| 
 
|  | Safrane ClubFÓRUM SAFRANE |  
		
		
			|  | Právě je pát říj 31, 2025 10:00 pm 
 |  
	
	
		Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
		
	 
	
	
	
	
		
			| Autor | Zpráva |  
			| Bóďa | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Ivanovo Biturbo  Napsal:  ned led 31, 2016 12:25 am  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Má to tu na svědomí |  
					|  |  Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
 Příspěvky: 3620
 Bydliště: Kutná Hora
 Model: phase I
 Rok výroby: 1996
 Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
 Výbava: Baccara
 Úpravy: teprve proběhnou
 Plány: kompletní GO + úpravy
 Auto snů: C+CLK+SL Black Series
 | 
				
					| Táák, je tu poslední dobou nějak mrtvo, tak to trochu oživíme   . Jak víte, tak jsem koupil od Ivánka BT. Bohužel jsem s ním nedorazil loni na sraz, protože mi po cestě odešlo těsnení pod hlavou. Asi hodně dlouho bylo šetřený, protože BT plnilo jen asi 0,4 bar, takže po tom co jsem tam něco opravil, aby to dávalo alespoň sériovejch 0,55 bar to nějak neuneslo    . No, jenže jak víte, tak je to jedno s druhym, tak sem se rozhodl pro takovou menší generálčičku celýho auta. Plán je takovej, že do auta přijde motor z prvního zlaťáka, kterej má najeto teď cca 20 000 km. Zůstanou tam sériové písty, takže to bude mít CR 9.6:1. Celá sériová elektrika a elektronika motoru půjde do poličky a místo toho bude použita řídící jednotka Master Ignition od IMF soft. Dále bude lepší palivová pumpa (místo té origo, co mele a chrčí z posledního), větší vstřiky, kapacitní zapalování s třemi cívkami a samozřejmě nějaká ta nezbytně nutná čidla. K tomu se ještě použije větší škrtící klapka a volnoběžný ventil s větším průřezem z 24v. Turba jsou nová origo, intercooler taky nový, hadice na sání silikonové. Výfuk se bude dělat nový nerezový od svodů až po koncovku, kde od Y bude v průměru 76 mm.  Bohužel mám hodně málo času, tak jsem se k rozebírání auta dostal až teď po Novém roce. Plán byl vycuknout motor a auto odstrojit, aby šlo do lakovny. Bohužel karoserie byla v horším stavu, než jsem čekal, tak to skončilo odrezováním všeho zrezlého, broušením, vyvařováním atd., takže se to protáhlo asi na 14 dní místo 2 dnů práce. Nicméně přední podběhy a částečně i motorový prostor jsem nastříkal a auto je teď už v lakovně, kde pracují na "zbytku". Naštěstí podlaha a zadní náprava už jsou udělané od Ivana. Než auto přijde z lakovny, tak bych si chtěl připravit komplet motor s celým managementem a zgenerálkovanou převodovkou, v které je teď totál KO visco spojka, takže auto jezdilo stejně na předek a zadek.  Mezitím se ještě dělá uplně jinej interiér. Vše bude jen černá a bílá. Bílá nappa kůže v barvě pearlweiss (to jakože perleť    ) a černá nappa kůže a origo Alcantara. Ještě mi toho dost chybí, ale to je pro mě na celý přestavbě to nejmenší. Jen je to trochu složitější o to, že si chci nechat celý origo hnědý interiér "v polici", protože je prostě origo z biturba. Takže musím používat díly z jiných aut, tzn. že např. kvůli koberci, který budu přebarvovat na černo musím rozebrat celý interiér quadry, kterou mám na díly. Nebo že přední tapce se musely nově pošít plastové, protože jsem prostě neměl žádné baccaří v dobrém stavu na přebarvení. Ale to mě alespoň přivedlo na myšlenku bílých švů na černých materiálech, protože toho bych samozřejmě přebarvením nedosáhl. Na auto samozřejmě naházim všechny nový díly, co jsem nasyslil     .  Chtěl bych to mít nějak do května hotový, protože chci jet na sraz do Francie a samozřejmě i na náš sraz, ale netušim, jestli to stihnu, protože času je fakt málo a pro mě je největší bubák poskládat ten motor, aby potom přijel týpek a jen "škrtnul" a naladil. Rozhodně to nebudu nijak lámat přes koleno, protože tohle BT už mi zůstane na věky a chci ho udělat pořádně, no a kvalita si potrpí na čas   .   motor ze zlaťáka      motor z biturba       broušení zadních lemů zevnitř - supr práce      předek po několika hodinách práce s lícováním  jede do laku      _________________
 čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
 je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)
 
