Safrane Club
http://forum.safrane.org/

93 V6 QUADRA aka "Qatra"
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=15&t=1761
Stránka 2 z 2

Autor:  MatesK [ čtv kvě 09, 2013 11:38 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

Je to fakt no...zatim se s tim teda jen seznamuju, ale rovnou muzu rict, ze v zatacce se to chova hodne jinak nez klasika V6...kdyz do zatacky najedu moc rychle a rychle strnu volant tak to zadny zazraky nedela, kdyz ovsem clovek nespanikari a neda hned kola do rejdu a plnou brzdu, tak se s tim da jeste dost udelat....Na druhou stranu samozrejme hodne dela klasickej podvozek, kterej se zabori na jednu stranu tim dost odlehci vnitrni stranu naprav a stejne jako u predokolky se zacnou protacet vnitrni kola a diky differakům to uplne strati tah - 4kola ne4kola. Takze neni to WRC se samosvorama ze dupnu podlahu a jedu jak na lede. Nicmene teda je hodne zajmavy v zatacce co to dela, zatim to mam ve stavu na hovinko, ale drzi to jak magor az do bodu G a pak se to neda moc popsat, zatim sem to zkousel asi jen trikrat na velkym kruháči. Dost doufam ze pneu podvozek tam dodá tu potřebnou přilnavost v zatáčce.
Každopádně na sněhu je to hodně sranda no :) Na mokru taky. Jak sem se dočetl mělo by to mít poměr předek/zadek, stálej 60/40 a to je rozdělený viskospojkou. Což neznamená, že by to bokem jet nemohlo, ale jen to že při smyku musim natočit volant víc dovnitř zatáčky. Ale na druhou stranu je to, ze všech pohonů nejtěžší na drift :twisted: Hlavně 4kolo potřebuje víc nasranejch koní. Což doufám za nedlouho bude :D

Autor:  Max900R [ čtv kvě 09, 2013 11:49 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

Jasný, podvozek a gumy dělají dalších 50%, ale ta jistota je v tom větší. Ale moc nezagumuješ, to je fakt ;-) Ani s biturbem. Spíš spálíš spojku nebo to odnese něco jiného... Ale na mokru nebo sněhu je to dobrá řežba. Akorát to občas třeba v zimě svádí zajet do míst, kam bych se jinak nepustil a už jsem taky zapadl... :-) Dvě tempa lopatou, uzávěrka a přizdvihnutý podvozek a hrnul jsem ven ale... Jinak to bylo na traktor.

Autor:  MatesK [ čtv kvě 09, 2013 11:56 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

No jako na spojku samotnou se chci časem, až se bude dělat nějaký fakt biturbo, zaměřit. Ale ta viskospojka je v tomhle dobra, že pokud už to utrhneš, tak se zavře a hotovo. Pokud bys naopak dělal takovou tu ptákovinu, jako plnej rejd a plnej plyn a furt dokola, tak tu viskospojku dost pravděpodobně utavíš - protože rozdíly těch sil ani ta uzavřená visko neudrží a nazdárek :D Jde tam o to aby ses do toho smyku dostal a pak už visko se uzavře a pohoda.

Autor:  MatesK [ čtv kvě 09, 2013 1:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

Mimojiné mě napadá, že na nějakym subaru fóru sem četl, že nejlíp jde poznat, že je ta viskospojka v háji, když to při parkování(velký rozdíl mezi zadní a přední nápravou) dělá bordel a hádá se to.

Autor:  Bóďa [ čtv kvě 09, 2013 5:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

co znamená "zavřená visco spojka"? myslíš (nebo víš) že při proklouznutí na předku se rovnou sevře 50:50?

Autor:  MatesK [ čtv kvě 09, 2013 6:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

Neboj nemluvim jen tak. Viskospojka nejen, že nemá stav rozepnutá nikdy, ale především velice rychle dosáhne stavu zavřeno - plochy obou stran spojky dosednou kritickou teplotou. Nicméně stejně jako jakákoliv jiná spojka neudrží všechno - rozuměj jakoukoliv sílu. Tudíž přesto, že je ve stavu zavřeno (= 50:50 , neplést s trvalým převodem) neznamená, že dokáže udržet rozdíl rychlostí stran spojky při kravinách typu joooo točíme se dokola.
Je spousta způsobů pohonu na 4 kola, řekněme že Quadra je jedno z lepších řešení. Na druhou stranu systémy jako Quattro (mezinápravovej differák s visko spojkou + brždění kol na zákledě úhlové rychlosti) jsou ve výsledku asi lepčí, ale asi stejně jako sekvenční řazení. Já mám radši spojku, i když je pomalejší :lol_ To se samozřejmě vůbec nebavim o offroad :)

