Safrane Club

FÓRUM SAFRANE
 FAQ •  Hledat •  Registrovat •  Přihlásit se 
Právě je čtv bře 28, 2024 2:29 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: čtv říj 29, 2009 9:40 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
Svého Vašíka jsem koupil v červnu 2006 a to zcela neplánovaně. Už rok jsem si jezdil v bývalé tátově 2,2Si a byl jsem celkem spokojený, i když přesvědčením Fordista. Jenže táta si koupil třílitra 24V v automatu a to mě nevratně ovlivnilo. Když se potom objevil v inzerátech můj Vašík, pořád to ve mě hlodalo a tak jsem se jednoho dne vydal na jeho obhlídku. Musím říct, že proti mojí 2,2jce bylo tohle auto jak z jiného světa. Dokonce i proti tátovému třílitru působilo tak nějak honosněji. Bylo na svůj rok sice dražší, ale velmi zachovalé, s plnou výbavou kromě dofuků sedadel, šíbru a spojleru. Navíc mělo LPG, sadu zimních kol, střešní nosiče a tažné. Prostě mě chytlo za srdce a netrvalo dlouho a auto jsem koupil. S 2,2jkou jsem přestal jezdit a brzy jsem ji prodal. S třílitrem jsem moc nenajel, protože jsem odjel na prázdniny do ciziny a když jsem se vrátil a začal pořádně jezdit, radost změnila v noční můru. Přední prasklé sklo byla jen otázka peněz (30 tisíc). Pak nastala zima a zjistil jsem, že auto mi netopí. Naivně jsem si tenkrát v Renaultu domluvil výměnu výměníku, která mě vyšla na neuvěřitelných 20 tisíc! Na jaře, když začalo být větší teplo, jsem zjistil další nemilou věc. Auto se přehřívalo, takže každá jízda byla se strachem, v které koloně nebo městě se zase octnu v nesnázích. Několikrát jsem auto uvařil a stále nemohl přijít na to, čím to je. Nakonec odešlo těsnění pod hlavou. Celou věc jsem se ale už předtím snažil řešit (i tady na fóru). Podezření padlo na vadný chladič. Když jsem ho sehnal, dostal jsem s chladičem nabídku koupit i celý motor s převodovkou. Tak jsem neváhal. Celou soustavu si Vašík ještě z posledních sil dovezl domů. Tam už jsem v motoru místo oleje našel mazut, ale zvládl to. Říkal jsem si, že kvůli zadnímu těsnění hlavy je nutno stejně vymontovat motor, tak proč nezkusit výměnu? Bez nářadí a zkušeností to šlo docela ztuha, ale po dvou víkendech byl nový motor na svém místě i s novým automatem. Svůj původní jsem nepoužil i z důvodu toho, že kvůli přehřívání se mi několikrát ohřál i olej v převodovce natolik, že se rozsvítila kontrolka automatu a neřadil 4. Proto jsem radši použil celou nově koupenou sestavu. Motor mi nakonec oživili až v servise, protože na otočení starterem nereagoval. Nakonec si myslím, že bylo jen vadné ukostření, nicméně jsem za "oživení" vyplázl asi 5000,-. Auto ale jelo a musím říct, že jelo líp, než kdykoliv předtím.
Člověk by řekl, že takhle happy endem by to mohlo skončit, ale bohužel se tak nestalo. Po chvíli nadšení z opět oživeného Vašíka mě začalo zlobit "pár drobností", které výměna přinesla. Přestalo mi fungovat variabilní servo, LPG a trvale svítila kontrolka podvozku. Taky nešly couvačky a klima. Na vině byla i řídící jednotka motoru, která byla jiná díky tomu, že jsem použil motor z mezitypu z r. 95, kdy se povinně přecházelo na Euro2. Konektory pasovaly, ale řazení některých pinů neodpovídalo, takže některé funkce prostě přestaly fungovat. Další komplikace byla v tom, že nešlo diagnostikovat pomocí XR 25 - jednotka nekomunikovala. To přineslo komplikace při zprovozňování LPG a tak jsem na něj prakticky přestal jezdit. Rozhodl jsem se, že vyměním celý