 
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| Plzeňák | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  ned led 31, 2016 2:57 pm  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Expert |  
					|  |  Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
 Příspěvky: 1154
 Bydliště: Plzeň
 Model: phase II
 Rok výroby: 2000
 Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
 Výbava: Privileg
 Auto snů: Renault Alpine A 110
 | 
				
					| Tak to je mazec.....   _________________
 Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
 -----------------------------
 Now: Vel Satis 2.0 Turbo
 R. Dauphine
 
 
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| MatesK | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  pon úno 01, 2016 8:48 am  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| 2. Site Admin |  
					|  |  Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
 Příspěvky: 1715
 Bydliště: Praha
 Model: phase I
 Rok výroby: 1995
 Motor: 193kW / 262PS Biturbo
 Výbava: Baccara
 Úpravy: pořád něco...
 Plány: cca. 400HP bych rád.
 Auto snů: Už ho řídim voe!
 | 
				
					| robine to je fakt nechutný    takle se delat se starym renoltem    .... ta prvni fotka je best    ale zas takovy bomby si nejel   _________________
 One Life Custom
 
 
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| Bóďa | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  pon úno 01, 2016 10:45 am  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Má to tu na svědomí |  
					|  |  Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
 Příspěvky: 3620
 Bydliště: Kutná Hora
 Model: phase I
 Rok výroby: 1996
 Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
 Výbava: Baccara
 Úpravy: teprve proběhnou
 Plány: kompletní GO + úpravy
 Auto snů: C+CLK+SL Black Series
 | 
				
					| jmenovec: dík   mates: já vim, je to fakt hnusárna, ještě to takhle bastlit neorigo interiérem a zvyšováním výkonu. to auto na to neni stavěný, to neni žádnej závoďák!     nj, bomby jsem moc nejel, taky s tim systém start/stop se to moc nedalo   _________________
 čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
 je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)
 
 
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| MatesK | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  pon úno 01, 2016 3:28 pm  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| 2. Site Admin |  
					|  |  Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
 Příspěvky: 1715
 Bydliště: Praha
 Model: phase I
 Rok výroby: 1995
 Motor: 193kW / 262PS Biturbo
 Výbava: Baccara
 Úpravy: pořád něco...
 Plány: cca. 400HP bych rád.
 Auto snů: Už ho řídim voe!
 | 
				
					| tak podle me predevsim tema novejma turbama to uplne zkurvis      tak ja asi taky neco napisu teda az budu doma... tedka si pro zmenu uzivam kazdodenni kapačky v 7 rano v nemocnici, protoze sem si nasel boreliozu     posledni rok se fakt jakože DAŘÍ  _________________
 One Life Custom
 
 
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| Plzeňák | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  pon úno 01, 2016 4:09 pm  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Expert |  
					|  |  Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
 Příspěvky: 1154
 Bydliště: Plzeň
 Model: phase II
 Rok výroby: 2000
 Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
 Výbava: Privileg
 Auto snů: Renault Alpine A 110
 | 
				
					| Ty, Matěji ,tak hlavně brzké uzdravení    _________________
 Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
 -----------------------------
 Now: Vel Satis 2.0 Turbo
 R. Dauphine
 
 
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| bzhasso | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  stř úno 03, 2016 7:41 pm  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Začátečník |  
					|  |  Registrován: stř úno 03, 2016 2:17 pm
 Příspěvky: 4
 Model: phase I
 Rok výroby: 1995
 Motor: 193kW / 262PS Biturbo
 Výbava: Rxe
 Úpravy: https://www.drive2.ru/r/renault/545423/ Kiev,  Ukraine
 Plány: Mám v plánu udělat úplnou opravu motoru a překreslit auto. Pneumatické odpružení vyžaduje pozornost a spoustu maličkostí - v Oschem nebudete nudit)))
 Auto snů: Safrane Biturbo ;)
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| Max900R | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  pát úno 26, 2016 1:25 pm  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Expert |  
					|  |  Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
 Příspěvky: 1459
 Bydliště: Kozlov [JI]
 Model: phase I
 Rok výroby: 1994
 Motor: 193kW / 262PS Biturbo
 Výbava: Baccara
 Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
 Plány: Denní svícení.
 Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
 | 
				
					| To je furt samý turba a interiéry, ale brzdy a uložení tu nikdo neřeší...   _________________
 Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
 R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
 R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
 R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
 R 19 cabrio '96 - v provozu
 --------------------------------------------------------
 Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu
 
