Safrane Club

FÓRUM SAFRANE
 FAQ •  Hledat •  Registrovat •  Přihlásit se 
Právě je čtv bře 28, 2024 10:59 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jeden obyčejný traktor.
PříspěvekNapsal: úte črc 12, 2011 1:53 pm 
Offline
Mírně pokročilý

Registrován: pát úno 11, 2011 1:26 pm
Příspěvky: 18
Bydliště: Vamberk
Model: phase I
Rok výroby: 1992
Motor: 65kW / 88PS 2,1 dT
Výbava: RT
Plány: Generálka podvozku a vyvaření zadních lemů. Pokusit se dát masku z Ph. II.
Auto snů: R25 2,9 Baccara
Krásný sluneční den.
Jednoho dne uzrál čas a já si řekl, když tu máme 21. století, měl bych konečně ve své sbírce zařadit i auto novější proevienece - nebo jak se to píše. A po dlouhých úvahách jsem došel k názoru, že Safran bude mé další autíčko, kterým ač nerad se přiblížím tomu co nechci. Být nucen na pomoc ostatních, tedy na servis. Dodnes, pokud to šlo, tak svépomocně.
Dlouho přemýšlel nad výbavou a motorem, nakonec po příšerných cenách tady na rychnovsku padla volba na díesel. A začlo hledání auta vrámci finančních možností a budoucích oprav.
Nakonec padla volba na stříbrný Safranek s tažným a s hromadou práce, které se neštítím. Tedy odjezd směr jižní morava mým oblíbeným dopravním prostředkem, tedy vlakem.
Po příjezdu na místo stálo povzdálí něco stříbrného a že by mé auto. Ano bylo to tak. Bohužel víme všichni, že fotka a skutečnost je sakra velký rozdíl a začal jsem sám sebe přemlouvat zda se na to nevykašlu a nepojedu s prázdnou domu, ale pár pohledu na určitá místa a sednutí zatím do obyčejné prošoupané sedačky mě řekl, ne nepojedeš nazpátek domů vlakem.
Tedy podepsání kupní smlouvy, předání dokladů a výměna pár drobných za klíče od auta, jsem cvrknul starterem celej udiven, že jen cvrknutí stačilo, když mě bylo řečeno, že na motor se pár let nešáhlo. Což bylo posléze poznat i z vyvalení se kouře z laufu. No nic, tedy poskočil jsem z autem k nejbliššímu supermárketu pro zakoupení povinné výbavy a něčeho dobrého k snědku, páč mě čekalo 200 km bez serva. Ještě rychle najít otevřený autobazar a udělat povinou pojistku. A natankovat určité množství nafty a čekat, zda to bude mít spotřebu, kterou chci. No mělemo, měl jsem o 1 litr větší, ale přikládal jsem to stavu motoru a podvozku, ale domů jsem dojel, i když ject furt za někym, abych nebyl první na odstřel pro hlídku bylo utrpení.
