale pokud ti nesvítí kontrolka, tak by to mělo fungovat normálně.

k čemu ty sedačky? jsou tam špatně vymyšlený ty potenciometry, prostě to tak je :). protáčí se tam ta část co je přidělaná na osu vůči tomu vlastnímu potenciometru, takže potenciometr je pak jakoby pořád ve stejný poloze.

já spíš nechápu, jak ti to může držet :lol_. jediný, co mě napadá, tak o hodně silnější stěna měchu, která tu netěsnost vymezí, ale myslím, že je o tolik silnější nemáš ne?
když jsem tam ty spony dal tak jak jsou origo, tak držel jen jeden tlumič. ostatní byly slyšet, jak utíkaj. upravil jsem je (ten plisek zbrousenej do plynula plus tenka guma) a nebylo slyšet jak utíkaj. nicméně když auto stálo dva dny, tak bylo vidět že kleslo a jeden zadní měch byl měkčí než ten druhej, co držel. když jsem s autem jel pár desítek km, bylo vidět, že kleslo. protože jsem se nechtěl smířit s tím, že mám nový měchy a bude mi to utíkat (navíc vepředu musej bejt oba tlumiče 100% těsný, protože nejsou ovládaný nezávisle, ale najednou, dal jsem všude ty mnou vyrobený - origo spona rozřízlá a stažená šroubkem. a drží to perfektně. s odpojeným kompresorem jsem na nafoukaných tlumičích najel cca 300 km za týden a auto bylo pořád stejně vysoko.

Autor:  Max900R [ úte lis 02, 2010 9:59 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák"

A tak hlavně, že jsi to nějak vyřešil. Já tam žádný plíšky nedával a drželo to hned napoprvé stejně tak jako ta obyčejná spona na zadním. Ty měchy mají o dost tlustší stěnu, to zas jo.

Autor:  Bóďa [ sob lis 13, 2010 10:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák"

takže konečně jsem snad zjistil příčinu jednoho velkýho problému, kterej se objevil, respektive vrátil při kalibraci podvozku. a to chcípání na volnoběh. stále se to zhoršovalo a to tak, že už se s tím nedalo skoro jet, chcípalo mi to při dojezdu ke kruháku, na křižovatce, na neutrál atd... prostě na volnoběh. zkoumal jsem fakt hodně věcí včetně rozdělání celého sání a kontroly gumiček, jestli si to tam někde nepřisává vzduch. nakonec jsem konečně zjistil, že je to přicpaný přepad benzínu do nádrže. takže zejtra zvesela sundávat hadičku přepadu. hlavně před motorem to bude veselý. ale hodně mě motivuje to, že to potom bude jako normální auto a nebudu to muset při dojezdu tůrovat jak mamlas :lol_

jinak ta kola, co jsem měl, šla do světa. tátovo jsem přezul do zimích bačkor a půjčil jsem si jeho letní. hnedka to vypadá jinak :P. ani bych se za ty kola nestyděl. jinak jedno zadní kolo mi neškrtalo, druhý jo. už jsem myslel, že budu muset trochu ohybat lemy, což bych hodně nerad, ale už to tak vypadalo. nakonec stačilo upravit odklon - posunout tlumič, respektive uložení, víc do středu auta. díry v kastli jsou totiž větší než štefty z uložení, takže se to dá trošku nastavit.
nicméně příští tejden si vyzvedávám jiný kola (se stejnými rozměry), který projdou přes zimu leštící kůrou :lol_

Přílohy:
P1160514.JPG
P1160514.JPG [ 138.81 KiB | Zobrazeno 11891 krát ]
P1160518.JPG
P1160518.JPG [ 173.88 KiB | Zobrazeno 11891 krát ]
P1160522.JPG
P1160522.JPG [ 121.54 KiB | Zobrazeno 11891 krát ]
P1160523.JPG
P1160523.JPG [ 95.09 KiB | Zobrazeno 11891 krát ]