kabelový svazek tak, abych mohl použít originální řídící jednotku. Než jsem se k tomu ale dostal, čekal mě další šok. Jednu hrozivou jízdu ve vánici domů mě Vašík z posledních sil dopravil až před dům. Druhý den jsem ale už neodjel. Svou službu tentokrát vypověděl automat. Musím říct, že mi tenkrát už hodně docházela trpělivost i finance. Po zvážení všech pro a proti jsem se ale rozhodl mu dát ještě šanci (i pro to, že mě tenkrát v té slotě nenechal ve štychu) a pustit se do opravy. Původně jsem chtěl použít svůj originální automat, ale po konzultaci s opravářem díky opakovanému přehřátí oleje mi raději doporučil opravit stávající. No, nebudu napínat, 45 tisíc. Příčina: nedostatek oleje v převodovce. Díky mechanikovi, který mi auto oživoval, který se mi zaručil, že olej kontroloval a dolil (ještě jsem mu ho v Renaultu sám koupil) - jenže jsem to neměl výslovně napsáno v protokolu opravy, tak jsem ostrouhal. Zajímalo by mě, v kterém autě ten olej dnes jezdí...
To už bylo opravdu hodně silné kafe. Za rok a půl jsem do auta vrazil znovu jeho cenu a stále mi polovina věcí nefungovala. Byl jsem zoufalý, zvlášť když jsem zjistil, že se mi po napojení plynu auto znova začíná přehřívat....
Pustil jsem se do zkoumání na vlastní pěst a zjistil jsem, že vyhřívání směšovače je napojeno tak, že omezuje průtok hlavním chladičem a díky tomu se auto v nízkých otáčkách (volnoběh a stání) přehřívá. To se mi povedlo odstranit a hle, přehřívání zmizelo! Když už se začalo blýskat na lepší časy, přišel další šok minulou zimu, kdy do mě před Vánocema najela ženská s Meganem. Po ohledání škod se naštěstí nic vážného nestalo, nicméně asi po týdnu při cestě k likvidátorovi pojišťovny, se mi utrhlo uložení silentbloku na převodovce. Po ohledání jsem zjistil, že se mechanikovi, který mi opravoval automat, jaksi nechtělo sundávat plast v podběhu, tak tam nedal jeden šroub toho uložení a zbývající dva to jaksi nezvládly. Samozřejmě zůstaly zalomené v převodovce. Po dlouhém snažení se mi jeden podařilo vytáhnout, druhý ale ne. Dodnes (ťuk ťuk) jezdím jen se dvěma. To, že jsem časem objevil, že není přitažená převodovka k motoru a že mi chybí polovina šroubů na spodních plastech mě jenom utvrdilo, že se dnes na nikoho prostě nedá spolehnout.
Po tom, co se situace trošku uklidnila a auto začlo jakž takž fungovat, jsem se letos konečně pustil do výměny kabelu na motoru a řídící jednotky. To se ukázalo jako dobrý tah, po pár návštěvách Renaulta a diagnostice začalo fungovat servo a přestal svítit i podvozek. Po výměně vadné lambda sondy motor citelně ožil a podařilo se mi zprovoznit i dodatečné funkce jako palubní počítač a LPG. V mezihře jsem si dal ještě výměnu palivové nádrže a opravu výfukového potrubí, protože ureznutá trubka ve spoji středního a zadního dílu výfuku se ustřihla a horké spaliny vykonaly na plastové nádrži své dílo zkázy. Uff, ani nedomýšlím, co by se stalo, kdybych to měl domů jen o trochu dál...
Tento víkend mě čeká ještě doladění plynu u fachmana nedaleko Plzně, tak mi držte pěsti.
Shrnutí a poučení: I když můj příběh může znít strašně, na Safrana jsem nezanevřel. Je to super kára a díky neustálemu šťourání se v něm jsem ho poznal docela do hloubky. A poučení z mé zkušenosti? Všechny peripetie odstartovala nesprávně provedená instalace LPG a pak pár něšťastných opomenutí a zásahů mechaniků, které napáchaly dost značné škody. Takže jsem se naučil věřit hlavně sobě.