Po pár týdnech jsem dal auto v na zvedák, aby se zjistilo jak na tom jsme. Z prvotního strachu nastala drobná úleva, že to není nejhorší. Tedy co nás čeká, výměna čepů, dodáno s autem, výměna předních stabilizátorů, levý stabilák doslova utržen, přetěsnění vany, možná díky tomu nejsou ramena a okolí napadané velkou korozí. Dále z prvotního ztrachu z výměny serva se stala banalita. Chyběl řemen, což už neplatí, je nasazen, i když povolení jedné matice bylo peklo a díky tomu, že jsem neměl u sebe očkovou 16. jsem zrušil jednu hlavu. Po dotažení řemene a dolití oleje do nádobky nastala malá nervozita, všichni krom mě utekli za auto a čekalo co se stane až nastartujem. Naštěstí nic nikde neupadlo a řemen nepraskl. Fajn, jdem točit s volantem, no nebylo to nejhorší, ale ani nejlepší, na půl otáčky stačí 1. ruka, ale dál je již potřeba druhá. Přikládám to zatím pouze stavu podvozku. Doufám, že po výměně špatných věcí se to zlepší, přinejhorším mám náhradní servo, které naštěstí jde jednoduše ven, nic mu nepřekáží.
Dále budou následovat brzdy, hlavně zadní, které drhnou u diesla to jsou pakny, ještě že to brzdí už lépe, než když jsem s tim odjížděl z moravy, kdy brzdílo pouze pravé přední, ale pár sešlápnutí na tvrdo a brzdí již celé auto sice na poprvé, páč při opakovaném sešlápnutí jde pedál nekompromisně k podlaze. Ještě bude následovat výměna trubek, ty zimu nepřežijou. Koukal jsem po netu a již se asi koupit nedaj.
Co bude následovat dále, motor, a to nebude krom výměny oleje a filtru na mě, ale tedy na servise. Neexistuje nějaký upgrade tohohle stařičkého motoru co pamatuje minimálně 80 léta. Jenom přece 65 kW na dnešní dobu a na váhu auta docela málo. Tím by mělo být hotovo pro potřeby STK.
Dále bude následovat kosmetika, tedy zadní lemy, hlavně levej. Srovnání 5 dveří a pravého blatníku, páč nesedí jak mají. Dále výměna řidičové sedačky a těch plast. lišt ve dveřích a na přístrojovce, na zbytek stačí hadr a sprej. A poslední věc co já rozhodně neudělám, je elektrika. Ovladání světel je prosím a dobře poslouchejte, slabší povahy prosím na chcilku zavřete oči ovládáno pod volantem, kde se otvírá haupna a to prosím ŠKODOVÁCKÝM kolečkem ze stodvacítek. Páčkou jdou pouze mlhovky, přední urvané a dálkvá světla s blinkrama a to pouze ve vypnutém stavu, tedy v poloze 0. Předposlední a důležitá věc je ta, že i když zamknu auto, tak řidičové dveře jdou stále otevřít. Kolíček normálně zapadne, ale otevřu, ani klíčem to nejde. A fakt už poslední věc je foukání, to jde furt i když není klíček v zapalování. Tedy zatím přes pojistku odpojené, co za tím vězí nikdo netušíme, páč já sů švec, kolega karosář a třetí, že ho to baví se hrabat v autech, ale elektřině nikdo nehovíme. Tak a všichni teď víte, jake šrot jsem koupil.
Zde je pár fotek. http://karlecj.rajce.net/Safrane

