Safrane Club
http://forum.safrane.org/

Matýskovo BITURBO
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=15&t=1964
Stránka 1 z 1

Autor:  MatesK [ pát kvě 29, 2015 9:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Matýskovo BITURBO

Tak se stalo, že se auto zakoupilo. Někdy před koncem 2014. Auto v takovym polostavu. Něco uplně nový, např brzdy, přítlačák a lamela, nárazník atd. něco naopak uplně na šrot, např motor, turba, pár uložení.

Mezitím proběhla výměna bloku motoru za atmosferický s vysokou kompresí, což se zdálo jako docela dobrej nápad. Občas při velké zátěži detonace, jindy ne. Nakonec jsem při tejdení odstávce nemohl pak nastartovat a pak to jelo na pět válců, tak jsem samozřejmě rozebral půl příslušenství motoru, abych nakonec zjistil, že jedna svíčka pod tlakem nepálí. Opticky byla uplně oukej. Takže sem zakoupil svíčky nový, NGK za 1500,- a hle detonace zmizely UPLNĚ. Jenže bohužel jak se ukázalo asi o měsíc později, tak bylo načnutý tešnění pod hlavou (nejspíš - zatim se to nerozbíralo) a při zkušební jiždě na 0,8 bar se proprclo uplně. Voda všude.

Takže teď je opět odstávka a po dlouuuuhym dumání sem přišel na to, že přesto že finance stojej za piču, tak to prostě musim udělat pořádně. Díky upraveným čipům do ECU na 1,0bar si tedy vystačím se seriovym BI motorem. Tudíž nějaká taková GO, podle toho jak na tom budou válce atd. Nová turba už jsou v řešení, konečně sem sehnal.

Následně tedy zbytek auta, kde jsou samý libovky typu uložení kardanu, uložení rozvodovky, záchrana zadní nápravy, uchycení přední nápravnice do kastle, kde se to utrhlo na tom nejhoršim místě kde může. Budíky samozřejmost - teploty, tlaky. Nejspíš tam dám Quadra převodovku a mezitím nechám zrepásnout tu BI převod.

No a nakonec nějaký vyfikundace jako maskáčovej celopolep, nově lakovaný 18", Renovace interieru. A samozřejmě lehčí tuningy jako předělání sání(což už započlo:) ), pořádněj vejfuk, vykopnout klimu komplet a vůbec všechno co nepotřebuju. HC tuning až budou koruny jinak to nemá cenu.


Tady pro zajmavost - polská oprava válečku skončila žvejknutym těsněnim, takže sem to musel dávát asi na 6krát dohromady než sem přišel na to, kde je problém. každopádně tady je srovnání atmosférickýho válečku s BI.
Obrázek
Obrázek


Tady prosim původní motor, mimo teda asi kroužků v hajzlu, to skončilo přidřenou klikou a hlavně jedna vložka po polský opravě měla skříplý tesnění, takže taky moc dobrý
Obrázek
Obrázek

Autor:  Bóďa [ sob kvě 30, 2015 10:44 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Matýskovo BITURBO

tyjo ten předchozí majitel musel bejt strašnej frajer, že tam vyměnil takovejch věcí! :lol:

Autor:  MatesK [ čtv úno 04, 2016 1:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Matýskovo BITURBO

Když já dojedu motor tak pořádně :lol_ Těsnění pod palicí na třech místech v hajzlu :lol_
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Myslíte, že bych to musel rozdělat celý? Když sem na to koukal tak to vyrezlý neni. Naštěstí to bylo smíchaný s olejem, takže to udělalo takový máslo jenom :D Plán je teda jenom zajistit válce proti pohnutí a prolejt to olejem a párkrát protočit. Je to dobrej plán?

Obrázek
Obrázek

Autor:  Bóďa [ čtv úno 04, 2016 2:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Matýskovo BITURBO

tyjo spíš jak je humusácky zrezlý těsnění kolem vodních kanálků. to je viktor nebo ajšusa? vodu jsi tam měl klasicky z louže vedle auta nebo nějakej fridex?
nevim, ale jako jestli to fakt nechceš vyndávat, tak aspoň vytřít ty válce co nejlíp v poloze jak je to teď a potom bych motor otočil vzhůru nohama a ještě do toho zespoda nalil olej, aby protekl do válců mezi kroužkama a vyplavil ten humáč. a pak teda protočit a všechny válce hezky vytřít.

Autor:  MatesK [ čtv úno 04, 2016 7:49 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Matýskovo BITURBO

viktor...pak uz to chcalo dost takze tam byla norm voda...ok zkusim s tim neco udelat...asi to taky profouknu vzduchem z kompresoru

Autor:  MatesK [ sob úno 27, 2016 1:42 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Matýskovo BITURBO

Už nebudu vracet na auto přisávání par z nádrže. Chtěl jsem se zeptat co bude lepší - zaslepit to na nádrži / nebo tam dát malý vzduchový filtřík? Jelikož benzín je těkavý, tak mi ten filtr nepřijde moc dobrej nápad, ale zase nevim jestli je možný tu nádrž takle uzavřít?

Autor:  Bóďa [ ned úno 28, 2016 12:05 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Matýskovo BITURBO

a proč to tam nebudeš vracet?

Autor:  MatesK [ ned úno 28, 2016 2:06 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Matýskovo BITURBO

třeba protože to tam nechci!? 8)

Autor:  HOnza_UL [ ned úno 28, 2016 10:01 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Matýskovo BITURBO

Upřímně si nemyslím že tohle je zrovna dobrý misto kde šetřit váhu

Autor:  Bóďa [ ned úno 28, 2016 5:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Matýskovo BITURBO

MatesK píše:
třeba protože to tam nechci!? 8)

vyhoď to s celou nádrží :good:

Autor:  MatesK [ pon úno 29, 2016 7:54 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Matýskovo BITURBO

dík za radu :good: ... :roll:

Autor:  MatesK [ úte bře 01, 2016 9:33 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Matýskovo BITURBO

"Aby palivová nádrž dobře fungovala, je potřeba do ní přivádět čerstvý vzduch a odvádět případné benzinové výpary. U karburátorů toto bylo řešeno jednoduchým odvětráním do atmosféry přes gravitační ventil, který v případě převržení nebo velkého naklonění vozu uzavřel odvětrání a palivo nevytékalo ven. Nevýhodou tohoto řešení byl např. u aut s motorem vzadu malý benzinový odér při vyšších letních teplotách. U Favoritu a Felicie LEKR byl tento stav odstraněn svedením odvzdušňovací hadice od gravitačního ventilu po hrdle palivové nádrže až na držák u zadní nápravy, kde byl dle Etky nasunut jakýsi trychtýřek s jemným sítkem, který jsem nikdy neviděl v reále, takže je možné, že jej tam vůbec nedávali. Díky poloze výdechu odvzdušnění nebyl nikdy cítit benzín. Ekocipi však nikdy nespí, proto je u všech stříkaček zavedeno odvětrání palivové nádrže přes aktivní uhlí. Přínos? Veškerý žádný."

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/