Mimochodem: V Renaultu jsou sice nehorázně drazí, ale je fakt, že jejich zásahy do auta měly vždycky jen pozitivní vliv. Cokoliv mi opravovali, funguje dobře a funguje dodnes. Všichni ostatní "garážovci" mi založili nějakou časovanou pumu, která dřív nebo později způsobila děsivé škody. Ale možná jsem jen prostě měl smůlu.

Úpravy: Je až s podivem, ale přes všechny ty problémy jsem se stihl autu věnovat i po vzhledové stránce, i když je ještě dost co vylepšovat. Koupil jsem a nainstaloval 17" kola z Laguny II, které auto pozvedly po vzhledové stránce, ale hlavně dost radikálně vylepšily jízdní vlastnosti. Ve spojení s aktivním podvozkem nemají chybu. Dále jsem nainstaloval zadní originál spojler, který auto hezky dotváří a dost mi tam chyběl. Přidal jsem decentní tunning v podobě chromových pásků do prohlubní lišt a nárazníků a poslední úpravou jsou parkovací senzory vzadu.

Plánované úpravy: No hlavně bez závad jezdit, ale s plánovaných úprav bych v dohledné době rád nainstaloval denní světla (stále přemýšlím nad optimálním a nenásilným řešením) a fólie na okna. Opravy a lakování spojleru a oděrek karosérie a nárazníku.
Fotky z bazaru, kde jsem jej kupoval:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Škola smyku v Sosnové:
Obrázek
Raduň, podzim 2009
Obrázek

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: čtv říj 29, 2009 10:44 pm 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
teda, hodně zajímavej příběh :D
a co z toho plyne? LPG je svinstvo :lol_ (dělam si srandu)

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: čtv říj 29, 2009 11:03 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Fůůů knihu by si mohl začít psát :lol: Mohlo by se to jmenovat třeba Se Safranem až za hrob :D

Pěkně jsem početl :good: :good: :good: ...a doufám, že ještě počtu :wink:

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: pát říj 30, 2009 6:35 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
No konečně jsem se rozhoupal to napsat. A že mi to trvalo! Ale Mates mě vyhecoval :-)
Stále mám co vylepšovat a na biturbo to zatím nevypadá, takže určitě budu pokračovat a pak, až to bude všechno v cajku, tak to klasicky prodám a majitel, co si to koupí po mě, bude bez starosti jezdit a smát se, jak super koupil káru za pár peněz.

To Bóďa: LPG je svinstvo a úspora může být někdy hodně relativní. Ale myslím, že můj případ je extrém, na vině je taky moje nezkušenost. No ale počkej v květnu, poznáš sám. Dřív než ti oschne inkoust tak ti vyschne v nádrži a budeš mít stejného peška s ježděním jako dřív. Ne, že bych ti to teda přál...

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: pát říj 30, 2009 8:30 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 12, 2008 1:01 pm
Příspěvky: 605
Bydliště: Brno
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 65kW / 88PS 2,1 dT
Výbava: Alizé +
Auto snů: Biturbo, Clio V6
No teda, to je fakt síla. Až mě z toho mrazí po zádech. Začínám si ještě víc vážit toho, že se svým Safránem jezdím už 2 roky (najezdil jsem s ním +- 50 tisíc) a jediná zásadní závada zatím byla špatné čidlo snímání otáček (známej automechanik mi ho vyměnil asi za 300 korun) a špatný uhlíky v altíku (vlastnoruční výměna 35 kč). :) Jinak Ti Maxi musím vzdát hold za to, že jsi na tohle auto nezanevřel a máš se v něm chuť dál prohánět! Snad už Tě další noční můra nečeká.