_________________
Mé první vozidlo R19 1.7 GTS 1989. Dnes R11 1.4 GTL 1986. Měl jsem R21 2.2 GTX,R25 2.1 turboD 1991, R25 TX V6 1989, R25 V6 1989, R25 2.2 TX 1988, R25 2.1 D 1985 a táta má R Scenic 1.6e 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeden obyčejný traktor.
PříspěvekNapsal: úte črc 19, 2011 7:44 am 
Offline
Expert
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 12, 2008 1:01 pm
Příspěvky: 605
Bydliště: Brno
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 65kW / 88PS 2,1 dT
Výbava: Alizé +
Auto snů: Biturbo, Clio V6
Tomu člověku, co dal pod volant to zapínání světel ze škodovky, bych urazil pracky. :D

Jinak držím palce při opravách!

_________________
Vel Satis 2.0T (2004), 4CV Sport (1959)
Safrane 2,2i (1993), Safrane 2,1 tD (1995)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeden obyčejný traktor.
PříspěvekNapsal: čtv črc 21, 2011 10:45 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
to servo jestli je přidřený tak se časem docela srovna, ale jako bezchybny uz asi nebude.

muzu se tak nesmele zeptat, co s nim mate v planu? ciste ze zajmavosti...

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeden obyčejný traktor.
PříspěvekNapsal: sob črc 30, 2011 1:44 pm 
Offline
Mírně pokročilý

Registrován: pát úno 11, 2011 1:26 pm
Příspěvky: 18
Bydliště: Vamberk
Model: phase I
Rok výroby: 1992
Motor: 65kW / 88PS 2,1 dT
Výbava: RT
Plány: Generálka podvozku a vyvaření zadních lemů. Pokusit se dát masku z Ph. II.
Auto snů: R25 2,9 Baccara
Servo snad běží normálně, nevim, dokud nebude v cajku náprava, pokud ne, mám jiné 2. Horší je jiná věc a to, že se bude asi něco muset udělat s elektrárnou. Tak si auto projíždím a najednou se celé vypne. Tedy komplet elektrika, včetně motoru, horší je, když je v záběru. Nevim co to je, zda špatný imobilizér. Po zhruba 5 minutách a zhruba 50 pokusem o zamčení a odemčení, opět auto naběhne. Te zásadní problém, který je na 1. místě. Pokud víte poraďte. Další věc je olej ve vodě. Je špatné chlazení turba, tak to tam někde prosakuje. Což znamená vyprat motor a chlazení. Ostatní musí počkat. Nebo to prodám. Motor je ok, jede pěkně, zbytek stojí za píp. Asi se vrátím k R19 tu jsem měl 4 roky a ani jednou nezahaprovala.

_________________
Mé první vozidlo R19 1.7 GTS 1989. Dnes R11 1.4 GTL 1986. Měl jsem R21 2.2 GTX,R25 2.1 turboD 1991, R25 TX V6 1989, R25 V6 1989, R25 2.2 TX 1988, R25 2.1 D 1985 a táta má R Scenic 1.6e 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeden obyčejný traktor.
PříspěvekNapsal: sob črc 30, 2011 1:47 pm 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
:D možná se přístě spíš koukni na to auto pořádně když ho kupuješ :wink: slabší motory bejvaj dost uhoněný, takže je potřeba si to projít než to koupim.
Safrane je docela o milion procent složitější než "felicie od renaultu" R19 a jiné vozítka. Dát dohromady Safrane je prostě jiná liga. Když někdo koupí "výhodně" Safrane, tak je to přesně opačně! Výhodný je koupit za 20/30tkč auto v super stavu a stejně se do něj musí investovat. Koupit Safrane za 10tkč apod. tak do toho prostě další desítky tisíc budu muset narvat, aby to za něco stálo. A to je celý.

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeden obyčejný traktor.
PříspěvekNapsal: ned črc 31, 2011 7:01 am 
Offline
Mírně pokročilý

Registrován: pát úno 11, 2011 1:26 pm
Příspěvky: 18
Bydliště: Vamberk
Model: phase I
Rok výroby: 1992
Motor: 65kW / 88PS 2,1 dT
Výbava: RT
Plány: Generálka podvozku a vyvaření zadních lemů. Pokusit se dát masku z Ph. II.
Auto snů: R25 2,9 Baccara
Tak já jsem s investicema počítal, ale ten imobilizér mě dostal, měl jsem ho i v jiných renaultech a nikdy s ním nebyl problém, až tady.

_________________
Mé první vozidlo R19 1.7 GTS 1989. Dnes R11 1.4 GTL 1986. Měl jsem R21 2.2 GTX,R25 2.1 turboD 1991, R25 TX V6 1989, R25 V6 1989, R25 2.2 TX 1988, R25 2.1 D 1985 a táta má R Scenic 1.6e 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeden obyčejný traktor.
PříspěvekNapsal: ned črc 31, 2011 8:23 am 
Offline
2. Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 07, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 1715
Bydliště: Praha
Model: phase I
Rok výroby: 1995
Motor: 193kW / 262PS Biturbo
Výbava: Baccara
Úpravy: pořád něco...
Plány: cca. 400HP bych rád.
Auto snů: Už ho řídim voe!
Jasný já mluvil spíš o oleji ve vodě, to bych viděl jako docela problém. :wink: Jinak imobilizer udela jen to ze prerusi dodavku paliva, takze urcite s elektrikou nic neudela, jen pri nejhorsim to auto chcípne. Ale Bóďovi se teďka stalo něco podobnýho, akorát že třeba nejdou stáhnout okýnka, nejdou stěrače atd. a do toho se ještě nedalo nastartovat.

