Safrane Club
http://forum.safrane.org/

Jeden obyčejný traktor.
http://forum.safrane.org/viewtopic.php?f=15&t=1421
Stránka 1 z 1

Autor:  alcapone_josef [ úte črc 12, 2011 1:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Jeden obyčejný traktor.

Krásný sluneční den.
Jednoho dne uzrál čas a já si řekl, když tu máme 21. století, měl bych konečně ve své sbírce zařadit i auto novější proevienece - nebo jak se to píše. A po dlouhých úvahách jsem došel k názoru, že Safran bude mé další autíčko, kterým ač nerad se přiblížím tomu co nechci. Být nucen na pomoc ostatních, tedy na servis. Dodnes, pokud to šlo, tak svépomocně.
Dlouho přemýšlel nad výbavou a motorem, nakonec po příšerných cenách tady na rychnovsku padla volba na díesel. A začlo hledání auta vrámci finančních možností a budoucích oprav.
Nakonec padla volba na stříbrný Safranek s tažným a s hromadou práce, které se neštítím. Tedy odjezd směr jižní morava mým oblíbeným dopravním prostředkem, tedy vlakem.
Po příjezdu na místo stálo povzdálí něco stříbrného a že by mé auto. Ano bylo to tak. Bohužel víme všichni, že fotka a skutečnost je sakra velký rozdíl a začal jsem sám sebe přemlouvat zda se na to nevykašlu a nepojedu s prázdnou domu, ale pár pohledu na určitá místa a sednutí zatím do obyčejné prošoupané sedačky mě řekl, ne nepojedeš nazpátek domů vlakem.
Tedy podepsání kupní smlouvy, předání dokladů a výměna pár drobných za klíče od auta, jsem cvrknul starterem celej udiven, že jen cvrknutí stačilo, když mě bylo řečeno, že na motor se pár let nešáhlo. Což bylo posléze poznat i z vyvalení se kouře z laufu. No nic, tedy poskočil jsem z autem k nejbliššímu supermárketu pro zakoupení povinné výbavy a něčeho dobrého k snědku, páč mě čekalo 200 km bez serva. Ještě rychle najít otevřený autobazar a udělat povinou pojistku. A natankovat určité množství nafty a čekat, zda to bude mít spotřebu, kterou chci. No mělemo, měl jsem o 1 litr větší, ale přikládal jsem to stavu motoru a podvozku, ale domů jsem dojel, i když ject furt za někym, abych nebyl první na odstřel pro hlídku bylo utrpení.
Po pár týdnech jsem dal auto v na zvedák, aby se zjistilo jak na tom jsme. Z prvotního strachu nastala drobná úleva, že to není nejhorší. Tedy co nás čeká, výměna čepů, dodáno s autem, výměna předních stabilizátorů, levý stabilák doslova utržen, přetěsnění vany, možná díky tomu nejsou ramena a okolí napadané velkou korozí. Dále z prvotního ztrachu z výměny serva se stala banalita. Chyběl řemen, což už neplatí, je nasazen, i když povolení jedné matice bylo peklo a díky tomu, že jsem neměl u sebe očkovou 16. jsem zrušil jednu hlavu. Po dotažení řemene a dolití oleje do nádobky nastala malá nervozita, všichni krom mě utekli za auto a čekalo co se stane až nastartujem. Naštěstí nic nikde neupadlo a řemen nepraskl. Fajn, jdem točit s volantem, no nebylo to nejhorší, ale ani nejlepší, na půl otáčky stačí 1. ruka, ale dál je již potřeba druhá. Přikládám to zatím pouze stavu podvozku. Doufám, že po výměně špatných věcí se to zlepší, přinejhorším mám náhradní servo, které naštěstí jde jednoduše ven, nic mu nepřekáží.
Dále budou následovat brzdy, hlavně zadní, které drhnou u diesla to jsou pakny, ještě že to brzdí už lépe, než když jsem s tim odjížděl z moravy, kdy brzdílo pouze pravé přední, ale pár sešlápnutí na tvrdo a brzdí již celé auto sice na poprvé, páč při opakovaném sešlápnutí jde pedál nekompromisně k podlaze. Ještě bude následovat výměna trubek, ty zimu nepřežijou. Koukal jsem po netu a již se asi koupit nedaj.
Co bude následovat dále, motor, a to nebude krom výměny oleje a filtru na mě, ale tedy na servise. Neexistuje nějaký upgrade tohohle stařičkého motoru co pamatuje minimálně 80 léta. Jenom přece 65 kW na dnešní dobu a na váhu auta docela málo. Tím by mělo být hotovo pro potřeby STK.
Dále bude následovat kosmetika, tedy zadní lemy, hlavně levej. Srovnání 5 dveří a pravého blatníku, páč nesedí jak mají. Dále výměna řidičové sedačky a těch plast. lišt ve dveřích a na přístrojovce, na zbytek stačí hadr a sprej. A poslední věc co já rozhodně neudělám, je elektrika. Ovladání světel je prosím a dobře poslouchejte, slabší povahy prosím na chcilku zavřete oči ovládáno pod volantem, kde se otvírá haupna a to prosím ŠKODOVÁCKÝM kolečkem ze stodvacítek. Páčkou jdou pouze mlhovky, přední urvané a dálkvá světla s blinkrama a to pouze ve vypnutém stavu, tedy v poloze 0. Předposlední a důležitá věc je ta, že i když zamknu auto, tak řidičové dveře jdou stále otevřít. Kolíček normálně zapadne, ale otevřu, ani klíčem to nejde. A fakt už poslední věc je foukání, to jde furt i když není klíček v zapalování. Tedy zatím přes pojistku odpojené, co za tím vězí nikdo netušíme, páč já sů švec, kolega karosář a třetí, že ho to baví se hrabat v autech, ale elektřině nikdo nehovíme. Tak a všichni teď víte, jake šrot jsem koupil.
Zde je pár fotek. http://karlecj.rajce.net/Safrane

Autor:  hejlák [ úte črc 19, 2011 7:44 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jeden obyčejný traktor.