_________________
Vel Satis 2.0T (2004), 4CV Sport (1959)
Safrane 2,2i (1993), Safrane 2,1 tD (1995)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: pát říj 30, 2009 8:50 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
No já měl s 2,2jkou stejnou zkušenost. Jen jsem jezdil a nic do toho necpal a předtím táta taky. Najeli jsme s ní necelých 100 tisíc a pak sloužila dál, než ji tetka rozsekala. Tam jsem ladil jen kravinky typu kvetoucí podběh po blbé opravě a páčku světel. Jo akorát tátovi tenkrát taky myslím odešlo to čidlo otáček a cívka. Přitom to auto vzhledově vypadalo o dost hůř, než moje stávající, bylo buchnuté zpředu i zezadu a hrozně spravené. Tohle mělo všechno a bylo nebourané a krásné a jak to dopadlo... Prostě do toho nikdy nevlezeš...

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: pát říj 30, 2009 9:46 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
No u tebe je to klasika co rikam porad na Safrana je lepsi kdyz neznalec radsi nesaha a dopadne to lepe....LPG v tom starym tri litru je problem snad u vsech kdo ho maj...

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: pát říj 30, 2009 10:17 am 
Offline
Má to tu na svědomí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
Příspěvky: 3620
Bydliště: Kutná Hora
Model: phase I
Rok výroby: 1996
Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: teprve proběhnou
Plány: kompletní GO + úpravy
Auto snů: C+CLK+SL Black Series
Max900R píše:
LPG je svinstvo a úspora může být někdy hodně relativní. Ale myslím, že můj případ je extrém, na vině je taky moje nezkušenost. No ale počkej v květnu, poznáš sám. Dřív než ti oschne inkoust tak ti vyschne v nádrži a budeš mít stejného peška s ježděním jako dřív. Ne, že bych ti to teda přál...

víme, víme.. :lol_ . ale do toho bych snad nenacpal LPG, i kdybych ho mel rad :). ale uz ted se desim vsech tech poplatku, uplatku :lol_ , ceny benzinu a spotreby :D

_________________
čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci
a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: pát říj 30, 2009 12:23 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
Příspěvky: 1459
Bydliště: Kozlov [JI]
Model: phase I
Rok výroby: 1994
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
Plány: Denní svícení.
Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
Bóďa píše:
víme, víme.. :lol_ . ale do toho bych snad nenacpal LPG, i kdybych ho mel rad :). ale uz ted se desim vsech tech poplatku, uplatku :lol_ , ceny benzinu a spotreby :D


No je fakt, že do biturba si ho taky nedám, ale když to pak funguje a ty dojedeš někam károu jak hofado za cenu nafty do oktavky,tak to jednak zkracuje vzdálenosti a druhak ti to vyloudi usmev na rtech. A je fakt, ze chca nechca ja auto musim a chci pouzivat i jako bezny dopravni prostredek a skoronakladak s vozikem. BTW. Minuly tyden vezl asi tunu dreva, z toho solidní fůru v kufru... :wink:

_________________
Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
R 19 cabrio '96 - v provozu
--------------------------------------------------------
Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: pát říj 30, 2009 1:22 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
Mam na plyn už druhýho Safrana a nemůžu si stěžovat.Zvlášť při placení u pumpy........ :smichypozemi: :good:

_________________
Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
-----------------------------
Now: Vel Satis 2.0 Turbo
R. Dauphine


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: pát říj 30, 2009 1:30 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Ja určitě nijak LPG nazatracuju, ale ty starý V6 s tim maj fakt problém :wink: Zrovna dneska jsem s kamaradem v 7 rano resil ze jede na plnej plyn do kopce 60kmh - ma V6 LPG...a o problemech ktery ma neustale nemluvim - todle bude asi vaha vzduchu....

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: pát říj 30, 2009 1:37 pm 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
Příspěvky: 1154
Bydliště: Plzeň
Model: phase II
Rok výroby: 2000
Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
Výbava: Privileg
Auto snů: Renault Alpine A 110
Já teda absolutně bez problému.Je fakt že ten první byl 2.2 12V a ten mi na volnoběh chcípal,ale tenhle druhý zatim super.