Další věc je, že vlastně nedojde k uplnýmu zavření viskospojky :wink: Jenom to sednou na sebe ty "plechy" :)

a ještě nevim jestli ta kritická teplota je dosednutí nebo likvidace :lol_


BTW mě napadá Robčo, že jak sme se bavili jestli ta spojka funguje na ohřevu tý kapali ( to sem řikal já ) a nebo střihu (ty), tak sme měli pravdu oba :lol_ klasika :D

VIZ. např

Vozidla se stálým pohonem všech kol musí zajistit za každé situace rozdělení hnací síly na všechna čtyři kola a musí umožnit rozdílné otáčky všech kol.Při jízdě zatáčkou se každé kolo otáčí jinou úhlovou rychlostí,i střední úhlové rychlosti přední a zadní nápravy jsou rozdílné.To znamená,že nestačí jen nápravové diferenciály,ale potřebujeme i diferenciál mezinápravový,který rozdíl otáček obou náprav umožní.Zatím co u náprav požadujeme od diferenciálu symetrické rozdělení točivého momentu mezi pravé a levé kolo tento požadavek zdaleka nevyžadujeme u rozdělení točivého momentu mezi nápravy.V jakém poměru točivých momentů požadujeme pohon náprav,to záleží na rozdělení hmotnosti na nápravy,na naladění podvozku a koncepci automobilu.U Vozidel se třemi diferenciály bývá velice často mezinápravový diferenciál ukrytý u rozvodovky nebo přímo v rozvodovce přední nápravy.Na převodovku s rozvodovkou je přišroubován modul obsahující vývod k pohonu zadní nápravy tvořený zpravidla kombinací čelního a kuželového soukolí.
Pokud bychom chtěli zjednodušit konstrukci stálého pohonu všech kol se třemi diferenciály,můžeme si dovolit "vypustit" soukolí mezinápravového diferenciálu a nahradit ho viskozní spojkou,jenž nám jednak dovolí stálý pohon všech kol a jednak nám zajistí optimální rozdělení točivého momentu mezi nápravy.
Viskozní spojka pracuje na principu tření v kapalině,přenos točivého momentu je realizován střihem kapaliny mezi vnitřními a vnějšími lamelami,které se otáčejí rozdílnými otáčky.Je to sada ocelových lamel o tloušťce 0,6 až 0,9 mm které jsou poniklované a fosfátované.Mezi lamelami je mezera přibližně 0,35 mm a aby se mezi sebou nedotýkaly jsou tam vloženy distanční kroužky.Lamely sou děrovány a nebo jsou drážkované.Viskozní spojka je naplněna viskozně stabilním silikonovým olejem ze 70 až 90%,procento naplnění olejem je rozhodující pro charakteristiku viskozní spoky.V závislosti na rozdílu otáček se zahřívá olej a s rostoucí teplotou klesá viskozita oleje,ovšem zároveň roste plnění spojky,stoupající teplota zvětšuje roztažnost--objem oleje a tím roste i plnění skříně.Jak již víme lamely sou děrované a tak dovolují přepouštění oleje mezi lamelami čím více se zahřívá olej tím větší tlak je vyvíjen na sadu lamel a v případě kdy teplotou zvětšený objem silikonového olejem zcela zaplní vnitřní prostor viskozní spojky,tím se ve spojce vytvoří takový tlak že se lamely vzájemně dotýkají a točivý moment je od tého chvíle přenášen třením mezi lamelami a tedy nikoliv kapalinovým třením a tím dojde k několika násobnému zvýšení točivého momentu.(Firma Ferguson tento jev označila anglickým slovem Hump,což znamená skok)Umožněním vzájemného dotyku lamel dojde k omezení dalšího nárustu teploty ve viskozní spojce je to vlastně druh tepelné obrany,jelikož se olej velmi rychle zahřívá,tak aby nedošlo k přehřátí spojky a jejímu následnému poškození a spálení.(kritická teplota je kolem 215 °C)SkříŇ viskozní spojky je hermeticky uzavřena.