 
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| Plzeňák | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  pát úno 26, 2016 5:53 pm  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Expert |  
					|  |  Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
 Příspěvky: 1154
 Bydliště: Plzeň
 Model: phase II
 Rok výroby: 2000
 Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
 Výbava: Privileg
 Auto snů: Renault Alpine A 110
 | 
				
					| Mmj jak je na tom tvoje "Růženka "   _________________
 Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
 -----------------------------
 Now: Vel Satis 2.0 Turbo
 R. Dauphine
 
 
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| Bóďa | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  pát úno 26, 2016 8:16 pm  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Má to tu na svědomí |  
					|  |  Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
 Příspěvky: 3620
 Bydliště: Kutná Hora
 Model: phase I
 Rok výroby: 1996
 Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
 Výbava: Baccara
 Úpravy: teprve proběhnou
 Plány: kompletní GO + úpravy
 Auto snů: C+CLK+SL Black Series
 | 
				
					| Max900R píše: To je furt samý turba a interiéry, ale brzdy a uložení tu nikdo neřeší...   brzdy jsem měl koupený čtypísty, ale stály za hovno, tak jsem je radši prodal     a výrobu novejch uložení tlumičů jsem zadal asi před třemi lety shodou okolností tomu, komu jsem prodal ty brzdy. tak uvidíme, kdy se dočkaj sériový výroby. snad budou ještě k čemu přišroubovat v tom roce 2090    ještě něco?   _________________
 čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
 je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)
 
 
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| Max900R | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  sob úno 27, 2016 3:08 pm  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Expert |  
					|  |  Registrován: stř kvě 23, 2007 6:29 am
 Příspěvky: 1459
 Bydliště: Kozlov [JI]
 Model: phase I
 Rok výroby: 1994
 Motor: 193kW / 262PS Biturbo
 Výbava: Baccara
 Úpravy: Fólie, postranní lišty phII.
 Plány: Denní svícení.
 Auto snů: Shelby Cobra 427, Safrane Biturbo.
 | 
				
					| Voe, 2016 tam budou! A ty pak můžeš závidět do 2090... Plzeňák: Shodou okolností jí chybí brzdy a horní uložení      A taky chladič, ale už se snad pohnou ledy._________________
 Ford Granada 2.8 GL MK2/1 '81 čeká na renovaci
 R Safrane 2.2 Si RT '95 - prodáno a zbouráno
 R Safrane 3.0 RXE '94 - prodáno a zpět v garáži
 R Safrane 3.0 Baccara Biturbo quadra '94 - v provozu
 R 19 cabrio '96 - v provozu
 --------------------------------------------------------
 Kawasaki GPz 900 R '84 - v provozu
 
 
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| Bóďa | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  ned dub 03, 2016 8:43 pm  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Má to tu na svědomí |  
					|  |  Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
 Příspěvky: 3620
 Bydliště: Kutná Hora
 Model: phase I
 Rok výroby: 1996
 Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
 Výbava: Baccara
 Úpravy: teprve proběhnou
 Plány: kompletní GO + úpravy
 Auto snů: C+CLK+SL Black Series
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| Plzeňák | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  pon dub 04, 2016 1:52 pm  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Expert |  
					|  |  Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
 Příspěvky: 1154
 Bydliště: Plzeň
 Model: phase II
 Rok výroby: 2000
 Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
 Výbava: Privileg
 Auto snů: Renault Alpine A 110
 | 
				
					| Je to klenot    _________________
 Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
 -----------------------------
 Now: Vel Satis 2.0 Turbo
 R. Dauphine
 