_________________
One Life Custom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeden obyčejný traktor.
PříspěvekNapsal: ned črc 31, 2011 10:50 am 
Offline
Mírně pokročilý

Registrován: pát úno 11, 2011 1:26 pm
Příspěvky: 18
Bydliště: Vamberk
Model: phase I
Rok výroby: 1992
Motor: 65kW / 88PS 2,1 dT
Výbava: RT
Plány: Generálka podvozku a vyvaření zadních lemů. Pokusit se dát masku z Ph. II.
Auto snů: R25 2,9 Baccara
Jo to mám to samé, nejde nic, jenom centrál, navíc se vypne motor, pokud běží a nejde nastartovat, ale startér se točí, navíc nesvítí ani přístrojovka.
Co se týká motoru, tak je to výměnít mám dojem, co prosakuje. Motor je OK, hlava v pořádku, nikde nic neposakuje okolo hlavy, jen je třeba přetěsnit vanu. Ale co se týka morotu, stejnak jsem chtěl udělat generálku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeden obyčejný traktor.
PříspěvekNapsal: sob srp 20, 2011 2:48 pm 
Offline
Pokročilý

Registrován: pát srp 05, 2011 9:25 am
Příspěvky: 26
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 79kW / 107PS 2,2 i
Výbava: safrane
nemáš třeba vadnou spínačku? to by odpovídalo že se to vše vypne když najedeš např přes hrbol... jinak zakolik že si ho koupil? Jinak ten ovladač ze škody je dost no ale zase fakt že ty páčky na světla odcházej jediný co mě napadlo by bylo vyřešit to přes relátko. Já to teď mám na kolíbkovej 2 polohovej spínač taky pod volantem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeden obyčejný traktor.
PříspěvekNapsal: sob srp 20, 2011 6:31 pm 
Offline
Mírně pokročilý

Registrován: pát úno 11, 2011 1:26 pm
Příspěvky: 18
Bydliště: Vamberk
Model: phase I
Rok výroby: 1992
Motor: 65kW / 88PS 2,1 dT
Výbava: RT
Plány: Generálka podvozku a vyvaření zadních lemů. Pokusit se dát masku z Ph. II.
Auto snů: R25 2,9 Baccara
Helec, hrbolama to není páš tu máme žel. přejezd a nic se neděje. Naposled se to stalo na nově opravené silnici. Nechal jsem to 5 minut stát, dojel jsem setrvačností k hospodě, kde jesm si dal zmrzku a po 5. minutách auto naskočilo.

_________________
Mé první vozidlo R19 1.7 GTS 1989. Dnes R11 1.4 GTL 1986. Měl jsem R21 2.2 GTX,R25 2.1 turboD 1991, R25 TX V6 1989, R25 V6 1989, R25 2.2 TX 1988, R25 2.1 D 1985 a táta má R Scenic 1.6e 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeden obyčejný traktor.
PříspěvekNapsal: sob srp 20, 2011 7:01 pm 
Offline
Pokročilý

Registrován: pát srp 05, 2011 9:25 am
Příspěvky: 26
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 79kW / 107PS 2,2 i
Výbava: safrane
takže se to vypíná při přehřátí motoru?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeden obyčejný traktor.
PříspěvekNapsal: ned srp 21, 2011 3:02 pm 
Offline
Mírně pokročilý

Registrován: pát úno 11, 2011 1:26 pm
Příspěvky: 18
Bydliště: Vamberk
Model: phase I
Rok výroby: 1992
Motor: 65kW / 88PS 2,1 dT
Výbava: RT
Plány: Generálka podvozku a vyvaření zadních lemů. Pokusit se dát masku z Ph. II.
Auto snů: R25 2,9 Baccara
Fakt netuším, voda se držela na normálu. I cukání po ranní směně v RK a nic se nedělo. Spíše to má něco s vlhkem, páč se to dělo hlavně za mokra.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeden obyčejný traktor.
PříspěvekNapsal: ned srp 21, 2011 3:06 pm 
Offline
Pokročilý

Registrován: pát srp 05, 2011 9:25 am
Příspěvky: 26
Model: phase I
Rok výroby: 1993
Motor: 79kW / 107PS 2,2 i
Výbava: safrane
uzemění? koukals na uzemění? když je špatný tak motor nenastartuje... zkontroluj ten měděnej pásek pod převodovkou i kabel co vede od baterky


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Český překlad – phpBB.cz