Autor:  MatesK [ čtv kvě 09, 2013 7:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

Jo a dokázel byste mi někdo řict, k čemu je ta jednotka v kufru u kompresoru? Neni náhodou od 4x4? čekal bych od uzávěrky diff, ale jestli to nedělá ještě něco?! Dík

Autor:  Bóďa [ čtv kvě 09, 2013 9:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

tamto musim ještě vstřebat :)

ale ta jednotka je PODLE MĚ hlavně na ABS. u čtyřkoly musí být spojeno s jednotkou motoru, protože i při uplnym puštění brzd se můžeš dostat do smyku brzděním motorem, tak to přidá otáčky motoru. a na výpočty potřebný k tomuhle je podle mě tahle jednotka. měl jsem to celý vyndaný z auta a s celou elektrikou to bylo na vyndaný zadní nápravě, akorát že než jsem to stačil prozkoumat, tak to bezďák odvez na kárce celý do šmelce :lol_

Autor:  MatesK [ čtv kvě 09, 2013 9:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

To ABS jsem musel právě odpojit protoze ta svině jakoby nebrzdila někdy :lol_ asi to bylo ono, ale dost se mi to nelibilo :)

Autor:  Max900R [ pát kvě 10, 2013 6:40 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

Je to k ABS, ale co přesně to dělá, nevím.

Autor:  MatesK [ úte kvě 14, 2013 1:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

IC zavařenej a vyzkoušenej na 1,2bar. Cena opravy 1500,-

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Autor:  Bóďa [ stř kvě 15, 2013 10:19 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

no hovínko a von ani neřekne... bysme to nechali udělat tady asi tak za půlku :lol_

Autor:  MatesK [ stř kvě 15, 2013 12:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

no ona stejně ta cena je úměrná kvalitě, ať člověk chce nebo ne...obavam se že za půlku by mi nepřeměřil tlak, neočistil a odmastil(samo celý od oleje) a k tomu to udělal naproto perfetkně. Třeba ten nejdelší svár - ten měl dírku cca 2cm, on to udělal asi tak necelejch 20cm 8)
Jak řikám, nevěřim, že tohle někdo udělá za půlku, pokud teda nedělá za 100,-/hod :lol_ Mimochodem předešlý sváry jsou toho důkazem a to se vsadim, že nikdo nezkoušel to natlakovat. Ono je celkem asi dost lidí, co ti to svařej, ale když jsem slyšel všechny příběhy o sváření hliníku, tak jsem šel 100krát radši na jistotu.
To hlavní pro mě je mít biturbo s tlakem - ne zalevno opravenou věc, kde musim věřit, že to asi něco tlačí, i když je asi tak deset míst, kde mi to může foukat do hajzlu. Myslim ze to je zaklad strategie, jak si někdy budu moct pořádně užít biturbo - především požitkově a né okem.
Sám to vidim na svojí práci. Když někdo tlačí cenu za minimum, tak já pak samozřejmě se tomu nemůžu věnovat, tak jak bych chtěl. Pokud teda budu věřit tomu člověku(u kterýho něco zadávám), že si řiká cenu, za kterou to bude dělat rád, tak to udělá daleko líp, než když budu škudlit koruny a nutit ho šetřit, když to je přesně to, co nechci - snížená kvalita. To je prostě daný.

http://www.svarenihliniku.cz/
a koukni na reference 8)

Autor:  Bóďa [ stř kvě 15, 2013 12:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

nojo furt.. :lol_ tak možná ne za půlku. každopádně když jsem nechával svařovat IC na biturbo tady kousek kde VYRÁBĚJ a opravujou chladiče (samo s natlakováním, což je mimochodem asi to nejmenší), tak to stálo 800,-. měl v <> víc těch "trubiček", celkem klasicky u biturba zezadu od sahar - asi tak to co je na tom tvym IC už vařený předtim.
ale tak samozřejmě ono i těch 1500,- je libovejch žejo... :good:

Autor:  MatesK [ pát zář 06, 2013 8:34 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 93 V6 QUADRA aka "Qatra"

Na zimu budu předělávat na atmo V6, abych si konečně taky zajezdil bokem trochu. Loni sem to stihnul jen jednou. A rovnou pak asi jiná kastle.

Nevíte někdo o nějaký zadní nápravnici pls?

Poslední verze

Obrázek

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/