Tomu člověku, co dal pod volant to zapínání světel ze škodovky, bych urazil pracky. :D

Jinak držím palce při opravách!

Autor:  MatesK [ čtv črc 21, 2011 10:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jeden obyčejný traktor.

to servo jestli je přidřený tak se časem docela srovna, ale jako bezchybny uz asi nebude.

muzu se tak nesmele zeptat, co s nim mate v planu? ciste ze zajmavosti...

Autor:  alcapone_josef [ sob črc 30, 2011 1:44 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jeden obyčejný traktor.

Servo snad běží normálně, nevim, dokud nebude v cajku náprava, pokud ne, mám jiné 2. Horší je jiná věc a to, že se bude asi něco muset udělat s elektrárnou. Tak si auto projíždím a najednou se celé vypne. Tedy komplet elektrika, včetně motoru, horší je, když je v záběru. Nevim co to je, zda špatný imobilizér. Po zhruba 5 minutách a zhruba 50 pokusem o zamčení a odemčení, opět auto naběhne. Te zásadní problém, který je na 1. místě. Pokud víte poraďte. Další věc je olej ve vodě. Je špatné chlazení turba, tak to tam někde prosakuje. Což znamená vyprat motor a chlazení. Ostatní musí počkat. Nebo to prodám. Motor je ok, jede pěkně, zbytek stojí za píp. Asi se vrátím k R19 tu jsem měl 4 roky a ani jednou nezahaprovala.

Autor:  MatesK [ sob črc 30, 2011 1:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jeden obyčejný traktor.

:D možná se přístě spíš koukni na to auto pořádně když ho kupuješ :wink: slabší motory bejvaj dost uhoněný, takže je potřeba si to projít než to koupim.
Safrane je docela o milion procent složitější než "felicie od renaultu" R19 a jiné vozítka. Dát dohromady Safrane je prostě jiná liga. Když někdo koupí "výhodně" Safrane, tak je to přesně opačně! Výhodný je koupit za 20/30tkč auto v super stavu a stejně se do něj musí investovat. Koupit Safrane za 10tkč apod. tak do toho prostě další desítky tisíc budu muset narvat, aby to za něco stálo. A to je celý.

Autor:  alcapone_josef [ ned črc 31, 2011 7:01 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jeden obyčejný traktor.

Tak já jsem s investicema počítal, ale ten imobilizér mě dostal, měl jsem ho i v jiných renaultech a nikdy s ním nebyl problém, až tady.

Autor:  MatesK [ ned črc 31, 2011 8:23 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jeden obyčejný traktor.

Jasný já mluvil spíš o oleji ve vodě, to bych viděl jako docela problém. :wink: Jinak imobilizer udela jen to ze prerusi dodavku paliva, takze urcite s elektrikou nic neudela, jen pri nejhorsim to auto chcípne. Ale Bóďovi se teďka stalo něco podobnýho, akorát že třeba nejdou stáhnout okýnka, nejdou stěrače atd. a do toho se ještě nedalo nastartovat.

Autor:  alcapone_josef [ ned črc 31, 2011 10:50 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jeden obyčejný traktor.

Jo to mám to samé, nejde nic, jenom centrál, navíc se vypne motor, pokud běží a nejde nastartovat, ale startér se točí, navíc nesvítí ani přístrojovka.
Co se týká motoru, tak je to výměnít mám dojem, co prosakuje. Motor je OK, hlava v pořádku, nikde nic neposakuje okolo hlavy, jen je třeba přetěsnit vanu. Ale co se týka morotu, stejnak jsem chtěl udělat generálku.

Autor:  sedlik18 [ sob srp 20, 2011 2:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jeden obyčejný traktor.

nemáš třeba vadnou spínačku? to by odpovídalo že se to vše vypne když najedeš např přes hrbol... jinak zakolik že si ho koupil? Jinak ten ovladač ze škody je dost no ale zase fakt že ty páčky na světla odcházej jediný co mě napadlo by bylo vyřešit to přes relátko. Já to teď mám na kolíbkovej 2 polohovej spínač taky pod volantem.

Autor:  alcapone_josef [ sob srp 20, 2011 6:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jeden obyčejný traktor.

Helec, hrbolama to není páš tu máme žel. přejezd a nic se neděje. Naposled se to stalo na nově opravené silnici. Nechal jsem to 5 minut stát, dojel jsem setrvačností k hospodě, kde jesm si dal zmrzku a po 5. minutách auto naskočilo.

Autor:  sedlik18 [ sob srp 20, 2011 7:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jeden obyčejný traktor.

takže se to vypíná při přehřátí motoru?

Autor:  alcapone_josef [ ned srp 21, 2011 3:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jeden obyčejný traktor.

Fakt netuším, voda se držela na normálu. I cukání po ranní směně v RK a nic se nedělo. Spíše to má něco s vlhkem, páč se to dělo hlavně za mokra.

Autor:  sedlik18 [ ned srp 21, 2011 3:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jeden obyčejný traktor.

uzemění? koukals na uzemění? když je špatný tak motor nenastartuje... zkontroluj ten měděnej pásek pod převodovkou i kabel co vede od baterky

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/