Autor:  Bóďa [ úte dub 12, 2011 5:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

takže několik z vás už to ví a vzhledem k tomu, že nakonec ho opravovat nebudu, tak mám povinnost to sem napsat. předem bych chtěl říct, že už jsem to překonal, obrečel a věřte, že jsem si nadával tak 1000x víc než mi právě nadáváte vy při pohledu na tyhle fotky. bohužel je to jen jeden okamžik a všechno je v tahu a vrátit už se to nedá. zavinil jsem si to sám vlastní blbostí, kdy jsem úplně vypustil fakt, že je namoklá silnice (nepršelo). samozřejmě je tam spoustu kdyby, který teď už nemá cenu řešit. jel jsem si asi 10 km pro vymazanou řídící jednotku podvozku a pro brusku na kola z biturba, který jsem si začínal leštit.
stalo se mi to týden před plánovaným zazimováním, tedy 16. listopadu 2010 a když jsem se z toho trochu vzpamatoval, tak jsem měl v plánu ho opravit do srazu a nic sem nepsat a říct vám to až na sraze. rozsah škod na karoserii by si žádal ale větší obnos peněz, než jsem byl za opravu jen karoserie ochoten dát. takže došlo na slova všech, kteří mi vymlouvali opravu a já je tvrdohlavě posílal do... protože jsem si nechtěl připustit, že už nebude jezdit.
ten pohled na svoje auto na boko-střeše fakt nikomu nepřeju....
jinak auto mělo najeto 500 km a po tom co jsem ho dal dokupy jsem s ním najel asi 1700 km, takže celkem najeto nějakých 2200 km.

Přílohy:
P1160525.JPG
P1160525.JPG [ 112.05 KiB | Zobrazeno 11729 krát ]
P1160526.JPG
P1160526.JPG [ 115.17 KiB | Zobrazeno 11729 krát ]
P1160530.JPG
P1160530.JPG [ 110.15 KiB | Zobrazeno 11729 krát ]
P1160531.JPG
P1160531.JPG [ 105.09 KiB | Zobrazeno 11729 krát ]
P1160532.JPG
P1160532.JPG [ 106 KiB | Zobrazeno 11729 krát ]
P1160535.JPG
P1160535.JPG [ 114.92 KiB | Zobrazeno 11729 krát ]
P1160534.JPG
P1160534.JPG [ 98.94 KiB | Zobrazeno 11729 krát ]
P1160540.JPG
P1160540.JPG [ 74.05 KiB | Zobrazeno 11729 krát ]
P1160544.JPG
P1160544.JPG [ 97.73 KiB | Zobrazeno 11729 krát ]
P1160545.JPG
P1160545.JPG [ 123.42 KiB | Zobrazeno 11729 krát ]
P1160550.JPG
P1160550.JPG [ 106.26 KiB | Zobrazeno 11729 krát ]
P1160551.JPG
P1160551.JPG [ 105.34 KiB | Zobrazeno 11729 krát ]
P1160560.JPG
P1160560.JPG [ 97.47 KiB | Zobrazeno 11729 krát ]

Autor:  Marťas [ úte dub 12, 2011 5:54 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák" 16.11.2010 CRASHED

:shock: uprimnou soustrast, mimochodem namokly silnice jsou zradny o tom vim svoje, ale Bodo, vsak ty postavis jinyho a jeste lepsiho Safika ! :good:

Autor:  Plzeňák [ úte dub 12, 2011 5:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Initiale 3,0 V6 "Zlaťák" 16.11.2010 CRASHED

Bóďo,cokoli k tomu teď už říkat je zbytečný,jak si psal výše,je potřeba se narovnat,vztyčit hlavu a začít znovu a někde jinde s novým cílem velké lásky jménem Safrane.Vím a věřím,že je to pro tebe ta největší motivace,tak držím palce vím,že to rozjedeš znovu a lépe :good:

Stránka 12 z 13 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/