 
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| Bóďa | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  pon srp 08, 2016 6:21 pm  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Má to tu na svědomí |  
					|  |  Registrován: pát zář 29, 2006 1:22 pm
 Příspěvky: 3620
 Bydliště: Kutná Hora
 Model: phase I
 Rok výroby: 1996
 Motor: 197kW / 268 PS Biturbo
 Výbava: Baccara
 Úpravy: teprve proběhnou
 Plány: kompletní GO + úpravy
 Auto snů: C+CLK+SL Black Series
 | 
				
					| tak, už se to snad blíží.... abych dělal nejhorší práci, co si člověk může na safranu vymyslet: vyměněný výměník klimy za nový - práce asi tak na sto let, i když už máte vyndanou palubku a motor a párkrát jste se v safranovi už hrabali aby to jelo: motor - kompletní kontrola u motoráře, nová radiusová sedla (ventily z BT chlazené sodíkem), zvětšená vodítka ventilů, srovnané hlavy, vytvořené mazací drážky na klice, přesahy vložek (nerezové podložky), origo renault těsnění pod hlavy + ošetřeno permatexem, vybroušené kanály, výfukové trochu zvětšené, natahaná nová elektrika motoru + cívky + snímače + trigger disk na řemenici + volnoběžný ventil s větším průřezem + nové větší vstřiky BOSCH, nové obložení lamely spojky směsí HDS a k tomu opracované plochy setrváku a přítlačáku s nastaveným předpětím přítlačáku, nové výkonější palivové čerpadlo + vymytá nádrž, nová kabeláž k čerpadlu aby to vydrželo: turba, setrvák a přítlačák ošetřeny cryo technologií (http://kryogenika.cz/ ), vystříkané dutiny karoserie, nazinkované nějaké šrouby, držáky, ramena atd., nová všechna ložiska kol, přední těhlice a ramena opískovány a nalakovány aby to přesně řídilo: v ramenech silentbloky na zakázku - tuhost 80 ShA, nápravnice uložená v silonu + větší pevnostní šrouby na uchycení k nosníkům, uplně nové řízení + uložení k nápravě v hliníku místo silentbloku, nové tyčky, čepy atd., nový kříž řízení, horní uložení tlumičů na unibalu z Maxovy dílny, nová dvoudílná kola bbs a pneu michelin pilost sport 4 225/40 r18 aby to vypadalo: koberce přebarvený načerno, pásy předělaný načerno, na sloupkách, stropnici atd. Alcantara®, trochu víc kůže atd.. aby to brzdilo: nová brzdovka, HBV a posilovač z phase II rv 2000, "nové" přední kotouče. zatím. na další rok snad budou uplně jiné brzdy
 
 
						
							| Přílohy: |  
								|  P1230368.JPG [ 147.83 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230370.JPG [ 154.95 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230372.JPG [ 155.96 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230373.JPG [ 174.42 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230396.JPG [ 126.86 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230402.JPG [ 150.75 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230414.JPG [ 129.18 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230416.JPG [ 122.28 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230420.JPG [ 144.89 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230575.JPG [ 77.09 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230578.JPG [ 94.46 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230587.JPG [ 187.19 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230589.JPG [ 160.63 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230592.JPG [ 123.12 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230594.JPG [ 134.02 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230596.JPG [ 141.27 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230606.JPG [ 127.41 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230606.JPG [ 127.41 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230798.JPG [ 100.14 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230865.JPG [ 141.63 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230866.JPG [ 141.26 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230868.JPG [ 133.17 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  
								|  P1230880.JPG [ 153.61 KiB | Zobrazeno 31379 krát ]
 
 |  _________________
 čobolo: safrane V612v man., safrane V624v man., safrane biturbo, espace V624v aut.
 je: safrane biturbo x 3, espace 2,0 dci a pak jeden golf s 3,0 čtyřválcem a jeden fiat s 4,2 osmiválcem (obojí transaxle)
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
			| Plzeňák | 
				
				
					|  Předmět příspěvku: Re: Ivanovo Biturbo  Napsal:  úte srp 09, 2016 2:10 pm  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Expert |  
					|  |  Registrován: sob kvě 26, 2007 6:05 pm
 Příspěvky: 1154
 Bydliště: Plzeň
 Model: phase II
 Rok výroby: 2000
 Motor: 121kW / 164PS 2,5 20v
 Výbava: Privileg
 Auto snů: Renault Alpine A 110
 | 
				
					| No tě bůh      . Mně omejou     To je na Oskara   _________________
 Before:R4CV,R5´78TS,R5AlpineTurbo,R8,R16TL,TS,TX,R11TX,R20TS+TXautomatic,R21TS,R25TXphII,Safrane2.2.12V/LPG,Safrane2.5.20V-LPG
 -----------------------------
 Now: Vel Satis 2.0 Turbo
 R. Dauphine
 
 
 |  |  
			| Nahoru |   |  
		|  |  
	
		| Kdo je online |  
		| Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |  
	|  | Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru
 Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
 Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
 Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
 
 |  |