_________________
Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
-----------------------------
Now: Vel Satis 2.0 Turbo
R. Dauphine


Naposledy upravil Plzeňák dne úte kvě 17, 2011 9:06 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: pát říj 30, 2009 4:59 pm 
Offline
Expert

Registrován: sob led 10, 2009 6:54 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Nový Bor
Otázka LPG je relativní záležitost.Budou tady stát proti sobě vždycky dva tábory,které na sebe vypláznou protichůdné názory.
Abych byl konkrétní já osobně.Safrána jsem si vždycky přál.Měl jsem 25tku V6 v turbu.Auto jako fík.Podvozek,motor a převodovka super,všechno fungovalo jak mělo,jenom jsem měl peška na předchozí majitele,kteří ignorovali jakoukoli rez.Takže jsem neustále každé jaro něco opravoval,brousil,látoval a stříkal.Do práce to mám 4 km.Otáčím se denně min.2x.To je na provoz spotřeby to nejhorší.Šlo to pryč a koupil jsem R5.Rázem jsem byl na polovině a to nemluvím o pojištění.
Safíry jsem si obhlížel po netu skoro pravidelně.Nákup jsem realizoval v momentě,kdy jsem zjistil,že se dostanu na pojištění o pár stovek dražší než u R5 tky a když jsem měl možnost koupit auto s LPG.I když jsem už zkušenosti s renaulty měl,stejně jsem netušil,co mě čeká.Dal jsem za něj 13.000,-.S dalšíma gumama 15.000,-.Dělal jsem komplet brzdy+ zadní jeden brzdič.Doraz tlumiče,spravoval jsem zavírání kapoty,centrál,klimatizaci(kompresor+vysoušeč),opravil motorek klapky přívodu vzduchu,různé žárovičky a já nevím co všechno ještě.Znáte to,takovou tu spoustu píčovin,co vám denně v autě kazej náladu.Nechal jsem vyměnit prasklé čelní sklo(vyhřívané).No a brzy mě čeká spoustu dalších věcí....Pokud jde ale o LPG,tak zatím jsem se s problémem nesetkal.Pravda je,že je v autě asi pátý rok.Určitě to ale chce s tím občas zajít na nějakou kontrolu.Buď po roce anebo po ujetí 10000 km.Nešetřit na svíčkách a mít v pořádku zapalování.LPG samo o sobě není problém.Problém je fušař,který ho zamontuje blbě a blbě nastaví.Mám směšovač a bez problému.Na LPG je to dokonce i kultivovanější chod.Motor se mi nepřehřívá.Jednu z prvních věcí,co jsem udělal bylo,že jsem překontroloval všechna relátka,co jsou vepředu u chladiče a veškerá el.spojení(konektory)Hned jsem taky našel jedno uhnilé relátko.Prostě po těch letech si počasí a provoz vybírá svojí daň.Kdybych se na to vyprd,tak by se mohlo stát,že by mi prostě jednou díky tomu nesepla vrtule a vařil bych.Při troše smůle by to mohlo způsobit škodu další.Všechno je taky trochu o prevenci.
No a pokud jde o provoz samotný?Spotřebu do práce mám finančně stejnou jako u R5 1.1.A to mám 3l.V6.
A dovolená na Makarskou?2.500,-km s tímhle pohodlným kočárem,s neustále puštěnou klimatizací za 4.000,-Kč a to jsem najel dost na benzín,protože jsem přes Maďarsko a Rakousko žádnou pumpu na LPG nepotkal.S 25 tkou jsem to absolvoval v průměru za 7-8000,-peněz.
Jo a ještě maličkost...na jaře jsem měnil olej.Při jeho kontrole nyní na podzim mě zaujala jeho barva.Vypadal,jako bych ho právě naléval do motoru. :D

_________________
Renault 18 Turbo(asi už určitě pohřbené)
Renault 25 V6 Turbo(toho je fakt škoda...)
Renault 5 1.1 Five(lítá jako blázen)
Renault Safrane 3.0 V6ie RT(právě jsem se zamiloval)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RXE V6i "Va6ek"
PříspěvekNapsal: sob říj 31, 2009 8:27 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Jo musim potvrdit, ze ten tvuj motor je fakt dobrej - ma najeto pres 300 ale je slyset ze jede jak hodinky. Co to startování? napis kdyz tak SZ at to tady nezabordelíme :wink:

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Český překlad – phpBB.cz